Vraagje aan Jehovagetuigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Vraagje aan Jehovagetuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:08

Ik liet laatst mijn pentagram zien en toen wisten ze genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:14

krak schreef:
Mystica schreef:
Beetje jammer dat er dan mensen zijn die roepen dat dat "geweldig" of ROFL was. Het is triest genoeg.

bedoel je dat dan op het feit dat die mens zen vingers brak toen hij zijn vingers tussen de deur stak van iemand anders?
moest het mij hier overkomen, met eender wie trouwens Knipoog getuigen van johova of voor mijn part de postbode, ik zou er zelf mee naar de spoed rijden maar die ondertussen ook duidelijk maken dat die zijn vingers niet tussen mijn deur heeft te steken.
een ongeluk, dat kan gebeuren, maar als je je vingers tussen de deur steekt van iemand die die wil dichtdoen... niet zo slim he Knipoog steek dan je voet ertussen.

Het is ronduit onbeschoft om iemand tegen te willen houden die zijn eigen deur wil sluiten.

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:16

Wij hebben eens een roos van hun gekregen met een kaartje waarop stond: '' ik zoek god ''
Mijn vader tegen hun nou hier is ie niet Huilen van het lachen

Ze komen bij ons 1 keer in het jaar ongeveer... niet zo vaak dus Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:23

Mystica schreef:
@ Krak: ik weet niet meer wie die opmerking maakte. Dus niet degene bij wie het voorviel, maar degene die het zo'n geniale actie vond.

En dan steken ze hun voet ertussen, is het weer niet goed Huilen van het lachen ( dit is een grapje uiteraard Knipoog )

dan moeten ze hun hand/voet maar niet tussen de deur zetten.. sorry maar dat vind ik eigen schuld dikke bult.. ik zou er ook zeker niet van gediend zijn als ze dat bij mij deden

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:35

Faye, daar ben ik het volledig met je eens hoor Knipoog het is idd vreselijk onbeleefd om zomaar ff iemand anders, op zijn eigen erf, zijn deur open te willen houden. het is ook niet bij mij gebeurd trouwens Knipoog

maar wat ik bedoel is, dat ongelukken kunnen gebeuren, en moest het hier gebeuren dat iemand zen vingers tussen de deur geplet geraken, ja dan rij ik daar direct mee naar de spoed. het is en blijft wel een mens op de eerste plaats he Knipoog onderweg krijgt die van mij wel zijn saus als hij mijn deur wou openhouden door er zijn vingers tussen te steken, maar zoals ik al zei, dan zijn we wel al richting spoed aan het rijden Knipoog

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:36

Hier komen ze gelukkig niet zo vaak, alleen staan ze wel ´s ochtends vroeg bij de metro. Ik respecteer iedereen en vaak als ik die boekjes ziet knik ik al nee. Ook als ik open doe en ik zie het al meteen kap ik hun zin af met een nee bedankt. Gelukkig gingen ze dan ook meteen weer. Overigens heb ik vreselijk medelijde met mijn buurvrouw, dan kan bijna nergens nee tegen zeggen en dan laat ze hun het hele verhaal opzeggen en neemt ze een boekje aan en uiteindelijk denkt ze: Verdomme, dat was zonde van mijn tijd Tong uitsteken dat is ook altijd zo met collectors.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:41

oensan schreef:
Citaat:
want het gaat die mensen echt aan het hart dat jij naar de hel gaat (volgens hen)!

Nou nee want ze geloven niet in de hel, als je dood gaat vergaan je ziel en gedachten punt uit, sorry mss kinderachtig maar we moeten het natuurlijk wel over het juiste blijven hebben.....
Knipoog

Goed, als je het dan zo wilt doen - het gaat die mensen echt aan het hart als jij niet naar de hemel gaat. Daarvoor komen ze.

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:48

Celiien schreef:
het punt is, dat sommige mensen het geloof opdringen
en dát maakt mensen zo argwanend..

ja idd, sommigen.... die blijven en bord voor hun hoofd hebben, kom je gewoon niet doorheen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:49

Blue_Eyes schreef:
Goed, als je het dan zo wilt doen - het gaat die mensen echt aan het hart als jij niet naar de hemel gaat. Daarvoor komen ze.

Die mensen geloven dat ze zelf naar de hemel gaan als ze de wereld bekeren. Pas als iedereen gelooft komt jezus terug op aarde. Eigen belang dus... Scheve mond

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:55

had altijd vooroordelen over jehovas(ben zelf atheist) totdat:
ik lag in ziekenhuis gecompliceerde zwangerschap met ernstig veel bloedverlies.Er moest een bloedtransfusie komen. Ik zag er tegenop en begon er met mijn "buurmeisje"over te praten. Ze zei,zelf beslissing maken en denken wat goed voor je is. Door allerelei gebeurtenissen hebben we contact gehouden en toen mijn andere kind jarig was vond ik het leuk om ze uit te nodigen voor de verjaardag. Mijn klomp brak...ze kwamen niet omdat ze jehova waren. Dat wisten wij dus al die tijd niet. Toen ben ik gaan nadenken en gaan lezen over dit geloof,omdat zij zo niet in mijn beleving in het plaatje pasten.

Als je beseft dat bloedtransfusie zo ANTI bij de jhvs is, maar zij mij op dat hele kritieke moment in mijn waarde heeft gelaten...petje af!

heb nooit iemand meer aan de deur gehad,maar door dit verhaal en deze mensen ben ik vast wat minder onbeschoft dan vroeger.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:08

verootjoo schreef:
Blue_Eyes schreef:

Die mensen geloven dat ze zelf naar de hemel gaan als ze de wereld bekeren. Pas als iedereen gelooft komt jezus terug op aarde. Eigen belang dus... Scheve mond

Nee, die mensen geloven dat Jezus pas terugkomt als alle mensen die bij de uitverkorenen horen, inderdaad geloven. Ze hoeven de wereld niet te bekeren, dat doet God. Maar ze moeten de mensen wel van God vertellen, want dat is de basis voor het bekeren.
Eigenbelang? Misschien. In het belang van de ander? Net zo goed. Want diegenen die uitverkoren zijn moeten wel van God gehoord hebben om te kunnen geloven. Als jij (of een andere getuige) ze dus niet van God verteld hebt, kunnen ze dan wel uitverkoren zijn, maar als ze dan sterven gaan ze nog steeds niet naar de hemel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:11

wie heeft er in NL nou nog niet van god gehoord? ik denk iedereen wel Knipoog en het kan ook anders gebracht worden ipv een hand of voet tussen de deur te steken.. ja dan ben je bij mij aan het verkeerde adres, en mocht dat hier gebeuren, dan hebben ze een groot probleem..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:19

Blue_Eyes schreef:
verootjoo schreef:

Nee, die mensen geloven dat Jezus pas terugkomt als alle mensen die bij de uitverkorenen horen, inderdaad geloven. Ze hoeven de wereld niet te bekeren, dat doet God. Maar ze moeten de mensen wel van God vertellen, want dat is de basis voor het bekeren.
Eigenbelang? Misschien. In het belang van de ander? Net zo goed. Want diegenen die uitverkoren zijn moeten wel van God gehoord hebben om te kunnen geloven. Als jij (of een andere getuige) ze dus niet van God verteld hebt, kunnen ze dan wel uitverkoren zijn, maar als ze dan sterven gaan ze nog steeds niet naar de hemel.

Ow... ze hebben mij daar op die bijeenkomsten andere dingen verteld. Nl. wat ik hier zeg. Maar misschien is elke 'groep' jehovah's getuigen wel anders hoor. Maar zij zeiden dat het hun taak was iedereen van God te vertellen omdat hij dan terug op aarde kwam, als iedereen geloofde, en de mensen naar de hemel gingen.
Het kwam iig over alsof ik niks goed deed in mijn leven, maar dat zij er wel even wat aan konden doen Scheve mond
Maar er mogen ook mensen naar de hemel die niet geloven Lachen Dat was mij iig een hele opluchting. Dan heb ik liever nu een leuk leven, dan straks. Dalijk blijkt misschien wel dat er geen hemel is Verward Dus ik ga maar voor de bonusplaatsen in heaven dan Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:23

dees_daan schreef:
wie heeft er in NL nou nog niet van god gehoord? ik denk iedereen wel Knipoog en het kan ook anders gebracht worden ipv een hand of voet tussen de deur te steken.. ja dan ben je bij mij aan het verkeerde adres, en mocht dat hier gebeuren, dan hebben ze een groot probleem..

Dat zal je nog tegenvallen... vraag op een gemiddelde basisschool eens wat Kerst is? Of Pasen? Je schrikt werkelijk van de antwoorden die je dan krijgt, al was het vanuit het oogpunt van gewoon algemene ontwikkeling.

@Verootjoo: Zoals ik al zei, ik ben geen Jehovahs getuige, degenen die ik heb gesproken vertelden me dit. Op zich kan ik hun gedachtegang wel begrijpen en waarderen. En mensen die niet geloven naar de hemel? Dat is een nieuwe voor mij. Hoe zien ze dat voor zich?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:25

dat is wat anders, als iemand geintreseerd is in 'god' dan zoeken ze er naar, tot ze iets gevonden hebben..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:27

Ook dat is niet waar. Ik geloof niet dat ik zelf op zoek gegaan zou zijn, maar toen mijn vriendin erover vertelde, raakte ik geinteresseerd. Of eigenlijk moet ik dat anders stellen. Ik ben RK opgegroeid (zoals de meeste Brabanders - nauwelijks praktizerend dus). Ik vond er geen bal aan. Zij vertelde en liet zien dat het ook anders kon en dat (evangelisch) was wel mijn manier van geloven.
Dus nee, ik denk niet dat iedereen die interesse zou kunnen hebben, spontaan op zoek zou gaan. Sommige mensen hebben heel verkeerde ervaringen, die rechtgezet kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 12-08-08 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:28

ik denk ook niet mensen intresse hebben als ze opdringerig gedoe over zich heen krijgen.. en al hélemaal niet als iemand een voet of hand tussen de deur doet

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:30

Okee, dat is de manier waarop je het brengt. Jehovahs getuigen zouden wat aan hun presentatie moeten doen, maar de intentie is dus goed. Hoewel ik het idee van iemand een roos brengen met een kaartje eraan leuk vind - alleen de tekst aan het kaartje een beetje stom Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:32

Blue_Eyes schreef:
Okee, dat is de manier waarop je het brengt. Jehovahs getuigen zouden wat aan hun presentatie moeten doen, maar de intentie is dus goed.

of de intentie goed is weet ik niet, vast wel, maar zo als het grootste gedeelte langs de deuren gaat, bereiken ze alleen maar het tegenovergestelde, ook het idee 'wie niet gelooft gaat naar de hel' (en dat is dus niet alleen van de JG) staat mij erg tegen.
en dat zal een deel presentatie zijn, maar ook een deel van het geloof zelf.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:34

Ja maar - als jij niet in God (en dus de Hemel, want die is door God gemaakt) gelooft - waarom zou je het dan erg vinden om daar niet naartoe te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:35

Blue_Eyes schreef:
Ja maar - als jij niet in God (en dus de Hemel, want die is door God gemaakt) gelooft - waarom zou je het dan erg vinden om daar niet naartoe te gaan?

ik zeg niet dat ik het niet erg vind, ik zeg dat het me niet aanstaat, dat sommige geloven alleen maar roepen, als je niet geloofd dan ga je naar de hel.. o ja? hoe weet jij dat dan? heb je het getest?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:37

Bij de Mormonen laten de leden zich dopen voor de doden die daar nooit de kans toe gehad hebben zodat ze naar de hemel kunnen.

Ik ben altijd naar een katholieke school geweest en heb uren godsdienst achter de kiezen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:38

Nee, getest heeft nog niemand het - althans, misschien wel, maar ze zijn het niet komen vertellen Knipoog
Maar het staat wel in de bijbel:
Citaat:
Joh. 14:6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.
Je moet dus in Jezus geloven om in de Hemel (=bij de Vader) te kunnen komen. (Edit: Als je de kans gehad hebt om Hem te leren kennen. Als je nou in diep donker Afrika of voor mijn part in Moddergat woont en niemand heeft jou ooit over God verteld, dan wordt het wat anders.)

Overigens roepen de meeste geloven wel wat anders dan alleen maar dat. Een geloof is meestal net zo breed als het leven en niet zo smal als de dood.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 12-08-08 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:39

poes schreef:
Bij de Mormonen laten de leden zich dopen voor de doden die daar nooit de kans toe gehad hebben zodat ze naar de hemel kunnen.

Ik ben altijd naar een katholieke school geweest en heb uren godsdienst achter de kiezen...

Mooi idee, maar naar mijn persoonlijke mening onnodig. God is niet zo liefdeloos dat de mensen die nooit een kans hebben gehad om God te leren kennen, naar de hel gestuurd worden.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:41

Staat er onderaan dit topic een advertentie:
"Online Hebreeuws leren"

Huilen van het lachen