Fotografie op Bokt een hype of overal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Fotografie op Bokt een hype of overal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:48

op welke pagina is mijn antwoord te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:51

Zoek, en u zult vinden. Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:55

Ik kan t echt niet vinden.. heb t topic wel globaal gevolgd. Maar jij weet beter waar je wat gereageerd hebt. Geen paginanummer of tekst via PB? ..
edit: Dan kan ik ook ff anders tegen de situatie aankijken:)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:55

Ik ben het helemaal met je eens. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:05

Met wie Josca? Clown

Pinuts: Heb ik eerlijk gezegt geen zin meer in, sorry. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:07

Erg jammer Juul, dat je nieteens mijn vraag kan beantwoorden met een paginanummer. Vraag me sterk af of je antwoord hier wel staat. Jammer want als je er een antwoord voor had, had ik mijn reactie aangepast, en had ik je beter begrepen. Snap dus niet echt wat de moeite is:) Maargoed.. Het zal wel..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:12

Ach ja het is maar waar je je druk om kan maken.
Ik heb net een canon 450D gekocht, straks 3 weken de tijd om het belangrijkste onder de knie te krijgen met tips van een goede fotograve.
En dan maar verder blijven oefenen.
Ik heb ook niet het idee dat de meeste hier op bokt maar een beetje aanmodderen, volgens mij worden de tips toch wel aangenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:13

Ik heb geen zin om na al dit onnodige gezeik door niet lezen in dit topic nog eens 10 min of meer onnodige pagina's door te gaan spitten naar mijn antwoord, of het hele verhaal opnieuw uit te leggen. Is me goed recht toch? Lijkt mij wel. Ik vind het ook jammer. Maar in verdediging gaan ben ik niet zo dol op, een goede discussie echter wel, maar die kan op Bokt tegenwoordig maar moeizaam gevoerd worden helaas.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:15

Als je van een goede discussie houdt, moet je het juist wel opzoeken. Aangezien je je in de openingspost verkeerd verwoordt hebt, begrijpen een aantal mensen je niet. Die geven hun mening en die vind je niet leuk. Maar blijkbaar heb je ergens in dit topic je wel goed verwoord. Dan moet je dat toch juist laten zien als iemand erom vraagt, dan krijg je vanzelf wel een goede discussie, want dan snappen wij wat je wel bedoelt. Maar goed dat is mijn mening Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:19

Juul schreef:
Ik heb geen zin om na al dit onnodige gezeik door niet lezen in dit topic nog eens 10 min of meer onnodige pagina's door te gaan spitten naar mijn antwoord, of het hele verhaal opnieuw uit te leggen. Is me goed recht toch? Lijkt mij wel. Ik vind het ook jammer. Maar in verdediging gaan ben ik niet zo dol op, een goede discussie echter wel, maar die kan op Bokt tegenwoordig maar moeizaam gevoerd worden helaas.

Dan ren je je eigen berichten door? Scheelt ook weer...
En nee ik ga niet eerst een uur al die pagina's lezen voordat ik reageer. In principe moet je met een beginpost ook volstaan, zeker bij zo'n onderwerp. Naar mijn gevoel heb ik aan de hand van de beginpost mijn mening gegeven, wat te maken had/heeft met jou vraag in dat topic. Ik kan het mis hebben, maar ik heb gereageerd op de vorige pagina, als je eventueel nog zin hebt om te kijken, ik vraag me namelijk af welke reacties je niet vindt "passen" *woord kwijt haha*. Overigens zie ik niet in wat hier een slechte discussie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:20

Capopjecop: Ben ik zeker helemaal met je eens. Maar kun je mij ook een klein beetje snappen als ik zeg dat ik daar geen zin meer in heb? Een goede discussie is leuk, maar aan de reacties te zien is een discussie met de meesten hier niet te voeren. Lachen Jammer, volgende keer beter.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:25

is een discussie met mij niet te voeren? ik zal je paginas ff doorspitten en kijken waar het staat:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:27

Zeg niet dat dat met jou niet kan. Lachen Ben het topic in het algemeen een klein beetje zat. Is deels m'n eigen schuld hoor, omdat m'n OP niet duidelijk was. Maar fouten maakt iedereen, dacht in eerste instantie dat de boodschap wel overkwam. Niet dus. Lachen Maargoed.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:31

Mereltje_ schreef:
Citaat:
Ik ga me bijna afvragen waarom je zelf een spiegelreflex hebt.Nagelbijten / Gniffelen

Voor haar (volgende studie), heeft ze ergens vermeld...

Ik denk overigens niet dat de TS'er persé bedoeld dat ze zelf weé perfecte foto's maakt. Ik denk dat ze bedoeld dat sommige mensen wel een dure camera hebben en er echt maar wat mee aanrommelen, zonder de boel te snappen. Ik kan me voorstellen dat als je serieuze interesse hebt in fotografie, en al dan niet met moeite zo'n spiegelreflex kan kopen, het niet leuk vind als mensen die minder serieus zijn er ook mee rondlopen. En nee, ik bedoel dus niet dat iemand die 'minder serieus' is er geen moet kopen! Maar misschien is dat het gevoel wat Juul wil beschrijven. Aan de andere kant gebeuren die dingen nu eenmaal... Ik vind het erger als iemand bijvoorbeeld een paard of een ander dier koopt zonder te weten waar hij mee bezig is. Een camera is nog best onschuldig, het is alleen wel duur Knipoog

En het zal al wel vaker gezegd zijn, maar de reden dat het op Bokt zo opvalt is gewoon dat iedereen z'n paarden en andere beesten graag vastlegt. En sommigen zijn daar meer mee bezig dan anderen... Ikzelf ben bepaald geen fotograaf maar ik heb mappen vol paardenfoto's in mijn computer staan, waaronder ook foto's waar ik best trots op ben. Volgens mij maken dieren gewoon in veel mensen de 'fotograaf' los...

Anoniem schreef:
Jep, jij snapt 'm. En volgens mij nog zonder 10 pagina's door te lezen ook. Lachen Aanrommelen vind ik ook prima trouwens, doe ik zelf ook, ik hou niet zo van lezen en zoek het liever zelf allemaal uit, vind ik ook leuker dan dat het voorgekouwd in een boekje staat. Lachen

Maar ach verder.. uit dit topic blijkt wel dat een aantal mensen me snappen, en een aantal niet. Prima toch? Ieder z'n idee. Maar ga dan niet lopen mierenn**ken op kleine dingetjes omdat je niks nuttigers weet te posten en lekker mee wilt praten met iedereen. Lachen Ik weet wel wat ik doe, echt wel. En als iemand daar andere ideeën over heeft, mij een zorg. Ik kom er wel, of niet. Maar dat zal de tijd moeten leren. Haha!

Pinuts, zal je even helpen Tong uitsteken

Al snap ik nog steeds niet waar je je druk om maakt, als die mensen het geld er voor hebben en ze vinden het leuk en de mensen kopen dan mogen ze van mij hun gang gaan.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:35

heb al je reacties gelezen, en idd mijn antwoord staat er niet tussen. Ik snap je punt wel een beetje, maar snap niet dat je je eraan irriteerd. Vooral omdat je zelf een beginner bent.. ( een prof zou hier eig ook wel boven staan) Grappig dat ik ook lees dat je heel goed moet zijn voor een fotografieopleiding.. Wist je dat dat begint met niveau 2? Daar kun je al terecht met een bb-kb vmbo diploma:) Verder drukken mensen misschien snel de stempel ''fotograaf'' op zich, mjah hoeveel mensen zichzelf wel niet kunstenaar noemen.. pff, en dat is ook lang geen kunst! Grappig vind ik ook dat je praat alsof je heel veel verstand van kunst enz heb, en als ik dan in je topics kijk.. hmm. Weetje, ik wil je niet afzeiken, maar ik vond het raar overkomen dat jij commentaar hebt op de meeste UK fotos, en zelf ook geen denderende fotos hebt:) Dat vinden meer denk ik, want die voelen zich ook wat aangevallen denk ik. Dat zomaar iemand zegt dat er veel UK fotos niet goed genoeg zijn.. enz.. komt niet echt aardig over. En ik weet nu niet of het daar nog om gaat, of om de mensen die er geld uit willen halen. Maar als een klant daarvoor wil betalen.. so what

edit: en Ts, ik merk nu eig wel dat ik wat doordraaf op mijn saaie avondje, en dat je eigenlijk je begintekst gewoon wat verkeerd hebt verwoord:)
Laatst bijgewerkt door pinuts op 13-07-08 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:35

areke: praat je nu tegen, of voor mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:55

Ik ben ook wat doorgedraafd hoor in dit topic. Lachen Heb ik wel vaker last van.. Dat ik zelf nog geen denderende kunstfoto's maak met een pas net nieuwe cam. Wil dat zeggen dat ik niet het flauwste benul mag hebben wat kunst inhoud? Ik houd me er veel mee bezig, heb genoeg mensen om me heen met verstand ervan, en daar leer ik veel van. Met een nieuwe cam schiet je altijd in het begin simpele kiekjes, meer om dingen uit te proberen qua instellingen en aan de camera wennen. Dat je niet snapt dat ik me er aan irriteer, dat staat ook ergens waarom. Volgens mij nog ergens aan het begin, als reactie op Wanja(?), wat zij over haar pa vertelt. Iig spijt het me als ik mensen beledigd heb, dat bedoelde ik zeker niet zo.

Over die fotografie-opleiding: Welke school is dat als ik vragen mag? Ben nog steeds op zoek. Clown

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 04:15

FOAC en fotovakschool hebben opleidingen.

Een discussie kun je overigens best met me aangaan, maar de manier waarop je je openingspost brengt maakt me zeker icm met de foto's die je maakt best wel aan het lachen.. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:37

FOAC en fotovakschool ben ik allebei wezen kijken, maar ook die hebben een strenge toelating. En ze zijn duur, en je krijgt geen stufi. Zit er dus niet in.

Op die 2e zin ga ik maar niet eens in. En als we toch op de man gaan spelen: Leuk dat je dit zegt, maar komt een beetje arro over. Ik heb in jou laatste UK-topic ook gereageerd, en vond je foto's ook niet je van het. Dus. Denk even na voor je iets zegt. En smaak is persoonlijk, dat ook nog eens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-08 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:44

Ik lees het hele topic al mee, en heb af en toe een reactie geplaatst. Maar ik vraag me af Juul, en niet om je af te kraken oid, maar ben je bereid om je mening te veranderen.. Of wil je je gelijk halen. Ik bedoel dit absoluut niet om je naar beneden te halen, maar zoals ik je topic lees en eigenlijk ook wel andere topics van je blijf je je poot stijf houden. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:48

Ik wil zeker meningen van anderen horen (anders open in dit topic niet), maar wat is er precies erg aan als ik m'n poot stijf houd? Het is mijn mening, mijn zicht in een bepaald iets. Moet daar door dit topic persé iets aan worden verandert?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:50

Er hoeft niets aan een mening worden veranderd Knipoog ik vroeg het me alleen af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:52

Maar ik snap niet waarom je je het afvraagt. Als je een topic opent, en naar meningen van andere vraagt. Moet er dan wat aan je eigen mening verandert worden? Ik kan daar echt niet inkomen, sorry. Lachen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:50

Juul schreef:
FOAC en fotovakschool ben ik allebei wezen kijken, maar ook die hebben een strenge toelating. En ze zijn duur, en je krijgt geen stufi. Zit er dus niet in.

Alle goeie opleidingen kosten veel geld en tijd. Daarom is het soms misschien wat frustrerend dat iedere Jan Doedel met een camera zich fotograaf noemt, terwijl een ander veel geld, tijd en moeite gestoken heeft in een gedegen opleiding.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:46

friese poort.. daar kun je fotografie niveau 2, 3 en 4 doen. Daarna kun je doorstromen naar het HBO. Voor die opleiding heb je 0.00 verstand van fotografie nodig.