Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
krak schreef:Mystica schreef:Beetje jammer dat er dan mensen zijn die roepen dat dat "geweldig" ofwas. Het is triest genoeg.
bedoel je dat dan op het feit dat die mens zen vingers brak toen hij zijn vingers tussen de deur stak van iemand anders?
moest het mij hier overkomen, met eender wie trouwensgetuigen van johova of voor mijn part de postbode, ik zou er zelf mee naar de spoed rijden maar die ondertussen ook duidelijk maken dat die zijn vingers niet tussen mijn deur heeft te steken.
een ongeluk, dat kan gebeuren, maar als je je vingers tussen de deur steekt van iemand die die wil dichtdoen... niet zo slim hesteek dan je voet ertussen.
Mystica schreef:@ Krak: ik weet niet meer wie die opmerking maakte. Dus niet degene bij wie het voorviel, maar degene die het zo'n geniale actie vond.
En dan steken ze hun voet ertussen, is het weer niet goed( dit is een grapje uiteraard
)

het is idd vreselijk onbeleefd om zomaar ff iemand anders, op zijn eigen erf, zijn deur open te willen houden. het is ook niet bij mij gebeurd trouwens
onderweg krijgt die van mij wel zijn saus als hij mijn deur wou openhouden door er zijn vingers tussen te steken, maar zoals ik al zei, dan zijn we wel al richting spoed aan het rijden
dat is ook altijd zo met collectors. oensan schreef:Citaat:want het gaat die mensen echt aan het hart dat jij naar de hel gaat (volgens hen)!
Nou nee want ze geloven niet in de hel, als je dood gaat vergaan je ziel en gedachten punt uit, sorry mss kinderachtig maar we moeten het natuurlijk wel over het juiste blijven hebben.....
Celiien schreef:het punt is, dat sommige mensen het geloof opdringen
en dát maakt mensen zo argwanend..
Blue_Eyes schreef:Goed, als je het dan zo wilt doen - het gaat die mensen echt aan het hart als jij niet naar de hemel gaat. Daarvoor komen ze.
verootjoo schreef:Blue_Eyes schreef:Goed, als je het dan zo wilt doen - het gaat die mensen echt aan het hart als jij niet naar de hemel gaat. Daarvoor komen ze.
Die mensen geloven dat ze zelf naar de hemel gaan als ze de wereld bekeren. Pas als iedereen gelooft komt jezus terug op aarde. Eigen belang dus...
en het kan ook anders gebracht worden ipv een hand of voet tussen de deur te steken.. ja dan ben je bij mij aan het verkeerde adres, en mocht dat hier gebeuren, dan hebben ze een groot probleem.. Blue_Eyes schreef:verootjoo schreef:Die mensen geloven dat ze zelf naar de hemel gaan als ze de wereld bekeren. Pas als iedereen gelooft komt jezus terug op aarde. Eigen belang dus...
Nee, die mensen geloven dat Jezus pas terugkomt als alle mensen die bij de uitverkorenen horen, inderdaad geloven. Ze hoeven de wereld niet te bekeren, dat doet God. Maar ze moeten de mensen wel van God vertellen, want dat is de basis voor het bekeren.
Eigenbelang? Misschien. In het belang van de ander? Net zo goed. Want diegenen die uitverkoren zijn moeten wel van God gehoord hebben om te kunnen geloven. Als jij (of een andere getuige) ze dus niet van God verteld hebt, kunnen ze dan wel uitverkoren zijn, maar als ze dan sterven gaan ze nog steeds niet naar de hemel.

Dat was mij iig een hele opluchting. Dan heb ik liever nu een leuk leven, dan straks. Dalijk blijkt misschien wel dat er geen hemel is
Dus ik ga maar voor de bonusplaatsen in heaven dan
dees_daan schreef:wie heeft er in NL nou nog niet van god gehoord? ik denk iedereen welen het kan ook anders gebracht worden ipv een hand of voet tussen de deur te steken.. ja dan ben je bij mij aan het verkeerde adres, en mocht dat hier gebeuren, dan hebben ze een groot probleem..
Blue_Eyes schreef:Okee, dat is de manier waarop je het brengt. Jehovahs getuigen zouden wat aan hun presentatie moeten doen, maar de intentie is dus goed.
Blue_Eyes schreef:Ja maar - als jij niet in God (en dus de Hemel, want die is door God gemaakt) gelooft - waarom zou je het dan erg vinden om daar niet naartoe te gaan?
Je moet dus in Jezus geloven om in de Hemel (=bij de Vader) te kunnen komen. (Edit: Als je de kans gehad hebt om Hem te leren kennen. Als je nou in diep donker Afrika of voor mijn part in Moddergat woont en niemand heeft jou ooit over God verteld, dan wordt het wat anders.)Citaat:Joh. 14:6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.
poes schreef:Bij de Mormonen laten de leden zich dopen voor de doden die daar nooit de kans toe gehad hebben zodat ze naar de hemel kunnen.
Ik ben altijd naar een katholieke school geweest en heb uren godsdienst achter de kiezen...