Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:19

Ayasha schreef:
bulck schreef:
Wie ben jij dan om een termijn te bepalen? Ze zijn met twee en hebben dus allebei deze situatie gecreëerd. Allebei evenveel "schuld", als je dat al zo wilt stellen.
Je kan ook stellen dat zij hem heel de tijd ook nog de indruk heeft gegeven mss bij te draaien, imo had zij er ook onmiddellijk een einde kunnen stellen.

Het is gewoon een complex iets, omdat "graag zien" ook soms betekent elkaar los te laten.
En zoals andere ook stellen, dit onderwerp speelt ook nog niet zo hard als je bvb 20 bent, maar komt toch vroeg of laat aan bod. Wilt dat dan zeggen dat ze samen geen andere dromen en doelen hadden? Tuurlijk wel en mss ook niet zonder succes.

Dus we kunnen het hier wel zo droog stellen, maar het gaat hier om gevoelens, emoties, een levensloop... Dat alles moet nu in vraag gesteld worden en dat is absoluut geen gemakkelijke.

TS heeft nergens een indicatie gegeven dat ze hem die indruk gegeven heeft. Integendeel, ze lijkt redelijk duidelijk geweest te zijn al die tijd. Dus ik denk niet dat je haar dat kan verwijten.

Nee je blijft dan 10 jaar samen met iemand :+ }:0
Ik zeg ook niet dat iemand iets te verwijten valt, wel dat ze allebei dus gehoopt hadden dat de ene ging inbinden op de andere en dat is dus nu niet gebeurd. Als dingen niet uitgesproken worden, dan krijg je dit soort situaties en daar zijn ze beide schuldig aan en dat is het enige dat ze elkaar kunnen verwijten. Maar een relatie bestaat dus ook uit andere zaken en die zaken hadden klaarblijkelijk toch steeds de bovenhand, maar echt ontwijken kan je dit soort onderwerpen niet.

En ja dan zal toch één van de twee erover moeten beginnen en de keuze is dan ook redelijk zwart-wit. Maar of hij dat zo stelt, of zij, dat is toch terecht? De inhoud gaat toch echt over het al dan niet samen verder kunnen gaan.

germie

Re: Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:22

Ik denk dat het moeilijke hier is dat de TS al 10 jaar een relatie heeft. Ik heb nooit samengewoond, en kan dus heel hard zijn. Dat is wel het eerlijkste naar iemand toe. En uiteindelijk worden beiden dan het gelukkigste. Maar ja, dit punt is de TS voorbij. Maar ook nu staat niemand haar in de weg om het alsnog heel hard uit te spreken, zeker met de kerstgedachte is dat helemaal niet verkeerd. Kinderen niet bespreekbaar, punt. Meer hoeft er eigenlijk ook niet gezegd te worden. Als iemand het maar zo duidelijk durft te benoemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:23

Mandy_89 schreef:
En misschien had ik ook wel anders over kinderen gedacht als hij meer voor mij over zou hebben.

Zo zou hij voor mij echt nooit naar mijn paard gaan om te verzorgen als ik ziek ben. Dat moet ik zelf maar zien te regelen, en ookal heeft hij een e rijbewijs en de auto ervoor. Denk maar niet dat hij ooit met de trailer zou willen rijden.

En zo kan ik nog wel meer voorbeelden bedenken.

Heb soms wel momenten gehad dat een kindje mij stiekem eigenlijk best heel leuk leek.
Maar dan kwamen de vragen weer omhoog. Wie zorgt er dan voor mijn paard en hoe ga ik dat combineren als het kindje er eenmaal is.

En hoe ga ik m'n mijn paard nog betalen met alle extra kosten erbij.

Als ik het er met hem over had, van hoe zie jij dat voor je. Was 't altijd van oh maar dat komt wel goed dan hoor. Maar toch heb ik er geen vertrouwen in.

Verder zit ik er aan te denken om misschien even een week of 2 in de richting. Hem eens alleen te laten, even weg bij elkaar om alles op een rijtje te kunnen zetten.

Dan snap ik persoonlijk niet dat je niet allang een einde aan de relatie hebt gemaakt. Echt, dat meen ik serieus. Wanneer je een relatie hebt dan moet je er op kunnen vertrouwen dat in geval van nood hij/zij de zaken die belangrijk zijn voor je van je overneemt. Wanneer ik eens ziek ben of ik moet een paar dagen weg dan loopt hier thuis alles door terwijl mijn man niets met paarden heeft zorgt hij er al veertig jaar voor dat bij calamiteiten alles gewoon gevoerd,gemest enzenz word. Wanneer er kinderen op wedstrijd gingen dan was hij er bij op belangrijke momenten, had ik verdriet om een dier wat ons ontviel dan werd ik getroost. Ik lees in je bericht eigenlijk maar één ding, je staat niet afwijzend tegenover kinderen , je wil ze gewoon niet met hem.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:24

Ts je twijfelt over je relatie Dan zou ik een kinderwens sowieso op de plank leggen.
Hij heeft 10 jaar gewacht maar jij ook, jij wist toch ook dat hij wel kinderen wil.
Wanneer hij over je paard zegt dat zien we dan wel, waarom vraag jij dan niet door? Je stelt je dan wel erg afhankelijk op

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:27

germie schreef:
Ik denk dat het moeilijke hier is dat de TS al 10 jaar een relatie heeft. Ik heb nooit samengewoond, en kan dus heel hard zijn. Dat is wel het eerlijkste naar iemand toe. En uiteindelijk worden beiden dan het gelukkigste. Maar ja, dit punt is de TS voorbij. Maar ook nu staat niemand haar in de weg om het alsnog heel hard uit te spreken, zeker met de kerstgedachte is dat helemaal niet verkeerd. Kinderen niet bespreekbaar, punt. Meer hoeft er eigenlijk ook niet gezegd te worden. Als iemand het maar zo duidelijk durft te benoemen.

Volgens mij staat TS helemaal niet zo duidelijk in haar niet-kinderwens dan jij := Ze twijfelt nog of ze wel of geen kinderen wil, en of dat dat met deze man moet gaan gebeuren.

Ik snap best dat ze hem dan niet zomaar de deur wijst.

Maar ik lees ook nog wel meer twijfels over de relatie idd. Een relatie met twijfels is nooit een goede basis voor kinderen. Je moet wel heel zeker van elkaar zijn om eraan te beginnen want zo’n kind is een ware beproeving voor je relatie :7

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:27

Kinke schreef:
Mandy_89 schreef:
En misschien had ik ook wel anders over kinderen gedacht als hij meer voor mij over zou hebben.

Zo zou hij voor mij echt nooit naar mijn paard gaan om te verzorgen als ik ziek ben. Dat moet ik zelf maar zien te regelen, en ookal heeft hij een e rijbewijs en de auto ervoor. Denk maar niet dat hij ooit met de trailer zou willen rijden.

En zo kan ik nog wel meer voorbeelden bedenken.

Heb soms wel momenten gehad dat een kindje mij stiekem eigenlijk best heel leuk leek.
Maar dan kwamen de vragen weer omhoog. Wie zorgt er dan voor mijn paard en hoe ga ik dat combineren als het kindje er eenmaal is.

En hoe ga ik m'n mijn paard nog betalen met alle extra kosten erbij.

Als ik het er met hem over had, van hoe zie jij dat voor je. Was 't altijd van oh maar dat komt wel goed dan hoor. Maar toch heb ik er geen vertrouwen in.

Verder zit ik er aan te denken om misschien even een week of 2 in de richting. Hem eens alleen te laten, even weg bij elkaar om alles op een rijtje te kunnen zetten.

Ik zie hier nog wel een ander probleempje, niks voor iemand over hebben is nooit goed, of er nou wel of geen kinderen zijn.

Als je nu al niet het gevoel hebt dat je in je hobby gesteund wordt dan zou ik er zeker niet aan beginnen :n
Dan zit je dadelijk thuis zonder hond, zonder paard met een kind zodat man trots kan vertellen dat hij vader is en een foto op zijn bureau kan zetten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:34

Sorry Germie, maar zoals jij overkomt was daar inderdaad voor mij het gat van de deur, en ik moet ook niet aan kinderen denken.
Dan ben je wat mij betreft een koude harteloze tr*t.
Ik hoop echt dat je in het echte leven iets subtieler bent, want een persoon die afgehaakt is wegens kinderwens krijg je de nekharen bij overeind.
Elke man is ook mens, en ik zou niet samen kunnen leven met een vrouw die me zo koud de deur kan wijzen, dan geef je met geen cel in je lichaam om iemand.
Gewoon niet, kan je nog 5x zeggen dat dit het beste is: rationeel en emotioneel staat soms uit elkaar, en ik ben blij dat ik me in kon leven in mijn ex.
Ja ik was verdrietig, en nog wel diep van binnen, maar liever dit als zo harteloos zijn.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:39

Oei, vervelend! Leuk dat je na 10 jaar een update plaatst :o

Ik zou niet samen blijven met iemand die kinderen wilt met mij. Ik ben dan ook wel héél zeker dat ik er nooit wil. Dus bij mij zou dat einde relatie zijn als ie dat écht wilt en anders niet gelukkig is. Moest ik nu vrijgezel zijn en ik kom iemand tegen met een kind/ kinderen in co-ouderschap-systeem met die zijn ex ofzo zou ik het misschien wel overwegen. Als er maar niet verwacht wordt van mij dat ik fulltime mama ga spelen :+ . Maar dat zijn geen zorgen voor mij aangezien ik een vriend heb en wij willen gewoon allebei geen kinderen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:46

Vervelend zeg TS! Ik heb niet echt iets toe te voegen aan wat er hier verder al staat, behalve misschien dat ik zelf toen ik 21 was weg ben gegaan bij mijn ex die ook zo begon van "ah joh dat komt nog wel". Was meer aan de hand hoor maar dat heeft wel echt het zetje gegeven :o Maar goed, iemand is natuurlijk meer dan zijn of haar kinderwens dus ik snap goed dat je destijds er alsnog voor gegaan bent (althans ik neem aan dat je dat niet deed omdat ie wel leuk klikte met je ouders ofzo).

Ik hoop van harte dat je de juiste beslissing kunt maken en je bent van harte welkom in het kinderloze topic ;) [LZP] [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:52

moonfish13 schreef:
Sorry Germie, maar zoals jij overkomt was daar inderdaad voor mij het gat van de deur, en ik moet ook niet aan kinderen denken.
Dan ben je wat mij betreft een koude harteloze tr*t.
Ik hoop echt dat je in het echte leven iets subtieler bent, want een persoon die afgehaakt is wegens kinderwens krijg je de nekharen bij overeind.
Elke man is ook mens, en ik zou niet samen kunnen leven met een vrouw die me zo koud de deur kan wijzen, dan geef je met geen cel in je lichaam om iemand.
Gewoon niet, kan je nog 5x zeggen dat dit het beste is: rationeel en emotioneel staat soms uit elkaar, en ik ben blij dat ik me in kon leven in mijn ex.
Ja ik was verdrietig, en nog wel diep van binnen, maar liever dit als zo harteloos zijn.

Ik ben wel subtiel hoor, maar in relaties helaas niet meer. Misbruik, gedwongen worden (en ik had niet eens een relatie, want ik wilde gewoon niet, was ook niet verliefd), wil je aangifte doen dan kan dat niet omdat er geen getuigen zijn (ja, logisch toch he, als iets in privesfeer plaatsvindt, whatsapp berichten v an mijn afkeer werden niet als serieus gezien), ik ben altijd al overtuigend geweest in geen kinderen (als kind heb ik mijn ouders al verteld dat ze van mij geen opa en oma zouden worden), en asexueel. Dit heeft ook in de familie wel discussies opgeleverd waarbij mij het kwalijk genomen wordt dat ik geen kinderen wil. Sorry, dat is toch echt mijn keuze. Ik ben in relaties dus wel wat verhard ja. Ergens denk ik ook niet dat het ooit gaat lukken. Ik heb best strenge eisen en ga daar niet meer aan toegeven. Maar dat heeft dus een geschiedenis. Oh ja, ook nog liegen ook. Dit was andere relatie. Zeggen dat je contract van werk niet verlengd is, maar ondertussen wilde je zelf geen vast contract. Geen uitkering aanvragen. Oh ja, hij was gaan rijden wegens mij. Heeft ooit een boktaccount genomen (grobo) om mij te volgen. En stond een keer ongevraagd voor de deur. Ik dacht relatie is al zo lang over, ik wil best even vriendschappelijk praten. Nee, hij had andere plannen. Uiteindelijk vriendelijk de deur uitgewerkt, komen er mailtjes met smoezen als jij verzamelt toch schaatsen, ik heb een koper, maar niet willen noemen wie dat is. Ik wil best oude schaatsen verkopen, maar de handel gaat rechtstreeks via mij en ik hoef daar geen ex als tussenpersoon. Een keer een sms-je of ik thuis was. Nee, en past ook niet, ik heb het druk. Staat ie ineens voor de deur. Ik was thuis en hij heeft aangebeld en gewoon gebeld en ik heb netjes voor het raam gestaan en hij heeft mij gezien. Maar het langskomen pastte niet, dat had ik gemeld, dus nee, dan doe ik ook niet open. Want er zat meer achter. Daarna nog 1 keer een mail gehad dat ie me met rust zou laten. Tot nu toe lijkt dat kwartje dan eindelijk gevallen te zijn. Met name hij heeft mij gemaakt tot hoe ik nu ben in relaties. Dus als ie dit leest, dan mag hij zich schuldig voelen.

Ik ben open op internet, op facebook staat alles volledig open, ik heb niets te verbergen. Maar ik ben gewoon een paar keer flink teleurgesteld in een relatie waarbij zeker het moeten krijgen van kinderen en seks een rol speelt dat ik echt nu vrij hard kan zijn. Ik ben verder heel onzeker en heel aardig en subtiel eigenlijk. Maar niet op forums als het over bepaalde onderwerpen gaat. Dat komt ook omdat ik dit geleerd heb in een assertiviteitstraining. Ik heb daar echt heel veel uitgehaald. Ik moest harder worden, nou dat ben ik. Helaas face to face nog lang niet altijd.
Maar goed, ik ben dus best heel subtiel, maar niet alltijd en zeker niet als het over kinderen en seks gaat. Dat is helaas een gepasseerd station. Ik ben te vaak gekwetst. Eigenlijk vertrouw ik veel mensen niet meer. Te vaak gepest en dingen moeten doen die ik niet wilde.
Maar in real life ben ik aardig hoor. Kom maar eens langs, thee staat klaar. Een keer rijden kan ook. Maar geen kinderen. ;) Als je ze hebt mogen ze ook best mee. Maar ik wil ze gewoon absoluut niet. ;)
Laatst bijgewerkt door germie op 24-12-18 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:55

Germie, ik snap je volkomen, er is trouwens een vereniging van A sexuele mensen want dat komt veel vaker voor en voor hun is het moeilijk om maatjes te vinden zonder dat seks om de hoek komt kijken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:56

Mondy schreef:
Tuurlijk hoeft ze er geen reden ervoor te hebben buiten dat ze t niet wil :)
Maar de opmerking als hij nou dit of dat had gedaan dan had ik er miss anders over gedacht is imo aan het lijntje houden.
Je wil wel of je wil niet. Als je twijfelt dan bespreek je met elkaar waar de twijfels liggen.
Maar een voorbeeld aanhalen als deze vind ik persoonlijk niet netjes en niet nodig naar haar vriend toe.

Ik lees het een beetje anders namelijk dat TS zich afvraagt hoe het allemaal moet met paard etc omdat dat voor haar heel belangrijk is. En dat vriend haar daar niet in steunt, dus haar nog onzekerder maakt. En dat lijkt me een terechte zorg.
Want dan is kind er straks, blijkt t toch allemaal niet meer haalbaar met paard en kosten en moet t dier weg.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:57

bigone schreef:
Germie, ik snap je volkomen, er is trouwens een vereniging van A sexuele mensen want dat komt veel vaker voor en voor hun is het moeilijk om maatjes te vinden zonder dat seks om de hoek komt kijken.

Dat weet ik, maar hier is dat het niet alleen. Ik heb 5 jaar een relatie gehad, zie hierboven en liegen over werk en te lui zijn om wat uit te vreten. En ik wel werken. Dat herken ik dus nu ook weer bij de TS. Een vrouw is meer dan alleen een baarmoeder om kinderen te krijgen. Daar gaat het om.
Oh ja, kinderen van een ander vind ik best wel leuk, die zijn na een paar uur weer weg. En ze zijn vaak net uit de luiers zeg maar (met baby's heb ik echt niets sorry).
Maar is offtopic.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:58

@ germie: herkenbaar. Dat is de reden dat ik nu ook heel voorzichtig geworden ben. Mijn ex is een heel naar mens. Dikke knuf meid. Ik begrijp je duidelijkheid goed :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:59

Avalanche81 schreef:
@ germie: herkenbaar. Dat is de reden dat ik nu ook heel voorzichtig geworden ben. Mijn ex is een heel naar mens. Dikke knuf meid. Ik begrijp je duidelijkheid goed :)

Bedankt. Ook over narcisten kan ik een boek schrijven helaas.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:01

Germie:
Ik moet nu weg, maar nogmaals ik heb geen kinderen en wil ze ook niet.
Het is ook niet verstandig ook medisch.
Assertief zijn is prima, maar ik vind je in dit topic echt onnodig lomp overkomen.
En ja de wereld is heel hard, ik loop met daten 9 van de 10 keer stuk op een kinderwens, die leeftijd komt er nu aan, en voel me een broedmachine.
Het stelt me teleur dat elke man dat maar vanzelfsprekend vind, zoiets belangrijks, met zo’n impact op mijn leven.
Maar no way dat ik dan zo hard zou zijn als jij hier eerder over komt in dit topic.
Je kunt ook te hard worden, lang leve traumatherapie soms, ik spreek uit ervaring.

Nu gauw op pad, anders red ik het niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:04

Gekwetst zijn geeft geen recht om je kwetsend uit te laten e... dan is het agressief en niet assertief. Vind je hier wel over het randje gaan (en het topic kapen en compleet uit zijn context trekken).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:11

moonfish13 schreef:
Germie:
Ik moet nu weg, maar nogmaals ik heb geen kinderen en wil ze ook niet.
Het is ook niet verstandig ook medisch.
Assertief zijn is prima, maar ik vind je in dit topic echt onnodig lomp overkomen.
En ja de wereld is heel hard, ik loop met daten 9 van de 10 keer stuk op een kinderwens, die leeftijd komt er nu aan, en voel me een broedmachine.
Het stelt me teleur dat elke man dat maar vanzelfsprekend vind, zoiets belangrijks, met zo’n impact op mijn leven.
Maar no way dat ik dan zo hard zou zijn als jij hier eerder over komt in dit topic.
Je kunt ook te hard worden, lang leve traumatherapie soms, ik spreek uit ervaring.

Nu gauw op pad, anders red ik het niet.

Ik heb geen trauma's hoor. Gelukkig niet.
Tja, ik ben blij dat ik nu wat tegengas durf te geven, dat durfde ik niet, ik was alleen aan het pleasen en heb mezelf best onderdrukt. Nu probeer ik dat te voorkomen en dat lukt zeker face to face nog niet goed. Ik kan heel goed een ander bijstaan en ook face to face, maar voor mezelf niet.
Maar hier absoluut geen trauma's, alleen het resultaat van een cursus. ;)

Maar het gaat offtopic (dat heb ik al vaker aangegeven).

TS moet gewoon duidelijker zijn. Dat is al vaker genoemd. Ik hoop dat ze/hij er uit gaat komen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:16

Ergens kan ik je in jou gevoel TS de hand schudden :)
'Gelukkig' wil mijn man ook nog geen kinderen.

Maar het gevoel hebben ja kinderen zijn leuk en daarna al die twijfels die komen, geld, hobby's maar ook je werk en de toekomst bezorgt mij soms ook kopzorgen.

Ik ben nu zelf aan een opleidingstraject begonnen waar ik na 4700 uur werken mee klaar ben en dan altijd nog een eventuele rammelende eierstokken kwaal kan vervullen mocht ik het dan nog willen... Kan ook eerder alleen dan moet ik dat traject terug betalen.
Mijn keuze dus om sws alles nog te parkeren :+ En wie weet kan ik helemaal geen kinderen krijgen. Dan word onze keuze gelukkig nog makkelijker. Wij hebben beide een paar dingen kenbaar gemaakt. Geen medisch traject en ook geen pleeg of adoptie kinderen. Hoe hard dat voor sommige mensen klinkt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:17

Jeanine, bij jullie staan jullie beiden er achter. Dat maakt de basis voor een relatie wel stabieler hoor. De basis is er dan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:10

germie schreef:
En vlak voor kerst is eigenlijk een heel mooi moment om gewoon doei te zeggen. Ik zou 1 gesprek aangaan, blijft hij bij de kinderwens, dan is het over. Echt, van kinderen word je ongelukkig.
Een kind is iets verschrikkelijks, dus ik begrijp de TS absoluut en ik zeg het tegenwoordig direct als ik iemand ontmoet. GEEN kinderen, punt, onbespreekbaar.

TS, neem afscheid en neem een hond, daar word je gelukkiger van.

Een dier is echt een kind, het is onzin als iemand beweert dat het niet zo is. Er is niet voor niets het gezegde: toen ik de mens heb leren kennen kreeg ik de dieren lief. Dat is echt waar.

Doe even normaal met je aannames. Alsof iedereen per definitie ongelukkig word van kinderen en het iets verschrikkelijks is. Vind jou posts in dit topic echt zeer misselijkmakend germie. Ik ben zelf ook geen kinder liefhebster maar je klinkt echt als een brok haat.

TS, als je jezelf nou eens inbeeld met een andere man die wel het e.e.a voor jou over zou hebben? Die op de punten waar je huidige vriend je tekort doet juist jou aanvult. Zou je dan wel kindjes willen? Is die angst voor het baren en de stress dan nog steeds zo groot?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:26

Gaan we weer offtopic, maar is niet mijn schuld. Jouw uitspraken zijn minstens net zo hard en gaan over vermoedens en vooroordelen. Maar ik zal het wel even vriendelijk en niet zo hard uitleggen. ;) A), ik stel nergens dat een ander geen kinderen mag krijgen, maar de TS wil ze niet en ik ook niet. En dan word je dus wel ongelukkig. Het is niet dat iedereen ongelukkig wordt, maar het onderwerp is TS, dus die wil ze niet en die wordt er wel ongelukkig van als je iets doet waar je niet achter staat. DUs ik weet hoe de TS zich voelt. Als je ooit iemand gehad hebt die kinderen wilde en jou eigenlijk wilde dwingen, dan weet je waarom ik hard reageer. Is niets misselijkmakends aan en ik heb dat later ook verduidelijkt.
B) een kind is voor sommigen gewoon onbespreekbaar. Voor mij bijvoorbeeld en met mij zijn er zeker veel andere vrouwen. 9 maanden alles aan de kant zetten voor een kind is een te groot offer. En daarna ook nog. Het is geen angst voor baren, maar een kind past bij je of past niet. Dat kan niet iedereen zich voorstellen, maar zo is het wel. Niet iedereen heeft dezelfde roeping in het leven, zo is het nu eenmaal. Zelfs al zou de vriend van de TS haar steunen in andere dingen, als het kind niet gewenst is bij 1 van de 2 houdt het op he. Zo simpel is het. Je kunt niet even je niet kinderwens aan de kant zetten om. 9 maanden en daarna iets doen waar je niet achter staat ga je echt niet volhouden. Er zijn gewoon vrouwen voor andere doelen op de wereld gezet dan kinderen baren. Ik hoop dat dat ook geaccepteerd wordt. Het is geen angst, absoluut niet, ik heb geen angststoornissen voor baren en zwangerschappen, dat is een compleet onjuiste veronderstelling en vooroordeel, het is gewoon een fundamenteel ander doel in het leven hebben, een andere roeping. Dat kan, dat mag. Er wordt ook nergens gesteld dat jij ook geen kinderen mag krijgen.
Ik lees hier vooral onbegrip dat er vrouwen zijn die niets met kinderen hebben. Want zo wordt het gesteld als al iemand denkt dat je 'angst' hebt. Nee, het past gewoon niet bij je. Dat is het. Dat is niet uit te leggen als je zelf wel een kinderwens hebt. Je kunt het hooguit van elkaar accepteren en dat doe ik ook wel, ik zeg nergens dat een ander g een kinderen mag baren. Onbegrip heb je helaas overal, zelfs mijn eigen ouder snappen dat niet dat ik gewoon echt niets heb met kinderen. Van een ander zijn ze leuk, die zijn na een paar uur weer weg. Dat is prima.

De TS moet dus gaan praten en duidelijk zijn. En als de vriend echt kinderen wil en zij niet, tja, dan is de relatie gewoon over, dan gaat lijmen niet werken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:45

Ik wil zelf voorlopig ook geen kinderen dus je hoeft niet zo de wijsneus uit te hangen waarom niet iedere vrouw een kinderwens heeft. Iedereen heeft daar andere beweegredenen voor.

Wat ik zeg is niet hard en veroordelend. Ik doe namelijk geen aannames. Ik zeg dat ik jou reactie misselijkmakend vind. Je bedoeld misschien het niet zo, maar je hebt jezelf echt ontzettend bot en haatdragend verwoord.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:49

Wat een gezelligheid hier....

Lastig TS, beide moeten erachter staan, een kind opvoeden is zwaar. Sterkte met je keuze.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:49

Shaggy09 schreef:
Ik wil zelf voorlopig ook geen kinderen dus je hoeft niet zo de wijsneus uit te hangen waarom niet iedere vrouw een kinderwens heeft. Iedereen heeft daar andere beweegredenen voor.

Wat ik zeg is niet hard en veroordelend. Ik doe namelijk geen aannames. Ik zeg dat ik jou reactie misselijkmakend vind. Je bedoeld misschien het niet zo, maar je hebt jezelf echt ontzettend bot en haatdragend verwoord.

Ik ben geen wijsneus, dus dat neem je wel terug. En ik lees wel degelijk aannames. Ik heb namelijk geen stress of angst voor baren. Dat heb ik nergens genoemd. ;)