Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:55

Berdien schreef:
Hij kan het wel een breekpunt vinden, maar als de sociale partners er al een akkoord over hebben bereikt, hoe dom is het dan om als een klein kind te blijven stampvoeten over die AOW leeftijd? Dit is water bij de wijn, maar imo maar een klein beetje water. Het akkoord was er immers al.

En laten we wel wezen, zonder water bij de wijn te doen komt er gewoon geen coalitie. Dat geld voor álle partijen die een coalitie willen vormen, zonder geven en nemen zitten we over een jaar nog zonder regering.

Helemaal mee eens!
En zo laat hij ook het volk zien dat hij niet enkel een eigewijze peroxide kop is!
Hij heeft de eerste handreiking gegeven, chapeau geert!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:55

Mies schreef:
Eefske schreef:
Ik zie net dat er nog één gemeente de stemmen moet inleveren :=

Nu niet meer, om 11 uur waren het er nog meer :=

Dit staat op de site van de NOS: Tussenstand na 430 van de 431 uitslagen (99,6% van de stemmen)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:59

Ik ga lekker niet alles doorlezen, maar ik ben erg blij met de winst van de VVD :)

Imo een coalitie VVD - PVV - CDA :) Gewoon, omdat het kan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:02

Rock schreef:
Ik denk dat de VVD in een vrij lastig pakket zit: Nu gaan regeren met PVV en waarschijnlijk de vier jaar niet volmaken (en dus stemmen verliezen). Óf over centrum-links spelen (en dus bij de volgende verkiezingen stemmen verliezen aan Wilders omdat er nu eenmaal mensen zijn die het zo rechts mogelijk willen hebben).

Óf paars plus gaat het zo goed doen dat men niets anders meer wil :D

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:03

Eefske schreef:
Dit staat op de site van de NOS: Tussenstand na 430 van de 431 uitslagen (99,6% van de stemmen)

Oh oke, ik zat op nu.nl te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:04

Heino schreef:
Rock schreef:
Ik denk dat de VVD in een vrij lastig pakket zit: Nu gaan regeren met PVV en waarschijnlijk de vier jaar niet volmaken (en dus stemmen verliezen). Óf over centrum-links spelen (en dus bij de volgende verkiezingen stemmen verliezen aan Wilders omdat er nu eenmaal mensen zijn die het zo rechts mogelijk willen hebben).

Óf paars plus gaat het zo goed doen dat men niets anders meer wil :D

Dat zou natuurlijk het mooiste zijn! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:05

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:08

Cohen heeft net op Ned 1. gezegd dat dit valt onder kiezersbedrog. Dus ik denk dat het toch niet helemaal is toegestaan wat Wilders gedaan heeft, of elk geval niet helemaal netjes is.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:09

Rock schreef:

Wilders is toch juist zo links als de pest op zijn integratiebeleid na? Zijn standpunten komen op sociaal-economisch vlak het meeste met de SP overeen.
Geen WAO-verhoging
Geen hypotheekrenteaftrek
Geen hervorming zorg
Geen eenvoudiger ontslag

Daarom is PVV en VVD juist helemaal niet zo eenvoudig als lijkt, ondanks dat ze toch als rechts worden bestempeld.

Ik ben inderdaad ook blij niet in de schoenen van Rutte te staan...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:09

Zegt ie ook iets over het aftreden van Balkenende? (kan niet gelijkertijd achter de pc en de tv :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:11

Maar qua integratiebeleid is hij zo rechts als maar wezen kan.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:12

Rock schreef:

Klopt, daarom is hij ook niet zo makkelijk ergens aan te koppelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:12

Nessah schreef:
Cohen heeft net op Ned 1. gezegd dat dit valt onder kiezersbedrog. Dus ik denk dat het toch niet helemaal is toegestaan wat Wilders gedaan heeft, of elk geval niet helemaal netjes is.

Cohen kan wel meer zeggen. Wat Wilders doet is al zo oud als de weg naar Rome en gelijk heeft hij, overigens. Als je alleen om een AOW leeftijd je plaatsneming in het kabinet laat varen, ben je gek.

Die AOW verhoging komt er toch wel, met of zonder Wilders.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:14

Heino schreef:
Zegt ie ook iets over het aftreden van Balkenende? (kan niet gelijkertijd achter de pc en de tv :P)

Nee, het ging net alleen maar over de aow en wilders.. Hij was maar 10 seconde aan het woord hoor, niet spectaculair hoor..

@_San87_: Dan moet je praten over een standpunt en geen breekpunt. Wilders heeft er zelf voor gekozen om de aow als breekpunt te zien.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:15

Tayga schreef:
Rock schreef:

Hij maakt het ze veel te moeilijk! Nouja, eigenlijk maakt de Nederlandse samenleving het ze te moeilijk Arme mannetjediehetallemaalmoetknippenenplakken (Hoe noem je zo iemand ook al weer, het ligt op het puntje van m'n tong := ) :(:)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:16

_San87_ schreef:

Toch raar dan dat je je kiezers beloofd op te komen voor de huidige AOW leeftijd. En dat terwijl er nog geeneens onderhandelingen geweest zijn... had dan in ieder geval gewacht tot ná die onderhandelingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:17

Tayga schreef:
Rock schreef:

Maar dat maakt het ook wel heel duidelijk voor mij waarom ik absoluut nooit op hem zou stemmen. Ook al zouden de andere partijpunten 100% bij me aansluiten.. die vermeende Islamisering is voor mij een breekpunt.

Overigens hanteer ik de Van Dale, een breekpunt is bij mij dus een breekpunt, en geen punt van onderhandelen :+

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:20

Heino schreef:

Volgens mij vinden ze het in de politiek heel 'normaal en correct' dat Balkenende is afgetreden, terwijl de bevolking dit een zwaktebod vindt.

Dat zag je ook aan de reactie van o.a. Roemer en Halsema op zijn vertrek.

Ik zou ook never nooit op Wilders stemmen vanwege zijn integratiebeleid.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:20

Tayga schreef:
Heino schreef:

Volgens mij vinden ze het in de politiek heel 'normaal en correct' dat Balkenende is afgetreden, terwijl de bevolking dit een zwaktebod vindt.

Dat zag je ook aan de reactie van o.a. Roemer en Halsema op zijn vertrek.

Ik zou ook never nooit op Wilders stemmen vanwege zijn integratiebeleid.

Die indruk had ik ook al. Ik moet zeggen dat het me niet verbaasde, maar het valt me wel een beetje van hem tegen..

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:22

Eefske schreef:
Arme mannetjediehetallemaalmoetknippenenplakken (Hoe noem je zo iemand ook al weer, het ligt op het puntje van m'n tong := ) :(:)

Formateur?

RoodZonnetje

Tayga schreef:

Ik heb er gemengde gevoelens over. Ik begrijp aan de ene kant wel dat hij de keuze van het volk respecteert, maar aan de andere kant had ik het fair gevonden als hij dat vantevoren al had gezegd. Zodat kiezers een weloverwogen keuze hadden kunnen maken.

Wat gebeurt er nu eigk met de voorkeursstemmen op hem? Gaan die automatisch naar de nummer 2?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Heino schreef:
_San87_ schreef:

Toch raar dan dat je je kiezers beloofd op te komen voor de huidige AOW leeftijd. En dat terwijl er nog geeneens onderhandelingen geweest zijn... had dan in ieder geval gewacht tot ná die onderhandelingen.

Gebeurd al eeeuwen 8-)

Ik kan me over die AOW leeftijd absoluuuut niet druk maken er zijn ernstigere zaken waar het kabinet zich over moet buigen.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:24

De politiek vindt het nou eenmaal onder 'je verantwoordelijkheid nemen' vallen om op te stappen als je iets niet goed gedaan hebt.

Maar wat heeft het CDA aan Balkenende als fractieleider, als heel Nederland roept dat ze Balkenendemoe zijn? Blijven zitten is dus ook geen optie.

Nessah

Maar als je altijd als leraar voor de klas hebt gestaan.. Wil je toch ook niet opeens een leerling zijn.. Ik snap het aftreden wel, maar toch ben ik het ook weer eens dat het toch wel een beetje een zwaktebod is. Ik heb dus ook gemengde gevoelens erover.

Volgens mij gaan die stemmen inderdaad naar nummer 2.

@_San87_: Normaal gebeurd dat alleen met standpunten en niet met breekpunten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Nessah schreef:
Heino schreef:

Nee, het ging net alleen maar over de aow en wilders.. Hij was maar 10 seconde aan het woord hoor, niet spectaculair hoor..

@_San87_: Dan moet je praten over een standpunt en geen breekpunt. Wilders heeft er zelf voor gekozen om de aow als breekpunt te zien.

En dit breekpunt, mocht het van belang zijn in coalitievorming, is hij eventueel bereid te laten varen. Er is nog helemaal niks duidelijk over welke gesprekken dan ook, dus ik snap niet waarom iedereen zich zo druk maakt. Het is niet eens feitelijk vastgesteld dat Wilders zijn punt laat varen. En zo wel, ik kan hem geen ongelijk geven.