Toch altijd zonde die bekeuringen ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Re: Toch altijd zonde die bekeuringen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:31

Chely schreef:
tijdens mijn rijlessen al Clown

1x door rood gereden en 1x te hard, gelukkig allemaal op rekening van mijn instructeur maar heb er toch de waarschuwing bij gekregen dat ná het examen de rekeningen toch echt voor mij zijn Haha!

Omg goed bezig Tong uitsteken
Jaa, de instructeur is de verantwoording, heeft mijn pa ook weleens gehad, ook door rood Clown

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:25

Mijn broertje had van de week een geniale actie. Hij heeft zijn ruiten met folie geblindeerd (fout Clown ) en ook de 2 voorste zijramen. Ik zei dat dat niet mocht maar hij had het opgezocht, mag 30% en pas bij 50% wordt je bekeurd (kromme regel Verward ) en zijn folie zou goed zijn. Werd hij van de weg gehaald, hele discussie met die politieman want het was echt maar 20% volgens mijn broertje. Politieman een andere wagen laten komen die het kon meten, was het 80% geblindeerd en maar 20% doorlatend! *LOL* Ik moest zo hard lachen, arm broertje die dacht dat hij het goed had gedaan..
90 euro boete Ach gut

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:27

een vriendin van mij heeft een bekeuring gehad voor rijden zonder gordel terwijl ze 'm wel omhad, maar haar jas was zwart en had een grote capuchon, ze is nog wel in beroep gegaan, maar het woord van een agent weegt zwaarder.

Jammer joh, betaal maar 75 euro voor iets dat je niet gedaan hebt

Boos!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:38

Ben al een jaar boete vrij met de auto Klopt af op echt hout

maar de eerste dag dat ik mijn scooter had werd ik gepakt omdat ik zonder helm reed, dan baal je ook 55 euro...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:46

Mijn man heeft zijn eigen koeriersbedrijf.....ik denk dat van onze kant de staatskas al met zo ongeveer € 500,- is gespekt alleen dit jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:30

Ethelate schreef:
Mijn broertje had van de week een geniale actie. Hij heeft zijn ruiten met folie geblindeerd (fout Clown ) en ook de 2 voorste zijramen. Ik zei dat dat niet mocht maar hij had het opgezocht, mag 30% en pas bij 50% wordt je bekeurd (kromme regel Verward ) en zijn folie zou goed zijn. Werd hij van de weg gehaald, hele discussie met die politieman want het was echt maar 20% volgens mijn broertje. Politieman een andere wagen laten komen die het kon meten, was het 80% geblindeerd en maar 20% doorlatend! *LOL* Ik moest zo hard lachen, arm broertje die dacht dat hij het goed had gedaan..
90 euro boete Ach gut

Das best sneu ja Clown

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:25

@ Ethelate: dat is idd sneu voor hem, hij had verhaal verkeerd om begrepen denk ik *LOL*

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:02

Grrr ik heb ook weer een bon op de deurmat gekregen... Hier is het laatste woord nog neit overgezegd!

Op het moment dat de agenten mij aanspraken was ik het er al niet mee eens, en heb ik het kenteken van de wagen,het nummer van de wagen, de tijd, de datum en de precieze plaats opgeschreven.

Ik heb namelijk een bekeuring gekregen omdat ik mn helm niet had vastgemaakt.
Opzich zou dat prima zijn, maar ik reed op een snorscooter, en hoef dus helemaal geen helm op!
Grrr

Die agenten hebben die ochtend het bloed onder mn nagels vandaan gehaald (door meerdere dingen). Er stak wat uit zei die, of ik dat had gezien of een bril nodig had.
Dus ik keek naar beneden en zei: dat zie ik ook wel ja, daar heb ik geen bril voor nodig.

Okee, voor dat uitstekende kabeltje (wat al 4 jaar zo zit) heb ik een waarschuwing gekregen. Maar ik kreeg toch echt een bekeuring voor mn helm.

Ik heb dus doodleuk terug gevraagd of hij een bril nodig had.
Hij snapte het niet...
Ze hebben zo'n 200 meter achter me gereden, mijn blauwe plaatje is niet opgevallen maar een klein kabeltje wel.
Ook in mn kenteken papieren heeft hij niet gezien dat het een snor was, en 25 km pu rijdt...

Ben blij dat ik alles heb opgeschreven... ik ga morgen even mooi bezwaar indienen en het betreffende politie bureau bellen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:25

ik heb nu een bekeuering uitgeschreven gekregen voor een eenrichtingsweg in te rijden en een te hard rijdende scooter Tong uitsteken
Heb ze alleen nog niet binnen Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:29

Ma_rie_tje, heb je je bericht 283x aangepast???? ROFL

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:33

@ ma_rie_tje: heb je dan niet gezegt dat je een snorscooter had? en een helm dus éigenlijk niet nodig was?

Maar bekeuringen met rijles? ik wist niet dat dat ook kon Bloos! want dan moet je het toch nog leren? dus als je dan perongeluk door rood rijd is dat toch niet erg? In dat geval heb ik mijn rij instructeur ook een keer blijgemaakt met een boete Nagelbijten / Gniffelen (of staan er niet bij alle stoplichten flits?)

IkbenEllen: dat is gewoon haar onderschrift hoor *proest*

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:40

Ik had er vorige week ook 1 te pakken en nog niet misselijk ook. Denk dat dat geintje me zeker 100 euro en een beetje meer gaat kosten.

Trekker op de provinciale 80 weg, 45 km/u. Ochtendspits, dus ieder gaatje is er 1 en dan ga je er wel langs. Ik was net langs de trekker heen toen ik geflitst werd met een km of 100 op de teller. Sh*t. Als ik nu uit mezelf 100 had gereden op een lege weg was het mijn gewoon mijn eigen stomme schuld geweest, maar niemand blijft achter zo'n trekker zitten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:42

@ maartje: Ze hadden zodanig het bloed onder mijn nagels vandaan gehaad (en al gevraagd of ik een bril nodig had) dat ik ongeveer kookte van binnen.
Ik heb dus enkel mijn papieren gepakt en gezegd dat hij zelf een bril nodig had omdat hij achter me had gereden en mijn papieren in zn hand had gehad en ik helemaal niet verplicht was een helm te dragen.

Inmiddels had ik mijn helm al af en ben zonder helm op weg gereden (en weer hadden ze mijn plaatje kunnen zien).
Kan ook zijn dat ze voor het wegrijden zonder helm die boete hebben uitgeschreven, maar dan nog.
Een agent moet dat soort dingen zien. ze moeten gewoon hun ogen open houden Knipoog.

1 ding scheelt, en dat is dat mijn kenteken ook netjes vermeld staat en het (imo) geen probleem moet zijn om dit als nietig te verklaren...

@ ikbenEllen: je bent niet de enige...
[FZ] Databeestvautje?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:29

ma_rie_tje schreef:
@ ikbenEllen: je bent niet de enige...
[FZ] Databeestvautje?

Bloos Haha! Gelukkig was ik niet de enige

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:30

Maartje1990 schreef:
(of staan er niet bij alle stoplichten flits?)

Nee Haha!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:45

Ik had er ook weer twee te pakken: 1 van 28 euro, in de bebouwde kom om zes uur s'avonds, en 1 in Belgie, die moet ik nog binnen krijgen... Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind nog steeds dat ze gewoon moeten incasseren, ik wil er zo min mogelijk van zien.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:54

53 euro, parkeerbon ( alweeer!! mn 2e al Boos! )
wist echt niet dat ik daar moest betalen.. had er nog geen 5 min gestaan ( even iemand ophalen van het station )
tuurlijk stond er een bord maar als je zo in je hoofd hebt dat dat gewoon kan zie je zoiets niet Clown erg stom van me, had ik een hoop dingen van kunnen doen.. maarja eigen schuld Vork
liever zo'n boete dan te hard of door rood haha

@ fjordnina, dat is inderdaad flink balen, dan denk je echt " waarom haal ik nou net op het verkeerde moment in! "

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:31

Vandaag het eerste jaar me rijbewijs en bekeuring vrij haha ROFL

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:35

fjordnina schreef:
Ik had er vorige week ook 1 te pakken en nog niet misselijk ook. Denk dat dat geintje me zeker 100 euro en een beetje meer gaat kosten.

Trekker op de provinciale 80 weg, 45 km/u. Ochtendspits, dus ieder gaatje is er 1 en dan ga je er wel langs. Ik was net langs de trekker heen toen ik geflitst werd met een km of 100 op de teller. Sh*t. Als ik nu uit mezelf 100 had gereden op een lege weg was het mijn gewoon mijn eigen stomme schuld geweest, maar niemand blijft achter zo'n trekker zitten.

Don't shoot me if I'm wrong maar ik geloof dat je hier tegen bezwaar kan intekenen. Aangezien je harder mag/moet rijden als je iemand aan het inhalen bent. Als ik jou was zou ik de foto opvragen en kijken of de trekker zelf ook in beeld is. Anders is het lastig aantonen namelijk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:36

Een collega van mij had een probleempje met haar auto. Ze had de auto gekregen van haar zusje en zwager. Helaas miste er een deel van de papieren, en kon die daardoor niet APK gekeurd worden (??). Opnieuw papieren aangevraagd, maar dus nog niet APK gekeurd (iig nog niet afgemeld of hoe ze dat ook noemen).
Opzich niet erg, zolang ze maar geen bekeuring zou krijgen of geflitst zou worden.

Wat doet die muts, gaat bellen in de auto als er een politie wagen achter dr staat....
Dus een dubbele prent gekregen, eentje voor het bellen (150 euro) en eentje omdat de auto (nog) niet gekeurd was.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:29

Wat een schaap Haha!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:16

das echt dom inderdaad!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:50

ma_rie_tje schreef:
Een collega van mij had een probleempje met haar auto. Ze had de auto gekregen van haar zusje en zwager. Helaas miste er een deel van de papieren, en kon die daardoor niet APK gekeurd worden (??). Opnieuw papieren aangevraagd, maar dus nog niet APK gekeurd (iig nog niet afgemeld of hoe ze dat ook noemen).
Opzich niet erg, zolang ze maar geen bekeuring zou krijgen of geflitst zou worden.

Wat doet die muts, gaat bellen in de auto als er een politie wagen achter dr staat....
Dus een dubbele prent gekregen, eentje voor het bellen (150 euro) en eentje omdat de auto (nog) niet gekeurd was.

Dat zal je tegenvallen!
De RDW houdt namelijk steekproeven in hun bestanden, dus een ongekeurde auto valt een keer door de mand. Soms binnen 1 week na het verlopen van de keuring al....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:54

Haha! In het kader van de domme bekeuringen heeft mijn neefje ook een grappige:
Neefje fietst door het rode verkeerslicht omdat er toch geen auto's aankomen. Achter een struik een stukje verder komt ineens een agent vandaan. "Meneer, u krijgt een boete wegens rijden door rood licht" "wat was de reden waarom u door het rode licht reed?"

Neefje: Ja, mijn rem is niet zo best dus ik moest wel doorrijden...
En toen had ie dus twee bekeuringen ipv één. Haha! Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 06:39

Ja dat is ook dozig Haha!