dees_daan schreef:annnepannne schreef:
Wat ik geleerd heb van een presentatie: alle supermarkten bakken fabrieksbrood(wat dus al in de vriezer heeft gezeten) en soms vriezen ze oud brood terug in wat niet verkocht is om het later als 'vers' te verkopen. De enige winkel die dit niet doet in nederland is de spar, die werken samen met warme bakkers waar het brood elke ochtend vers vandaan komt.
Dit gebeurd bij ons ook écht niet hoor, s'ochtends komt het brood voor openingstijd, we hebben wel brood om zelf af te bakken, dat zijn de luxe broden die niet zoveel verkocht worden, al het brood wat die dag niet verkocht is word op derving gescand en gaat dan retour.
Het brood word dus vers gebakken, s'ochtends geleverd en als het niet verkocht is gaat het de volgende ochtend mee retour.
De luxe broden die dus als diepvries binnen komen moeten nog afgebakken worden (dat is echt geen slecht brood maar juist heel lekker vers brood)
Ik denk dat ze de afbak broodjes bedoeld, keizerbroodjes die je thuis kan afbakken bijvoorbeeld, als die van de bakkerij zijn komen ze bevroren binnen.
Ik heb de presentatie wel goed begrepen. Ze bedoelen echt het brood, brood uit de vriezer is fabrieksbrood, er zullen misschien wel enkele andere (kleinere) winkels zijn die ook brood van de bakker binnen krijgt maar niet de hele supermarktketen zegmaar. Bij de grotere supermarkten wordt standaard fabrieksbrood verkocht, dat is iets wat zeker is.