Stellen die scheiden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Stellen die scheiden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:03

Dat basseer ik op jouw wijze van reageren, origineel ben je niet in je kritiek, HC.
Jij VINDT dat ik de plank mis slaat omdat mijn wijze van denken niet in jouw straatje past! Knipoog Het lijkt er serieus op alsof je de strekkingen niet leest van wat mensen schrijven. 1 Zin citeer je om er op in te gaan. Heb je dat zelf wel in de gaten dan? Pling

En wie vindt nu eigenlijk wat bedreigend?... Clown
Als ik zie hoe je blijft doorhameren in het andere topic zit je iets heel erg dwars, of niet?.. Knipoog

Over conclusies gesproken; als ik iets bedreigend vind trek ik me terug. Jij snapt er echt geen bal van.

Ik zie geen probleem, maar vind jouw manier van hoe je je zelf neerzet vanaf een of andere hoge toren, commentaar geeft op anderen of wie het goed gezien heeft een beetje vreemd. Daar erger ik me idd aan. En dat zeg ik gewoon eerlijk.

Jij hebt nergens een waardeoordeel over maar beleert mensen wel op hun uitspraken.
Kijken of je straks weer 1 zin er uit pakt om er vervolgens een compleet bijbelboek aan op te hangen. Slapen
Heb je je wel eens afgevraagd of iedereen dat leest?

Dus don't worry, ik heb er totaal geen behoefte aan om jouw manier van leven als mijn probleem te zien.
En dat had je kunnen weten als je met respect en geduld beter had gelezen. Knipoog

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:13

Ik vind wel dat veel stellen te makkelijk scheiden.
Is de één even niet meer verliefd dan wordt er gescheiden ipv dat er gewerkt wordt aan de relatie.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:15

Hoe weet je dat moonsparkle? Ken je ze allemaal zo goed dat je dat soort persoonlijke dingen van ze weet?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:17

Mijn familie van mijn moeders kant zijn ze allemaal gescheiden, en 1tje heeft geen man..
Een paar maanden geleden gingen met andere oom en tante ook scheiden.. zomaar.. De reden is net zoals bij mijn andere tante, de 1 heeft een ander..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:17

Zouden mensen makkelijker scheiden als ze samenwonen ipv getrouwd zijn?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:19

Voor de papierwinkel eromheen hoef je het iig niet te laten. Als je samenwoont maar wel een geregistreerd partnerschap hebt (omdat je bijvoorbeeld samen een huis hebt gekocht of sowieso de boel goed geregeld wilt hebben) ben je er ook met een handtekeningetje nog niet, ben ik inmiddels achter. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:19

Meen je dat? Dus dat is ook nog romslomp?
Ik heb van al die papierentoestanden erg weinig kaas gegeten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:20

Tja, alles moet officieel via de notaris én die doet het niet voor niets, zeg maar. Knipoog

Om over het gedoe met het koophuis nog maar te zwijgen - of het nou verkocht wordt of dat een van de twee er blijft wonen.

Dus daarvoor hoef je niet getrouwd te zijn. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:21

is dus ook nog duur grapje. Ik ben niet getrouwd dus zeg wel eens voor de grap: Ik kan ook niet scheiden.
Maar feitelijk komt het qua emotionele zwaarte utieraard op hetzelfde neer denk ik...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:23

Ik weet niet hoe emotioneel zwaar een scheiding voelt. Maar het ontbinden van een partnerschap en het 'opdelen' van een huis kan zowel op papier als emotioneel idd nog wel wat komen kijken.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:24

moonsparkle: Ook jouwn opmerking komt hard aan, tegen jou zeg ik ook: maak het eens zelf mee joh

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:37

detour schreef:
.
Jij VINDT dat ik de plank mis slaat omdat mijn wijze van denken niet in jouw straatje past!

Wanneer jij verwoordt dat ik vind wat ik níet vind is dat naast de plank Haha!

In NL stranden 110.000 duurzame relaties per jaar.
De modale relatievorm is seriële monogamie met overspel.

Als iedereen daar gelukkig mee is, dan is dat een prima situatie.
De strekking van de reacties is dat níet iedereen er gelukkig mee is en dan werkt het model dus niet tot tevredenheid voor iedereen.

Gelukkig zijn er meer relatievormen. Probleem opgelost?
Nee, want de adder onder het gras is de sociale conventie in de westerse maatschappij over monogamie met exclusieve kuisheid als hoogste goed terwijl dit in de snel veranderende maatschappij niet realistisch is.
Kortom een sociaal culturele ´headcrash´. Dát is wat er aan de hand is en het vervelende ervan is dat de betrokken partners van de strandende relaties vaak niet onbeschadigd blijven.
Die schade kan voorkomen worden als beiden met realistische verwachtingen en daarbij passende, voor beiden haalbare afspraken aan de betreffende relatie beginnen, wát die relatievorm ook is.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:13

pinuts schreef:
moonsparkle: Ook jouwn opmerking komt hard aan, tegen jou zeg ik ook: maak het eens zelf mee joh

Waarom voel je je zo aangesproken? Moonsparkle heeft het over "veel stellen", trek je er toch niks van aan als jij er anders over denkt...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:16

ik moest vandaag de maat van mijn nieuwe bed bepalen............ tja dat wordt lastig Haha! Haha!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:26

Hahaha ja Kiwiko, dat hoort er allemaal ook bij. Lekker gevoel? Of niet? Ik zit er zelf ook midden in. En ook ik kreeg de opmerking naar mijn hoofd, "je gaat wel makkelijk scheiden". "Je hebt er niet genoeg aan gedaan." "jullie leken me nou echt het ideale stel!" Mensen weten niet wat er binnen de muren gebeurd. Die laatste opmerking kwam van mijn broer, dus niet zo maar een verre vriend.
We gaan gelukkig "goed" uit elkaar, zonder ruzie en zo. Maar het is nog echt een hele toestand. Wat een papierwerk en een gedoe.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:48

KiWiKo schreef:
ik moest vandaag de maat van mijn nieuwe bed bepalen............ tja dat wordt lastig Haha! Haha!

Ga voor ´flexibel´ = twee matrassen!!

Wij hebben max. lange max. twee breeds.
Zowel op de en-suite kamer (waar jij toen verbleef) als op de master bedroom en in het gastenverblijf (apart huisje wat we sindsdien gebouwd hebben).
Met een rol tussen de matrassen en enkele oversized overtrek heb je een flexible oplossing: dicteert noch limiteert je keuze Knipoog

hc

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:49

Senks voor de tip Haha! Haha! Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:56

KiWiKo schreef:
Senks voor de tip Haha! Haha! Haha!

Andere is http://www.mijnalbum.nl/Foto-B4BOKRUA-1.jpg de ´gordijnroede´ boven het schutbord: lusjes aan een lange grote kussenrol en je hebt de perfecte rugge(n)steug. Wederom flexibel te gebruiken uiteraad die stang.

Ik stuur je even een pm met fotos. Is echt leuk geworden.

hc

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:45

Nouks, ik vind t gewoon irritant dat mensen hun mening basseren op?? Niets eig.. En gewoon zeggen wat ze denken..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:56

Moderatoropmerking:
Het moge duidelijk zijn dat mensen verschillende ideeën over dit onderwerp hebben. Het zou prettig zijn als dat resulteerde in een discussie over het onderwerp en niet in het persoonlijk worden naar elkaar zoals de afgelopen pagina's een aantal keren gebeurde.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:12

Een scheiding kan heel snel geregeld zijn als beide partijen meewerken. Even naar de notaris, handtekening en klaar.
Maar het kan ook totaal anders, zoals mijn huidige vriend nu ervaart. Helaas...
En er is een koophuis in het spel, dus dat werkt ook niet mee. Zn ex wilde scheiden, hij niet, hij wilde praten. Zij niet. Maar nu werkt ze in geen geval mee aan bijv. de verkoop van het huis. Ze denkt ook rijk te worden van de scheiding.
De scheiding is rond, het huis is nog niet verkocht, vriendlief woont er nog, spullen zijn op papier wel verdeeld, maar in t echt nog niet.

Mn vader zit op dit moment ook met n scheiding, en ook dat loopt niet zo gesmeerd.
Zijn toekomstige ex vertikt het om andere woonruimte te zoeken.

Mn moeder en mn stiefvader wonen al zo'n 2 jaar niet meer bij elkaar, maar er is nog steeds geen definitieve scheiding. Ze gebruikt (of misbruikt) hem, vanwege het financiele plaatje. Maar dat is te ingewikkeld en te persoonlijk om hier neer te zetten.

Mijn ervaring is ook dat veel mensen niet meer praten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 00:13

Moosje schreef:
Maar nu werkt ze in geen geval mee aan bijv. de verkoop van het huis. Ze denkt ook rijk te worden van de scheiding.
...
en ook dat loopt niet zo gesmeerd.
...
maar er is nog steeds geen definitieve scheiding. Ze gebruikt (of misbruikt) hem, vanwege het financiele plaatje.

Oefff. Drie uit drie. Je zou van minder voorzichtig worden.

Sterkte verder, want zonder directe rol erin zit jij er toch ook mee.

hc

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:12

Huertecilla schreef:
Moosje schreef:
Maar nu werkt ze in geen geval mee aan bijv. de verkoop van het huis. Ze denkt ook rijk te worden van de scheiding.
...
en ook dat loopt niet zo gesmeerd.
...
maar er is nog steeds geen definitieve scheiding. Ze gebruikt (of misbruikt) hem, vanwege het financiele plaatje.

Oefff. Drie uit drie. Je zou van minder voorzichtig worden.

Sterkte verder, want zonder directe rol erin zit jij er toch ook mee.

hc

Dank je!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:06

Ik zit er midden in. En ja, ik heb er goed over nagedacht. We hebben er hard aan gewerkt, maar mocht niet baten. We gaan goed uit elkaar, papieren rompslomp valt mee, boedel gaat in overleg, en werkt ook prima.

Alleen is het wel een emotionele veldslag.......poeh, gevoelens gieren door me heen. Wisselt af met verdriet, woede (hoe goed het ook gaat) onbegrip, en als het en beetje meezit allemaal tegelijk.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:10

iepsel schreef:
Ik zit er midden in. En ja, ik heb er goed over nagedacht. We hebben er hard aan gewerkt, maar mocht niet baten. We gaan goed uit elkaar, papieren rompslomp valt mee, boedel gaat in overleg, en werkt ook prima.

Alleen is het wel een emotionele veldslag.......poeh, gevoelens gieren door me heen. Wisselt af met verdriet, woede (hoe goed het ook gaat) onbegrip, en als het en beetje meezit allemaal tegelijk.....

Ach gut Sterkte, rationeel weet je dat het misschien beter is zo en gevoelsmatig ook (geen idee, kan ik niet beoordelen Knipoog ) maar je hebt wel lief en leed gedeegd, zoiets gaat toch niet zonder slag of stoot..