Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Splinter schreef:Leuke banners en reclame ook onderaan het topic
katiavl schreef:Splinter schreef:als je echt schone longen wilt, moet je in zwitserland gaan wonen![]()
wat denk je van al die uitlaatgassen en erger nog het fijnstof wat daarmee vrijkomt!
Maar wat ik al eerder zei ik wil toch stoppen dus voor mij maakt het niet zo uit,
ik vind het alleen een beetje kort door de bocht dat niet rokers alleen door rokende mensen slechte longen zouden krijgen
Waarom dan extra risico nemen voor een ander zijn plezier rook is klasse A dus één van de hoogste
CtjeLief schreef:je moet het zien als positieve discriminatieje wordt er gezonder van, frisser en niet rokers kunnen eindelijk ongestoord genieten zonder die stank om zich heen..
lieke4quike schreef:ik vind het heel goed dat er een rookverbod komt, komnou,
ik heb ur alleen last van, die vieze gore stinkrook!
Olle schreef:@ Nadya: Je hoeft niet altijd overlast te bezorgen als je op straat hangt (even voor de goede orde, ik heb er een hekel aan). Maar de kids die roken en gezellig met vrienden wat willen drinken, kunnen vaak niet thuis zitten door ouders. Wat gaan ze dan doen op straat hangen of ik zo'n keet zitten..
Olle schreef:@ Nadya: Je hoeft niet altijd overlast te bezorgen als je op straat hangt (even voor de goede orde, ik heb er een hekel aan). Maar de kids die roken en gezellig met vrienden wat willen drinken, kunnen vaak niet thuis zitten door ouders. Wat gaan ze dan doen op straat hangen of ik zo'n keet zitten..
DeadxStar schreef:Olle schreef:@ Nadya: Je hoeft niet altijd overlast te bezorgen als je op straat hangt (even voor de goede orde, ik heb er een hekel aan). Maar de kids die roken en gezellig met vrienden wat willen drinken, kunnen vaak niet thuis zitten door ouders. Wat gaan ze dan doen op straat hangen of ik zo'n keet zitten..
En dat bedoelde ik dus. Alsof alle jongeren op straat overlast bezorgen, onzin!
Ik zit vaak met vrienden bij zo'n skatepark geval. Gewoon op bankjes enzo, dat is dan toevallig in een park waar dus geen huizen omheen staan, dus daar is er sowieso geen overlast.
DeadxStar schreef:lieke4quike schreef:ik vind het heel goed dat er een rookverbod komt, komnou,
En dit is geen slachtofferrolgedoe?
DeadxStar schreef:lieke4quike schreef:ik vind het heel goed dat er een rookverbod komt, komnou,
En dit is geen slachtofferrolgedoe?
Nadya schreef:Feit is dat een roker andere mensen lastig valt met zijn/haar gewoonte.
Quellian schreef:Nadya schreef:Feit is dat een roker andere mensen lastig valt met zijn/haar gewoonte.
Nee hoor, sommige mensen vallen andere mensen lastig met hun gerook. Het is niet structureel dat een roker een niet-roker lastigvalt.
Quellian schreef:Nadya schreef:Feit is dat een roker andere mensen lastig valt met zijn/haar gewoonte.
Nee hoor, sommige mensen vallen andere mensen lastig met hun gerook. Het is niet structureel dat een roker een niet-roker lastigvalt.
Lielle schreef:en omdat dat niet bleek op te lossen door zelfregulering in de branche is deze maatregel getroffen
katiavl schreef:Waarom moeten gezonde mensen wijken voor ongezond.
Als jij rookt in een geslote omgeving dwing jij mee te roken, ook het personeel en daar gaat het om. Een werkgever moet zijn werknemers geen risicos laten nemen, dat mag niet in de andere beroepen dus horeca hoeft geen uitzondering te zijn
BarbaLala schreef:katiavl schreef:Waarom moeten gezonde mensen wijken voor ongezond.
Als jij rookt in een geslote omgeving dwing jij mee te roken, ook het personeel en daar gaat het om. Een werkgever moet zijn werknemers geen risicos laten nemen, dat mag niet in de andere beroepen dus horeca hoeft geen uitzondering te zijn
Je weet dat als je in de horeca aan de slag gaat, je te maken krijgt met rokende mensen.
Wil je dat niet, moet je het werk niet gaan doen.
BarbaLala schreef:Je weet dat als je in de horeca aan de slag gaat, je te maken krijgt met rokende mensen.
Wil je dat niet, moet je het werk niet gaan doen.
Lielle schreef:ik zou het niet als asociaal willen betitelen, maar als ik zie hoe vaak ik hier lees dat 'men' het wel normaal vindt dat er in een kroeg gerookt mag worden 'want dat hoort toch gewoon bij uitgaan' dan snap ik heel goed dat de overheid maatregelen neemt. Ik vind dat roken bij uitgaan niet de norm is, en met mij zeer vele anderen. Als een minderheid zich daarin niet kan of wil vinden en niet bereid is om een oplossing te zoeken, moet het op de harde manier.