rare kinderacties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 02:30

daNiielle_ schreef:
Wij gingen altijd 'soepje maken' :')

Na een heel gevecht waar we water gingen halen, deden we van allerlei bloemen en vieze planten in.
En dan ook nog proberen te eten. := Het was niet erg lekker. :')
Of allemaal bloemen plukken, in het water doen. Tadaaaa, parfum. O:) Wel een stinkende, en na een paar dagen zijn de bloemen zwart. >;)

haha dat ken ik..ik maakte dan parfum! dus bloemblaatjes enzo..helaas rook t nooit zo lekker als t hoorde :P
ging soms ook koken (allemaal kruides met water ofzo in een bakje, gewoon alles wat ik mocht hebbe ging erin :P zo heb ik voor mn arme opa eens echt eten gemaakt, worteltjes met zout:P heeft t netjes opgegeten haha)

verder speelde ik als kind op de lage school tijgertje (waren we een katachtig soort, iedereen andere weer:) maar ik wist alles van die dieren dus ze leerde dan wel ook nog van de dieren ze die waren haha, zo heeft mn vriendin me eens met dr kauwgum echt gebeten in mn jas!, die dus niet glas van buiten was maar een stof!!!!)
toen ik wat ouder werd, werd het paardje spelen:P

verder kan ik me eigenlijk nog genoeg actie's herrinneren maar toch allemaal niet echt raar:P zoveel kinderen die zoiets doen...

Blacky

Re: rare kinderacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 02:37

als ik vroeger wat wou dan zei ik altijd.
'mama die luul ik'

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:23

Parfum maken deed ik idd ook, water met rozeblaadjes :r

Samen met mijn broer een vriendinnetje kattebrokjes te eten geven onder het mom van 'snoepjes'. Ze durfde gewoon niet tegen ons in te gaan, arm kind.

Ik gaf wekelijks tijdschriften uit, ik maakte zelf Penny's en Donald Ducks enzo (paardenbladje weet ik niet meer, de DD heette 'Ella Eend', hoe origineel :+ )

Mijn familie moest bij mij op ponykamp: op grote knuffels op je knieën over de grond hopsen en zelf over emmers met bezems erover springen. En dat dus echt een week lang, arme mensen.
Op de basisschool speelden we altijd 'onzichtbare paarden' op het schoolplein, en ik heb ook regelmatig vriendinnetjes met springtouwen vastgebonden om er dan met een boomtak op in te slaan (ik was niet zo van de NH hahaha).

Toen ik afgesproken had met mijn oudere zus die al op zichzelf woonde dat ik les had op haar pony van haar was ze er niet (vergeten). Toen ben ik door een halfopen raam geklommen, heb het zadel en hoofdstel gepakt en ben naar de wei gefietst, heb gereden en alles weer teruggebracht. Toen was mijn zus er wel en ze was (terecht natuurlijk) woest op me!

Wat ik eerder zag staan deed ik ook: vlijmscherp mes, even testen of ie echt scherp was. Ik moest het wel zeggen, halve vingertop lag eraf en het bloed stroomde zo op de grond :=

Verder had ik een vriendin die haar barbies met het haar door het potje met urine sleepte, 'even wassen', tjemig wat vond ik dat goor! Diezelfde vriendin vertelde ons trouwens over wat een vrouw kan doen met een douchekop, wij met rode oortjes luisteren natuurlijk. :o

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:51

Ik kan er zo even snel 1 bedenken (is met huiswerk bezig).

Ik was met een vriendin en mijn broer in de speeltuin. Toen zat er dus een hommel. Mijn broer zei 'kijk chantal, een hommel!' Ik vond (vind) die beesten maar niks, dus ik ren gillend door de speeltuin 'een homo, een homo!' Uiteraard kwamen er mensen naar buiten, ik ren snel naar huis. Mijn ouders zaten buiten (woon in een rijtjeshuis, de buren zaten ook buiten). Dus ik tegen mijn ouders 'mama help, er zit een homo in de speeltuin!' Buren konden het dus ook horen, nou reken maar ze ze me uit (of toe :') ) gelachen hebben := .

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:10

Ik ging altijd:

*Bloemen plukken uit iemand tuin (Aan de weg waren ze nooit mooi genoeg :+) en deze weer verkopen :))

*Belletje lellen :')

*Soepje maken idd! (Parfum ook van de bloemen uit andermans tuin := )

*Ik wou is uitproberen (was nog heeeul) jong of ik met mijn 3 wieler over de drempel kwam := Niet dus
Me moeder was werken en me vader was boven maar toen ie me hoorde krijsen was ie gauw beneden :=
Was vol op mijn gezicht gevallen :=

*Kikkers vangen := Slakken meenemen in een pot :=

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:15

hahah dat hierboven komt me allemaal erg bekend voor!

mijn moeder is me ook wel eens 2 uur kwijt geweest, was ik verstoppertje aant spelen in het keukenkastje :P

ook hoor ik iedere keer als ik men buurman zie het verhaal dat ik met men 3wieler zo hard mogenlijk ging fietsen, en dan BOEM tegen de muur, met men hoofd, en hun dachten allemaal die gaat zo huilen
maar nee ik fietste vrolijk door en deed het nog een paar keer _O-

en tja heksensoepje en parfum maken ken ik ook!
en op de muren tekenen :P

mijn broer ook een keer, men ouders hadden net de hele huiskamer behangen, zat men broer vrolijk op de muur te tekenen _O-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:44

Ik moest een keer slapen in een caravan en de lippenstift van mijn oma stond daar..

Eerst trok ik even mijn luier uit :')
Daarna heb ik mezelf en de caravan onder de rode lippenstift gesmeerd :)

Mama was niet zo blij, hihi

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:05

Mijn broer moest een keer op mij passen vroeger maar daar had hij geen zin in dus had hij mij in het bos afgezet en ging dan met zijn vriendjes spelen. Toen hij thuis kwam (zonder mij en het begon donkerder te worden) was mama natuurlijk erg ongerust en woest op mijn broer. Gelukkig ben ik altijd op dezelfde plek gebleven. :')

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:10

Toen ik een jaar of 2 was, liep m'n moeder met mij in de buggy. Kwam er een oud omaatje aan. Omaatje gaf me een aai over m'n hoofd omdat ze me zo schattig vond. Ik: "Blijf van mij af! >;) " Omaatje schrok zich kapot. :(:)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:35

ik had niet echt van die streken, mijn broer wel.

- achter ons huis werd het speeltuintje venieuwd, stond hij daar met zijn handen op zijn rug te commanderen hoe alles moest.

- hij mocht in de tuin spelen maar absuluut niet door het hekje gaan, wat doet hij: klimt over de schutting

- andere broers teddybeer op de gloeilamp gooien waardoor hij begon te schroeien

- op de tafel gaan staan en bijna andere broers haar in de fik steken

- op zolder spelen waar de wasmachine staat, de hele zolder onderstrooien met waspoeder, naar beneden rennen en beweren dat het sneeuwt op zolder

- beweren dat er een oranje duif in de boom zit (gele kanarie van de buren die ontsnapt was)

- zo'n rek waar baby's onder liggen met allerlei speeltjes eraan, lag ik dus onder als baby, en mijn broer had een kralenketting. Eerst om dat ding heen, toen om mijn nek en dan maar draaien. Andere broer riep nog net op tijd mijn moeder :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:39

Stiekem snoepjes pikken en dan onder de bank gaan liggen om ze op te eten (daar ook de papiertjes achterlaten uiteraard). Ben ooit een keer betrapt toen ik op dat moment in slaap viel, dat schijnt op de foto te staan. :+

En nog veel meer, maar mijn hersencellen werken niet echt mee.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:13

Wij maakten ook altijd soepje en parfum.

Verzamelden lieveheersbeestjes en stopten deze dan in een augurkenpot ofzo en zorgden ervoor.

Belde bij iedereen aan voor een snoepje.

Belletje lellen was ook 1 van de grote favorieten.

We vulden altijd balonnen met zand, want daar kon je dan lekker in knijpen :D

Heb ooit een keer geprobeerd 10 sec lang met mijn ogen dicht te fietsen. bij 4 ofzo had ik al kennis gemaakt met een bult. Hierna heel hard huilend gefietst naar de moeder van een vriendinnetje (mijn moeder was niet thuis)... Hiervan heb ik nog steeds een bult die goed zichtbaar is als ik moe ben :( heel veel mensen vragen nog steeds wat het is whahaha.

Ik ging altijd kontjebonken met mijn zus. Wij hebben een badkuip met 2 schijn aflopende kanten... Dan was het dus daarop zitten, benen omhoog en bonken maar. Hierdoor was altijd de hele badkamer ZEIKNAT..

Mijn zus poepte vroeger weleens in bad en propte het dan door het gleufje van de wastafel omdat ze bang was dat mijn moeder boos zou worden...

Verder liep ik boos weg bij mijn opa en stiefoma als ik mijn zin niet kreeg en zei dan dat ik weg ging en nooit meer terug kwam. Ik liep dan naar huis en kon niet bij de bel, dus kwam met een zielig gezichtje terug gelopen dat ik niet bij de bel kon :(

Heb toen ik 12 was ofzo een oorbel bovenin mijn oor laten schieten bij de juwelier. Ik kan helaas niet tegen naalden dus viel flauw. Een klein kindje wat daar stond voor oorbellen wilde toen geen oorbellen meer :D

En als ik ruzie met mijn moeder had, liep ik weg en zei dat ik van het viaduct ging springen ofz. Mijn moeder reed dan altijd overstuur achter me aan. Als ik hier nu over na denk vind ik dit zooo zielig voor mijn moeder..

We gingen ook een keer vissen, mijn broer zus en ik. Mijn broer sloeg de dobber enzo zeg maar naar achteren om hem hard weer naar voren te gooien toen hij vast kwam te zitten. Even trok hij en riep toen, laura haal die haak is uit de boom. Deze zat echter niet in de boom maar in mijn zus der wang haha arme kind moest toen naar de dokter om hem eruit te laten halen..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:32

Vroeger op de peuterspeelzaal vond ik het altijd heel leuk om te knutselen (lees: plaatjes op een papiertje plakken). Dat mochten we altijd als er iemand uit de familie jarig was.. en ik dacht dat het dus alleen dan mocht. Ik heel lief naar de juf toelopen "Juf, mijn mama is vandaag jarig". Yeah right, moeders is in oktober jarig, het was maart ofzo :P Maar ik mocht wel knutselen :D

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:23

Ooh god ik heb ook zo ontzettend veel acties gehad vroeger, ik kan er alleen niet zo opkomen. Reacties hier zijn gé-wél-díg. :')

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:24

Ik deed altijd super origineel belletje lellen, en dan zeggen
'oeps, vergeten weg te rennen!'

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:27

mijn aupair kindje vorig jaar een keer: KOM EENS KIJKENNN!!!!!!! dus ik naar de badkamer lopen waar ze was. aupairkindje zo: moet je kijken hoe grote poep ik heb gedaan! ik zo: ja ik ga echt niet kijken hoor! dus zij zo: maar deze is echt HEEEEEEEEEEL groot. dus ik toch maar kijken. MIJN GOD, dat zoiets uit een kinderkontje kan komen hahah schrok me echt de pleuris. :wow: :')

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:40

Met een vriendinnetje op het dak van de garages klimmen, daar zitten kletsen en dan wedstrijdje doen wie de grootste steen durfde door te slikken.

En 's avonds bellen of je hem terug gevonden had bij je poep.

We waren toen 8 of 9 jaar oud en gelukkig vonden wel altijd onze stenen terug in onze poep. Sommige stenen kwamen pas een dag later terug :D

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:54

zo veel gedaan
boven in de boom hangen wachtten todat er iemand voorbij kwam naar beneden springen en keihard boe roepen,
heksen brouwsels maken
belletje lellen om half 10 s'avonds
in de bus maantjes maken op de ruit
of moonen naar voorbijgangers

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:21

vroeger ben ik toen ik 4 jaar was een halve dag vermist geweest.
want ik was buiten aan het spelen mama lette even niet op en ik ging er zo vandoor met mijn vriendinnetje we liepen naar een heel leuk speeltuintje waar we wel uren hebben zitten spelen.
terwijl de echt het hele dorp naar mij opzoek was.
mijn moeder had zelfs de politie gebeld.
maar die was niet meer nodig toen ik heel droog uit een steegje kwam lopen 'hoi mama' zei en naar binnen ging,
later bedacht ik me dat mn moeder aan het huilen was want ze dacht dat ik ontvoerd was door een of andere gek.
vraag ik zo waarom huil je ?
komt mn buurman eraan gelopen en zegt heel boos :
Dat mag je nooit meer doen echt nooit meer !!
waarop mijn moeder en ik allebei zaten te janken. :')

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:26

Hahaha wat een leuke dingen kom ik hier tegen zeg! hihi )

ik moet nu nog steeds aanhoren dat ik toen ik een jaar of 4 was
als we naar de super markt gingen, dat ik boodschappen bij mensen uit het karretje haalde en dan pakte ik het andere merk en dan zij ik : deze is beter die heeft mijn mama ook ! hahaha

En in de dierentuin ging ik altijd om ijsjes schooien bij mensen whahah

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:31

slakken vangen en binnen stiekem op mijn kamer houden in een open pot, er zaten tot de verbouwing slakken in huis
zusje heeft ooit de lippestift van mijn tante te pakken gekregen... je raad vast wel hoe dat af liep.
ook heb ik heel vaak willen weten of een mes wel echt zo scherp was als mama zei, conclusie snee in mijn duim die flink bloede.
stoffen zakdoek op de lamp gooien waarna die begon te schroeien
s´morgens om 7 uur stiekem een ijsje gaan eten, werd helaas betrapt door mama die naar haar werk moest...:(
in groep 3 moest ik plassen maar durfde niet gevolg in mijn broek geplast

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:34

hahaha bij mij:

2 week voor kerst lagen er al kado's onder boom..wij heel vroeg uit bed...pap mogen we ze open maken..hij zegt altijd ja in zn slaap..iken mn broers al die kado's open maken..
mochten ze nieuwe kopen en alles opnieuw inpakken :D..

\en met die kinder make-up altijd mn papa opmaken in zn slaap...toen was ik 4 ofso :P

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:42

Tekeningen maken en die verkopen aan de deuren
Slakkenraces houden
Mijn broer smeet altijd zijn poep door de kamer :=
De tafels/stoelen/muur/vloer ondertekenen met krijt of stiften..
Gebouwen maken met hard zand en zacht zand
Soepjes maken met water, plantjes en besjes
Bloemenkettingen maken
Het haar van de Barbie's knippen
M'n broertjes haar heb ik ook een keer geknipt, hij had zo'n paddestoel kapsel en ik zou het wel even hip maken, allemaal gaten erin en scheef, hij heeft zo'n 3 weken met een pet opgelopen :P

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:07

-heksensoep maken (alles wat je kon vinden in een pot gooien met wat water en dan in de zon zetten om te 'koken') :+
-onder tafel kruipen en de veters van mijn vaders schoenen aan elkaar binden, of zelfs aan de stoel...
-...

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:17

Heb zelf niet zoveel uitgevreten...

Maar 2 vrienden van mij wel (broers) die waren met een zeis (!!!!) aan het spelen. De een maaide terwijl de ander moest springen...de voet hing nog aan een stukje vel!!Is uiteindelijk wel goed gekomen...

Ook hadden ze kuikentje, met nadruk op hadden. Ze draaiden ze de nek (per ongeluk) om...

Mijn eigen (2 jarige) dochter die mijn dure make up de trap af gooit, overal lagen de bolletjes en oogschaduw (á €12.95 per stuk).