Boodschappen, duur of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Boodschappen, duur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:42

Dat is idd de moeite Lachen.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:18

Mijn vriend en ik hebben toen wij gingen samenwonen 2 maanden geleden allemaal supermarkten vergeleken. Hieruit bleek dta we vaak bij de aldi nog duur uitwaren, evenals de lidl. Super de boer is het duurste. We doen vaak boodschappen bij de Albert heijn, dan zijn we even duur uit als de Aldi en LIDL, maar vind ik toch een stuk fijner winkelen, fijnere producten en honderd keer betere service. De aldi hier is ook nog eens mega klein en heeft bijna niets.

Daarnaast kwamen we achter een leuke grap: Supercoop heeft zo'n laagste prijs garantie, dus wij die eens vergeleken met AH: jawel supercoop zit vaak wel 1 of 2 cent onder de producten van albert heijn! bij bijna alles schilde het maar net 1/2/3 cent, tja dan kan ik ook een laagste prijs garantie geven... zo gaan mensen wel bij hen boodschappen doen, maar verdienen ze er nog dik ana en de prijzen verschillen zodanig dta je op jaarbasis misschien hoogstend 10 euro bespaard.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:25

Ik heb trouwens ;laatst wiskhas avn die maaltijdzakjes voor de poes gekocht bij de Action. 24 zakjes voor 4 euro, was echt heel erg goedkoop Ja
Als ze er dit weekend nog zijn, haal ik nog een doos of twee, ligt even aan de houdbaarheidsdatum

Geven jullie de kat trouwens een heel zakje?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:10

Heb van de Action die Sheba kuipjes, kosten bij de dierenwinkel 98ct per stuk en bij de Action 45ct, die koop ik dus altijd per 24 Clown Geef het alleen aan de kittens, 's avonds beide een half kuipje.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:14

poes schreef:
Foxy: ziekenkas voor 25 euro? Bloos! Bij welke is dat? Ik betaal 5 per maand (CM). Hospitalisatieverzekering heb ik niet Clown

Heb even moederlief gevraagd, is 7 (ja zeven) euro PER JAAR
Dat is het wettelijk minimum en dan krijg je dus nog altijd evenveel terug betaald

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:30

Wat is ziekenkas? Dat lijkt toch hoop ik niet op de ziektekostenverzekering waar ik 120 euro per maand voor betaal he? Nagelbijten / Gniffelen

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:49

wij zijn 100 euro per week kwijt. zijn met zijn tweeën, we roken allebei en eten veel fruit. ik doe boodschappen bij de ahxl en de jumbo en soms de lidl.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:50

ziekenkas = ziekenfonds
is geen verzekering maar een fonds deels georganiseerd vanuit de overheid waar je lid van moet zijn, maar dat ook een groot deel van de dokterskosten terug betaalt
je heb een liberale, sociale of christelijke ziekenkas (gaat terug begin 20 ste eeuw toen je achtergrond je deed kiezen voor een bep. politieke partij met bijhorend ziekenfonds)
zo' n fonds heeft een redelijk breed netwerk: gratis rolstoelen en krukken uitleendienst, goedkope jongerenkampen in oa Zwitserland etc
in NL is het systeem helemaal anders, daar is alles geprivatiseerd en werken de dokters alleen tijdens kantooruren begrijp ik

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:59

Ja en is dat allemaal veel duurder Knipoog

En bij welk fonds zat jij nu ook alweer?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:27

de rode, de "sossen"
ga je overschakelen misschien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:30

Ik denk dat wij rond de 40 in de week zitten met zijn 2en Nagelbijten / Gniffelen

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:45

Ik heb net eens een site bekeken waar ze de prijzen van de verschillende supermarkten vergelijken. Ook omdat mijn moeder over Nettorama begon, die zo goedkoop is.

Maar de producten waarmee ze de prijzen vergelijken, koop ik helemaal niet!. Ik let altijd op de prijs en koop daardoor bijn ageen merkartikelen. Alleen de Cola moet Coca zijn en de chips van Lays, maar voor de rest neem ik dat wat per liter of kg het goedkoopste is.
Zo kwam ik er laatst achter dat de CALVE Yogonaise goedkoper is dan de C1000 Halvanaise. Nou, dan neem ik dus uiteraard de CALVE, waarvan je toch zou verwachten die die duurder is dan het eigen merk van C1000. (Ik heb de keer erna nog een keer gekeken met winkelen of ik me echt niet vergist had, maar nee..het was echt waar Tong uitsteken )

Ik ga ook niet het dorp uit voor de boodschappen, als ik het dorp niet uithoef, want wat heeft het voor nut om 15 km te rijden met de huidige benzineprijzen. Aan de ene kant bespaar ik me dan misschien een paar € en aan de andere kant geef ik die weer uit aan benzine. Om niet te spreken over de extra tijd die je kwijt bent.

Als ik tijd heb na mijn werk, dan wil ik nog wel bij de Aldi naar binnen lopen, omdat die daar om de hoek ligt. Maar niet omdat die zo goedkoop is, want dat is in vergelijking met de C1000 helemaal niet zo. Als ik B-merken van de C1000 pak, zoals bijv. spagetti of macroni, dan ben ik € 0,10 goedkoper uit dan bij de Aldi. Bij de Aldi neem ik dus ook alleen producten die ik lekker vind en ze bij de C1000 niet hebben.

Ik ben ca. € 80 aan eten, wasmiddelen en shampoo e.d. per week kwijt voor 3 personen. En dan gaan we ook nog vaak op vrijdag frites halen a ca. € 12,00 en op dinsdag chinees a € 11,00. Dus dan zit ik toch aan de € 100.
Ik gooi weinig van eten weg. Wat overblijft wordt opgewarmt als het voldoende is en anders zijn mijn 4 kippen er ook erg blij mee Vork . Helaas heeft de hond voedselallergie, dus die eet tegenwoordig voor dik € 3,00 per dag aan Carnibest weg.

Ik probeer de laatste tijd ook wat later naar de winkel te gaan, met name op zaterdag, omdat er dan toch heel wat rode stickers bij de zuivel en vlees geplakt worden.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:49

Robijntjah schreef:
Ik denk dat wij rond de 40 in de week zitten met zijn 2en Nagelbijten / Gniffelen

Ik snap echt niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen. Ik gaf 10 jaar geleden al ƒ 75,00 uit voor ons tweeen. Wat eten jullie dan? Alleen Ravioli? Haha!

Ik koop de goedkoopste sinas en lemon als frisdrank , € 0,35 per 1,5 liter bij C1000 (ook al € 0,10 goedkoper als de limo bij de Aldi). Wij snoepen bijna niet, alleen chips..en die koop ik alleen maar van Lays, omdat we de rest echt niet lekker vinden. Maar daar gaan ook geen 3 zakken van op in de week!

Zitten in die € 40,00 dan wel de wasmiddelen, zeep, shampoo e.d.?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:23

Ik heb vandaag eens goed opgelet met boodschappen doen en voor 40,- zou het mij ook wel moeten lukken. Zonder shampoo ed. dan.

Grote zakaardappels betaalde ik 1,29 voor (2,5 kg zak vind ik groot haha).
Spitskool voor 50 cent, spinazie uit de diepvries is ook ong. 50 cent of minder.

Ga volgende week eens kijken voor hoe weinig ik toch gezond kan eten incl. vlees want dat had ik nu nog genoeg in de diepvries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:26

Isabonny schreef:
Robijntjah schreef:

Ik snap echt niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen. Ik gaf 10 jaar geleden al ƒ 75,00 uit voor ons tweeen. Wat eten jullie dan? Alleen Ravioli? Haha!

Ik koop de goedkoopste sinas en lemon als frisdrank , € 0,35 per 1,5 liter bij C1000 (ook al € 0,10 goedkoper als de limo bij de Aldi). Wij snoepen bijna niet, alleen chips..en die koop ik alleen maar van Lays, omdat we de rest echt niet lekker vinden. Maar daar gaan ook geen 3 zakken van op in de week!

Zitten in die € 40,00 dan wel de wasmiddelen, zeep, shampoo e.d.?

Wij slaan 1 keer in de maand groots in bij de aldi, en daarna gewoon bij de AH kleine dingetjes.
Wij drinken geen frisdrank (kan ik niet tegen), maar alleen maar sap. Ook proberen wij grote hoeveelheden water te drinken (voor mijn nierziekte), en we koken eigenlijk altijd genoeg voor 2/3 avonden... Dus zo bespaar je een hoop!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:22

Ik ben ongeveer 30 euro per week aan boodschappen kwijt in mijn eentje. Natuurlijk eet ik vaak met mijn vriend of met vriendinnen/huisgenootjes maar dat wisselt elkaar af. Het meeste haal ik bij de Appie, dan volgt de Lidl en Super de Boer (duur maar ook maar 10 meter lopen). Op zaterdag haal ik regelmatig biologische groente, fruit en eitjes op de markt. Brood komt ook vaak van de bakker.
Vlees eet ik niet zoveel, meestal haal ik rundvlees (biefreepjes, tartaartjes, gehakt, griekje baklapjes etc.) bij een slager in de buurt die zelf limousine koeien heeft en ook zelf slacht, dat is heel goed vlees dat diervriendelijk is maar wel goedkoper én lekker dan het bios uit de supermarkt. Sowieso vind ik vlees van de (scharrel)slager vaak veel beter dan uit de supermarkt.
Frisdrank drink ik maar weinig, ik drink voornamelijk veel water, thee, ranja en als ik fris heb is het coolbest of versgeperste smoothies van de appie. Ik houd heel erg van verse pasta's, en eet echt wel iedere dag gezond en lekker. Ik bespaar op weinig A-merken (ah eigen merk is ook prima, en euroshopper soms ook), vlees, frisdrank, de markt en buiten de deur eten Haha!. Ook koop ik als de verse pasta in de aanbieding is meteen veel en dat gaat dan in de vriezer. De Super de Boer heeft de laatste tijd vaak diepvries van Iglo heel goedkoop, dat is dan wel nog maar 2-3 maanden goed in de diepvries. 400 gram wokgroente met saus of wokvis met saus voor 69 cent, daar hoeft dan alleen nog rijst of mie bij (goedkope ingrediënten) en vlees/vis/tofu of groente (kun je zo duur maken als je zelf wilt). Laatst hadden ze ook diepvries kant en klaar maaltijden die normaal 4€ zijn voor 2€, meteen een hoop ingeslagen, ideaal als je in je eentje even snel een gezonde makkelijke maaltijd wilt.
Daarnaast vind ik fruit en groente bij de lidl vaak ook heel prima, beter dan bij de super de boer zelfs. Sowieso vind ik de lidl vele malen beter dan de Aldi, lidl heeft soms ook fair trade, biologisch en vis met het MSC keurmerk.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:36

Met zijn 2en hebben wij de boodschappen begroot op 70 euro in de week.
Dan haal ik grootste gedeelte op bij de Aldi.
En datgene wat ik elders lekkerder vind, haal ik daar op. Dus brood, vleeswaren, Optimel, wasmiddel etc bij de Albert Hein of Super de boer.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:37

Het verschil moet hem volgens mij dan toch echt in de wasmiddelen, shampoo e.d. zitten. Het kan gewoonweg niet dat er zo veel verschil in zit; zelfs niet met hetgeen ik aan de kippen voer. Dat zijn echt geen gigantische hoeveelheden.

Aangezien ik altijd alles in de reclame probeer te kopen, zoals het brood, vlees, zuivel, groente, wasmiddelen (dat zijn eigelijk de dingen die er het hardst doorheen gaan bij ons) zou ik niet weten hoe ik nog meer op de boodschappen zou kunnen bezuinigen.

Sap is per liter duurder dan de frisdranken die ik koop. Er gaan per week maar ca. 2 flessen frisdrank er doorheen . Overdag drink ik meestal water (als ik al thuis ben en niet op mijn werk). Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik maak op dit moment zelfs mijn eigen appelmoes en appeljam van mijn eigen fruitbomen. Met al die jam die ik gemaakt heb, kom ik het komende jaar wel mee door Vork . Appelmoes wordt door mijn dochter veel gegeten, dus dat zal wel weer wat gaan schelen, maar ook geen €'s per week. Ik krijg regelmatig groente uit de tuin van de buren. Zo heb ik dit jaar heel wat asperges weggegeten Vork . Ik zie de rijen prei al weer staan. Daar zal ze binnenkort ook wel voor omkomen, omdat ze het niet opkrijgt allemaal Haha! .

Ik heb wel eens naar de boodschappen van mijn moeder gekeken. Die is veel meer kwijt per week dan mij; en ze zijn nog maar met zijn tweeen. Nou ja...ik eet 3 keer per week 's middags een boterham bij hun mee (dus dat hoef ik ook al niet te betalen!).

Och ja, zucht...ik zal me er maar niet op blind staren wat anderen uitgeven...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:53

Zolang je het kan missen IsaBonny is er niks mis toch Lachen
Ik ga er nu wel veel meer op letten en simpeler eten want ik ga vanaf donderdag weer beginnen met autorijlessen (duuuuuurrrrr!!) En in de herfstvakantie wil ik naar Spanje, een vriend opzoeken, dus moet even ergens geld aan overhouden Haha!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:55

Ik koop gewoon Elvive shampoo en Dove producten etc. Qua wasmiddel heb ik de zakken/pakken van Dobbelman, heel goedkoop en ik doe er heel lang mee. Ik doe echt een paar maanden met 1 pak wat nog geen 4 euro kost. Ik heb dan een pak voor kleurwas, een pak voor witte/hoofdwas en voor donkere vloeibare heb ik eigen merk nettorama voor nog geen 3 euro, daar doe ik ongeveer 1,5 a 2 maanden mee en wasverzachter betaal ik ook iets van 2 a 3 euro, gewoon zo''n grote fles van robijn.

WC papier koop ik van die grote pakken in de aanbieding, daar doe ik ruim een maand a 2 maanden mee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:56

Ik zoek dus een natuurvoedingswinkel in mijn buurt van wege spelt brood,er is een winkel 20 km verder op maar dan ga ik wel met mijn scooter anders is het erg duur brood.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:57

Ik doe behoorlijk wat maanden met een wasmiddel. Vaak wel een jaar. Ik zweet bijna nooit, dus hang ik mijn niet-paardrijkleren vaker te luchten of spoel ik ze uit dan dat ik ze echt ga wassen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:57

Even een tip voor wc papier en kinderen,als wij een neiuwe rol ophangen duwen wij er tegen aan.De rol is dan niet rond meer en rolt minder snel af zodat je ook minder velletjes gebruikt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:04

Isabonny schreef:
Het verschil moet hem volgens mij dan toch echt in de wasmiddelen, shampoo e.d. zitten. Het kan gewoonweg niet dat er zo veel verschil in zit; zelfs niet met hetgeen ik aan de kippen voer. Dat zijn echt geen gigantische hoeveelheden.

Dat weet ik wel zeker, voorbeeld....

Andrelon cremespoeling 300 ml AH 3,01 euro
AH Cremespoeling 500 ml AH 1,41 euro

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:15

marleen_usar schreef:
Even een tip voor wc papier en kinderen,als wij een neiuwe rol ophangen duwen wij er tegen aan.De rol is dan niet rond meer en rolt minder snel af zodat je ook minder velletjes gebruikt.

Mwoehahahaha goddelijke tip Haha! Haha! Haha!