Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:vroeger hadden kinderen nog wel wat respect......... tegenwoordig ben je al snel een peodersuijkermutspruts als je een 10 jarige aanspreekt op zn gedrag
en inderdaad was het vroeger een stuk beter
Cayenne schreef:Ja hoor, die waren er ook![]()
Mijn vader heeft een neefje van 44 die toen ook al gediagnosticeerd werd met ADHD
En mijn ouders zijn trouwens altijd flink streng geweest, maar mijn broertjes hebben allebei autisme, en mijn jongste broertje ook nog eens ADHD.
(Ik trouwens geen van beide)
Dat ligt dan aan de opvoeding van mijn ouders?? Ik vind dat nogal een beschuldiging als ik zie waar die mensen doorheen zijn gegaan.
KiWiKo schreef:maar cayenne waren er pakumbeet 30 jaar geleden geen kinderne met ADHD enzo??? is dat iets van tegenwoordig????????
zeg het me maar
Nouks schreef:KiWiKo schreef:maar cayenne waren er pakumbeet 30 jaar geleden geen kinderne met ADHD enzo??? is dat iets van tegenwoordig????????
zeg het me maar
ADHD is aangeboren, alleen bestaat de naam ervoor als stoornis zijnde nog niet zo lang. Vroegah waren die kids gewoon lastig, daarna hadden ze een hersenafwijking en nu heet het ADHD en hebben ze er een lijst van symptomen en dergelijke voor opgesteld zodat het ook te diagnostiseren is. Maar het bestaat dus echt al wel langer. De naam ADHD is alleen nog erg jong (ik probeer er ondertussen even achter te komen vanaf wanneer die term is ingevoerd).
En wat betreft 50%: ik heb eens cijfers gehoord van één op de 20 a 25 kinderen, dat neerkomt op ééntje per (gemiddelde) klas zeg maar. 4 a 5 procent oid dus.
KiWiKo schreef:dus dan zijn de rest gewoon onopgevoedde huftertjes die een schop onder de kont nodig hebbentoch?
nickyu schreef:ongeacht hoe die thuis is
heeft ze er op school wel mee te maken
kind ziet zijn ouders met het eten en dan naar bed
door de hoge kosten vandaag de dag moet dat helaas bij veel gezinnen zo
dus omdat de regereing loopt te blunderen
moeten de kinderen maar boeten en naar speciaal onderwijs
terwijl ze op school geen rede geven om te stoppen met dat gedrag OP SCHOOL ,
wat die thuis doet is aan de ouders
hun probleem
maar als er op school (ook) geen consequenties aan vast zitten
die hij begrijpt
(dus niet van school afsturen hij kan daar de consequenties niet van zien
ivm zijn leeftijd)
waarom zou het dan door lief vragen veranderen ?
helaas is dit de huidige maatschappij
waar we weinig aan kunnen veranderen
maar vroeger mochten en konden we op school toch ook andere dingen dan thuis
elk zijn eigen regels en consequenties
en zolang die maar duidelijk zijn en consequent worden toegepast
blijven er nog maar weinig echte probleem kinderen met al dan niet een aangeboren !
gedragstoornis over
maar ja zal het als leek wel helemaal mis hebben
Citaat:kwestie van over alles gewoon "streng" [b]maar vooral [/b] consequent te zijn
duidelijk
eerlijk
consequent
nickyu schreef:en geloof me mijn kind heeft geen adhd geen autisme geen andere "gekke "dingen
..