Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:46

LiNdA1986 schreef:
Bank is toch verplicht om het geld terug te geven of zie ik dat verkeerd?

Alleen als er sprake is van fraude. Bij eigen nalatigheid (mensen die kunnen meelezen, pincode opschrijven, passen uit zicht geven bij het pinnen onder de toonbank (ivm skimmen)) is het voor eigen rekening. Je hebt nog steeds een stukje eigen verantwoordelijkheid.

Ik vraag me nu wel even af wanneer de rekening precies geplunderd is. Was dat vrij snel nadat de TS was voorgelaten bij de automaat of pas een paar dagen later? Ik zie wel dat de TS het pas later is opgevallen maar de rekening kan natuurlijk al veel eerder leeg gehaald zijn.

1 ding is zeker. De dief wist de code en heeft deze dus afgekeken of het was een bekende die ook toegang had tot de pas.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:50

Nouks schreef:
x_manon_x schreef:
Ik weet niet hoe diegene mijn pincode weet te achterhalen, misschien moest degene het eerst uitzoeken en dat het daarom een paar dagen duurde dat het pas was gepint? Ik heb geen idee.

En nee mijn pincode heb ik in mijn hoofd, ik heb hem echt nergens staan/geschreven oid.

Ik blijf erbij, hoe weet de TS dat het een paar dagen heeft geduurd voordat ze de rekening is geplundert als ze er zelf pas een paar dagen na de plundering achter is gekomen dat ze haar pas kwijt is?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:52

Juliette86 schreef:
LiNdA1986 schreef:
Bank is toch verplicht om het geld terug te geven of zie ik dat verkeerd?

Alleen als er sprake is van fraude. Bij eigen nalatigheid (mensen die kunnen meelezen, pincode opschrijven, passen uit zicht geven bij het pinnen onder de toonbank (ivm skimmen)) is het voor eigen rekening. Je hebt nog steeds een stukje eigen verantwoordelijkheid.

Ik vraag me nu wel even af wanneer de rekening precies geplunderd is. Was dat vrij snel nadat de TS was voorgelaten bij de automaat of pas een paar dagen later? Ik zie wel dat de TS het pas later is opgevallen maar de rekening kan natuurlijk al veel eerder leeg gehaald zijn.

1 ding is zeker. De dief wist de code en heeft deze dus afgekeken of het was een bekende die ook toegang had tot de pas.

Oh, ik snap het! Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:54

Falona schreef:
Ik blijf erbij, hoe weet de TS dat het een paar dagen heeft geduurd voordat ze de rekening is geplundert als ze er zelf pas een paar dagen na de plundering achter is gekomen dat ze haar pas kwijt is?

True, dat heeft ze niet letterlijk gezegd. Maar volgens mij is scenario dus: TS heeft gepind, vervolgens portemonnee paar dagen niet nodig gehad, paar dagen later is er gepind, weer twee dagen later kwam ze tot de ontdekking dat haar rekening geplunderd was én bovendien dat haar pinpas miste (bij checken portemonnee).

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:50

Nouks schreef:
Falona schreef:

True, dat heeft ze niet letterlijk gezegd. Maar volgens mij is scenario dus: TS heeft gepind, vervolgens portemonnee paar dagen niet nodig gehad, paar dagen later is er gepind, weer twee dagen later kwam ze tot de ontdekking dat haar rekening geplunderd was én bovendien dat haar pinpas miste (bij checken portemonnee).

Dat heb ik ook al aangegeven ja. Ik zag dat er woensdag was gepint maar ikkwam er zondag pas achter via internetbankieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:54

Vraag was eigenlijk meer wanneer jij voor het laatst hebt gepind/je portemonnee nodig hebt gehad, dat er woensdag was gepind en dat je daar zondag achter kwam was al duidelijk Knipoog

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 16:01

Zaterdag had ik voor het laatst gepint, als het goed is had ik dat al een keertje gezegt Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:34

Falona wat is er mis met de rabobank, ik ben namelijk al 29 jaar bij de rabobank

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:06

MSQuincyTE schreef:
Falona wat is er mis met de rabobank, ik ben namelijk al 29 jaar bij de rabobank

Waar de een een hekel aan heeft prijst de ander de hemel in. Ik zeg niet dat er iets mis is met de Rabobank, maar ik ben grootgebracht met de gedachte dat de Rabobank een prutbank is, omdat mijn ouders er slechte ervaringen mee hadden (wat bevestigd werd door de uren die ik daar als 10-jarige spruit naast mijn vader aan de balie heb doorgebracht om zijn geld van zijn spaarloonregeling in handen te krijgen).
Wij zijn altijd naar volle tevredenheid klant geweest bij de Postbank, maar ik hoor ook genoeg verhalen dat zij prut zijn. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:11

Falona schreef:

Dat kan je toch gewoon zien via internetbankieren?? Ik zou het persoonlijk ook pas na plundering opmerken... Pas is gestolen (heeft ts geen erg in gehad) en een paar dagen later heeft ts de pas weer nodig en de pas is weg. Paniek! en dus even kijken op je rekening op internet waaruit blijkt dat al het geld van de rekening is gehaald. En wel, met internetbankieren kan je gewoon zien wanneer dat gebeurt is...

Waarom allemaal zo wantrouwig?

Hopelijk komt het toch allemaal nog goed voor je!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:20

Heb je je geld al terug? En hebben ze de dader al gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:23

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar Lachen Geen nieuw goed nieuws? (Ik vrees alleen van niet in dit geval)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:43

ik hoop echt dat je je geld terug krijgt, maar denk dat je er naar kan fluiten. Echt verschrikkelijk dat je zuur verdiende centjes zomaar weg zijn.
Vind het ook erg voor je dat er zoveel mensen zijn die je niet geloven. Kan me nog het topic herinneren van iemand die beroofd was bij een pinautomaat en hetzelfde te verduren kreeg... totdat ze in een uitzending kwam op televisie... Mensne hebben veel te snel een mening.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 17:02

Ik heb nog niks gehoord maar begin deze of volgende week met bellen (weet ik ook waar ik aan toe ben).
Ik heb deze keer niet echt nieuws erover..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:17

Hoe je het ook bekijkt: jij bent verantwoordelijk voor je giropas en pincode. Zonder pincode kun je niet pinnen. Ook zonder pas niet.

Logisch dat de bank het niet vergoed. Het is jouw verantwoordelijkheid. En je dient op het moment van vermissing direct je pas te laten blokkeren. Klinkt rot maar zo is het nu eenmaal. Staat ook duidelijk in de voorwaarden als je een giropas aanvraagt.

Als er "geskimd" is bij een bepaald apparaat (werken met spiegels en andere apparaatjes om je pincode te achterhalen) dan moeten er al meer klachten zijn van dat apparaat, wil je je geld nog terugkrijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:29

Slim weet jij meer dan TS want ik heb nog nergens gelezen dat er een definitieve uitspraak was.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:30

Nee, maar ik werk wel bij die bank Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:38

slimmerik schreef:

Wat toevallig *LOL* Dus jij wist ook van deze zaak af?

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 17:40

slimmerik schreef:
Hoe je het ook bekijkt: jij bent verantwoordelijk voor je giropas en pincode. Zonder pincode kun je niet pinnen. Ook zonder pas niet.

Logisch dat de bank het niet vergoed. Het is jouw verantwoordelijkheid. En je dient op het moment van vermissing direct je pas te laten blokkeren. Klinkt rot maar zo is het nu eenmaal. Staat ook duidelijk in de voorwaarden als je een giropas aanvraagt.

Als er "geskimd" is bij een bepaald apparaat (werken met spiegels en andere apparaatjes om je pincode te achterhalen) dan moeten er al meer klachten zijn van dat apparaat, wil je je geld nog terugkrijgen.

Eeh.. dat heb ik natuurlijk ook gedaan, meteen Knipoog
Kwam er alleen niet meteen achter dat ik hem kwijt was.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:43

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:

Wat toevallig *LOL* Dus jij wist ook van deze zaak af?

Nee hoor. Zulke zaken worden behandeld door de centrale meldkamer. Je wilt trouwens niet weten hoeveel pasjes er verloren/gejat worden en al dan niet misbruikt. Bovendien werk ik niet op die afdeling maar heb er wel veel mee te maken.