Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:14

Balenciaga schreef:
Nee :)

Iets is raar als het van de norm afwijkt. Als 90 procent van de vrouwen iets doet het het dus niet raar. Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet lekker doen waar hij of zij zich zelf fijn bij voelt. Maar omdat jij je ergens niet in kan vinden is het niet iets raars, aangezien het grootste gedeelte van de vrouwelijke bevolking het dus doet.

Ok ik snap wat je zegt maar dat betekent niet dat we het zouden moeten doen, snap je? Heel veel dingen die vroeger de norm waren (denk aan dat de vrouw aan het aanrecht gekluisterd zit en kinderen moet baren en verder niks) zijn veranderd omdat het toch eigenlijk wel raar was, ondanks dat bijna iedereen het deed.

__Sannne schreef:
En de eerste volwassen vrouw die het kan "hebben" om geen make up te dragen moet ik nog tegenkomen.

Wow dat vind ik nogal een statement eigenlijk. Also: dit heb ik nou echt nog nooit iemand over mannen horen zeggen. Waarom kan elke man het 'hebben' om geen make up te dragen en geen enkele vrouw? :+

Ik zie mijn makeuploze gezicht overigens niet als 'puur natuur' ofzo, meer als 'ik heb echt geen zin om hier tijd en geld aan te besteden en mensen vinden mij er zo ook al prima uitzien dus ik vind het wel best zo' - en ja dat is iets wat ik echt te horen heb gekregen van mensen, niet iets wat ik zelf verzin. Ja of ze liegen om mij me beter te laten voelen ofzo, maar dan word ik wel heel erg paranoide, haha

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:16

Nou ik vind dat het soms wel een onsje minder mag hoor, helemaal bij die jonge meiden.
Zelf doe ik mascara op en laat mijn wenkbrauwen epileren en verven en bij een gelegenheid wat blusher want heb in de winter geen kleur :(:)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:20

__Sannne schreef:
UO: bijna alle vrouwen die geen make up dragen, zouden er imo beter uit zien als ze dat wel zouden doen. Ik vind een blote billen gezicht voor kinderen. Zowat elke vrouw knapt imo op van een likje mascara en wat bijgewerkte wenkbrauwen.

Serieus? Dann heb je een vreemd verwrongen beeld van hoe een volwassen vrouwengezicht er uit zou moeten zien imo.
Een goede indicatie daarvoor is dat je hetzelfde blijkbaar niet van mannengezichten vind.
Ik vind vrouwen er iha beter uitzien zonder verf op hun gezicht.

Sodera

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:26

Maar Sanne heeft het over mascara en je wenkbrauwen even bijwerken. Niet over oranje foundation of volgeplamuurd oid.

Ik ben het volledig met haar eens, ik ken niemand die er niet net ff als de betere versie van jezelf uitZiet met dat likje mascara en even je wenkbrauwen een beetje bijwerken.

Over volgeplamuurde, verkeerde kleur foundation hebbende vrouwen (vaak jonge meiden) hebben we het hier dus niét he.

Ik ben binnen 2 minuten klaar met Mn mascara & wenkbrauwen, dat lijkt me een redelijke tijd?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:31

Ik heb al donkere wimpers en wenkbrauwen, zou niet weten wat mascara toe zou voegen behalve extra gedoe :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:34

Sodera schreef:
Maar Sanne heeft het over mascara en je wenkbrauwen even bijwerken. Niet over oranje foundation of volgeplamuurd oid.

Ik ben het volledig met haar eens, ik ken niemand die er niet net ff als de betere versie van jezelf uitZiet met dat likje mascara en even je wenkbrauwen een beetje bijwerken.

Over volgeplamuurde, verkeerde kleur foundation hebbende vrouwen (vaak jonge meiden) hebben we het hier dus niét he.

Ik ben binnen 2 minuten klaar met Mn mascara & wenkbrauwen, dat lijkt me een redelijke tijd?

Okay, nogmaals denk je dat dat óók voor ons mannen geldt...?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:40

Nee bedankt. Dan liever een blote billen kinder gezicht. Mascara voelt zo naar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:43

Kuggur schreef:
__Sannne schreef:
UO: bijna alle vrouwen die geen make up dragen, zouden er imo beter uit zien als ze dat wel zouden doen. Ik vind een blote billen gezicht voor kinderen. Zowat elke vrouw knapt imo op van een likje mascara en wat bijgewerkte wenkbrauwen.

Serieus? Dann heb je een vreemd verwrongen beeld van hoe een volwassen vrouwengezicht er uit zou moeten zien imo.
Een goede indicatie daarvoor is dat je hetzelfde blijkbaar niet van mannengezichten vind.
Ik vind vrouwen er iha beter uitzien zonder verf op hun gezicht.

Dit is de allereerste keer dat ik het met jou eens ben Kuggur!Maar van mij mag iedereen hoor,zowel vrouw als man,als ze daar zin in hebben.Het ligt er toch ook wel aan waar je je bevindt. Iemand die op stal rondloopt zwaar in de makeup,dan denk ik wel,wat heb je daaraan want paarden geven daar niets om.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:44

Alleen al het feit dat ernaar wordt gerefereerd als "blotebillengezicht" :+ blijkbaar zie ik eruit als een kont, haha

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:56

anjali schreef:
Dit is de allereerste keer dat ik het met jou eens ben Kuggur.

:)F

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:11

Dat make- up dragen standaard is vind ik ook heel raar. Tot je volwassen bent ´mag´ het eigenlijk niet, als man wordt je er al helemaal op aangekeken maar *poef* zodra je als vrouw 18 wordt, wordt je geacht je elke dag op te maken.

Ik vond het als kind helemaal top en ging regelmatig met een gezicht vol kinder make- up naar school. Nu geef ik er niet om en doe alleen bij nette gelegenheden wat mascara en oogpotlood op. Maar ik heb het nooit geleerd dus ik ben er totaaal niet goed in. Die wings bijvoorbeeld, hoe krijg je die OOIT bij beide ogen hetzelfde? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:41

chanicha schreef:
Unpopulair opinion, fietsers denken dat iedereen en alles rekening met hun moeten houden.
Ben eens, vanuit mijn toenmalige werk op de taxicentrale, meegereden met een taxi op zaterdagnacht door de stad _-:(
Het is echt vreselijk, ze gaan alle kanten op, geen licht aan, steken over zonder te kijken want de auto's stoppen wel, rijden met zijn vieren naast elkaar enz enz.

Volgens mij is dat helemaal geen onpopulaire mening, dat hoor ik zo vaak. Ik ben vaak de enige die dat juist onzin vind.

Ik vind het altijd zo gek dat mensen lijken te denken dat er afzonderlijke groepen fietsers, automobilisten en scooterrijders zijn en dat die elkaar niet compleet overlappen. Of denk jij dat diezelfde mensen zich opeens keurig gedragen als ze in de auto zitten?

Er is gewoon een vrij grote groep aso's in dit land, die denkt dat de wereld om hen draait en dat alle anderen wel rekening met ze zullen houden. Die zitten in auto's, rijden op fietsen en scooters, ze lopen, ze bezorgen afhaalmaaltijden en ze besturen ook taxi's en bussen. Je kunt dat niet aan een vervoersmiddel koppelen. Maar met het ene vervoersmiddel zijn ze nou eenmaal veel gevaarlijker dan met het andere.

Het is natuurlijk niet voor niets dat fietsers en voetgangers extra beschermd zijn in de wet, ze zijn enorm kwetsbaar als ze dat soort flapdrollen in auto's tegenkomen. En ik kom ze iedere dag tegen, vooral heel vroeg of heel laat op de dag ben je als fietser nog steeds vogelvrij hoor, als er niemand anders in de buurt is.
Er is trouwens wel een uitspraak van een rechter geweest dat bij roekeloos rijgedrag van de fietser, deze wel degelijk zelf verantwoordelijk is. Volkomen terecht natuurlijk.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:43

Ik vraag me echt af in wat voor wereld de meesten van jullie dan leven dat makeup zo standaard is en dat het je bijna opgedrongen word?? Ik zie in mijn omgeving nog altijd de meeste vrouwen geen makeup dragen en word er juist wel eens op aangesproken 'dat het echt niet hoeft hoor al die makeup' (en nee, niet om op een verkapte manier te zeggen dat mijn makeup er niet uitziet :+ ).
Ik vind het persoonlijk vooral echt zonde om met "blotebillengezichten" naar speciale evenementen etc te gaan. Of vrouwen in bijv. receptioniste functie met een bloot koppie. Echt geen gezicht wat mij betreft :o En ja van een man verwacht ik dan niet dat ie in de makeup zit op dergelijke gelegenheden maar wel dat het uiterlijk verder netjes verzorgd is qua kleding, (gezichts)haar etc.

anjali: je kan wel zeggen dat paarden daar niets om geven dus dat het dan raar is dat je op stal in de makeup rondloopt, maar dan suggereer je dus al per definitie dat vrouwen alleen makeup op doen om een ander te plezieren. Ik doe zelfs makeup op als ik weet dat ik de hele dag alleen in huis door ga brengen. Doe het absoluut niet voor een ander. Ik vind het echt heerlijk om te doen, lekker moment voor mezelf in de ochtend. Maar voor mij is het dan ook meer een hobby dan een noodzakelijk kwaad.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:48

Over make up, alles behalve mascara en oogpotlood mag van mij afgeschaft worden. Zie soms echt meiden met zo veel foundation lopen dat als je er 23 kilo kip tegenaan gooit t allemaal in 1 klap gemarineerd is :')

Nee ik kan niet zonder mascara en oogpotlood. Dan zie ik er blijkbaar uit als een 14-jarige terwijl ze me met een beetje mascara en oogpotlood dus zelfs 21 schatten :') Ben 18.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:57

anjali schreef:
Makeup? Ik zie liever iemands natuurlijke uiterlijk.In mijn jeugd droegen sommige mannen ook makeup. Het was de tijd van de nichtenrockers,zoals David Bowie. Dat was dan wel om mee op te treden,voor de show. Dat vond ik wel mooi.Er waren ook muziekgroepen die bewust niets aan hun uiterlijk deden,dan moest je het echt van de muziek hebben en was er niets showachtigs om naar te kijken.Maar wie heeft er in het dagelijkse leven nu zin om s'morgens lang voor de spiegel te zitten om zich op te maken,en s,avonds weer erafhalen!

Hey! Niet aan Bowie komen!!! :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:04

Nichtenrockers, zoals David Bowie ... humor dit. Als er 1 geen nicht was ...

Make-up, mits goed aangebracht, kan een mooi verschil maken. Zowel bij vrouwen als bij mannen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:06

LadyMadonna schreef:
anjali schreef:
Makeup? Ik zie liever iemands natuurlijke uiterlijk.In mijn jeugd droegen sommige mannen ook makeup. Het was de tijd van de nichtenrockers,zoals David Bowie. Dat was dan wel om mee op te treden,voor de show. Dat vond ik wel mooi.Er waren ook muziekgroepen die bewust niets aan hun uiterlijk deden,dan moest je het echt van de muziek hebben en was er niets showachtigs om naar te kijken.Maar wie heeft er in het dagelijkse leven nu zin om s'morgens lang voor de spiegel te zitten om zich op te maken,en s,avonds weer erafhalen!

Hey! Niet aan Bowie komen!!! :')

Hoezo aan Bowie komen? Ik ben een groot fan van hem.Ik zeg toch niets negatiefs?Ik zeg juist dat ik makeup bij hem wel mooi vond.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:10

Maflinger_S schreef:
Nichtenrockers, zoals David Bowie ... humor dit. Als er 1 geen nicht was ...

Make-up, mits goed aangebracht, kan een mooi verschil maken. Zowel bij vrouwen als bij mannen.

Bowie heeft behoorlijk geflirt met bisexualiteit. Zijn ex-vrouw Angie heeft een boek geschreven over haar leven met hem en ze beweert dat ze hem met Mick Jagger in bed heeft betrapt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:14

pmarena schreef:
Ik heb al donkere wimpers en wenkbrauwen, zou niet weten wat mascara toe zou voegen behalve extra gedoe :P

Ik kan het eindelijk een keer met je eens zijn. Hoe zwarter moeten mijn wenkbrauwen en wimpers dan nog. Het zijn ook dikke volle bossen. :P

Dit dus. Epileren doe ik wel maar verder niets. Ik heb ook dermate vaak een kriebel aan mijn ogen dat het binnen de kortste keren overal zit.

Gewoon wassen en verzorgen. Niet meer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:16

Idd ik wrijf wel tig keer per dag in mijn ogen en nog vaker als ik mascara op heb. Niet geschikt voor make up :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:18

SusanH schreef:
Idd ik wrijf wel tig keer per dag in mijn ogen en nog vaker als ik mascara op heb. Niet geschikt voor make up :')

Echt hè. Ik krijg zo de kriegel als er al ergens een slaapje zit, laat staan mascara.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:19

magda_90 schreef:
pmarena schreef:

Ik kan het eindelijk een keer met je eens zijn. Hoe zwarter moeten mijn wenkbrauwen en wimpers dan nog. Het zijn ook dikke volle bossen. :P

Inderdaad. Ik kan wel mascara op m'n wimpers gaan smeren maar het gaat er niet anders uit zien :') En omdat ik van nature blond ben maar m'n haar wel donker verf dacht iemand dat ik mijn wenkbrauwen bijtekende. Nee, die zijn gewoon zo donker :Y)
Laatst bijgewerkt door Whale op 20-09-19 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:20

Ja met heel donker haar komt vaak ook epileren. Ik ben net Bert van Ernie anders :=

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 12:21

Magrathea schreef:
Balenciaga schreef:
Nee :)

Iets is raar als het van de norm afwijkt. Als 90 procent van de vrouwen iets doet het het dus niet raar. Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet lekker doen waar hij of zij zich zelf fijn bij voelt. Maar omdat jij je ergens niet in kan vinden is het niet iets raars, aangezien het grootste gedeelte van de vrouwelijke bevolking het dus doet.

Ok ik snap wat je zegt maar dat betekent niet dat we het zouden moeten doen, snap je? Heel veel dingen die vroeger de norm waren (denk aan dat de vrouw aan het aanrecht gekluisterd zit en kinderen moet baren en verder niks) zijn veranderd omdat het toch eigenlijk wel raar was, ondanks dat bijna iedereen het deed.

Maar het betekent ook niet dat we dat niet zouden moeten doen toch? :)

Ik snap wat je bedoelt en ik vind ook dat iedereen gewoon moet doen waar ze zichzelf het fijnst bij voelen. Ik werk zelf in de hotellerie, in een functie waarbij verwacht wordt dat ik er netjes opgemaakt uitzie. Vind het heerlijk om me lekker op te maken voor werk! Laagje foundation, wenkbrauwen bijkleuren, beetje oogschaduw, mascara en nog wat kleur op mijn gezicht. Voor een feestje pak ik graag nog wat extra uit. Maar ik ga net zo makkelijk zonder de deur uit. Oke, naar mijn werk of een feestje niet. Naar alle andere activiteiten in mijn leven wel :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:23

Ik draag nooit make up. Puur omdat ik er geen verstand van heb.
Ben trouwens ooit eens in de v&d opgemaakt. Dat was een beetje te veel