Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:19

Niobe schreef:
LauraEH schreef:
Als ik over al die vriendjes hier lees, ben ik blij dat ik single ben :') :o

Mijn vriend heeft over mij bijna dezelfde ergernissen als die hier genoemd worden :')

Dit waarschijnlijk _O-. Hij is normaal echt wel lief hoor. Maar vandaag eventjes niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:20

Kat haar opleving en stoute kuren , huisarrest doet ze niet aan :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:27

Dat al mijn vakantie uren op gaan aan de vele ziekenhuisbezoeken nav een auto ongeluk eind januari :( :( :( Dinsdag een MRI dus weer een ochtend werk missen .. en de pijn gaat ook niet weg ..

Lijkt me niet dat die vakantie uren verhaald kunnen worden, geen flauw idee hoe dat 'verhalen' uberhaupt werkt. Ik noteer alles maar en zie het wel ...

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:38

Dat ik eigenlijk wat meer had moeten 'aanmoedigen' richting manlief na de vorige hete zomer om voor t begin van deze zomer airco in de slaapkamer te hebben... Tsja, nu heeft de installateur pas over 4 weken tijd.... En ja, ik had m ook zelf kunnen bestellen in oktober, maar onze ongeschreven afspraak is dat hij 'de techniek' regelt. Prima, maar dan hoort ie nu ook wel dat ik eigenlijk al wel had gehoopt/verwacht dat die airco er zou hangen en nou ook niet moet gaan klagen over warme slaapkamer en slecht slapen -O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 23:43

xDenies schreef:
Dat al mijn vakantie uren op gaan aan de vele ziekenhuisbezoeken nav een auto ongeluk eind januari :( :( :( Dinsdag een MRI dus weer een ochtend werk missen .. en de pijn gaat ook niet weg ..

Lijkt me niet dat die vakantie uren verhaald kunnen worden, geen flauw idee hoe dat 'verhalen' uberhaupt werkt. Ik noteer alles maar en zie het wel ...

Doktersbezoek mag volgensmij niet eens van je vakantie uren afgehaald worden. Valt gewoon onder ziekte.

robinxfellow

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:49

Dat mijn collega niet duidelijk was met een planning voor de middag waardoor het een enorme chaos werd. En ik het overzicht daardoor verloor en niet goed mijn werk kon doen. Handiger was geweest om alles 's morgens al door te spreken voor de middag zodat er structuur is, maarja.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 00:02

xDenies schreef:

Heb je daar niets over in je CAO staan? Doorgaans krijg je 'bijzonder verlof' voor ziekenhuisafspraken.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 00:07

Vooral echt heel erg verdrietig momenteel.. Waarom gebeuren de ergste dingen bij de liefste mensen? :(

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 00:37

Aan dat ik de hele dag aan het niezen ben bah bah

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 03:18

Ik weet dat ik best een ruime schuld bij de belastingdienst heb vanwege kinderopvangtoeslag. Ik moest laatst mijn jaaropgave geven en die is ontvangen. Ik keek op mijn rekeningen en ik zag dat ik extra geld had. Mijn huurtoeslag maar normaal krijg ik ook kindgebonden budget, kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag. Ik dacht dat het in werd gehouden zonder voorafgaand bericht en ik schoot volledig in de stress. Dit is een verschil van €2312. Ook mijn gastouders die ik niet zou kunnen uitbetalen en ik verwachtte het aan het eind van het jaar omdat dat normaal altijd is. Ik schoot volledig in de stress en heb een uur gezocht naar allerlei informatie. Daar stond ook in dat het normaal is dat het wordt ingehouden behalve je huurtoeslag. Toevallig een uur later kijk ik weer op mijn rekening. Is alles gestort pffff

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 06:49

Dat ik speciaal eerder uit bed ben gegaan zodat mijn katten nog even naar buiten konden en ze nu alsnog met z’n tweeën binnen staan te miepen _-:(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:05

elnienjo schreef:
xDenies schreef:

Heb je daar niets over in je CAO staan? Doorgaans krijg je 'bijzonder verlof' voor ziekenhuisafspraken.

& @ pablobokt,
CAO technisch gezien zou ik maar 2 uur PER JAAR hebben.. Afgelopen maand ben ik al 12 uur afwezig geweest (1 dag hele dag in het ziekenhuis) en deze maand ook al meerdere uren.

Dit voelt absoluut niet als vakantie aan en straks kan ik nog maar 3 dagen opnemen en dat gaat geen zoden aan de dijk zetten... Overuren draaien heeft ook geen zin want ben al blij dat ik zo de dag door kom á 40 uur.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:21

Buikgriep :(

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:35

Dat ik als belg niet met buitenlandse origine mag discussiëren over laag opgeleide die gediscrimineerd zouden worden t.o. hoogopgeleide op gebied van vast contract. Als chauffeur ben ik ook laag opgeleid. Maar meeste chauffeurs die ik ken krijgen toch mooi na hun proef vast contract hoor.

Zeg dan gewoon rechtuit dat het om discriminatie van afkomst gaat. Want daar kan ik (jammer genoeg) wel mee akkoord gaan dat dat gebeurt.

Beterschap Britta

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:47

Dat mijn halve hand slaap/doof gevoel heb. Toch maar even kijken of afspraak fysio kan, want dit is niet goed.....stomme wervels.....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:49

xDenies schreef:
& @ pablobokt,
CAO technisch gezien zou ik maar 2 uur PER JAAR hebben.. Afgelopen maand ben ik al 12 uur afwezig geweest (1 dag hele dag in het ziekenhuis) en deze maand ook al meerdere uren.

Dit voelt absoluut niet als vakantie aan en straks kan ik nog maar 3 dagen opnemen en dat gaat geen zoden aan de dijk zetten... Overuren draaien heeft ook geen zin want ben al blij dat ik zo de dag door kom á 40 uur.

Weet je zeker dat het niet standaard 2 uur per keer is?
Waarbij men over ziekenhuisbezoek doorgaans niet moeilijk doet dat dat langer uit valt.
Je kunt je beter fulltime ziek melden als je werkgever zo'n kniepert is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:56

Dat ik meteen in volle paniek schiet door het veranderende weerbericht voor komende week. Waar gisteren nog voor donderdag / zondag een lekkere temp van 22 werd aangegeven staat er nu ineens 34? Ik heb een festival, lekker in de tenten slapen..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:56

Nee, echt 2 uur per jaar. Daarom werd het prikken voor de b12 al drama (iedere keer half uur heen en weer naar dokter) vorig jaar. En nu zie ik het ook terug op mijn loonstrook, -12 uur...

Maar fulltime ziekte wet voor 3x in de maand ziekenhuis is wel heftig.. al word de pijn steeds erger...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:12

xDenies schreef:
Nee, echt 2 uur per jaar. Daarom werd het prikken voor de b12 al drama (iedere keer half uur heen en weer naar dokter) vorig jaar. En nu zie ik het ook terug op mijn loonstrook, -12 uur...

Maar fulltime ziekte wet voor 3x in de maand ziekenhuis is wel heftig.. al word de pijn steeds erger...

Als dingen niet gaan, dan gaan ze niet. Zorg goed voor jezelf :(:)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:45

Dat ik zo bloed moet prikken en toch een beetje bang ben. Had daar vroeger nooit last van :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 09:46

Steeph schreef:
xDenies schreef:

Als dingen niet gaan, dan gaan ze niet. Zorg goed voor jezelf :(:)

Inderdaad.. zoals ik het nu lees zou ik toch echt overwegen om je volledig ziek te melden. Herstel gaat zo alleen maar langer duren..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:50

Zou het toch maar even goed uitzoeken, want volgens mij is het ook max. 2 uur per ziekenhuis bezoek waar je recht op heb.

Citaat:
Nee, echt 2 uur per jaar.

Staat dit echt in een CAO boekje of is het iets wat de werkgever je vertelt heb. ;)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:51

Dat die schijt kat geen beslissing kan maken waar hij heen wil, maar binnen is geen optie want de honden zijn net gedruppeld met advantix wat weer gevaarlijk is voor katten :x

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:13

Asvinia schreef:
Vooral echt heel erg verdrietig momenteel.. Waarom gebeuren de ergste dingen bij de liefste mensen? :(

Heel veel sterkte en een dikke virtuele knuffel :(:) .

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:33

Dat mijn moeder altijd een probleem zoekt om te zeiken bij de buurvrouw, ze draait al geen muziek meer hou gewoon op :(