Enge driftbui!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mpepers

Re: Enge driftbui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:17

Ik sta na het gros van deze reacties niet meer te kijken van een zogenaamd "onhandelbaar" kind...
De meeste van deze kinderen lossen alleen maar hun problemen, conflicten en meningsverschillen op op de manier die ze door volwassenen is geleerd. En als ik verscheidene meningen zo lees, is het dus helemaal niet gek dat deze kinderen slaan, schoppen, schreeuwen en vooral; niet luisteren...!

En laten we vooral de murw-methode van vroeger weer toepassen zodat er weer flink misbruik gemaakt kan worden van kinderen door o.a leraren geestelijken doktoren enz. enz.met andersoortige bedoelingen. Kunnen we gelijk ook weer zorgen dat de vrouw weer thuis achter het aanrecht beland en dat alle mensen met een kleurtje weer in de slavernij kunnen! Want vroeger was het allemaal perfect niet dan jongens??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:21

vroeger hadden kinderen nog wel wat respect......... tegenwoordig ben je al snel een peodersuijkermutspruts als je een 10 jarige aanspreekt op zn gedrag Lachen

en inderdaad was het vroeger een stuk beter Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:21

Ik sta er ook van te kijken hoeveel mensen denken dat autisme en ADHD gewoon maar verschijnselen zijn die worden "aangepraat" en wat eigenlijk helemaal niet bestaat Verward

Nou, uit ervaring kan ik je vertellen dat dit absoluut niet het geval is.

@KiWiKo, vroeger was men een stuk minder open, en werden er veel meer dingen in de doofpot gestopt.
Daardoor leken de dingen een stuk beter idd. Het tegendeel is waar.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:22

Zoo wat een reacties allemaal. Als alle ouders eens wat minder zo'n 'vrije opvoeding' (lees: geen opvoeding) geven en die kinderen gewoon aanpakken is het zo opgelost. De basisscholen zitten de laatste jaren ook ineens vol met mensen met adhd (onder andere) terwijl dat 15 jaar geleden nog niet zo was. Vologens mij gewoon een kwestie van opvoeden en van mij had je dat kind een schop onder z'n kont / opvoedkundige tik mogen verkopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:23

maar cayenne waren er pakumbeet 30 jaar geleden geen kinderne met ADHD enzo??? is dat iets van tegenwoordig????????

zeg het me maar Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:24

Ja hoor, die waren er ook Ja

Mijn vader heeft een neefje van 44 die toen ook al gediagnosticeerd werd met ADHD Ja
En mijn ouders zijn trouwens altijd flink streng geweest, maar mijn broertjes hebben allebei autisme, en mijn jongste broertje ook nog eens ADHD.
(Ik trouwens geen van beide)

Dat ligt dan aan de opvoeding van mijn ouders?? Ik vind dat nogal een beschuldiging als ik zie waar die mensen doorheen zijn gegaan. En allemaal voor hun kids hoor.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-06-08 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:25

KiWiKo schreef:
vroeger hadden kinderen nog wel wat respect......... tegenwoordig ben je al snel een peodersuijkermutspruts als je een 10 jarige aanspreekt op zn gedrag Lachen

en inderdaad was het vroeger een stuk beter Lachen

Ow, maar dat is normaal hoor Ja Toen ik gisteren op de fiets boodschappen ging doen werd ik nog door een 4 jarige voor poedersuiker uitgemaakt toen ik langsfietste.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:26

Cayenne schreef:
Ja hoor, die waren er ook Ja

Mijn vader heeft een neefje van 44 die toen ook al gediagnosticeerd werd met ADHD Ja
En mijn ouders zijn trouwens altijd flink streng geweest, maar mijn broertjes hebben allebei autisme, en mijn jongste broertje ook nog eens ADHD.
(Ik trouwens geen van beide)

Dat ligt dan aan de opvoeding van mijn ouders?? Ik vind dat nogal een beschuldiging als ik zie waar die mensen doorheen zijn gegaan.

Maar dat was zeker geen 50% van de jeugd Lachen Lachen Lachen

Ik zeg niet dat ADHD en autisme niet bestaat, want natuurlijk bestaat het Lachen alleen nu zegt men heel snel als er gewoon een verwende etterzak rondloopt dat het kind ADHD heeft ............. en dat is heel vaak onterecht. En dat gaat ten koste van de geloofwaardigheid van echte ADHDers en Autisten
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 12-06-08 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:28

Nog niet zo lang geleden stond er een artikel in de krant, over wat voor medicijnen er wel niet allemaal in het drinkwater zaten, omdat mensen klakkeloos alles maar door de wc spoelen. Verder lijkt iedereen tegenwoordig dood te gaan aan kanker. Doet me sterk vermoeden dat we worden volgestopt met allerlij ongezonde dingen, die er vroegah nog niet waren. Het kan best dat ook gedragsproblemen oa daar vandaan komen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:28

KiWiKo schreef:
maar cayenne waren er pakumbeet 30 jaar geleden geen kinderne met ADHD enzo??? is dat iets van tegenwoordig????????

zeg het me maar Lachen

ADHD is aangeboren, alleen bestaat de naam ervoor als stoornis zijnde nog niet zo lang. Vroegah waren die kids gewoon lastig, daarna hadden ze een hersenafwijking en nu heet het ADHD en hebben ze er een lijst van symptomen en dergelijke voor opgesteld zodat het ook te diagnostiseren is. Maar het bestaat dus echt al wel langer. De naam ADHD is alleen nog erg jong (ik probeer er ondertussen even achter te komen vanaf wanneer die term is ingevoerd).

En wat betreft 50%: ik heb eens cijfers gehoord van één op de 20 a 25 kinderen, dat neerkomt op ééntje per (gemiddelde) klas zeg maar. 4 a 5 procent oid dus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:30

dus dan zijn de rest gewoon onopgevoedde huftertjes die een schop onder de kont nodig hebben Lachen toch?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:35

Nouks schreef:
KiWiKo schreef:

zeg het me maar Lachen

ADHD is aangeboren, alleen bestaat de naam ervoor als stoornis zijnde nog niet zo lang. Vroegah waren die kids gewoon lastig, daarna hadden ze een hersenafwijking en nu heet het ADHD en hebben ze er een lijst van symptomen en dergelijke voor opgesteld zodat het ook te diagnostiseren is. Maar het bestaat dus echt al wel langer. De naam ADHD is alleen nog erg jong (ik probeer er ondertussen even achter te komen vanaf wanneer die term is ingevoerd).

En wat betreft 50%: ik heb eens cijfers gehoord van één op de 20 a 25 kinderen, dat neerkomt op ééntje per (gemiddelde) klas zeg maar. 4 a 5 procent oid dus.

vroeger noemden ze het MBD (minimal brain damage)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:36

Wat betreft autisme zijn er aanwijzingen dat het erfelijk kan zijn, maar het is nog niet bewezen. (De achterneef van mijn moeder heeft het ook, dus het zou nog best eens kunnen ook).
Het komt bij 1 op de 100 gezinnen voor, en in ons gezin hebben 2 kinderen het. Toch ook raar zou je denken.

Mijn ouders zijn altijd streng maar rechtvaardig in de opvoeding geweest. We zijn zeker nooit te los gelaten, en hebben echt wel de nodige tikken gehad als kind. Maar bij mijn broertjes die dus allebei autistisch zijn (allebei verschillende vorm) zie je wel duidelijk een andere reactie dan bij een "normaal reagerend kind"

Een normaal reagerend kind leert van iets wat het fout doet. Maar mijn broertjes kunnen dat niet plaatsen. Zo heeft mijn oudste broertje toen hij een jaar of 11, was alle lege flessen van de plaatselijke kleine snackbar ingeruild voor statiegeld Clown
Toen mijn ouders daar achter kwamen was het huis echt te klein. Hij heeft flinke straf gehad, moest het geld terugbrengen naar de snackbar en uiteraard zijn excuses aanbieden.
Ieder ander kind had zich enorm geschaamd, maar mijn broertje dus niet. Een dag later deed hij precies hetzelfde weer, en zo is het een week lang gegaan.
Dat soort dingen dringen dus niet door, en daar kun je niet boos om worden, hoe moeilijk ook.

Mijn jongste broertje heeft weer als verschijnsel dat hij slecht tegen drukke ruimtes kan e.d. Hij doet het trouwens wel supergoed op school (universiteit).
Toch keek de buurt naar mijn ouders alsof ze mijn 2 broertjes geen opvoeding hadden gegeven.

Wat ik hiermee dus wil zeggen ( Haha! ) het hangt van zoveel dingen af, en soms weten ze nou eenmaal niet beter. Dan kun je wel boos worden, maar kan het kind er wel iets aan doen? (of de ouder in dit geval).

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:38

In heel veel van de reacties hier zie ik onmiddelijk de termen als 'aanpakken', 'vastgrijpen' en zelfs een paar keer 'mishandeling'. Als een juf een kind niet meer mag vastpakken en dan dus moet pikken dat dat jongetje haar flink bezeert, dan snap ik wel waarom er ernstige lerarentekorten zijn. Natuurlijk moet je in principe alles oplossen door te praten, slaan is uit den boze: niet dat ik kinderen heb, maar áls ik die ooit mag hebben dan zou ik het ook absoluut niet pikken als een juf/meester hem/haar pijndoet. Maar als een jongetje je op zó'n manier aanvalt, moet je dan verwachten dat de juf in kwestie gewoon moet wachten tot het over gaat?

Inderdaad is het allemaal niet erg diplomatiek verwoord, 'op drie na zijn het allemaal klieren', dat zou ik ook niet leuk vinden als ik dit als ik een ouder was zou lezen. Maar goed, in mijn ogen heb je het jongetje helemaal niet 'niet serieus genomen' zoals ik ergens las. Sórry hoor, maar als een juf tegen je zegt dat je een kwartiertje moet wachten en dat je dan samen de bekers gaat omwisselen dan moet je dat accepteren. Zo door het lint gaan is gewoonweg uit den boze. En zo lang hij geen aangetoonde gedragsstoornis blijkt te hebben, blijft dat in mijn ogen ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:42

KiWiKo schreef:
dus dan zijn de rest gewoon onopgevoedde huftertjes die een schop onder de kont nodig hebben Lachen toch?

Erg kort door de bocht, want dan heb je ook nog ADD, PDD-NOS, Autisme, ga zo maar door. Overigens zijn niet alle ADHD'ers of kinderen met een Autismespectrumstoornis lastpakken, maar dat terzijde. En dan heb je natuurlijk nog kids die geen stoornis hebben maar door andere oorzaken wel "lastig" kunnen zijn, zonder dat je ze daarmee direct met harde hand (voordat mensen weer rare dingen gaan denken: met harde hand is niet per definitie door middel van negatief lichamelijk contact!) aan moet pakken omdat ze zich aan zouden stellen of opvoeding nodig hebben oid.

Maar inderdaad, het gros zijn gewoon onopgevoede huftertjes die een schop onder hun kont nodig hebben.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:42

Kiwiko heeft helemaal gelijk precies zoals ik ook al zei erover te denken.

Ik was laatst met de hond naar de boekenwinkel gelopen komen er twee meisjes aan. Rond de 4 en 6 jaar, allebij in bikini en tonnetje rond. Ze lopen voorbij roept de jongste : jij bent een poedersuiker! Verward Rolleyes Clown Beetje vreemde uitspraak aangezien ik geen kind heb.

Achja veel kinderen van tegenwoordig zijn verwende, onopgevoede, brutale, irrtante, arrogante persoonlijkheden.
Komt dat door hunm zelf? Nee lijkt me niet. Maar wel door ouders die hun kinderen niet durven te corrigeren of kinderen die altijd alles krijgen en vooral hun zin.

Ik hoefde het vroeger echt niet in mijn hoofd te halen om gvd te zeggen of iemand uit te schelden! Ik dacht er nog geen ééns aan. En als je op school iets ''stouts'' gedaan had dan dacht je altijd ojee als me ouders dit horen!

Gewoon respect afdwingen en daarna verdienen want door je kinderen alles te geven materialistisch gezien en ze altijd hun zin laten krijgen dwing je echt geen respect af maar strontverwende arrogante kinderen die denken dat jij het personeel bent...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:43

Ik heb zelf een autistische stiefzoon gehad............ nu dat de relatie over is, ben ik ervan overtuigd dat hij het van zijn vader had Lachen Lachen

Bij hem zag je ook niks Lachen om te zien was het een plaatje.......... maar als ik even "rust" wilde, dan zette ik hem voor de wasmachine en ging ik mijn wasjes draaien Lachen kon hij uuuuhuuuren zoet mee zijn Knipoog

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:57

Oke even dingen op een rijtje zetten.

De jeugd van tegenwoordig is onopgevoed en brutaal.
Vroeger was alles beter en waren er meer regels.

Ouders van nu (van de onopgevoede kinderen) zijn de jeugd van vroeger.
Waar is het dan mis gegaan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:59

het is mis gegaan toen de BV Nederland zich meende te gaan bemoeien met de opvoedkundige tik, en er tegelijkertijd voor zorgde dat de lasten te dragen door ouders zo onbetaalbaar werden dan moeders ook moesten gaan werken..........

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:02

Overgens, wat al eerder gezegt is: kinderen met autisme zijn niet perse vervelend. Mijn broertje heeft asperger. Hij is sociaal, heeft vandaag zijn HAVO diploma gehaald, is zeilinstructeur, korfbalt al jaren, gaat op kamers...

Alleen snapt hij niet zo goed hoe andere mensen denken en werken...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:16

Dat de jeugd verkeerd word op gevoed ben ik het wel mee eens. Zeg ik als 16 jarige puber Bloos Als ik kijk naar mijn leeftijds en klas genoten dan schrik ik er soms echt wel van. Hoe die tegen leraren kunnen uit vallen om niks. En over hun ouders praten Verdrietig

Ik zeg niet dat ik een heilig boontje ben en dat ik niks uit vreed. Want ik schiet ook wel eens uit me slot zowel tegen mijn moeder als tegen een docent. Maar hou toch nog wel mijn respect, en haal het niet in me hoofd ze uit te schelden. Ik verhef alleen mijn stem behoorlijk en zeg direct waar het op staat.

Maar mijn kinderen later zullen luisteren. Allemaal...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:19

nickyu schreef:
ongeacht hoe die thuis is
heeft ze er op school wel mee te maken

kind ziet zijn ouders met het eten en dan naar bed

door de hoge kosten vandaag de dag moet dat helaas bij veel gezinnen zo

dus omdat de regereing loopt te blunderen
moeten de kinderen maar boeten en naar speciaal onderwijs

terwijl ze op school geen rede geven om te stoppen met dat gedrag OP SCHOOL ,
wat die thuis doet is aan de ouders
hun probleem

maar als er op school (ook) geen consequenties aan vast zitten
die hij begrijpt
(dus niet van school afsturen hij kan daar de consequenties niet van zien
ivm zijn leeftijd)
waarom zou het dan door lief vragen veranderen ?

helaas is dit de huidige maatschappij
waar we weinig aan kunnen veranderen

maar vroeger mochten en konden we op school toch ook andere dingen dan thuis
elk zijn eigen regels en consequenties
en zolang die maar duidelijk zijn en consequent worden toegepast
blijven er nog maar weinig echte probleem kinderen met al dan niet een aangeboren !
gedragstoornis over

maar ja zal het als leek wel helemaal mis hebben

Citaat:
kwestie van over alles gewoon "streng" [b]maar vooral [/b] consequent te zijn

duidelijk
eerlijk
consequent

je hoeft niet te meppen
meppen is teken van zwakte
ben als kind zijnde en als volwassene zijnde
door mijn ouder regelmatig gemept
deed mij geen hol
lichamelijke pijn doet geen [ijn en daar leer je echt niet
van om beter te luisteren

als een kind uit onmacht begint te meppen
dan houd je m af
jouw armen zijn langer dan zijn/haar benen armen ..
verder helemaal niks aan geweld nodig
en zo leer je je kind ook nietdat lichamelijk geweld soms wel goed is

heb mijn kind als 2 jarige een tik op zijn handen gegeven
omdat meneer ondanks zogenaamde kind veilige sloten
toch een vlijm scherp mes te pakken had gekregen
en hij deze door de tik op die bovenkant hand direct uit reactie los liet

en 1 x omdat ik moe was en koter vervelend
onmacht dus .. daar aan mijn kind ook excuses voor aangeboden
en verteld dat dat NIET goed was
heb me daar zo slecht om gevoeld

mijn kleine werd bestempeld als adhd
tot ik er achter kwam dat hij op de psz
oplos limo kreeg in een 30/70 verhouding
ipv het beloofde potje thee of kraan water
buiten zijn boterhammetje met choco die die van huis mee kreeg

toen die minder zuiker kreeg was het probleem opgelost
behalve bij de meester die beetgreep ipv
het kind probeerde te begrijpen
of me god weet wat er fuot ging
maar alleen bij die meester ging het fout

nu heeft mijn kind vanaf zijn 2e jr geleerd
te schreeuwen krijpen schoppen
ALLES mag als die ineens vast gehouden word door een vreemde
(*zijnde alles behalve wij als ouders )
er is op zijn 2e een opging tot ontvoeren gedaan
geloof mij het is er ingeprent
iedere vreemde die je vast houd
schop trek krab bijt alles wat nodig is om los te komen

lang leve een psz meester welke zich niet kon indenken hoe een klein kind werkt
en dus vast hield als het kwartje niet direct viel ./..
een groot drama dus

en geloof me mijn kind heeft geen adhd geen autisme geen andere "gekke "dingen

als ouders beide werken zien ze hun kind en andersom erg weinig
70% tot 80% van de wakker tijd spenderen ze bij anderen
en dan nog word er verwacht dat de ouders in die 30 tot 20% tijd hun kind
opvoeden tot normale mensen met normale normen en waarden ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:30

Nou sorry hoor nickyu, maar dat vind ik wel heel erg in de slachtofferrol kruipen wanneer ouders beginnen van "ik zie mijn kind maar 20-30% van de tijd dus ik kan er niks aan doen dat hij verknald wordt door zijn meesters en juffen en oppasmensen". Je kiest er nog altijd zelf voor om je kind 70-80% van de tijd bij anderen te laten zitten.

Niemand kan mij wijsmaken dat "beide ouders werken fulltime" uit noodzaak is. Er zijn altijd alternatieven. Ik ken genoeg (eigenlijk alle ouders van kinderen in de leeftijd tot 12 jaar) voorbeelden van "papa werkt fulltime, mama werkt niet", "papa werkt fulltime, mama parttime" of "papa en mama werken allebei parttime". Ouders (zowel vader als moeder) zouden er ook voor kunnen kiezen minder te gaan werken in ieder geval tot het kind 12 jaar oud is om zo meer tijd met hun kinderen door te kunnen brengen.

Ouders die hun kinderen niet fatsoenlijk op kunnen voeden omdat ze ze nu eenmaal maar 20-30% van de tijd zien, vind ik een kútsmoes. Niets meer en niets minder.

Dan kies je maar voor het welzijn van je kind als je er zo veel problemen mee hebt dat je kind 70-80% van de tijd bij anderen is.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:27

ik zit hele dagen thuis
heb dat probleem niet

maar als ik kijk naar de vriendjes van danny op school
vorige school helemaal
en in het westen was het nog erger
ze konden 1 x per week afspreken
dan was of pappam of mamma er
de rest vd week overblijf of een der groot ouders
dat waren dan de kids welke op zaterdag een sport deden sommige door de weeks ook nog op een avond ..

gle dniet voor elk gezin maar voor een hele hoop is het vandaag de dag NOODZAAK
dat beide ouders fulltime werken , zeker in het western waar zelfs een betaalbaar huurhuis
bijna een utopie is
utopie
Laatst bijgewerkt door nickyu op 12-06-08 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:28

nickyu schreef:
en geloof me mijn kind heeft geen adhd geen autisme geen andere "gekke "dingen

..

NIck.......... Jouw kind is toch hoogbegaafd, dat is toch wel iets wat over het algemeen als iets gek bestempeld word, omdat het zo vaak verkeerd begrepen wordt
Nou vind ik jouw kind echt een supermenneke, heel goed opgevoed met ontzettende goede manieren in de omgang....... ik vind D echt een superschat.