Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:09

Maar dan kan je toch ook naar het kantoor van de bank en het daar laten overmaken?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:14

Eilish schreef:
Maar dan kan je toch ook naar het kantoor van de bank en het daar laten overmaken?

Zijn er bij jou in de buurt nog bankfilialen dan? Die (soms zelfs) OPEN zijn?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:24

Oke, lijkt erop dat er idd mensen zijn die niet per bank overmaken. Mijn oma van inmiddels 80 maakte zelfs geld over, dus kon me dat niet goed voorstellen.

Hoeft niet via internet overigens, kan toch ook nog via het kantoor? Overschrijvingkaarten weet ik niet of die er nog zijn, maar lijkt me wel?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:26

Ken t idd ook niet meer.

Ik ken een bank waar k geld op mijn rekening op kan storten maar die is "onbemand" (geen bankmedewerkers alleen een beveiliger) en mijn eigen rabo waar ik kom die hebben wel mensen zitten maar daar kan k alleen voor vragen terecht... en dan nog zetten ze me meestal achter een pc waarbij ik een vragenlijstje moet doorlopen..

Haha.

Wat jij bedoeld deed je altijd bij het postkantoor.. maar ik ken er eigk ook geen meer.. degenen die ik ken zijn allemaal gesloten en daar zijn de verzendservices bij supermarkten voor in plaats gekomen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:37

Nee, je kreeg een mapje thuisgestuurd met overschrijvingskaarten, dan kon je dus naa een andere rekening overschrijven. En enveloppen, die kon je gratis halen bij het postkantoor. Had ff gegoogled, maar er zijn nu internationale overschrijvingskaarten.. Kan dus nog steeds
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:49

ING heeft kantoren waar je gewoon kan storten op een andermans rekening.
Zitten wel kosten aan verbonden. Acceptgiro's kosten meestal 1,50 extra.
Doe nog steeds naar Engeland geld per post sturen, dit vanwege de hoge kosten bancair.
Is een risico, maar gaat al 20 jaar goed :D

Heb ik weer. Staat er een leuk wandkleed op MP, vraag ik netjes wat de verkoper er voor wil hebben, krijg ik bijna in morse antwoord.
Zakelijk zijn wil niet zeggen dat je gaat blaffen. Heb toch maar(doe ik normaal nooit) een charmant antwoord gegeven, iets in de strekking dat ie maar ergens gaat zitten waar het donker is.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:59

Als je in de WSNP zit heb je geen beheer over je bankrekening en is het ook niet mogelijk om geld over te maken. Misschien is dat hier ook het geval?

Geld naar Engeland opsturen vanuit Nederland kost bij onze Engelse bank 3,50£ en vanaf onze NL bank niets. Gewoon IBAN en BIC, en een halifax rekening. De andere kant op is wel duur (9.50 per transactie)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:00

Marocje schreef:
Sorry, dat zou ik niet vertrouwen. Of ze komt langs met het geld, of overmaken. Kan me niet zo goed voorstellen dat iemand geen bankieren heeft, maar wel internet?

Ja precies.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:07

Ik moet zeggen dat ik ook geen internet bankieren heb hoor. Als ze het via post wil, zeg dan tegen haar dat je wel een track en trace code wil. Lijkt me dan geen probleem als je het kunt volgen. En pas verzenden als het binnen is.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:20

Ik had ook iemand die iets heel graag wilde en het geld via de post wilde sturen. Nouja prima, als ik het geld heb zal ik het opsturen. Ik heb het alleen nooit gekregen of nog iets van diegene gehoord. Dus ben benieuwd of jij het wel krijgt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:37

Hmpff had een zadel verkocht! Heel fijn en vlot dag erna geld al binnen (die van Estland)

Die dag ook mijn details gestuurd voor ander zadel te verkopen.
Vandaag de vraag of ik geld al ontvangen heb?
Nou nee niet dus?
Ik hebbhelemaal niks gestort gekregen maar bij haar is het er wel af zegt ze.
Is een transactie van België -België dus normaal is dat let een dag gepiept.
Hoop dat dit wordt opgeklaard... Heb echt geen zin in gedoe

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:41

kan gewoon 2 dagen duren dan hoor.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:44

Zou de 13de verzonden zijn, dan had ik het nu al moeten hebben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:55

_Nadia_ schreef:
Als je in de WSNP zit heb je geen beheer over je bankrekening en is het ook niet mogelijk om geld over te maken. Misschien is dat hier ook het geval?

Niet alleen bij WSNP, maar ook bij oa de GSBB enzo.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:41

Ik ben op zoek naar een dressuurzadel. Nu heb ik een mooie op het oog. Maar nieuw is het zadel incl singel beugels en beugelriemen 735 euro.
Dit zadel is gebruikt en ik denk al wat ouder.
Wat vinden jullie dan een normale prijs?
Ze vraagt op de advertentie waar ik op reageerdr 400 maar zag dat ze gisteravond de advertentie opnieuw heeft geplaatst en ineens 550 vraagt.. lijkt mij redelijk hoog toch?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:45

Lienek schreef:
Ik ben op zoek naar een dressuurzadel. Nu heb ik een mooie op het oog. Maar nieuw is het zadel incl singel beugels en beugelriemen 735 euro.
Ze vraagt op de advertentie waar ik op reageerdr 400 maar zag dat ze gisteravond de advertentie opnieuw heeft geplaatst en ineens 550 vraagt.. lijkt mij redelijk hoog toch?

Daar is zo niks zinnigs over te zeggen lijkt me.....We weten het merk niet, het type, de leeftijd en de toestand waarin het zadel verkeerd niet......

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 08:52

Cowboy55 schreef:
Lienek schreef:

Daar is zo niks zinnigs over te zeggen lijkt me.....We weten het merk niet, het type, de leeftijd en de toestand waarin het zadel verkeerd niet......

Zadel heeft gebruikersporen zoals kleur vervaging op de zweetbladen.
Gaat om een rossner.
Zij heeft het zadel ook tweedehands overgenomen vorig jaar van iemand.
Wilde niet te ver in detail gaan omdat ik niet weet of deze persoon op bokt ook zit.
Maar hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik vind het nog vrij prijzig namelijk maar heb dit type zadel al een tijdje op het oog.
Dacht wellicht kan ik er van de 400 nog iets vanaf krijgen maar omdat gisteravond ineens het zadel er voor 550 op is gezet denk ik dat ik hem maar oversla. Ben dus benieuwd of jullie het ook aan de hoge kant vinden.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:09

Veel te duur hoor voor zo'n zadel.
350 is de max inclusief toebehoren

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:56

little_birdy schreef:

Ik heb ook maar eens zitten speuren. de gemiddelde prijs ligt zo rond de 250-300. Dan zou 350 inderdaad de absolute max moeten zijn. Dus is 550 OF te hoog OF het is wel een heeeeeel speciaal zadel. Maar van dat laatste zou ik niet makkelijk te overtuigen zijn.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:07

Cowboy55 schreef:
little_birdy schreef:

Ik heb ook maar eens zitten speuren. de gemiddelde prijs ligt zo rond de 250-300. Dan zou 350 inderdaad de absolute max moeten zijn. Dus is 550 OF te hoog OF het is wel een heeeeeel speciaal zadel. Maar van dat laatste zou ik niet makkelijk te overtuigen zijn.

Had gevraagd of ze het op kon meten gisteren en kreeg net reactie... op de fotos met meetlint zie ik verschillende krasjes op het zadel dus of ze moet echt flink willen zakken anders gaat het niet door.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:51

Echt niet doen hoor, voor dat geld. Zadels verkopen voor geen ene meter, een zo hoog geprijsd zadel raakt ze never nooit kwijt.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:01

Gruis schreef:
Echt niet doen hoor, voor dat geld. Zadels verkopen voor geen ene meter, een zo hoog geprijsd zadel raakt ze never nooit kwijt.

Klopt hoor. Maar dit is wel het type dat ik zoek daarom twijfel ik ook en het contact is verder prima. Dus niet om de verkoopster naar beneden te praten. Maar meer omdat ik zelf twijfel en mezelf blind kan staren op zo iets haha. Maar gelukkig dat jullie er ook net zo over denken

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:28

dan aangeven dat de vraagprijs absurd hoog is en vergelijkingen geven aan haar. Vaak zakken ze dan wel .
heb het gehad met een spoiler voor mijn auto.
kosten overal 25 euro alleen die ene in mijn kleur was daar 35.
ik netjes aangegeven dat ik verder zou zoeken ivm de hogere prijs.
kreeg direct mail terug dat hij ook voor 25 weg mocht

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:01

Pff ik heb mijn splinternieuwe zadel te koop staan. Helaas echt amper op kunnen rijden en toen kreeg mijn paard koliek en ging dood. Was spuugduur in aanschaf en wil dus wel een beetje redelijke krijs voor. Heb vraagprijs op 80% van aanschafprijs staan met erbij dat er geboden mag worden.

Vind het wel belachelijk dat je op marktplaats moet betalen voor het verkopen van een zadel en je vervolgens in een dag op pagina 10 zit..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:22

ElizeVdS schreef:
Pff ik heb mijn splinternieuwe zadel te koop staan. Helaas echt amper op kunnen rijden en toen kreeg mijn paard koliek en ging dood. Was spuugduur in aanschaf en wil dus wel een beetje redelijke krijs voor. Heb vraagprijs op 80% van aanschafprijs staan met erbij dat er geboden mag worden.

Vind het wel belachelijk dat je op marktplaats moet betalen voor het verkopen van een zadel en je vervolgens in een dag op pagina 10 zit..

Ja het is ook belachelijk.
Hier ook zadel te koop zgan niet eens eeb jaar oud. En factuur nog aanwezig.