Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:06

Ik zou vandaag een pakketje in zo’n pakketautomaat krijgen. Hij zou bezorgd moeten zijn maar ik heb geen code gekregen en er staat ook nog eens dat hij om 17:15 is afgehaald. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Klantenservice is slecht bereikbaar…

mvdende

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:59

Hier óók weer raak. Zaterdag brievenbus pakje opgestuurd door verkoper wat dus vandaag binnen zou moeten komen. De postbode is hier altijd rond de middag, nooit einde van de dag en het is er nog niet.

En ik zit er met smart op te wachten, want de gehele communicatie en het verzenden via marktplaats ging al niet zo snel.

Ben bang dat het morgen wordt, want dus überhaupt nog geen postbode gezien hier.

Erg irritant in ieder geval weer.

Wél positief over DHL gisteren, die hebben netjes mijn 2x wijziging doorgevoerd en netjes op de afgesproken plek neergezet.

Maar postnl laat het dus weer eens afweten met optijd leveren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:50

mvdende schreef:
De postbode is hier altijd rond de middag, nooit einde van de dag en het is er nog niet.

Je bent dus op dag 1 al aan het zeiken terwijl
- de postbode misschien nog komt
- het al niet goed ging met de afzender dus best kans dat het ook nog eens te laat aangeleverd is.

Word jij nou nooit moe van jezelf?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:45

Er is zaterdag iets verstuurd en nu ben je boos dat het er op dinsdag nog niet is? :=
Terwijl er op zondag niet gewerkt wordt door de post, maandag niks geleverd wordt, en er ook daar groot personeelsgebrek is.
Beetje coulance zeg, wat lichter in het leven staan helpt je zelf ook.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:06

verootjoo schreef:
Er is zaterdag iets verstuurd en nu ben je boos dat het er op dinsdag nog niet is? :=
Terwijl er op zondag niet gewerkt wordt door de post, maandag niks geleverd wordt, en er ook daar groot personeelsgebrek is.
Beetje coulance zeg, wat lichter in het leven staan helpt je zelf ook.

Dat dus.. En als ze dan ook nog net 2 minuten te laat is geweest met posten is het niet opgehaald en moet je sowieso tot morgen wachten.

Wordt zelf bezorger bij PostNL :)* Kun je zien waarom het zo onzinnig is om constant al hun werk af te kraken omdat je geen geduld hebt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:18

Maar een chauffeur die niet aanbelt maar een niet thuis melding geeft kan ik toch minder coulance voor opbrengen.

Overigens pakketpost is ook gewoon op maandag. Brievenbus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:20

Een brievenbus pakje komt niet met de pakketpost maar met de briefpost dus dat kan er op zijn vroegst vandaag zijn ja als het zaterdag verstuurd is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:21

Oh ja ik keek blijkbaar met mijn neus. Even niet gezien dat ze het over brievenbus had.
Nee dat komt niet op maandag.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:31

Normaal is het op dinsdag geleverd als het zaterdag verzonden wordt. Het is zaterdag 14:41 gescanned en dus ingenomen bij postnl, dus ruim optijd normaal gezien.

Ze zijn gewoon weer eens van de trage.

Ik heb enkele jaren als zaterdag bezorger bij de post gewerkt, dus weet prima wat het betekent. En pakjes laten slingeren was er toen in ieder geval niet bij.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:32

mvdende schreef:
Normaal is het op dinsdag geleverd als het zaterdag verzonden wordt. Het is zaterdag 14:41 gescanned en dus ingenomen bij postnl, dus ruim optijd normaal gezien.

Ik heb enkele jaren als zaterdag bezorger bij de post gewerkt, dus weet prima wat het betekent. En pakjes laten slingeren was er toen in ieder geval niet bij.

Wij krijgen niet meer elke dag post ivm personeels te kort.
Onze wijk wordt steeds verdeeld over andere die dus af en toe meer moeten doen.
Iig zo is het mij verteld.
Misschien bij jullie ook het geval nu?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:41

mvdende schreef:

Misschien is de bezorger een bokker.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 20:20

mvdende schreef:

Als het traag gaat moet je er zelf heen rijden en het ophalen.
Ze komen het vanzelf brengen, relax.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:00

Ik vind het ook wel een beetje dramatisch om je te ergeren over een verlaat dagje. Anders zelf er gaan werken? Dan zie je misschien hoe het eraan toegaat.

(Ik heb in het verleden bij de brievenbus post gewerkt en de werkomstandigheden waren niet om over naar huis te schrijven. Ik hoop dat het nu een stuk beter geregeld is)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:07

Dan zal ik maar niet zeggen dat je nu te maken hebt met A) vakantietijd B)corona en zieken en C) personeelstekort. Niet voor niks dat alle bezorgers nu meteen een vast contract hebben gekregen.

Bij ons is het ook creatief regelen om alles rond te krijgen. De piekwijken hebben voorrang. Dus ik heb nu bijna elke dag een piekwijk. Dat houd wel in dat m'n eigen dalwijk dan naar de dag erna verplaatst wordt. Alleen de spoedpost gaat dan mee (rouwpost en trombosestichting). Dus ideale tijd om te solliciteren M ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:08

Hier wordt de post ook niet meer elke dag bezorgd. Helaas, maar er zijn dagen geschrapt en voor zover ik weet is dag op heel erg veel plekken zo. En daarnaast passen ze ook de tijden aan met warm weer. Hier zijn ze altijd rond 1 uur, maar deze week zullen ze weer 's ochtends komen of 's avonds.

Klagen als het 1 dag te laat is vind ik vrij verwend. Het is geen garantie dat het vandaag zou komen. Helemaal met brievenbuspakketjes kan dat wisselen. Als het zulke dringende dingen zijn kan je beter het zelf gaan halen of eerder bestellen, maar dat is je al eerder en veel vaker vertelt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:13

Maar is er trouwens nog veel post bij PostNL? Of vooral pakketten?
Ik krijg namelijk nagenoeg niks meer met papieren post, alles gaat via e-mail of apps.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:16

Ik krijg nog wel aardig wat post, bepaalde instanties blijven via de post ipv digitaal :+ en als ik de postbodes hier zie rijden zijn dat ook nog wel aardige stapels.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:19

Verschilt wel. De dallopen vallen wel mee maar de piekdagen veel tijdschriften, rekeningen, bankafschriften en geadresseerde reclame. Op een piekdag heb ik vaak toch wel 5 a 6 tassen post en 2 tassen pakketjes.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 09-08-22 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:19

Hier alleen vrijwel 1 keer per maand de toeslagen... voor de rest krijg ik vrijwel alles digitaal.
En vrijwel alles automatisch geïncasseerd, veel makkelijker.(Stond ik onder de douche kwam ik erachter dat ik mijn water nog moest betalen :') )

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:41

verootjoo schreef:
Maar is er trouwens nog veel post bij PostNL? Of vooral pakketten?
Ik krijg namelijk nagenoeg niks meer met papieren post, alles gaat via e-mail of apps.

Ik doe veel digitaal, maar er komt nog wel het één en ander met de post, o.a. de belastingdienst. Ook sommige instanties die m'n mailadres niet hebben. :) Heb hier vorige week ook maar even een nee/nee sticker opgeplakt (had ik in de flat ook maar hier nog niet), dus dat gaat ook wel weer schelen qua oud papier denk ik :+

purny schreef:
Hier alleen vrijwel 1 keer per maand de toeslagen... voor de rest krijg ik vrijwel alles digitaal.
En vrijwel alles automatisch geïncasseerd, veel makkelijker.(Stond ik onder de douche kwam ik erachter dat ik mijn water nog moest betalen :') )

Omdat er water uit de kraan kwam ('Water.. Oh oliebol, rekening!') of omdat er geen water uit de kraan kwam? :+

Hier blijft de bezorger hardleers. Er werd aangebeld, ik loop naar de deur en doe open. Pakketje valt naar binnen (stond tegen de voordeur aan) en bezorger reed op dat moment alweeer weg :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:29

Voordat het automatisch ging, kreeg ik altijd een mailtje. En die vergat ik nog wel eens.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:06

Biebz schreef:
mvdende schreef:

Wij krijgen niet meer elke dag post ivm personeels te kort.
Onze wijk wordt steeds verdeeld over andere die dus af en toe meer moeten doen.
Iig zo is het mij verteld.
Misschien bij jullie ook het geval nu?

Hier werken ze om die reden tot laat. Bezorging mag tegenwoordig tot 8 uur s avonds.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 07:32

Gisteren zou er een pakketje komen. De deurbel gaat en ik sta op om naar de voordeur te lopen. Doe de deur open en zie niemand, wel de bus van de pakketbezorger. Was hij al bij de buren aan het aanbellen, Ik heb hem verteld dat t iets langer duurt dan 1 seconde om bij de deur te komen.

Als je pakketpunt voor jullie te ver is dan zou ik bij de afzender gaan klagen. Jij betaald namelijk dat het bij je wordt geleverd en de afzender is verantwoordelijk tot moment van afleveren. Ik heb gehad dat ze dan gewoon opnieuw verzenden en het pakketje bij het afhaalpunt gaat dan retour afzender. Ik vind t ook niet netjes dat ik in Hoofddorp woon en ik moet in den haag mijn pakketjes gaan halen. Ik vindt nieuw vennep zeg maar al te ver.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:31

mvdende schreef:

Ach gossie, tis me wat he. Mijn ervaring: zondag kleding besteld, zou 12e bezorgd worden, gisteren om 14,30 al opgehaald bij Postnl punt.
Geen post nl frustratie voor mij dus :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:15