Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:58

Dat klopt, daarom was het ook alleen een oplossing voor mijn laatste bezwaar.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:00

Sinds ik moeder ben, begrijp ik mensen die bewust geen kinderen willen, nóg veel beter.

En dat wil niet zeggen dat ze niet mijn alles is en dat ik haar zonder te aarzelen zou redden, vóór de dieren...

Maar er komt wel heel wat bij kijken... Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:01

Je hebt mij nooit horen zeggen dat er niet een hoop bij komt kijken Knipoog Alleen wel dat het het allemaal waard is, iedere seconde en iedere cent.
Overigens heb ik ook nooit gezegd dat ik bewust kinderloze mensen niet begrijp Knipoog

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:05

Dat is natuurlijk een onmogelijke vraag waar ik eigenlijk niet op kan antwoorden omdat ik mijn vriendin niet ben Blue Eyes... Haha! . Maar ik ben geneigd te zeggen "degene die het makkelijkst te redden is" ...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:06

Dat moet je d'r dan eens vragen voor de gein - ik kan me dat namelijk echt niet voorstellen Lachen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:07

Blue_Eyes schreef:
Je hebt mij nooit horen zeggen dat er niet een hoop bij komt kijken Knipoog Alleen wel dat het het allemaal waard is, iedere seconde en iedere cent.
Overigens heb ik ook nooit gezegd dat ik bewust kinderloze mensen niet begrijp Knipoog

Waren ook maar "losse kreten", hoor.
Niet specifiek als reactie op een reactie Knipoog.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:09

zijn er ook moeders die er eerlijk voor uitkomen dat ze zich toch wel verkeken hebben op het hebben van kinderen?
behalve avaluna dan,die zegt nu het beter te begrijpen als mensen ze niet willen.
Dat is voor het eerst dat ik zoiets hoor.
Iedereen roept dan"ik zou ze niet willen missen" maar dat is de vraag niet.....
Ik ben heel benieuwd of er nu ook moeders zijn ,die als ze het allemaal van te voren geweten hadden,het weer zo hadden gedaan.
Vaders denken er vaak anders over,voor hun hoeven kinderen niet zo(er zijn natuurlijk uitzonderingen,en dan kun je je afvragen in hoeverre de vader de waarheid spreekt onder de vernietigende ogen van moeder de vrouw)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:12

Mijn vriend wilt nog liever en sneller kids dan ik!

Maar we zijn ons ook allebei bewust van de 'nadelen'.. Nu hebben we vaak de dag aan onszelf, met 2 katten en een heel gemakkelijke hond.. En we kunnen nu 3x per jaar op vakantie.. Bijvoorbeeld..
Laatst bijgewerkt door Chubby op 01-09-08 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:12

Nee, ik kom er eerlijk voor uit dat ik me er echt niet op verkeken heb. Natuurlijk is het weleens anders dan je gedacht had - maar dat is toch logisch en met alles? Tot nog toe valt het mij niet tegen. In het begin - de kraamtijd van mijn dysmature huilbaby's - dat viel me wel vies tegen. Maar nu? Nee, nu niet meer.
Eh... Pieter was hier degene die over kinderen begon en die er het gekste mee is, hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:17

Zou ik het zo weer doen? Absoluut. Onze oudste was niet volledig gepland, maar geen haar op mijn hoofd die erover zou denken om het kindje weg te laten halen. Toen niet, en nu nog steeds niet. Onze middelste was wel ontzettend gepland, en heeft ons heel veel hoofdpijn bezorgd (is bijna overleden een paar dagen na de geboorte) maar zelfs die periode zou ik niet gemist willen hebben.

En onze jongste, ja het is zwaar drie kinderen gauw op elkaar, maar ik ben dolgelukkig met hem.

Voor mijn man geldt hetzelfde (we hebben het er wel eens over).

Af en toe besef ik me wel dat ik absoluut een moeilijke weg heb gekozen door zo jong moeder te zijn, maar ik zou het niet willen terugdraaien.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:15

Geerke dat vraag ik me ook wel eens af. In onze omgeving merk ik dat de mannen de eerste leuk vinden en vanaf het moment dat het er 2 zijn, vinden ze het erg tegenvallen. Zwaar, veel geregel en kosten en veel verantwoordelijkheid. Vrouwen laten zich er minder over uit, hoewel ik er ook daarvan ken die de tweede erg zwaar vonden, die de verandering van 0 naar 1 makkelijker vonden dan van 1 naar 2 kinderen, niet dat ze ze kwijt zouden willen, maar dat ze zeker in het begin wel eens dachten, had ik het maar bij een gelaten.

Ik zelf zie heel erg op tegen zwangershap en bevalling, mede door zwaar allergische reactie op bijna alle lichaamsvreemde stoffen (hechtingen, antibiotica en dergelijke), daarnaast 2 niet bij elkaar passende bloedgroepen die een extra risico betekenen. Maar ook daarna, een kind lijkt me erg leuk en ik kan me ook niet voorstellen dat ik geen kinderen krijg, maar de tijd en het financiele plaatje hoe regel je dat, valt dat mee of tegen.
Wij zijn dus wel serieus ook andere opties aan het bekijken dan alleen een eigen kind of geen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:18

IK ben op het moment 18 en mijn wens is ook heel erg groot op het moment.
Het is dat ik er persoonlijk nog mee wil wachten door studie enzo. Maar wil het echt heel graag.
Waneer je klok gaat tikken is per persoon natuurlijk anders. Misschien komt het nog. Sommige willen het pas rond de 40. Het kan zomaar

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:50

sonjim schreef:
Zou soms wel handig zijn, kinderen in de opfok, hihi.

ROFL moest ontzettend lachen toen ik dit las.
het valt niet altijd mee met de kids,ik geef dat eerlijk toe hoor,maar kan mij geen leven meer voorstellen zonder mijn kindjes.
mijn oudste gaat nu naar school,de jongste gaat over een half jaar een ochtend en een middag naar de peuter speel zaal.
ik kijk daar nu al naar uit,dan heb ik weer wat meer tijd voor mijn eigen dingen(mijn paard)
klinkt heel egoisties,maar heb gewoon af en toe tijd voor mezelf nodig.
anders loop ik hier thuis tegen de muren omhoog,en word niemand vrolijker van.
ik heb zeker bewust gekozen voor mijn kinderen,vond alles heerlijk(op de bevallingen na dan haha)
en ik kan ook echt van hun genieten,maar nogmaals het valt niet altijd mee om je zelf op de laatste plek te moeten zetten. Bloos

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:57

Even terugkomend op de vraag van Geerke.

Misschien ligt het hier in de lucht, in het zuiden van het land, maar mijn vriendinnen (en dan geen small-talk kennissen en collega's Haha! ) komen er heel eerlijk voor uit dat het vaak toch wel heel zwaar is, en dat wil niet zeggen dat we er spijt van hebben of het er niet voor over hebben.

Verder denk ik ook dat het een heel groot verschil is of je wel of geen fulltime moeder bent bijvoorbeeld, je eigen karakter etc.
Ik ben bijvoorbeeld iemand die zichzelf helemaal wegcijfert voor anderen en tja met een kind 24 uur per dag, werk aan huis etc., maakt dat het wel zwaar zo af en toe.

Don't get me wrong, ik ben ontzettend trots op haar, ik kan me geen leven meer zonder haar voorstellen en we hebben het ontzettend leuk, maar over een eventuele tweede kan ik echt twijfelen, vanwege alle onzekerheid over hoe het dan zou gaan.
Waarschijnlijk ben ik ook niet zo'n moeder-moeder. Je kent ze wel die types die ontzettend goed kunnen opvoeden, niet genoeg kinderen kunnen hebben etc, het huis altijd tip-top is, etc.

Tja, huishoudelijk ben ik ook al niet, maar het voordeel van een kind dat je dan lekker kunt vluchten naar de speeltuin etc. Haha!. Ik ben een echte lekker-op-stap-mams.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:57

Mijn eerste kind kreeg ik toen ik 25 was en dat had van mij best eerder mogen komen, maar mijn man wilde toen nog even wachten. De tweede kwam 4 jaar later.
Ik ben zelf dol op kinderen, maar snap heel goed als mensen ze om wat voor reden dan ook, niet willen hebben.
Gelukkig leven we in een tijd dat iedereen bewust de keuze wel/geen kinderen kan maken Lachen .
Bolieke schreef:
Ik vrees dat we dat probleem hier hebben. M'n vriend wil wel een kind (ooit!) en ikke never.
... Maar over 5 jaar (ben dan begin de 30), zal er dus echt over gepraat moeten worden en ik ga geen kind nemen om hem te plezieren, dat snappen de meesten van jullie wel.

Dat lijkt me echt een moeilijke situatie Scheve mond . Maar als je er over 5 jaar "pas" over gaat praten, lijkt het me nog veel moeilijker! Zeker als ieder bij zijn eigen mening/wensen blijft. Ik kan me zo voorstellen dat je allebei dan toch op een-of-andere manier teleurgesteld bent in elkaar, omdat je beide niet aan elkaars wensen kan voldoen.
Jij hoopt waarschijnlijk dat jouw vriend zich er bij neerlegt dat jij géén kind(eren) wilt en hij hoopt waarschijnlijk dat je nog wel bijdraaid en over een aantal jaren tóch wel een kind wilt (of "neemt" voor hem Scheve mond ).
geerke schreef:
lonneke schreef:
nee, ik kan me daar niets bij voorstellen dat iemand kinderloos wil blijven.

ik snap wel dat mensen ze wel willen dus een beetje respect voor mensen die ze niet willen graag...

Ik geloof niet dat Lonneke dit respectloos naar bewust kinderlozen bedoelt, maar eerder van van "ik voor mij, kan het me niet voorstellen dat iemand het niet leuk vindt om een kind te hebben."

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:16

mijn vriend riep toen we pas wat hadden ook nooit en dat is wel veranderd, en ik heb altijd geroepen liever een schat van een vent en geen kinderen dan alleen en dan hopen dat er nog een leuke man die kinderen wil tegenkom.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:21

Vraag: is het voor jullie goed te combineren zwangerschap/moeder zijn en paard(en) houden op financieel vlak en qua tijd? O, ja en daarnaast ook een parttime baan? Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:28

Less schreef:
Vraag: is het voor jullie goed te combineren zwangerschap/moeder zijn en paard(en) houden op financieel vlak en qua tijd? O, ja en daarnaast ook een parttime baan? Haha!

Als je graag een kind wilt, is dit prima te combineren hoor; je wordt dan vanzelf wel vindingrijk in het bedenken van oplossingen Haha! .
Als je geen/niet zo graag kinderen wilt, is het idd erg moeilijk te combineren en kan je met geen mogelijkheid bedenken hoe je eea kan oplossen Tong uitsteken !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:35

Kinderen en paard(en) is idd afhankelijk van hoe graag je het (alletwee) wil.
Verder de omstandigheden; heb je bijvoorbeeld een partner die 's avonds thuis is, zodat je naar je paard kunt?

Ik heb zelf niet zoveel gereden vanaf dat onze dochter een peuter was.
Als baby sliep ze heel veel en was het gemakkelijker te doen.
Ik ben wel ook een heel actieve moeder, samen met mijn kind en ik vind het zelf een kwestie van priorteiten stellen. Verder kan mijn dochter mij vreselijk missen, terwijl paardlief in de wei met paardenvriendjes goed zonder me kon Knipoog.

Grappig bij ons is wel dat voor mijn zwangerschap er één paard was, dat superintensief gereden/getraind werd en dat er een pony bijkwam voor onze dochter voor haar derde verjaardag en vanaf eind januari heeft ook mams er nog een pony bij, waarmee ons paardenbestand binnen een jaar tijd, mét kind (zonder kind was het bij één wedstrijdpaard gebleven Clown ) is uitgegroeid van één naar drie.

Persoonlijk vind ik het heel fijn dat door de geboorte van ons kind, gebleken is dat er meer in het leven is dan alleen maar paardrijden...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:35

Less schreef:

waar een wil is, is een weg.
dus ja, het is te combineren. Ik werk parttime 2,5 dag in de week. toen de kindjes klein waren gingen ze naar een kinderdagverblijf. Paardrijden ging op een iets lager pitje, geen wedstrijden meer en een bijrijdster voor de dagen dat ik werk. Sinds de kindjes allebei naar de bassisschool gaan wordt het wat makkelijker, heb ik meer tijd over voor paardje. Ik ga zelfs wat meer werken om het financieel wat makkelijker te krijgen. Bijrijdster heb ik niet meer nodig. Kindjes gaan gezellig mee naar paard, of blijven thuis bij papa. hoe ouder ze worden, hoe makkelijker.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:37

@Sterre: ietwat off-topic, maar wonen jij en je gezin in dat prachtige kasteel in Bayern?
Wauw!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:40

avaluna schreef:
@Sterre: ietwat off-topic, maar wonen jij en je gezin in dat prachtige kasteel in Bayern?
Wauw!

Sorry, even off-topic terug Bloos :
Nee, mijn schoonouders, zwager & schoonzusje Knipoog .
Mijn schoonzusje verhuurt de vakantiewoningen en heeft de web-site gemaakt Lachen .

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:47

Less schreef:

het is te doen hoor.
tenminste dat geld voor mij wel.
ik werk maar twee halve dagen in de week,
heb nu 7 jaar mijn eigen paard,en waar ik sta moet ik alles zelf doen.
dus smorgens voeren en buiten zetten en savonds stallen uitmesten en weer binnen zetten.
zou het niet anders willen,en mijn kinderen zijn van begin af aan gewoon meegegaan smorgens om te voeren en buiten zetten,
hop in de maxi cosie en gaan haha
het rijden is nu wel minder geworden,ik probeer 3 tot 4 keer in de week te rijden,en is dan altijd in de avond uren,behalve op zondag ochtend.
ik rijd sinds kort weer wedstrijden,maar dat is echt hoogstens 1 keer in de twee maanden,en is echt puur voor de hobby.
kan ook niet van mijn paard verlangen dat we boven aan eindigen als je niet intensief kunt trainen.
ik vond het in het begin na de bevalling wel heel moeilijk om er weer wat ritme in het rijden te krijgen,
mijn jongste is nu anderhalf,en het word nu wel makkelijker,
toch ga ik savonds pas meestal als ze op bed liggen(man is dan thuis)
tuurlijk kan de papa dat ook,maar dan ga ik zelf met een fijner gevoel van huis.
als de jongste over twee en een half jaar naar school gaat,dan ga ik meer werken,en zal het finacieel beter gaan.
ik mag echt niet klagen hoor,en ik heb echt het geluk dat ik mijn paardje bij goede kennisen heb staan,die maar heel weinig stal geld vragen.
als dat zo niet was geweest,dan had ik mijn paard niet kunnen kopen,en reed ik waarschijnlijk nog steeds op paarden van andere mensen.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:49

Ik ben nu pas zwanger en ben 36 jaar Haha!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:55

Machonito schreef:
Ik ben nu pas zwanger en ben 36 jaar Haha!

gefeliciteerd met je zwangerschap.
ik was 10 jaar jonger,maar iedereen bepaalt zelf wanneer je er aan toe bent toch?
en of het wil lukken natuurlijk.