Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:16

dees_daan schreef:
annnepannne schreef:

Wat ik geleerd heb van een presentatie: alle supermarkten bakken fabrieksbrood(wat dus al in de vriezer heeft gezeten) en soms vriezen ze oud brood terug in wat niet verkocht is om het later als 'vers' te verkopen. De enige winkel die dit niet doet in nederland is de spar, die werken samen met warme bakkers waar het brood elke ochtend vers vandaan komt.

Dit gebeurd bij ons ook écht niet hoor, s'ochtends komt het brood voor openingstijd, we hebben wel brood om zelf af te bakken, dat zijn de luxe broden die niet zoveel verkocht worden, al het brood wat die dag niet verkocht is word op derving gescand en gaat dan retour.
Het brood word dus vers gebakken, s'ochtends geleverd en als het niet verkocht is gaat het de volgende ochtend mee retour.
De luxe broden die dus als diepvries binnen komen moeten nog afgebakken worden (dat is echt geen slecht brood maar juist heel lekker vers brood)

Ik denk dat ze de afbak broodjes bedoeld, keizerbroodjes die je thuis kan afbakken bijvoorbeeld, als die van de bakkerij zijn komen ze bevroren binnen.

Ik heb de presentatie wel goed begrepen. Ze bedoelen echt het brood, brood uit de vriezer is fabrieksbrood, er zullen misschien wel enkele andere (kleinere) winkels zijn die ook brood van de bakker binnen krijgt maar niet de hele supermarktketen zegmaar. Bij de grotere supermarkten wordt standaard fabrieksbrood verkocht, dat is iets wat zeker is.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:19

Ja, maar dan nog moet het afgebakken worden. Daarna kan het dus nog prima de vriezer in. (doen wij ook altijd, en brood smaakt nog prima :))
Oud brood terug invriezen is hier ook nog nooit gebeurd. Wordt hier allemaal weggescand op vernietig en wordt de volgende morgen opgehaald.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:19

Ah, bah, die kots... Wat asociaal. :=

Ik moest wel eens de prullenbak bij de deur schoonmaken, daar gooiden mensen die weggingen hun vaak nog halfvolle bekertjes koffie in en de mensen die binnenkwam vaak hun kauwgom of net gedoofde peuk.
Dat was al vreselijk smerig, laat staan als 'ie volgekotst is. %)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:20

annnepannne schreef:
Wat ik geleerd heb van een presentatie: alle supermarkten bakken fabrieksbrood(wat dus al in de vriezer heeft gezeten) en soms vriezen ze oud brood terug in wat niet verkocht is om het later als 'vers' te verkopen. De enige winkel die dit niet doet in nederland is de spar, die werken samen met warme bakkers waar het brood elke ochtend vers vandaan komt.

Bij de Dirk waar ik werkte op de bake off kregen we volgensmij toch echt verse broden? := Moest ze nog snijden en alles, kwamen ook netjes van de vrachtwagen, is dat dan ook oud fabrieksbrood geweest?

En oud brood werd bij ons afgescand retour gedaan trouwens ;)
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 13-03-13 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:23

Maar dat verse brood komt toch ook ergens vandaan?

Bij ons is het ook zo dat het uit de vriezer komt. Dan heb ik het alleen over het deeg. In de winkel wordt dit (indien nodig) gezaad, tot brood gebakken en vervolgens gesneden.

Het gaat hier daarna niet meer de vriezer in (ook niet om later nog te verkopen), maar het deeg komt weldegelijk uit de vriezer bij ons :j. Hoe de verpakte broden binnenkomen...geen idee...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:26

De 'goede' broden komen hier sowieso van een bakker een stadje verderop, die brengt het 's morgens supervroeg rond.
Het goedkope brood komt geloof ik uit een fabriek. Volgens mij bakt deze super alleen appelflappen, pistoletjes, stokbroden en meer van dat kleine spul zelf af, maar dat weet ik niet 100% zeker.

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:38

Konstantine schreef:

Ik moest wel eens de prullenbak bij de deur schoonmaken, daar gooiden mensen die weggingen hun vaak nog halfvolle bekertjes koffie in en de mensen die binnenkwam vaak hun kauwgom of net gedoofde peuk.

Getver. ik ken iemand die in een nogal grote kleding winkel werkt. Daar hebben ze wel eens volle condooms in de pashokjes en gepaste kleding met verdachte witte vlekken of snotvlekken. Kunnen allemaal weer retour :n

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:42

Ooh bah, das ook echt ontzettend vies zeg! :r

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:48

diddletje schreef:
Konstantine schreef:

Getver. ik ken iemand die in een nogal grote kleding winkel werkt. Daar hebben ze wel eens volle condooms in de pashokjes en gepaste kleding met verdachte witte vlekken of snotvlekken. Kunnen allemaal weer retour :n

Jep, ook al gehad.
Er hangt in de lingeriewinkel overal duidelijke kaartjes dat dames hun slipje moeten aanhouden bij het passen.
Ook hangt in heel veel bikinibroekjes zo'n plakkertje, maar toch.

Gebeurde toch wel een keer of twee per week dat ik een slip/ bikinibroekje achter de toonbank mocht leggen omdattie vuil is.
Dan moet hij gewassen en uitgestreken worden en mogen we hopen dat er na 1 keer wassen geen kleurverschil op zit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:39

Optiwolk schreef:
Jep, ook al gehad.
Er hangt in de lingeriewinkel overal duidelijke kaartjes dat dames hun slipje moeten aanhouden bij het passen.

Gebeurde toch wel een keer of twee per week dat ik een slip/ bikinibroekje achter de toonbank mocht leggen omdattie vuil is.
Dan moet hij gewassen en uitgestreken worden en mogen we hopen dat er na 1 keer wassen geen kleurverschil op zit.

Ik mag toch hopen dat er na 1x wassen geen kleurverschil in zit := . Anders zou ik er na de eerste keer thuis wassen mee terug op de stoep staan.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:49

Kleurverschil tussen de slip en het bovenstukje ;)
Als je beide thuis gewassen hebt zie je het niet e.

Nee meestal gaven die kleuren ook geen problemen, maar je weet maar NOOIT natuurlijk.
Zelfs de duurste witte bh vergeelt na een tijdje, en dat weet je niet tot je er een nieuwe naast houdt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:53

Optiwolk schreef:
Kleurverschil tussen de slip en het bovenstukje ;)
Als je beide thuis gewassen hebt zie je het niet e.

Nee meestal gaven die kleuren ook geen problemen, maar je weet maar NOOIT natuurlijk.
Zelfs de duurste witte bh vergeelt na een tijdje, en dat weet je niet tot je er een nieuwe naast houdt.

Ik was mijn slips vaker dan de bovenstukjes, omdat de bovenstukjes bij mij altijd vulling hebben en die snel lelijk wordt als je het vaak wast. Dus ik wil ook geen kleurverschil tussen mijn slip en het bovenstukje ;)

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:53

Konstantine schreef:
Kiki schreef:
En mensen die in een rechte lijn naar je toe komen om te vragen of er nog een bepaald brood is. Totaal nog niet op de afdeling rondgekeken of ze het zelf kunnen vinden. Nouja..

Tsja, als ik om iets gestuurd word wat ik niet ken en waarvan ik dus niet weet hoe het eruit ziet dan vraag ik het ook hoor... Ga me toch geen ongeluk zoeken terwijl jij gewoon weet waar het ligt.
Of nouja; hoort te weten.

Ik zeg ook niet dat mensen me niks mogen vragen, maar als ze niet eens de moeite doen om even om zich heen te kijken (aangezien het heel duidelijk aangegeven staat) vind ik dat best irritant ja. Als ze het niet kunnen vinden help ik ze met plezier hoor. :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:20

diddletje schreef:
Konstantine schreef:

Jep, ook al gehad.

Dan moet hij gewassen en uitgestreken worden en mogen we hopen dat er na 1 keer wassen geen kleurverschil op zit.[/quote]

Neeee.....? Ben ik de enige die dit walgelijk vind???

Als ik een nieuwe onderbroek koop, wil ik er niet een die gewassen is omdat iemand daar met een vuile muts in heeft gezeten... -O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:12

Dat vind ik ook een beetje onfris. :=
Natuurlijk is het gewassern, maar gewoon, het idee... :n

Doet me denken aan dat topic van die bokker die een bikini besteld had bij H&M en dat er ook iets in het kruis zat... %) :r

Gelukkig koop ik altijd van die Pieces boxers, die zitten netjes verpakt, dus die worden niet in de winkel gepast en ruilen mag ook niet bij Vero Moda, dus ze zijn ook niet door iemand thuis gepast. :P

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:42

Konstantine schreef:
Dat vind ik ook een beetje onfris. :=
Natuurlijk is het gewassern, maar gewoon, het idee... :n

Doet me denken aan dat topic van die bokker die een bikini besteld had bij H&M en dat er ook iets in het kruis zat... %) :r

Gelukkig koop ik altijd van die Pieces boxers, die zitten netjes verpakt, dus die worden niet in de winkel gepast en ruilen mag ook niet bij Vero Moda, dus ze zijn ook niet door iemand thuis gepast. :P

Idd ik vind het ook een vies idee, nog een wildvreemde ook..
Ik leen heus wel eens een onderbroek van mijn zus, maar dat is mijn zus..

Vind het idd niet zo'n prettig idee, en gelukkig koop ik mijn onderbroeken ook verpakt..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:08

Sja, je weet het niet he, of het al gewassen is of niet.

Vind het ook ongelooflijk vies maarja.
Sommige mensen willen niet luisteren.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:14

Ik pas altijd alleen mn bovenstukje bij de H&M, want ik weet mijn ondergoed maat wel.
Vind het namelijk een vies idee, dat ik iets aantrek, wat me dan niet past, wat een ander dan aan moet hebben.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:14

Optiwolk schreef:

Dan nog... Als ik wat nieuws koop, wil ik ook echt dat het nieuw is!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:22

Ik stond vorige week in de ici paris xl voor een foundation te kijken. Staan de verkoopsters je met 5 man aan te gapen en niemand die ooit een x op het idee komt om je te helpen, laat staan vragen of ze je kunnen helpen.

Nog meer mensen die hier een hekel aan hebben?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:23

Ik vind t anders bloedirritant als er gelijk iemand je komt helpen. Kijk liever zelf en als ik hulp wil vraag ik het wel :P

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:24

Pascal schreef:
Optiwolk schreef:

Tja, aan de andere kant wil je ook graag eens wat passen.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:27

verootjoo schreef:
Ik vind t anders bloedirritant als er gelijk iemand je komt helpen. Kijk liever zelf en als ik hulp wil vraag ik het wel :P

Kvind dit minder erg, maar een verkoopster moet wel initiatief nemen. Maar das dan ook weer mijn mening.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:30

Pascal schreef:
Optiwolk schreef:

Tja, aan de andere kant wil je ook graag eens wat passen.[/quote]

En dat doe je dan op de juiste manier, met je eigen ondergoed aan.. Zodat je geen smurrie achterlaat waardoor een ander dat weer koopt..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:38

Quote: En dat doe je dan op de juiste manier, met je eigen ondergoed aan.. Zodat je geen smurrie achterlaat waardoor een ander dat weer koopt..

Ja, ik wel! :D