Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:00

Overigens, de boten in Maastricht (de Mississipi en de Smokey) zijn wel legaal ja. Ofja, ze zijn geloof ik recentelijk gesloten geweest omdat ze wiet verkochten aan minderjarigen, maar dat heeft niks met de legaliteit van de zaak zelf te maken.

Ik zal nog even een grappig voorbeeldje noemen: een vriendin van mij was haar hele leven streng anti-roken. Is zelfs lid geweest van Stivoro. En wat doet ze nu? Juist, roken. Ik denk dus niet dat er automatisch een relatie zal zijn tussen roken -> blowen -> harddrugs. Voor een aantal zal 't heus wel gelden, maar voor een heel aantal ook niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:03

dudette heb mijn bericht inmiddels aangepast. Knipoog daar lees je mijn onderbouwing.

Scarlet; dat wist ik dus niet. Lachen verkopen aan minderjarige vind ik eerlijk gezegd al helemaal not done Bloos Toen ik rond de 16 was had ik echt niet het "verstand" om te beslissen over zo'n dingen. Vanaf je 18 "veranderd" er vaak toch wat in je kijk op het leven.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:05

Tsja, ik kan er niet bepaald kwaad om worden, zolang er ook nog alcohol verkocht wordt aan minderjarigen. Het is vaak ontzettend moeilijk te zien, en al helemaal omdat er nep-IDs in omloop zijn. Tegenwoordig wordt er in Maastricht trouwens wel bij elk bezoek aan een coffeeshop een kopie gemaakt van je ID geloof ik. Waarom dacht je eigenlijk dat ze illegaal waren?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:27

Ik zou nooit drugs gebruik van mijn partner accepteren!!

Mijn zus gaat al 9 jaar met een zwaar harddrugs verslaafde.
Maar als je ziet wat voor sh*t ze steeds zitten en alles draait om hem.

Nee dan maar liever geen man dan zo'n laml*l Bloos

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:28

Nee, zou dat niet zo tof vinden als mijn vriend het zou gebruiken. Heb een verslaafde iemand van dicht bij mee gemaakt. Vriendin van mij, haar broer was verslaafd. Toen we 11 waren was het voor haar vresselijk wonnen daar. Als hij het niet had sloeg hij alles kapot, meubels deuren, DIEREN. En zij moest vluchten. Heb toen gezegd dat ze dan altijd naar ons toe kon komen. Bah bah, wat was dat iets om te zien zeg..
Daar door heb ik (gelukkig) een hekel gekregen aan drugs. Moet er niks van hebben. Heb wel ooit vrienden gehad. En die gebruikte ook afentoe. (witte spul, wat je moet snuiven. coke?) Zodra ik dat wist ben ik bij hun op gestaan, en weg gegaan. Wil daar niks mee te maken hebben..

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:31

pharagirlke schreef:
jep. Theoretisch gezien net zoveel als de stap verkleint word van soft drugs naar harddrugs. Knipoog De meeste van de bankovervallers zullen ooit begonnen zijn met te hard rijden en daar niet voor gepakt worden. Lachen Er een "kick" van gekregen hebben dat ze dit konden zonder gepakt te worden et voila...

''Wow ik reed net 100 waar ik 50 mag rijden, volgende week wordt 't de ING bank die we overvallen!''

uhu... logica van niks naar mijn mening Clown

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:37

Dudette_ schreef:
pharagirlke schreef:
jep. Theoretisch gezien net zoveel als de stap verkleint word van soft drugs naar harddrugs. Knipoog De meeste van de bankovervallers zullen ooit begonnen zijn met te hard rijden en daar niet voor gepakt worden. Lachen Er een "kick" van gekregen hebben dat ze dit konden zonder gepakt te worden et voila...

''Wow ik reed net 100 waar ik 50 mag rijden, volgende week wordt 't de ING bank die we overvallen!''

Lekker onderwerp..

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:39

Maar Esperance en Paddington... dat zijn VERSLAAFDEN, wat heel wat anders is dan recreatief drugsgebruik. Een verslaving, aan wat dan ook, is nooit goed. Maar iets af en toe gebruiken kan je toch moeilijk vergelijken met een verslaving. Ik snap dat de situaties die jullie schetsen erg moeilijk en naar zijn voor iedereen, maar de gemiddelde recreatieve gebruiker heeft zulke problemen niet.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:40

esperance schreef:
Lekker onderwerp..

ja dat klopt ook niet, dat bedoel ik dus Clown

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:46

Tja in de nieuwe CosmoGirl stond ook een verhaal van een vrouw die zelf helemaal onschuldig was, maar haar vriendje had haar gedwongen om mee te gaan en een koffer mee te nemen op 'vakantie' anders zou het niet goed aflopen met haar en haar famillie zei hij. Later had hij niks, zij 5 jaar cel..Lekker dan..Ik zou er nooit zo een nemen Knipoog

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:51

Mijn vriendje gebruikt ook recreatief drugs ( xtc )
En met recreatief bedoel ik een paar keer per jaar op grote feesten.
In het begin vond ik dat helemaal niks, tot ik er een keer bij was. Ik dacht dat hij heel raar zou doen, en helemaal van de wereld, maar dat viel hardstikke mee. Hij was juist super ontspannen, en gewoon lekker aan het dansen.
Nu vind ik het best als hij het doet, zolang het maar bij die paar keer blijft, en we de volgende dag niks geplant hebben ( volgende dag slaapt hij meestal heel de dag )
Ikzelf gebruik absuloot geen drugs, maar heb ook niks tegen mensen die het recreatief gebruik, en er ook enigsinds verstandig mee omgaan.
Laatst bijgewerkt door Mistiquee op 28-07-08 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:53

Citaat:
Maar Esperance en Paddington... dat zijn VERSLAAFDEN, wat heel wat anders is dan recreatief drugsgebruik. Een verslaving, aan wat dan ook, is nooit goed. Maar iets af en toe gebruiken kan je toch moeilijk vergelijken met een verslaving. Ik snap dat de situaties die jullie schetsen erg moeilijk en naar zijn voor iedereen, maar de gemiddelde recreatieve gebruiker heeft zulke problemen nog niet.

Ik snap het voorbeeld wel...het is misschien een beetje ongelukkig gekozen.
ik denk dat idd een overvaller met geweld ook is begonnen met een pakje kauwgom stelen...dat lijkt ook onschuldig... maar als dat wel makkelijk en goedkoop was, is de keer erop op een onbewaakt moment de kassa leeg grissen...en de keer erop heb je dat geld toch nodig en doe je het met geweld...

ik denk dat drugs niet anders is.
Nu gebruik je het voor de fun en is het zweven leuk...
over een maand zijn er wat dingen in je leven gebeurd dit k.. zijn..dan is ff zweven ook leuk...
maar die prive dingen zijn na het zweven niet over en dat gevoel was wel fijn... dus nog maar eens gaan zweven...
En zo zweef je elke dag en is het gauw genoeg niet meer genoeg en wil je sterkers...

Ik denk dat de meeste verslaafden eerst zijn begonnen met voor de ene keer

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:16

runningkawa schreef:
ik denk dat idd een overvaller met geweld ook is begonnen met een pakje kauwgom stelen...dat lijkt ook onschuldig... maar als dat wel makkelijk en goedkoop was, is de keer erop op een onbewaakt moment de kassa leeg grissen...en de keer erop heb je dat geld toch nodig en doe je het met geweld...

Dat is dus net zulke onzin. Talloze mensen hebben ergens in hun leven stommiteiten begaan als het jatten van een pakje kauwgom, fikkie gestookt, gespiekt, iets gesloopt, over een hek geklommen naar een terrein waar je niet mag komen. Niet goed, en word je gepakt dan draag je de consequenties en terecht. Maar het maakt ze niet automatisch bankrovers, pyromanen, oplichters, terroristen of inbrekers.
Dat is echt overdramatisering die niets meer te maken heeft met de realiteit.

runningkawa schreef:

Dat lijkt me trouwens tamelijk vanzelfsprekend, het begint namelijk tamelijk zo lastig in het midden Knipoog
Maar zoals Anky ooit als hobbelend paardenmeisje is begonnen, maar niet elk hobbelend paardenmeisje Olympisch kampioene wordt, kun je ook dit soort redeneringen niet zomaar omdraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:24

Dat is geen onzin..da maak jij ervan

ik schrijf niet dat ieder over gaat toch erger, maar veel wel.
je gaat vaak geen bank overvallen als je nog helemaal zuiver bent...

En een kik voelen in je lichaam bij drugs...dat is een ding op zichzelf... niet voor niets verslavend (wat iets weg halen niet is)

Jij weet heel goed wat ik bedoel met die ene keer...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:29

runningkawa schreef:

Onderbouw dat eens met cijfers? Hoeveel is veel?

Citaat:
En een kik voelen in je lichaam bij drugs...dat is een ding op zichzelf... niet voor niets verslavend (wat iets weg halen niet is)

Nee, jij trekt conclusies die je niet mag trekken: je kunt zo'n redenering niet omkeren.
"Een koe heeft 4 poten maar niet alles wat 4 poten heeft is een koe."

Jij wilt conclusies trekken uit dat ene pakje kauwgom, uit dat ene jointje, en een feit is: dat KAN niet. Je kunt niets voorspellen op basis van zoiets, omdat het gewoon te makkelijk nog alle kanten op kan.

(En eh, dat is niet mijn mening, maar het zijn de basisregels van logica.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:31

vind ik jou logica niet logisch...en jou logica hoeft niet meer waar te zijn dan die van mij omdat jij het aannemelijker vind...

kijk maar eens wat docu's hierover...de meeste harddrug gebruikers zijn begonnen met een keertje wat beter voelen in een ellendige situatie...en dat gevoel was fijn en vraagt naar meer...

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:34

runningkawa schreef:
je gaat vaak geen bank overvallen als je nog helemaal zuiver bent...

Als het om drugs gaat geloof ik niet dat zoals jij zegt 'veel' wel overgaan tot serieus gebruik.
Ik denk dat je aanleg moet hebben voor verslavingen of slechte vrienden wil je echt een drugsverslaafde worden. Dus niet door die ene keer ( of paar keer ) drugs gebruiken.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:38

Mijn 'scharrel' doet ook recreatief drugs, heb er niks op tegen want doe het zelf ook. Dan heb ik het niet over harddrugs maar soft, en zo'n 1 - 3 keer per week.

Maar hij gaat nu stoppen geloof ik dus Clown

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:38

runningkawa schreef:
Ik snap het voorbeeld wel...het is misschien een beetje ongelukkig gekozen.

ik denk dat drugs niet anders is.
Nu gebruik je het voor de fun en is het zweven leuk...
over een maand zijn er wat dingen in je leven gebeurd dit k.. zijn..dan is ff zweven ook leuk...
maar die prive dingen zijn na het zweven niet over en dat gevoel was wel fijn... dus nog maar eens gaan zweven...
En zo zweef je elke dag en is het gauw genoeg niet meer genoeg en wil je sterkers...

Wat Shadow0 zegt, je draait iets om wat je niet kán omdraaien. Dat is niet háár logica overigens, maar de regels van de logica die al eeuwen geleden zijn bedacht en voor alles gelden Knipoog In ieder geval, voor iets een goed argument kan zijn.
En ik ken dus genoeg voorbeelden waarin jouw stelling niet opgaat. Ik ken mensen die veel hebben gebruikt en nu nog maar een paar keer per jaar, waar ze ook genoeg aan hebben, en ik ken mensen die 1x hebben gebruikt en daarna niet meer, en ook mensen die het gewoon bij een paar keer per jaar laten en niet meer gaan gebruiken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:04

runningkawa schreef:
vind ik jou logica niet logisch...en jou logica hoeft niet meer waar te zijn dan die van mij omdat jij het aannemelijker vind...

't Is niet 'mijn' logica... maar misschien kun je een klachtenbriefje sturen naar dhr Aristoteles, Athene, Griekenland. Dat de beste man al 2300 jaar dood is en er al die tijd nog nooit iemand in staat is geweest om die regels voor de logica te weerleggen - integendeel, ze zijn de fundamenten van redeneren en van alle wetenschappelijke kennis die we hebben - mag de pret niet drukken. Al die anderen hebben vast iets over het hoofd gezien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:18

Dudette_ schreef:
pharagirlke schreef:

"wow, mijn baby greep naar mijn sigaret, morgen is ze vast aant snuiven"
Wat voor bullsh*t is deze reactie nu weer? Rolleyes

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:23

Shadow0 schreef:
runningkawa schreef:

Onderbouw dat eens met cijfers? Hoeveel is veel?

Citaat:

Nee, jij trekt conclusies die je niet mag trekken: je kunt zo'n redenering niet omkeren.
"Een koe heeft 4 poten maar niet alles wat 4 poten heeft is een koe."

Jij wilt conclusies trekken uit dat ene pakje kauwgom, uit dat ene jointje, en een feit is: dat KAN niet. Je kunt niets voorspellen op basis van zoiets, omdat het gewoon te makkelijk nog alle kanten op kan.

(En eh, dat is niet mijn mening, maar het zijn de basisregels van logica.)

als een wezen vier poten heeft, is er wel een kans dat het een koe is Knipoog Maar eigenlijk, ik ga het hierbij laten. Weet je wat ik zo ongelukkig vind? Al die mensen waar ik het fout zag gaan, reageerde net hetzelfde als jullie nu.... En ik heb geleerd dat daar tegen in gaan evenveel zin heeft als de zee proberen droog te blazen. Knipoog Dus have fun. Ik respecteer jullie dat jullie willen blowen, respecteer mij dan ook dat ik geen blower in mijn buurt wil. Da's niet veel gevraagd lijkt me? Knipoog

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:40

Uh, ik blow niet hoor? Hooguit 2x per jaar, als 't dat al is. Roken doe ik ook vrijwel nooit, drink wel elk weekend een biertje, maar harddrugs waag ik me niet aan. Betekent niet dat een ander het niet mag van mij Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:10

pharagirlke schreef:
Ik respecteer jullie dat jullie willen blowen, respecteer mij dan ook dat ik geen blower in mijn buurt wil. Da's niet veel gevraagd lijkt me? Knipoog

Waarom ga je er eigenlijk van uit dat wij willen blowen? Dat ik er begrip voor heb betekent niet automatisch dat ik het zelf ook doe. Het is jammer dat ook hierin weer erg makkelijk aannamen gedaan worden over dingen die je niet weet.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:15

Je maakt er wel zo ongeveer reclame voor. door op een forum vol beinvloedbare tieners te staan verkondigen dat weed, XCT etc nemen gewoon een leuke hobby is. No Cheer

Als de mensen die er ervaring mee hebben dan komen vertellen dat drugs en drank écht meer kapot maken dan je lief is, moet aristoteles eraan te pas komen om jullie zogezegde gelijk te halen.