Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:16

Gianti schreef:
Vandaag was Almere weer tot eilandje gedegradeerd... heb uiteindelijk een auto moeten regelen om naar mijn uni te kunnen... reed echt helemaal niets en waren ook niets van bussen

Dat klopt niet 100% want de 328, 327 en 322 reden allemaal gewoon naar Amstel en Bijlmer vandaag. Ik kon om 12 uur ook weer makkelijk terugkomen van Utrecht naar Almere toe, toen was er de andere kant op ook nog maar een paar minuten vertraging. Maar snap wel wat je bedoelt hoor, er reden geen NS-bussen oid en het was 's vooral 's morgens echt wel even een puinhoop. Daarom ga ik altijd met de bus naar Amsterdam.. Sta ik wel ff in de file maar ik heb echt te vaak gedoe op dat traject.

Marjo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:23

Gisteren ook weer geluk. De trein van Amersfoort naar Den Haag of Rotterdam komt in de spits eigenlijk altijd met 2 of 3 treinstellen. Soms zelfs 4. En dat is ook echt nodig want het is een druk traject. Gisteren maar 1 (!). In de spits. Ik kon gelukkig zitten maar er konden een heleboel mensen niet mee. Wat bleek nu: de trein had in Groningen gecombineerd moeten worden maar door een aanrijding met een persoon tussen Assen en Haren is hij in Assen al omgedraaid maar heeft dus niet kunnen koppelen..

Ik vind het overigens wel prettig dat zoiets omgeroepen en uitgelegd word. Anders zit je in de frustratie dat het zo druk is terwijl de NS er in feite niks aan kan doen.

Oh en ook wel grappig. Op Utrecht wordt de trein naar Amersfoort vaak gekoppeld. Dan komt er 1 treinstel dat helemaal naar achteren door rijd en even later komt er nog een treinstel. Niet iedereen weet dat en begint dus te mopperen en propt zichzelf in een druk treinstel. Waardoor de ander vaak heerlijk rustig is :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:28

DeEenhoorn schreef:
normaal komt er een mooie lange trein aan als ik in Hoorn kersenboogerd om 7:02 opstap in de trein naar Hoofddorp (lelylaan er uit voor mij) maar vandaag kwamen er 5 coupés aangerold... ik weet niet hoor, maar de trein was me net iets te vol. had me niet zoveel verbaasd als ze hadden omgeroepen: 'dames en heren, door drukte zal deze trein niet rijden, wij verzoeken u in verband met de veiligheid de trein te verlaten'

Nou ik stond een keer in de trein.. Man wat was ik blij dat ik erin STOND! Moest helemaal omrijden want in castricum stond een trein stil..

Hele perron was nog vol.. Maar kon echt niemand meer bij.. Werd omgeroepen wegens drukte dat se mensen even de raampjes open moesten doen..
Vervolgens op Heerhugowaard.. Komt er maar geen 2e trein aan.. Dus de mensen op de perron hadden ws nog extra lang kunnen wachten ook om thuis te komen.. En in de avond is dat niet leuk.

Hoorde rond half 6 thuis te komen.. Was rond 8 u thuis. :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:34

Wou afgelopen week in de middag naar school, vriendje ophalen en dan door naar z'n ouders. Ik sta op Arnhem presikhaaf, en ik en 3 anderen wouden ook de trein uit. Nou, konden er echt niet uit, iedereen stormt die trein in tot iemand zegt: "laat die dames er nou eerst uit". Toen hebben wij ons door de massa heen gedrukt en konden we eruit.
Hoe moeilijk is het om even 30 seconden te wachten voordat er mensen uit zijn?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:27

Gisteravond/nacht toen ik naar huis wilde werkzaamheden (ben wel gewoon thuisgekomen), kijk net op de ns-app, is er koperdiefstal. Hoop dat ik vanmiddag gewoon naar school kan -O-

Edit: typo

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:57

Een sprinter had 25 minuten vertraging, de trein die ik had zat er 5 minuten achteraan, uiteindelijk kwam ik met 10 minuten vertraging op sloterdijk

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:30

Ja de koperdiefstal! Ik was onderweg naar school maar ben weer naar huis gegaan :')

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:41

Enig die koperdiefstal, zit al vanaf half 7 in de trein -O- Heb half Nederland wel weer gezien.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:24

Is dat koper zo belangrijk? :oo

Ik hoop echt dat de terug reis heel flexibel gaat.. Duurt nog wel even voor ik naar NL ga, maar zit echt niet te wachten om na een reisje vliegtuig vol stress vervolgens nog stress te hebben over een trein die niet rijdt en ik in niemandsland zit.. :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:54

Pff bus weer dik 8 minuten te vroeg... en de volgende is vertraagd lang leve ov in belgie!

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:07

Dat mensen boos worden omdat je per ongeluk tegen hun tas aanloopt omdat het zo druk is en hun verzinnen opeens naar rechts te gaan.. ik ben ook maar een mens

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:59

Warboel schreef:
Ja de koperdiefstal! Ik was onderweg naar school maar ben weer naar huis gegaan :')

Nou ik had bijna hetzelfde idee _O-
Ik kon niet via Leiden naar Schiedam, en via Gouda was ook een storing met een defect spoorviaduct.
Met veel pijn en moeite toch 2 uur later op school aangekomen -O-

En vervolgens kon ik vanmiddag weer de andere storing in! Leiden-Alphen was weer feest *\o/* Ruim 45 minuten langer o ver de reis gedaan!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:43

Ik heb net de buschauffeur blijgemaakt :') Stond bij de bushalte (met straatlamp), maar was met mn telefoon bezig toen hij aankwam, dus had een verlicht scherm wat ik op kon steken. Hij was helemaal blij en zei nog dat hij wilde dat iedereen dat deed :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:05

goldenarrow schreef:
Ik heb net de buschauffeur blijgemaakt :') Stond bij de bushalte (met straatlamp), maar was met mn telefoon bezig toen hij aankwam, dus had een verlicht scherm wat ik op kon steken. Hij was helemaal blij en zei nog dat hij wilde dat iedereen dat deed :))

Ohh dat heb ik ook al vaak meegemaakt ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:36

Da's wel een goede!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:04

Een nieuwe ergernis erbij, als de bus al zo vol is en de invalide plekken ook bezet (door mensen met een goede reden) je al op een gewoon plekje moet zitten met je krukken en pijnlijke knie en mevrouw overgewicht(en niet lichtjes) zich naast jou plaatst en in een klein hoekje duwt, daarbij komt dat ze mij bij elke bocht platdrukt en nou niet de meest aanspreekbare uitstraling draagt (kuch).

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:28

Het ov <3
Ik erger me er vooral aan dat ik in theorie mijn overstap naar Nijmegen zou moeten kunnen halen... Moet de bus geen vertraging oplopen :')

Waar ik me ook aan irriteer zijn chagrijnige buschauffeurs. Tuurlijk, ik snap dat je na 10 vervelende klanten niet heel vrolijk meer bent. Maar dat hebben cassieres ook (ik werk in een supermarkt) en wij kunnen ook niet met een chagrijnig smoelwerk achter de kassa zitten en niks meer zeggen :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:31

We hebben hier gelukkig veel vrolijke en enthousiaste buschauffeurs :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:35

Iejoorr schreef:
Warboel schreef:

Nou ik had bijna hetzelfde idee _O-
Ik kon niet via Leiden naar Schiedam, en via Gouda was ook een storing met een defect spoorviaduct.
Met veel pijn en moeite toch 2 uur later op school aangekomen -O-

En vervolgens kon ik vanmiddag weer de andere storing in! Leiden-Alphen was weer feest *\o/* Ruim 45 minuten langer o ver de reis gedaan!

Ik moest om 10 uur op school zijn.
Had m'n wekker per ongeluk een uur te laat gezet dus zou er uiteindelijk 11 uur zijn.
Bus naar Alphen gepakt ipv Leiden (had het al gelezen op NOS gelukkig), zodat ik naar Gouda - R'dam CS - Blaak kon gaan.
Echter bedacht ik me dat ik ook nog een afspraak had náást Leiden Centraal om 13:15, de terugweg dus ivm omreizen veel langer zou duren... (Want dan had ik Blaak - CS - Gouda - Alphen - Leiden gemoeten :roll: )
Keek op 9292, zou ik om 11:26 weer in de trein terug moeten zitten :')
Heb ik dus maar niet gedaan voor dat kwartiertje. Pakje drinken gehaald op Alphen station en de bus weer terug naar huis gepakt, en mooi nog even een uurtje m'n bed in gedoken _O- _O-

Gister stond ik met autopech op de bushalte. Auto startte echt niet meer dus een meneer had me de bushalte opgeduwd. Kwam er net de bus aan, die man keek boos :') Maar ik reis al 8 jaar lang 5 dagen in de week met de bus daar, dus toen ik de auto uitstapte klaarde z'n gezicht ineens op en zat de chauffeur naar me te zwaaien :') Helaas pastte de auto niet in de bus en moest ik op de ANWB wachten :Y)

Maar sommige chauffeurs kunnen er wat van inderdaad :oo Geen gedag zeggen als je instapt is wel ergernis 1. Rijdt hier een chauffeur die dan gewoon stoïcijns links uit het raam gaat zitten kijken als er iemand instapt := Zo irritant.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:36

Shadow0 schreef:
We hebben hier gelukkig veel vrolijke en enthousiaste buschauffeurs :j

Ik had laatst een buschauffeur die het vliegtuig praatje hield. En een keer eentje die deed alsof het om een schoolreisje ging :+ dat maakt het wel weer leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:43

Buschauffeurs in Utrecht zijn leuk! Ik ga met mn dochter van 15 maanden wel eens bij de busbaan bij de Rabobank kijken. En dan zwaaien ze echt allemaal naar haar :D en zij maar hard terugwapperen met haar handje!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:24

Ik had een keer dat de buschauffeur de deuren niet open deed toen ik eruit moest. Ben naar hem toegelopen en het aangegeven. Ik kreeg me toch een chagrijnige blik! En gewoon niks zeggen en gaan rijden... :n Toen ik het meldde bij UOV kreeg ik als respons dat ze er niks mee konden.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:05

Ik heb me vandaag geërgerd aan een tunnel vol me schuim waardoor het overal achtelijk druk was en er ongeveel 1 trein per uur reed.
Oh en dat "mijn" trein gewoon zou rijden om 15;26 en vervolgens om 15;28 toch maar niet -O- |o

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:45

Aan verwachtingen van mensen in de supermarkt. 'Product is niet binnen gekomen' 'Ja maar ik heb het nodig' Ja kan ik toveren of zo? _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:53

xMaxxiee schreef:
Aan verwachtingen van mensen in de supermarkt. 'Product is niet binnen gekomen' 'Ja maar ik heb het nodig' Ja kan ik toveren of zo? _-:(

Hoe is dat een ergernis op het openbaar vervoer?