Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:58

Dat kan toch? Bij bolletjes slikkers zit de illegale activiteit toch ook van binnen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:59

Dat gebeurt vaak dat mensen wat opeten en je de lege verpakking laten scannen hoor saskiaatje (ik vind het dus ook niet kunnen e).

Vjesta: interessante discussie eigenlijk, ik heb deze regelgeving moeten leren toen ik in een kledingzaak werkte, vraag me af hoe het exact zit met voedsel...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:01

Poes, daarom. Dan zou je alsnog iemand op kunnen laten pakken wegens winkeldiefstal. Zolang jij kunt aantonen dat hij het opgegeten heeft (dmv bewakingsbeelden) zou het moeten kunnen toch?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:03

Sja ik vind van wel maar de wet zit vaak krom in mekaar ook hoor... tegen diefstal bvb kun je eigenlijk ook erg weinig beginnen, het is ongelooflijk hoe weinig bevoegdheid je hebt in en rond je winkel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:08

Waarschijnlijk zou zo'n broodjeseter als je hem dan aanhoudt voor de kassa nog z'n vinger in z'n keel steken om het broodje terug te geven ook :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:09

Rock schreef:
Waarschijnlijk zou zo'n broodjeseter als je hem dan aanhoudt voor de kassa nog z'n vinger in z'n keel steken om het broodje terug te geven ook :')

iewhl :=

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:22

RoWi schreef:
Bellatrix schreef:
Ik: 'Wilt u het bonnetje nog mee?'
Klant: 'Nee, hang hem maar boven je bed!' :O

Dat is echt een klassieker! Of beter nog; 'Lijst hem maar in' :+

Ik heb zelf eens een Pools 'meisje' om haar ID gevraagd. Ze was 32.. :=
Ook werkte een keer de streepjescode van een doos eieren niet. Dus ik vroeg DKW om even te gaan kijken voor de prijs.
Dat duurde ontzettend lang en de klant werd ongeduldig. Zegt die man heel droog 'Moet 'ie ze nog leggen ofzo?' :')

Dan toets je toch gewoon de cijfercode die onder de streepjes staat in??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:12

soms staat een product niet in de computer en moet je het aanslaan als versgoed oid met de prijs die erbij hoort

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:09

poes schreef:
Vjesta: ja maar als het nou in de wet anders staat, dan mogen jullie geeneens zo'n bord ophangen. Dus ik vraag me nu wel af of de wetgeveing verschilt. Hier in BE is die wet ook weinig gekend, maar het is dus echt wel zo.

In Nederland heb je verschillende soorten wetten, o.a.:
dwingend recht: wetten waar niet vanaf geweken mag worden
aanvullend recht: wetten die gelden wanneer er niets is afgesproken.

Met algemene voorwaarden/bedingen die op een bordje/briefje duidelijk op de deur/bon staan, mag wel van de wet worden afgeweken, omdat het aanvullend recht is.
Zolang de klant hiervan maar duidelijk op de hoogte is (en de regel dat een klant een bordje niet gezien heeft, terwijl het er duidelijk hangt gaat niet op, het wordt objectief bekeken).
Dit even in een notendop hoor, er zijn wel uitzonderingen, die voorwaarden mogen niet onredelijk zijn, en niet in strijd komen met dwingend recht.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:18

Ik vind het asociaal dat je dingen alvast in de winkel op gaat eten, omdat je niet even 10 minuten kan wachten, todat je buiten staat. Soms zijn het nog moeders met kinderen ook, lekker voorbeeld, maar niet heus.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:54

Ik heb ooit wel eens een leeg flesje water afgerekend aan de kassa samen met de rest van m'n boodschappen.
Kreeg me opeens zo'n erge kriebelhoest, ik bleef er haast in dus ik MOEST wat drinken :D Had het kleinste flesje water
snel uit een rek gegrist en opgedronken. Na uitleg aan de kassa wel netjes betaald (gelukkig kom ik er haast iedere dag dus keken ze niet vreemd) :D

Mers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:14

Ach mijn moeder kocht bij de kruitvat altijd zakdoekjes en dan maakte ze een pakje open omdat ze een loopneus had. Voor het afrekenen. :D

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:24

Bij ons vind ik het altijd vervelender als ze dat doen.. omdat bepaalde producten niet los gaan.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:24

Tja zulke dingen kan ik eerlijk gezegd best begrijpen. Maar om nu verpakkingen open te maken om vervolgens aan de kinderen te geven? Dat kan toch wel even wachten. Na een poosje komen de kinderen dus gewoon zelf broodjes pakken die ze vervolgens direcht op eten. En of het dan ook betaald wordt?

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:47

RoWi schreef:
Bellatrix schreef:
Ik: 'Wilt u het bonnetje nog mee?'
Klant: 'Nee, hang hem maar boven je bed!' :O

Dat is echt een klassieker! Of beter nog; 'Lijst hem maar in' :+

Bij ons in de winkel komt altijd een man die zegt standaard: "nee dankje, ik heb het aan de rug"

:+

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:08

wilt u het bonnetje?
Nee krijg het toch van niemand terug....

pfff....... en dan ook nog heel hard lachen, net alsof ze orgineel zijn.
(krijg het dus tog keer per dag te horen)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:12

Dat openmaken voor het afrekenen doen de klanten hier ook wel eens. Heb er miet zo'n problemen mee, alleen sommige mensen geven in de winkel al een banaan aan hun kind en bij het afrekenen krijg ik de schil...tja, die weegt wel wat minder dan een hele banaan :+

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:20

Ik vind dat echt NOT DONE, dingen opeten of drinken voordat je het afgerekend hebt.
Mensen worden steeds brutaler en asocialer naar mijn gevoel.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:31

Laatst was ik in Amsterdam en nam ik een hap mijn mijn vriend z'n kroket.
Dat ding was zo heet dat ik mijn tong verbrandde en snel even wat wilde halen bij de AH to go.
Daar was ook een rij, hoeveel pijn ik ook had ik ga het niet opdrinken voordat ik het betaald heb..

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:47

Raiza schreef:
Ik vind dat echt NOT DONE, dingen opeten of drinken voordat je het afgerekend hebt.

ja dat idee heb ik ook

Ik zie dat bij ons in de winkel ook steeds vaker gebeuren.
Zo heb ik dat in ieder geval niet geleerd :n

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:06

Raiza schreef:

ik werk dan in een tuincentrum waar we ook spullen voor dieren verkopen.
en dan krijg je weer van die open pakjes hondenkoekjes!!!
nou als je hond nog niet kan wachten tot je buiten bent, doe je toch wel iets heel verkeerd met de opvoeding!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:16

Even na aanleiding van een paar pagina's terug. Dat een klant 5 min voor tijd boodschappen ging doen. Mijn vriend heeft dat ooit ook eens gehad. In een periode dat hij het ontzettend druk op zn werk had en daarnaast nog veel privestress ging hij weekboodschappen doen. Hij vond het wel rustig maar dat kan natuurlijk. Pas toen de medewerkers hem hielpen de boodschappen inpakken, ging er een lichtje branden. Want bij welke supermarkt helpen ze nou inpakken? := Dus het is niet altijd opzet :)

Ik vind het trouwens een heel erg leuk topic.

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:27

nicci88 schreef:
Raiza schreef:

ik werk dan in een tuincentrum waar we ook spullen voor dieren verkopen.
en dan krijg je weer van die open pakjes hondenkoekjes!!!
nou als je hond nog niet kan wachten tot je buiten bent, doe je toch wel iets heel verkeerd met de opvoeding!

Bij ons mogen honden er niet eens in, en als je er dan wat van zegt worden mensen boos.. :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:28

Maar hij doet toch niets? Daar gáát het niet om. Maar ik zette Chiwafwafs er altijd net zo hard weer uit als een Duitse Herder. Alle honden buiten

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:35

Precies! ik ga geen hondepoep opruimen hoor gatver