Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:51

Browniee schreef:
Geen idee hoe dat moet....

In de rechterkolum staat Deel deze advertentie
Daaronder staat; Link naar adverteerder.

Net weer zaken gedaan op mp.
Hoofdstel erop staan,binnen een dag verkocht en de koper is erg gemakkelijk,vraagt niks,zou het geld overmaken dus verwacht dat eind deze week iemand met een nieuw hoofdstel rond rijdt :+

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:02

Net weer een leuke gevonden, dit is de gehele advertentie tekst:

Citaat:
Titel Vans mt 39

Beschrijving
ik doe niet aan ophalen en op zulke mailtjes reageer ik niet

:')
Nee, dat nodigt echt uit tot kopen..

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:04

had papegaaienkooi op mp staan, vrouw zou hem ophalen, ik hele dag thuis.
Komt ze niet
Week later krijg ik mailtje dat ze geen intresse meer heeft :S
Nu kooi er opnieuw opgezet want hij staat echt in de weg

Maleficent

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:13

Ik heb al een hele tijd een advertentie staan dat ik een leasepaard zoek. Heb al 6 keer van verschillende mensen mails gehad en allemaal reageerde ze niet meer na een dag dus nu begin ik me af te vragen of iemand mij voor de gek aan het houden is :')

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:35

rayoow schreef:
Week later krijg ik mailtje dat ze geen intresse meer heeft :S

Je kreeg tenminste nog een mailtje :P Hoe vaak ik mensen niet heb moeten mailen of hun radiostilte betekent dat ze het niet meer willen hebben, of dat ze me ff vergeten zijn :')
Krijg ook vorige week ineens het geld van iemand waar ik twee maanden een stel beugels aan verkocht had, dingen stonden braaf al die tijd in het doosje te wachten.. Maar 't is wel handig als ze ff mailt, nu duurde het echt een week voordat ik het doorhad dat het overgeboekt was haha :+

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:37

..er is weer opnieuw bod gedaan op de papegaaienkooi, ben benieuwd op hij deze keer word opgehaald

Ja maar week later vind ik ook niet prettig, hou ik die kooi voor niks vast..en een telefoontje of mailtje is toch niet zo moeilijk?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:52

Ik moest vorige week voor iemand een ketting met hanger gereserveerd houden... ze had alleen niet gezegd tot wanneer. Eergisteren gemaild, vandaag nog niets gehoord, dus weer gewoon aangeboden op MP.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:58

Mijn vader had een man gemailt, over het kopen van een roofvogel. Kort gezegd: papa wilde zijn vogel wel kopen en of de man hem zodra die de mail had gelezen en akkoord was met het bod mijn vader wilde opbellen zodat ze gelijk een afspraak konden maken.
Reactie: Is je beltegoed op ofzo?
Het is al eventjes geleden, vogel staat nog steeds te koop. Dan vraag ik me af: Hoe heeft die tegen andere eventuele kopers gereageerd?

Afgelopen vrijdag: Goed laat werd ik gebeld door een vrouw die ik amper kon verstaan. Het duurde ook even voordat ik doorhad wat er werd gezegd en waarvoor er om deze tijd werd gebeld.
Vrouw: Ja met *Naam* ik wil die minibike van marktplaats komen ophalen
Ik: Maar mevrouw, er is €70,- door iemand geboden en die heb ik net vandaag teruggemailt.
Vrouw: Lachen en me voor gek verklaren dat ze écht geen €70,- gaat betalen.
Ik: Als het niks wordt met degene die ik heb terug gegemailt kan ik wel contact met u opnemen als u even uw gegevens geeft (ze belde met nummerweergave uit).
Vrouw: Vol hard huilen, maar wat moet ik nu mijn (klein)zoon heetf botk***r en nog meer huilen en doen.
Ik heb de telefoon maar naast me neergelegd en en uiteindelijk weggedrukt.
Heel zielig hoor, als iemand een ziekte heeft of wat dan ook maar ten eerste klonk het absoluut niet geloofwaardig. Eerder als een dronken gek die even goedkoop wat wilde hebben.
Ten tweede, als het waar is ga je daar toch geen misbruik van maken en al helemaal niet na 3 zinnen tegen een wildvreemde zo beginnen? om een minibike ?

Afgelopen maandag zou er iemand komen kijken voor een opgezette reebok van mijn vader, ik moest het regelen.
Op MP hadden wij gezet: bieden vanaf €200,-
De jongen had mij al gemailt en gezegd dat hij dit zou betalen als de reebok hem naar wens was.
Komt er een jongen (ik denk turks o.i.d.) met zijn moeder.
Het enige wat ze deden was waar ik bij stond samen in hun taaltje praten en het enige wat die vrouw opeens zei was: 50. Ze sprak verder ook amper NL.
Natuurlijk zei ik nee.
Alleen maar zeuren dat het beestje niet gaaf was... wat wil je dan hij heeft haar en het is een beest wat in de natuur heeft geleefd en ja dan zit het ene haartje wat ander dan de andere. Als je iets smetteloos wilt koop je maar een Ikea tafeltje...
Weer samen in eigen taaltje, duidelijk kon ik wel zien dat die vrouw wilde gaan doen alsof ze weggingen.
Niet dat mij dat kon schelen, ik was het allang zat.
Na echt een halfuur kwamen ze met het bod €150,- oké dit was goed.
Toen kwamen ze met een gloednieuw briefje van €200,-.
Ik hoop nog steeds maar dat deze echt is, want als je pint kun je geen €200,- er uit halen en die vrouw werkte zelf duidelijk niet. Wat die jongen deed weet ik niet, maar het geld kwam bij haar vandaan.
Ik wil dus niet weten waar het geld vandaan komt en hoop maar dat ie echt is!
Anders hebben we mooi de Reebok en €50,- meegegeven voor een waardeloos stukje papier!
Kan het niet zo goed uitleggen verder, maar het was echt ontzettend akward.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:08

Murthul schreef:
Guutje, ik doe je wel even een PB met de advertentie erin, kun je kijken wat ze naar jou mailt, mij negeert ze nu..

Deze vrouw krijg in ene wel heel veel 'geintresseerde' haha.
Wel balen van dit alles zeg! Toevallig al meer gehoord?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:15

PocoGaucha schreef:
is het verdacht als iemand alleen met paypal betaald wil worden? dat is trouwens voor mij juist goed, want ik heb nog geld op paypal, en die moet leeg.

het gaat om 23,50.

Paypal is juist bescherming voor zowel de koper als verkoper toch?
Zou eeder denken dat de verkoper dus het op save wilt spelen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:45

opgezette reebok? alleen zo'n hoofd-aan-de-muur kost al 200,-? :wow: Maar wel een gek stel zo te horen :=
(zelf zou denk ik nee tegen ze hebben gezegd, als mensen zo overdreven afdingen heb ik meestal meteen geen zin meer om iets aan ze te verkopen... :o )

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:42

_l_amanda_l_ schreef:
opgezette reebok? alleen zo'n hoofd-aan-de-muur kost al 200,-? :wow: Maar wel een gek stel zo te horen :=
(zelf zou denk ik nee tegen ze hebben gezegd, als mensen zo overdreven afdingen heb ik meestal meteen geen zin meer om iets aan ze te verkopen... :o )

Jaa klopt, mijn papa jaagt en kost altijd vermogen om iets op te laten zetten.
Maar agh, uiteindelijk hebben ze €150,- gegeven. We moesten er toch vanaf.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:42

AnneXxX schreef:
_l_amanda_l_ schreef:

Jaa klopt, mijn papa jaagt en kost altijd vermogen om iets op te laten zetten.
Maar agh, uiteindelijk hebben ze €150,- gegeven. We moesten er toch vanaf.
Nog steeds gek dat een turkse redelijk oude vrouw een reebok in huis wilt....Meer iets voor een jager en dat was ze duidelijk niet.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 09:45

batje schreef:
Net weer een leuke gevonden, dit is de gehele advertentie tekst:

Citaat:
Titel Vans mt 39

Beschrijving
ik doe niet aan ophalen en op zulke mailtjes reageer ik niet

:')
Nee, dat nodigt echt uit tot kopen..

Ik heb ook wel eens gelezen "Ik doe niet aan ophalen, ik verzend het en als het niet aan komt is dat niet mijn probleem".
Ik had al gelijk een vermoeden dat je dat artikel nooit zou zien :=

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:21

AnneXxX schreef:
Murthul schreef:
Guutje, ik doe je wel even een PB met de advertentie erin, kun je kijken wat ze naar jou mailt, mij negeert ze nu..

Deze vrouw krijg in ene wel heel veel 'geintresseerde' haha.
Wel balen van dit alles zeg! Toevallig al meer gehoord?

Ik was van plan te mailen, maar advertentie was ondertussen al verwijderd.
Murthul heeft gesmst naar het nummer dat van die mevrouw zou zijn, maar het blijkt d'r nummer niet te zijn.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:32

Ook op bokt zijn er mensen welke gewoon niet weer reageren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 10:41

zo vervelend idd!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:56

Murthul schreef:
Bij ons in de stad is het postverstuurpunt ook gewoon open op zondag :=

Ze mailde mij dat ze het pakket op de bos had gedaan en zelf de code voor 12 uur op de mail zou krijgen, dan die zou doorsturen naar mij, dát vind ik een raar verhaal :=

ik vind het verhaal ook raar maar wilde hier toch wel even op ingaan: je kunt met DHL via internet versturen, en dan krijg je de T&T code later gemaild. Dus het kán wel, maar ik geloof er in dit geval ook vrij weinig van. Ben benieuwd hoe het af gaat lopen, maar in principe zou je wel je geld moeten kunnen laten terugboeken via de bank toch?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:05

de code van dhl krijg je niet later gemaild maar direct nadat je het pakje verzendklaar hebt gemaakt dus het is kul dat ze de code voor 12.00 uur gemaild zou krijgen :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:08

Murthul schreef:
Mevrouw negeert nu mijn mails.. Pff

Als je het geld zelf hebt overgemaakt kun je het niet zomaar terug laten boeken, echter heb ik mischien een oplossing voor je aangezien mijn broer hetzelfde heeft gehad, hij is voor 80 euro opgelicht.

Je moet je bank bellen (dus als je bij de ING zit, bel de ING) en zeggen dat je het geld op een verkeerde rekening hebt gestort, dan geeft de ING (voorbeeld van een bank) jouw haar adresgegevens en telefoonnummer.
Dan kun je haar bellen of langsgaan.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:05

Alja schreef:
de code van dhl krijg je niet later gemaild maar direct nadat je het pakje verzendklaar hebt gemaakt dus het is kul dat ze de code voor 12.00 uur gemaild zou krijgen :)

ik had anders laatst zelf precies hetzelfde toen ik een pakketje zou ontvangen dat de verzender de T&T code nog niet had omdat die nog gemaild moest worden door DHL. En dat was gewoon een betrouwbare verkoper die ook zodra ze de code had, 'm doorgestuurd heeft. Maargoed daar gaat het ook niet om, van deze mevrouw lijkt het me inderdaad kul.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:29

Ik heb een advertentie voor paardenmest af te halen, kreeg ik een reactie van iemand die 1 dag actief is.
Hij wilde niet de poep maar wel piertjes die in de mest zitten, ja hoor er gaat echt iemand piertjes zoeken tussen de poep :D
Denk eerder dat er iemand heel flauw is :+

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:00

Kwam trouwens vorige keer een advertentie tegen van een meisje (11) die wel veulens kon inrijden.... :+

Dit (ofzoiets) stond in de advertentie:

Hoi!

Ik ben *** en ik ben 11 jaar, ik zit al 3 jaar op paardrijden en ik rijd altijd op een best wel stoute pony die dan gaat stilstaan en niet meer wil lopen maar bij mij loopt hij wel en ik rijd best wel goed.
Ik kan uw veulen netjes inrijden ik heb zelf borstels maar u moet wel zelf voor een zadel en een hoofdstel zorgen een dekje heb ik ook maar daar staat mijn naam op dus die hou ik wel zelf.

Groetjes *** en hoefjes van de ondeugende pony.

Advertentie was binnen 2dagen weg. :')

gaat dit topic pas op slot bij 500?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:02

Haha, das best wel schattig eigenlijk :D

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:11

haha penny!