Liedjes verkeerd verstaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lest

Re: Liedjes verkeerd verstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:13

aswas schreef:
Van jongs af aan zing ik al erg verkeerd mee. Zo ook sinterklaasliedjes:
Zo waaien de wimpers al heen en al weer... ROFL

Ik weet niet wat ik nog meer verkeerd zong, maar bovenstaande kwam ik pas een paar jaar geleden achter (ben nu 24) Bloos
En ook nu zing ik gewoon mijn eigen mooie teksten mee, maar niet als er iemand in de buurt is. Haha.

Edit: Oh ja, ik ben ook een ster in het Vernederlandsen van liedjes (ook verlimburgsen). Zo is James Blunt zijn You're Beautifull ,,Jij bent zo mooi", of ook ,,doë bös zo sjoon". En een lol dat ik altijd heb. Mijn hubbie vind dat wat minder, omdat ik ook zijn liedjes verkr*cht op deze manier.

Ja dat doe ik ook altijd vernederlandsen. Dat is gewoon vet grappig Clown !

Uit voorzorg zoek ik trouwens altijd de songtekst op van liedjes die ik leuk vind. Ik ken mezelf te goed, ik versta het gewoon altijd verkeerd. Een vriendin van mij kent zo ongeveer alle songteksten en meestal heb ik dan pas door wat ze echt zingen als zij meezingt Tong uitsteken .

ohoh ik hoor nu ook alleen nog maar "hoeeoeoeoe laat is het"

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 23:52

Broek aan me laars is echt te maf Lachen

En dan bij fall out boy: Sing until your lungs skidaddle Huilen van het lachen

Of bij Benny dinges: I see the nuns are gay
We'd love u to pee on us
You know the hole where to put it Bloos!
The ninja made a movement Huilen van het lachen

I fight the barber man Haha!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:16

daar was vroeger ooit toch heisa over dat als je liedjes van de beatles achterstevoren draaide je duivelaanbidding hoorde ofzo ROFL

hihi nog een hoeoeoe laat is het persoon erbij Tong uitsteken

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:18

@ suze hahaha dat heb ik ook is gehoord Nagelbijten / Gniffelen
Hoor ook toch zeker dat er word gezonden hoe laat is het? Clown
Laatst bijgewerkt door Angg op 07-08-08 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:19

hahahaha Nagelbijten / Gniffelen ROFL

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:20

ik kon er niks uit opmaken, tv staat op en ik wilde het niet te luid zetten.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:21

hahah ik wist niet dat k3 zo gewelddadig kon zijn!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:41

Ooooh, ik heb dat zooooo vaak.. Echt heel vaak. Met allerlei liedjes, zal eens nadenken Haha!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:49

Ik vind de nummers van Sean Paul altijd zo vreselijk onverstaanbaar. Bij krezip: i would stay verstond ik bij dit zinnetje altijd: bobbel i think/bobbelij think (If this is true, I thought then, what will I think? 1e zin vh liedje) Luister 'm nu ook en versta het nog steeds hihi!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:10

die van K3 had ik zo geloof ik ook al 's gehoord Nagelbijten / Gniffelen
maar zijn zo nog meer liedjes van geloof ik, die zo door achteruit te spelen "bepaalde" teksten laten horen..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:16

Alsof men bewust nummers zó gaat opnemen dat er achterstevoren een verborgen boodschap te beluisteren is. Gestoord

Daar was in de jaren '80 ook al zoveel over te doen, alleen al in nummers van de Beatles schijnen ik weet niet hoeveel 'aanwijzingen' te zitten (o.a. naar het gerucht 'Paul is Dead') - op de normale manier gespeeld en achterstevoren. Ik vind het alleen maar heel ver gezocht.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:25

hahah ik denk ook niet dat ze dat bewust doen maar tis wel grappig Nagelbijten / Gniffelen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:26

Karin schreef:
Alsof men bewust nummers zó gaat opnemen dat er achterstevoren een verborgen boodschap te beluisteren is. Gestoord

Daar was in de jaren '80 ook al zoveel over te doen, alleen al in nummers van de Beatles schijnen ik weet niet hoeveel 'aanwijzingen' te zitten (o.a. naar het gerucht 'Paul is Dead') - op de normale manier gespeeld en achterstevoren. Ik vind het alleen maar heel ver gezocht.

Het is toch met de beatles dat het schijnt dat er in het liedje 'Strawberry hills forever' gefluisterd wordt: 'I've buried Paul' want de legende zegt dat de echte Paul McCartney is overleden en dat deze Paul die wij kennen een dubbelganger is. De CD hoes http://www.isdproductions.com/thebeatle ... ad%20f.bmp schijnt dat ook uit te beelden, hier de verklaring van de cd hoes: http://muziekstudio.blog.nl/beatlemania ... od_deel_10

Het heeft niet zoveel met het verkeerd verstaan van liedjes te maken (al zong ik de spice girls trouwens ook altijd verkeerd) maar jullie vinden het vast wel fascinerend.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:28

Ik vind het juist heel fascinerend. De AVRO heeft ergens begin jaren '90 een hele aflevering van een radioprogramma gewijd aan 'Paul is Dead'. Ik heb toen gebiologeerd zitten luisteren, op veler verzoek is het toen herhaald en ik moet die herhaling nog ergens op een bandje hebben (heb iig een heel blad met aantekeningen gemaakt tijdens die uitzending, zo intrigerend vond ik het).

Zie ook de link naar Wikipedia in mijn bericht. Er zijn idd veel aanwijzingen, maar ik heb zelf het idee dat de Beatles leuk op het gerucht hebben ingespeeld om de wereld op het verkeerde been te zetten. Knipoog

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:32

Ir111 schreef:
DEZE is echt TE grappig!!! Huilen van het lachen

Hahaahhahahahahah! *LOL* Ik lag helemaal plat van het lachen.. ROFL ROFL Huilen van het lachen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:34

Karin schreef:
Ik vind het juist heel fascinerend. De AVRO heeft ergens begin jaren '90 een hele aflevering van een radioprogramma gewijd aan 'Paul is Dead'. Ik heb toen gebiologeerd zitten luisteren, op veler verzoek is het toen herhaald en ik moet die herhaling nog ergens op een bandje hebben (heb iig een heel blad met aantekeningen gemaakt tijdens die uitzending, zo intrigerend vond ik het).

Zie ook de link naar Wikipedia in mijn bericht. Er zijn idd veel aanwijzingen, maar ik heb zelf het idee dat de Beatles leuk op het gerucht hebben ingespeeld om de wereld op het verkeerde been te zetten. Knipoog

Het zal ook zeker niet verkeerd zijn geweest voor de verkoopcijfers, en het draagt ook bij aan de hele mythe van The Beatles

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:40

_Evelien schreef:
Ir111 schreef:
DEZE is echt TE grappig!!! Huilen van het lachen

Hahaahhahahahahah! *LOL* Ik lag helemaal plat van het lachen.. ROFL ROFL Huilen van het lachen

ROFL ROFL die is echt grappig! Huilen van het lachen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:49

Bealy schreef:
Bij 'Shot of a gun' van Kane heb ik wekenlang gedacht dat hij 'son of a god' zong. Mar dat lag niet aan mij, dat ligt aan Dinant! Vork

Dat verstond ik eerst ook hoor, hij zingt vet onduidelijk af en toe. Bloos!

Verder echt een ge-wel-dig topic, ik lig compleet van m'n stoel van het lachen. Huilen van het lachen

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:51

Blinnii schreef:
Bealy schreef:
Bij 'Shot of a gun' van Kane heb ik wekenlang gedacht dat hij 'son of a god' zong. Mar dat lag niet aan mij, dat ligt aan Dinant! Vork

Dinand van Kane is sowieso onverstaanbaar, of 'ie nou zingt of praat. Dat krijg je als je je tanden op elkaar houdt (zo lijkt het wel), als 'ie z'n mond nou eens echt open deed... Nagelbijten / Gniffelen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:52

Dat vind ik nou dus ook, hahaha. Huilen van het lachen

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:54

Karin schreef:

Oeh, dat is wel interessant. Geeft wel een luguber gevoel als je na het lezen van die website op you tube kijkt naar de clip van "strawberry fields forever"... brr!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:55

Hilli schreef:
Blinnii schreef:

Dinand van Kane is sowieso onverstaanbaar, of 'ie nou zingt of praat. Dat krijg je als je je tanden op elkaar houdt (zo lijkt het wel), als 'ie z'n mond nou eens echt open deed... Nagelbijten / Gniffelen

Wat een ongelovelijke sukkel, echt te erg, zet gelijk de radio op een andere zender als ik die zgn rauwe stem hoor Misselijk

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:02

The promise you made - Cock Robin

Citaat:
Help me out of the life I lead
Remember the promise you made

hier maakt een vriendin van mij van vroeger "Help me out of the library" van Haha!