Daarom was mijn verbazing (en die van) ook groot! Maar blijkbaar kon dit gewoon. Volgens mij zelfs online? Had ze geregeld dat ze €1000,- kon roodstaan..
En wat ik al zei: ze was echt in de veronderstelling dat dit haar geld was, vond het zo raar dat mijn broertje boos was om deze actie..
Er hoeft over het algemeen maar 1 persoon te tekenen bij een dergelijke wijziging. In dit geval kun je bij de bank ook niets, want met een gezamenlijke rekening heb je gelijke rechten
Kwam op die gezamenlijke rekening dan ook het loon binnen? Want het kan alleen aangevraagd worden als er ook daadwerkelijk minimaal 3 maanden loon op dat rekeningnummer binnen kwam.
Marocje
Geplaatst: 01-11-18 21:20
Ja vast wel. Ze hadden vier jaar een relatie ofzo, zij ging vreemd en hij betrapte haar (in hun eigen huis). Was dus over die relatie, en zij dacht zo een mooie nieuwe start te maken blijkbaar..
Lau
Geplaatst: 01-11-18 21:50
Marocje schreef:
Ja vast wel. Ze hadden vier jaar een relatie ofzo, zij ging vreemd en hij betrapte haar (in hun eigen huis). Was dus over die relatie, en zij dacht zo een mooie nieuwe start te maken blijkbaar..
Wat een mens joh
Faline
Geplaatst: 24-11-18 21:39
Net uit eten geweest, hartstikke gezellig, maar toen kwam het op betalen aan. We zijn wel vaker uit eten en doen dan elk zn eigen deel of precies door de helft als we ongeveer hetzelfde gehad hebben. Vandaag had ik dus een kleine pizza en 1 keer drinken, zij een grote pizza met meer en extra toppings, 2 x drinken en een toetje. Vraagt de persoon aan de kassa, elk de helft? En zij zo; ja! Ik was echt te flabbergasted om op dat moment wat te zeggen, maar baal als een stekker nu, heb 20 euro kunnen betalen voor een kleine pizza en 1 drinken.. drinken was 2.30 en de grote versie van mijn pizza 10 euro, dus de kleine zal misschien 7 of 8 zijn geweest denk ik.
Zit te twijfelen of ik een tikkie stuur want dat hebben we nog nooit gedaan en lijkt dan wat gek denk ik. Morgen gaan we toevallig weer samen op pad met mijn auto, uitje op haar initiatief... wellicht dan even recht trekken met brandstofkosten.
Op de een of andere manier zou het toch bespreekbaar moeten zijn, alleen is zij met kritiek, maakt niet uit hoe je het brengt, heel moeizaam (onmogelijk) in de omgang en ik wil geen ruzie of gezeik.
Laatst bijgewerkt door Faline op 24-11-18 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt
In de auto melden dat je nogal verrast was door haar actie en dat je dat recht wilt trekken met de brandstofkosten vandaag.
Faline
Geplaatst: 24-11-18 21:55
Het bespreekbaar maken is wel een dingetje bij haar. (Had net mn post hierboven aangepast) Ze heeft ook een sociale stoornis waardoor dat (kritiek krijgen) dus heel erg lastig is voor haar en ze kan dan heel raar reageren. Aan de ene kant denk ik, wil om die ongeveer 10 euro ook geen gedoe, maar het zit me toch dwars. Ik vraag me ook af of het bewust was, ik denk een beetje van wel, omdat ze niet heel ruim zit financieel gezien en het zit ook wel een klein beetje in het aard van t beestje... maar wellicht had ze er echt geen erg in..
quera
Geplaatst: 24-11-18 21:58
Als je niet heel breed zit dan neem je een goedkope pizza
Aranel
Geplaatst: 24-11-18 21:59
Compenseren met de brandstof kosten lijkt me een goede
Dan zou ik dat gewoon van tevoren aangeven bij haar. Zou het heel gek vinden als ze daar een probleem van maakt!
Anoniem
Geplaatst: 24-11-18 22:00
Maar als ze krap zat had ze het ook kunnen overleggen.. Nu was het gewoon ja zonder overleg.. Ik zou het toch echt aankaarten morgen..
Anoniem
Geplaatst: 24-11-18 22:01
quera schreef:
En dit idd..
Faline
Geplaatst: 24-11-18 22:03
quera schreef:
Ja dat is ook weer zo! Weet niet of ze het van te voren zo bedacht had hoor, want ze kon natuurlijk niet weten dat die kassamevrouw ging vragen of we elk de helft gingen doen, maar dat kwam haar wellicht wel even goed uit dat ze ja riep.
Je doet nu allemaal aannames, dat gaat je niet helpen. Je zit er mee, dus ook al vind je dat misschien lastig, kaart het morgen toch maar aan met die brandstofkosten. Als je ze daar een probleem mee heeft, is dat haar probleem.
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 24-11-18 22:07
Ik zou er niks van zeggen maar het wel in het achterhoofd houden dat ze zo kan reageren. En wanneer je dan weer samen op pad gaat, alvast van tevoren of tijdens het eten afspreken hoe jullie het gaan doen met betalen, niet afwachten en jezelf laten verrassen bij het afrekenen. Benzine en parkeerkosten idem.
Ik heb jaren een vriendin gehad die nogal manipulatief was, pogingen om het aan te kaarten eindigden altijd wel met ruzie en verwijten over en weer. Dus ik ben gestopt met pogingen om haar te veranderen, en ik ben in plaats daarvan zelf alerter geworden zodat ik mij niet meer door haar liet naaien. Inmiddels zijn we ook geen vriendinnen meer vanwege haar gedrag, ik werd er knettergek van.
Faline
Geplaatst: 24-11-18 22:16
Ja, dat is een goede inderdaad! Ik laat me niet weer verrassen door zoiets met haar. Zeker omdat bespreken gewoon echt een ding is door haar stoornis. Plus, het is ook nog eens familie, en onze familie is vrij hecht dus je blijft elkaar wel altijd zien. We hebben al eens eerder een flinke ruzie gehad en dat ging ook nergens over, (ook een punt waar zij kritiek op kreeg en de rest van de familie stond gelukkig 100% achter me toen) maar dat was ook echt niet leuk. Uiteindelijk ben ik toen degene geweest die een hand gereikt heeft om alles weer goed te strijken en als het dan weer ok is, dan is er ook niks aan de hand en is ze prima gezelschap. Het is voor een groot deel echt die stoornis waardoor ze heel erg vreemd uit de hoek kan komen. Een ruzie vermijdt ik dus het liefst. Wil er wel graag mn zegje over doen, maar hoe zij zal reageren kan alle kanten op gaan
Ellen_ov
Geplaatst: 25-11-18 14:30
Ondanks haar sociale stoornis zou ik altijd uitgaan van aanspreken op gezond gedrag. Natuurlijk mooi makkelijk dat zij maar “hard genoeg schreeuwt”, alles voor elkaar krijgt. Hopelijk kunnen jullie het vandaag uitpraten
fohadie
Geplaatst: 25-11-18 14:37
Ik lees graag mee in dit topic maar ben benieuwd of jullie mij nu ook gierig vinden. Meningen verschillen natuurlijk en niet iedereen denkt hetzelfde als mij.
Het verhaal:
Afgelopen vrijdag hadden we een teamavond van het volleybal team van mijn man. We zouden een highbeer doen incl. Hapjes en de prijs pp delen. We deden het bij ons thuis, omdat wij een bar hebben. Het zou neerkomen op 18,00 euro pp. Mijn man heeft smiddags de boodschappen gedaan, toen zouden er 7 man komen. Ze hadden om 20u afgesproken. Om 20.30u hadden we nog steeds niets van 1 man gehoord. Iemand stuurde een appje en om 21u, een uur later dan afgesproken, melde hij zichzelf via de groepsapp af. Een vaag verhaal met ziekenhuis en een vriend.. Is het nu heel raar om die man toch een tikkie te sturen voor 18,00 euro? Het is dat iemand hem appte anders had hij helemaal niet afgezegd en mijn man heeft toch alles voorgeschoten toen hij er nog vanuit ging dat er 7 man kwam.
Ik zou het bespreken met die persoon. Het ging over ziekenhuis en vriend, misschien is er wel iets heel ergs gebeurd en was die die dag inderdaad verward en was het feestje wel het laatste waar die aan dacht. Gewoon een tikkie sturen zonder dat eerst duidelijk te hebben, zou ik niet doen.
Hangt er ook van af of alle bier en hapjes op gegaan zijn. Anders zou ik de prijs opnieuw verdelen en de rest een tikkie sturen voor dat bedrag. Wel in overleg natuurlijk.
Of iedereen betaald gewoon drie euro meer? Ik vind het raar om iemand die er niet was wel te laten betalen, er vanuitgaande dat dit geen smoes van hem was en hij dus niet "zomaar" niet is verschenen. Gewoon een tikkie sturen vind ik zeker gierig.