Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aal

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:05

Van de week viel er bij mij ook na jaren een muntje!
Bij mij thuis zeiden ze altijd: 'Zeg maar nee, dan krijg je er twee.´
Ik snapte er niks van als kind; hoe werkt dat dan? Is dat een soort wraak omdat je nee zegt tegen iets, dus onbeleefd bent, dat je er dan voor straf twee krijgt?
Zat ik dus van de week in de trein tegenover een oma en haar kleinkind. Oma vraagt aan het jongetje of hij een partje van de mandarijn van oma wil. Het jongetje antwoordt nee, waarop oma zegt: zeg maar nee, dan krijg ik er twee!
Dus zo hoort die uitspraak! :)*
Blijkt dus dat iedereen in mijn omgeving die uitspraak gewoon verkeerd gebruikt, waardoor ik het nooit begreep.
Ik denk dat de hele coupé het muntje hoorde vallen bij me.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:12

Ooooooooo, klinkt veel logischer idd :') ik snapte die uitspraak ook niet hahahaha

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:15

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:17

Idd is van een reclame.

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:18

Oooooh zo kan het ook nog!
Kende inderdaad die reclame niet, vandaar dat het zo onlogisch leek.
Weer wat geleerd.

Maar toch vond ik die van de oma in de trein ook erg scherp, haha!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:44

Is van die reclame inderdaad.. Met een nog wel erg jonge Bart de Graaf.. :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:07

maar ouder dan hij lijkt; hij was daar toch al 20, al lijkt hij veel jonger, als ik me niet vergis was dat ook de reden waarom er altijd zijn geboortejaar onder in beeld stond in het begin van het spotje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:30

In de sportwereld van wielerfanaten komen ook bepaalde uitspraken voor waarvan ik niet gelijk wist wat het betekende, waarvan het muntje ook best laat viel :roll: "uitgewoond over de meet komen" is zo'n begrip, ik wist niet wat een meet was(bleek de finish te zijn) en het begrip uitgewoond dat was een benaming waar ik vreemde beelden van in mijn hoofd kreeg, het bleek te betekenen dat je dan kapot bent en ik dacht aan huizen die bewoond werden door junkies _O-

Hardlopers kennen de term "yellowfingerbread" en wielerfanaten kennen de term " darmvulcanisme" en jawel het heeft een en dezelfde betekenis namelijk : racekak, schijterij, diarree

In mijn tijd als ruiter zijnde dacht ik in het begin dat ik naar onderdelen van paard moest gaan zoeken als iemand sprak over de term "Hij viel uit elkaar"...elke sport ken zijn vreemde uitspraken :j
Maar waarom ik dat dan weer zo laat ontdek :o?

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 06:46

Och Narnia zo heeft iedere sport wel zijn eigen termen die mensen die de sport niet kennen totaal niet snappen. Maar het is altijd wel super grappig om te horen.
Zeg maar eens tegen een leek dat een paard 3 handen heeft. Staan ze ook raar te kijken :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 08:53

elenaMM77 schreef:
goldenarrow schreef:
Ik zit nu in een koffietentje in Londen naar een poster over een BLT-sandwich te kijken. Ik ben er eindelijk achter wat er op zit :))

:') :') je vroeg je nooit af waarvoor blt stond?

Jawel, maar ik kon nooit bedenken wat dat dan was. En ik vond het niet interessant genoeg om het op te zoeken :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:51

Leprycorn schreef:
Och Narnia zo heeft iedere sport wel zijn eigen termen die mensen die de sport niet kennen totaal niet snappen. Maar het is altijd wel super grappig om te horen.
Zeg maar eens tegen een leek dat een paard 3 handen heeft. Staan ze ook raar te kijken :=

Op zo'n manier zeg ik het ook nooit :P En daarnaast kun je ook nog zeggen dat hij op de linkerhand zit. Au :P

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:54

Leprycorn schreef:

Nu voel ik me blond....... Uitleg?????

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:55

Voorhand, achterhand en middenhand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:14

Linkerhand en rechterhand niet vergeten inderdaad :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:16

Dat heeft een paard niet. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:16

Nee maar het wordt wel gebruikt in de terminologie van de sport.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:13

Aal schreef:
Van de week viel er bij mij ook na jaren een muntje!
Bij mij thuis zeiden ze altijd: 'Zeg maar nee, dan krijg je er twee.´
Ik snapte er niks van als kind; hoe werkt dat dan? Is dat een soort wraak omdat je nee zegt tegen iets, dus onbeleefd bent, dat je er dan voor straf twee krijgt?
Zat ik dus van de week in de trein tegenover een oma en haar kleinkind. Oma vraagt aan het jongetje of hij een partje van de mandarijn van oma wil. Het jongetje antwoordt nee, waarop oma zegt: zeg maar nee, dan krijg ik er twee!
Dus zo hoort die uitspraak! :)*
Blijkt dus dat iedereen in mijn omgeving die uitspraak gewoon verkeerd gebruikt, waardoor ik het nooit begreep.
Ik denk dat de hele coupé het muntje hoorde vallen bij me.

Bij mij in de familie is die uitspraak vaak gebruikt tegen mijn oom. Die wilde geen 2e kind en zei dus altijd nee. Uiteindelijk toch voor een 2e kind gekozen en toen kreeg hij er 2 (een tweeling) :))

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:00

xxCYNNxx schreef:
maar ouder dan hij lijkt; hij was daar toch al 20, al lijkt hij veel jonger, als ik me niet vergis was dat ook de reden waarom er altijd zijn geboortejaar onder in beeld stond in het begin van het spotje.

Hij had een nierziekte waardoor hij niet groeide of een echt ouder uiterlijk kreeg.. Die ziekte is uiteindelijk z'n dood geworden.. Geloof dat hij toch nog ergens in de 40 is geworden.. Hij is begonnen bij veronica met het programma BOOS (Bart omroep organisatie stichting ofzoiets dergelijks in die richting).. Wat uiteindelijk BNN (Bart's nieuws netwerk geloof ik) is geworden..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:09

Bart heeft vroeger ookal eens gezegd regelmatig te zijn aangehouden in zijn auto :))

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:19

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:21

Terzijde, maar BNN is wel echt een toffe omroep geworden.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:27

Heeft Brick uit The Middle ook niet zo een ziekte? Ik heb ergens gehoord dat deze ook een volwassen man is

ierusjuJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:39

Schuur_ schreef:
Heeft Brick uit The Middle ook niet zo een ziekte? Ik heb ergens gehoord dat deze ook een volwassen man is

Nou volwassen, hij is 17 en speelt iemand van ongeveer 3 jaar jonger. Dus valt nog mee :P

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:45

Ff gecheckt maar Brick heeft osteogenesis imperfecta, een bindweefsel aandoening gekarakteriseerd door broze botten. Wel iets naars dus maar geen nierziekte zoals Bart de Graaf
Overigens, hij bleef wel klein maar om nou te zeggen dat hij er niet ouder uit ging zien... Ouwe kop had hij op t laatst hoor!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 00:13

Ik dacht dat een hoofdstel met blinde sluitingen gewoon een hoofdstel was dat iemand verkeerd om vastgemaakt had omdat ze dat hip vonden. :o