4 bandages in een schoendoos met dat speciale papier er tussen, dan nog laag papier over de doos bevestigd zodat doos niet kan openvallen en dan in een neutrale plastic zak gestopt, strak getrokken, dicht gevouwen en geplakt met het verzendlabel in een plastic hoesje op het pakketje geplakt. Alles leesbaar, niks kan nat worden en als daar iets uit vermist raakt, dan weet ik het ook niet meer
DatBenIkNou
Geplaatst: 22-03-13 08:47
Ohhh suffie!! Dat is balen...voortaan beter opletten en naar je gevoel luisteren. Je voelde eigelijk al dat het vreemd was en toch maak je geld over omdat je het zo graag wilt hebben. Nou ben je denk ik nog duurder uit want ben je je centjes kwijt. Echt balen voor je!
Waar er op mijn MP advertentie geen reacties komen (gratis af te halen printer), krijg ik op gratisaftehalen.nl in 1 dag echt VEEL reacties.
De eerste was onbegrijpbaar en extreem slecht nederlands de tweede was in moeilijk begrijpbaar nederlands en met de melding dat ik het as zaterdag om 10.00 kon brengen ergens 40-50 km verderop (wat denk je nou zelf ) de derde was moeilijk begrijpbaar met telefoonnummer erbij en de vierde was een hele nette mail van iemand met een vraag erbij. Zij heeft dan ook reactie gekregen en komt de printer vanavond ophalen tussen 16.00 en 18.00
Toen ik bij mijn pony ging kijken kwamen wij tegelijke tijd met een handelaar aangereden die ook voor de pony's kwam kijken, Gelukkig mocht ik eerst kijken en rustig aan maar kreeg wel een idee van druk op mij maar de beslissing was snel gemaakt.
Paar jaar geleden zouden we bij een zwarte tuigpaard gaan kijken, haden tijd afgesproken voor de volgende dag en de avond van te voren nogmaals gebeld omdat ik nog een vraag had. Volgende dag trailer aangekoppeld en we reden weg waren nog net niet op de snelweg en toen zei mijn gevoel dat ik moest bellen dus even gebelt dat we onderweg zijn, Kreeg toen te horen hij is net verkocht.
Als ik ergens ga kijken bel ik voordat wij aanrijden altijd voortaan op wij komen eraan. Wil ook het liefst zelfde dag kijken en meteen meenemen als het wat is.
Nouka
Geplaatst: 22-03-13 13:25
Oke, ik heb veel meegemaakt op Marktplaats maar deze reactie slaat echt alles: Reactie op uw advertentie:
waarom reageer je niet op mijn mail verdome nog aan toe
Kentaro
Geplaatst: 22-03-13 13:46
Moet je even terug mailen dat je verdomme met 2 mm's schrijft........................
(maar wat een rare reactie inderdaad!!)
GamblersCup
Geplaatst: 22-03-13 13:46
Tja, nog iemand die vaak teleurgesteld is denk ik, ik begrijp het wel.
Zo zouden wij ook eens bij een paard gaan kijken en proefrijden. Zonder trailer, want als het wat is laat ik toch echt eerst keuren. En terwijl ik op het dier zat, komt er ook een trailer het terrein op rijden. Nog iemand die interesse had en het dier gelijk mee zou nemen als het wat is. Ook ons werd gezegd: tja, nog meer geinteresseerden, die nemen gelijk mee, dus nu beslissen! Ik ben gelijk afgestapt, heb paard aan eigenaresse gegeven en we zijn weggereden. Ik begrijp dat je je paard graag wilt verkopen en dat het moeilijk is tegenwoordig, maar ik laat me niet onder druk zetten. Volgende dag werd ik gebeld, of ik niet nog een keer wilde komen proefrijden, want die andere mensen (die na mij opgestegen zijn en hebben gereden) hebben het dier niet meegenomen. Nou eh, nee. Bekijk het maar met je paard, ik kijk wel even verder....
Ik had heel veel paarden bekeken maar wat wij wilden is moeilijk te krijgen. Toen we er dus 1 hadden wilde ik haar toch wel kopen. Als ik heel veel keuze had gehad dan had ik ook gedacht : "bekijk het maar met je paard" hoor!
pmarena
Geplaatst: 22-03-13 14:02
Ik kan me ook best voorstellen dat mensen, vaak vanwege eerder opgedane vervelende ervaringen, geen paard meer voor iemand vast willen houden en dus met meerdere geïnteresseerden tegelijk kennis willen maken, zodat het paard gewoon naar degene kan gaan die het eerst de knoop doorhakt.
Maar ik vind het wel te idioot voor woorden om op hetzelfde tijdstip met meerdere mensen een afspraak te maken
Dan laat je toch de 1 de ene dag komen, en de ander de volgende dag
En gewoon tegen allebei eerlijk zeggen dat er meerdere mensen interesse hebben en het paard niet vastgehouden wordt
Alhoewel je dan ook wel weer zeursnorren zult hebben die dat zien als ongure verzonnen uitspraken om een koper te dwingen een knoop door te hakken
Wij hebben pas ook een pony verkocht, met meerdere mensen afspraken gemaakt in hetzelfde weekend maar wel met de mededeling dat er nog andere mensen kwamen kijken en als de pony verkocht zou worden we even een belletje zouden doen. Werd wel gewaardeerd dat we netjes gebeld hebben toen 2e kijker de pony wou overnemen, volgens mij niet meer dan normaal maar blijkbaar is het dus regelmatig anders.
Met meerdere mensen op hetzelfde tijdstip afspreken vind ik echt niet kunnen denk dat ik hetzelfde zou doen als GC hoe moeilijk ook, vooral omdat het bij ons om een pony zou gaan voor onze dochter, maar dan is het toch niet voorbestemd denk ik dan.
Ik heb het ook wel eens gedaan hoor, paard verkopen aan "wie het eerst komt het eerst maalt". Maar wel op een naar mijn idee nette manier. Meisje kwam kijken zonder instructrice, helemaal gek op het dier maar wilde nog terugkomen (2 weken later) met instructrice. Aangegeven dat dat voor mij op dat moment goed was omdat ik geen andere koper had maar wanneer zich iemand zou aandienen zou ik haar dit laten weten (vond toch wel dat zij "recht" op eerste koop had).
2 dagen later word ik gebeld, meneer heeft interesse en wil weten of ze goed in het span loopt (was een tuigpaard die ik op dat moment had). Ik geef aan geen idee te hebben omdat ik haar alleen onder de man heb gereden maar wat mij betreft kunnen we dat uitproberen. Hij wil een aantal dagen later komen met trailer zodat we bij hem thuis haar kunnen inspannen. Direct meisje gebeld om door te geven dat ik inmiddels een tweede koper heb die dat weekend haar wil uitproberen, bij klik is de vraagprijs akkoord, maar wil meisje eerste recht op koop geven. Dus of ze haar nog wil en misschien toch echt niet eerder met haar instructrice zou kunnen komen, nnneeeee lukt niet..........toen heb ik aangegeven hoe spijtig ook haar niet vast te houden met het risico dat ik met mijn paard zou blijven zitten als zij (door mening instructrice) toch zou gaan afhaken. Meisje begreep dit en mocht er geen klik zijn met de vierspanruiter dan hoorde ze dit alsnog heel graag van me. In het weekend voor de wagen gezet en mijn dame deed het super goed, zo super zelfs dat ze direct daar is gebleven en de volgende dag het geld pas is betaald en ik hen de papieren heb overhandigd (dat laatste zou ik na wat ik nu allemaal weer lees enz niet meer zomaar doen ) veel geluk gehad met de eerlijkheid van de laatste mensen wb betalen ed........
HTM
Geplaatst: 22-03-13 17:41
Pfff, heb dr ook weer hoor. 10 keer heen er weer mailen of ik iets nog heb. Apart gelegd, na 3 dagen maar eens mailen of ze nog interesse hebben. Nee, ze hebben al wat anders gevonden. Prima, maar ZEG DAT DAN!!!! Volgens mij mag ik wel van geluk spreken dat ik nog antwoord krijg, al krijg ik dat niet van iedereen.
Via Bokt gaat op dit moment wel goed, als je een serieuze reactie op je advertentie krijgt, en geen kids die je vertellen waar je het allemaal kopen kan
Ik had vandaag een bod op iets, akkoord gegaan even later een mailtje dat het toch niet doorging want haar dochter had hetzelfde gekocht voor der verjaardag maar dat kan niet want het is iets wat eenmalig is gemaakt dus er zijn niet meer van in omloop...
nientje78
Geplaatst: 22-03-13 19:29
hihi
Had er ook weer 1. Heb een dekje te koop staan, krijg een mail met ; voor ** euro kom ik hem halen. Wel netjes aanhef en groeten
Ik terug; ja is prima,wanneer wou je komen?
Nooit meer iets van gehoord
Ojajoh
Geplaatst: 22-03-13 19:31
Nouka schreef:
Oke, ik heb veel meegemaakt op Marktplaats maar deze reactie slaat echt alles: Reactie op uw advertentie:
waarom reageer je niet op mijn mail verdome nog aan toe
ok ik had een vooroordeel op de mail van het buitenlands typen en de buitenlandse naam... komt hier een hele nette jongeman over de vloer (wel van buitenlandse afkomst dat wel) en vloeiend nederlands pratend (waarom hij dan half engels mailde snap ik alleen niet) maar iig een tevreden transactie gehad, hij heel blij en ik ook!
Wolkje
Geplaatst: 22-03-13 19:44
Dat verhaal over meerdere kijkers voor hetzelfde paard is ook hier bekend.
Ik ging ooit eens bij een paard kijken, 's ochtends om half negen, op ongeveer anderhalf uur rijden van mijn huis. Was dus ook al vroeg opgestaan daarvoor. Kom ik daar, blijkt paard de vorige avond al verkocht te zijn. Even opbellen? Nee, daar had de verkoopster helemaal niet aan gedacht.
Mevrouw had mij van te voren verteld dat haar paard alleen naar een héél goed huisje mocht. Als ze er geen goed gevoel bij had, wilde ze m niet meegeven. Degene die t paard nu gekocht had, had een hele grote boerderij in Egypte, en daar ging het paard alleen maar buitenrijden. Met heel veel vriendjes, dezelfde koper had hier in Nederland nog zes paarden gekocht.
Jaja, paard gaat het héél goed krijgen daar in Egypte! Hioe naïef kun je zijn....
Alja, wat heb jij veel verschillende woonplaatsen haha!!
(hoe breed is je dressoirkastje, zo even offtopic tussendoor)
Nu op zoek naar sabelpoot-kippen of eieren die we op kunnen halen, hebben kippen die net op nest gaan zitten bij vrienden en anders wel een broedmachine, voordat ik het zocht natuurlijk genoeg aanbiedingen, nu nergens meer te vinden (tenminste niet onder de 100 km hier vandaan), maar we blijven stug doorzoeken!!
Hier ook weer een goede ervaring, CD-kastje opgehaald, heel leuk ding van hout met 18 laatjes, waar in elk laatje 18 CD's kunnen. Wel weer op een uur rijden afstand
Maar nu dus weer een heel aantal doosjes weg van zolder van de collectie van CD's van vriendlief
Ik heb dus áltijd dat ik eindelijk een bod heb, ik ermee in stem en dan een dag later een hoger bod krijg Product gaat natuurlijk naar de persoon met wie ik akkoord ben gegaan, maar het is altijd jammer