20 jaar, naar bejaardentehuis; p.13: na half jaar naar huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skwoesie

Re: jaja, 20 jaar, en dan al naar t bejaardentehuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:21

ikenindi schreef:
winnitou schreef:
zijn de rolstoelen al afgeschreven of moeten ze voor reparatie. Je huis is daar toch geen opslagplaats voor, kun je zelf je kont niet keren.
Misschien hebben ze in het bejaardenhuis wel een opslag ruimte over voor je.

whahaha nee helaas, ik heb al een kast op mijn kamer staan daar die ik liever niet heb, maar ze heben geen andere plek er voor... opslag is schijnbaar al vol;)

de rolstoelen zijn niet afgeschreven hoor. 1 is nog gloednieuw, maar mag ik niet gebruiken, 1 is wel kapot. staat te koop voor iemand die em wil laten maken of em zelf wil lassen(er is wat afgebroken), 1 is van de buurman die gebruik ik binnenshuis. 1 is vant revalidatiecentrum dus die gaat vanavond mee terug en blijft daar, en 1 is echt gloednieuw(gister gekregen) en die mag ik gelukkig WEL gebruiken;)

Waarom mag je een gloednieuwe rolstoel, in jouw bezit, niet gebruiken, als ik vragen mag?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 15:24

omdat die alleen verzekerd is van en naar school, en ik er daarbuiten niet mee mag rijden. staat int contract van de instantie van wie ik em heb, maar ze komen em niet ophalen nog. (ik ga stoppen met school en moet nog een andere studie definitief kiezen...)

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 15:31

ikenindi schreef:
omdat die alleen verzekerd is van en naar school, en ik er daarbuiten niet mee mag rijden. staat int contract van de instantie van wie ik em heb, maar ze komen em niet ophalen nog. (ik ga stoppen met school en moet nog een andere studie definitief kiezen...)

Oow vandaar. Wel jammer dat het er dan werkloos nutteloos niets staat te doen terwijl jij het goed kunt gebruiken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 15:35

jup, maar ik heb er nu dus 1 die ik wel kan en mag gebruiken:)

mijn kamertje is trouwens al ingericht daar. kga alleen wel vragen of er iets aan de deuren kan worden gemeekt. ik krijg ze niet achter me dicht... ja t lukt wel, maar ik ben er serieus 5 minuten mee bezig... nu moet ik zegen dat ik weinig dagbesteding heb, maar k kan nog net wel iets beters verzinnen geloof ik;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 16:09

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:21

das mooi dat de politiek het ook oppakt!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:22

ja echt te gek gewoon:) kweet alleen niet waar die man zit. in de kamer of in een gemeentebestuur? ff opzoeken maar;)

edit: ksta trouwens nog steeds in de top 3 van meest bekeken filmpjes;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:25

gevonden: Paul is sinds september 2003 actief als burgerraadslid in de gemeenteraad van Dronten en sinds maart 2003 als bestuurslid in Dronten, op dit moment is hij voorzitter a.i. Hij is ook namens Flevoland lid van de Partijraad vanaf april 2006. Als lid van het promotieteam van GroenLinks ging hij mee met Femke on Tour tijdens de verkiezingscampagnes van november 2006 en maart 2007.

hij zit dus in dronten ook:)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:37

das positief! misschien kan hij de druk wat opvoeren.
Maar grote kans dat dit alleen een "politiek punt" is, en hij hiermee kiezers wil trekken (of goed over wil komen)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 18:40

haha interesseert me niets, hij heeft iig dezelfde mening als ik over de reactie vanuit de gemeente;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:59

das waar!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:03

Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:50

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:46

ik kreeg een mail van die man van groen ilnks, en heb het volgende teruggestuurd:

goedendag,

bedankt voor uw reactie.

ik heb positief nieuws. gelukkig wist de gemeente ineens WEL een besluit te nemen, en nog in mijn voordeel ook. ze gaan mijn huis zsm aanpassen. ik ben benieuwd. wel vind ik het jammer dat het zo moest gaan. met de krant er bij kan alles ineens wel snel geregeld worden, en eigenlijk is het al te laat. ik zit nu al in de regenboog en ik moet eerlijk zeggen: ik hoor daar echt niet thuis...

bedankt voor uw aanbod om navraag te doen, maar dat is dus niet meer nodig. aan de ene kant gelukkig, aan de andere kant jammer, want geloof mij: ik ben lang niet de enige die zo respectloos door de gemeente wordt behandeld. alsof een handicap hebben niet genoeg is. nee, de gemeente maakt het ons nog even wat moeilijker... er zijn zat mensen die ook nadelige gevolgen hebben ondervonden dankzij de gemeente, en ook een heleboel met negatieve ervaringen. u zou eigenlijk eens een oproep moeten doen. u wilt niet weten wat je voor verhalen te horen krijgt. ik ken verhalen van bejaarde mensen (al voordat ik in het bejaardentehuis zat) die geen rollator kregen omdat ze een levensverwachting van minder dan 5 jaar hadden. erg schreinend als zoiets je gezegd wordt. dus als je bijvoorbeeld nog maar 4 jaar te leven hebt (volgens de gemeente) ben je het niet meer waard om buiten te kunnen lopen? nee, want dat wordt te duur voor de gemeente... toch te zot voor woorden? en ik heb ditzelfde verhaal al een tig aantal keer gehoord, dus het komt echt vaak voor... dit is maar een (klein) voorbeeldje.

dat ik de krant er bij heb gehaald heeft voor mij een positief effect gehad. mensen praten er over, en de gemeente wist ineens wel een snellere manier van werken te vinden. het kon ineens binnen een week beslist worden... helaas weet ik bijna wel zeker dat de volgende in een soortgelijke situatie tegen dezelfde problemen aanloopt... wie weet kunt u daar wel wat aan doen?

m.v.g. agnes

--------------------------------------------------------------------------------
Date: Thu, 17 Jan 2008 16:14:38 +0100
From:
Subject: reactie
To:

Beste Agnes,

Zoals je kunt zien ging er niet iets mis met mijn e-mail en verzond ik die zonder een bericht te plaatsen. Excuus daarvoor.

Dank voor je reactie op mijn website! Sorry dat ik niet eerder in de gelegenheid was je te antwoorden.

Ik heb met stijgende verbazing de berichtgeving in de Stentor over jouw situatie zitten lezen.

Hopelijk is er inmiddels een oplossing voor je gevonden?

Mocht je problemen blijven houden met de gemeente hoor ik dat graag van je. Mogelijk kan ik dan eens (informeel) navraag doen.

Dat wordt me door de gemeente vast niet in dank afgenomen, maar de wijze waarop er met jou wordt omgegaan doet me het schaamrood naar de wangen stijgen.

Dus voel je vrij contact met me op te nemen als ik veder iets voor je beteken kan.

Met vriendelijke groeten,

Paul Vermast
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 24-03-12 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: E-mailadressen verwijderd.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 09:20

Wat erg voor je meid, ik heb het gisteren ook op Hart Van Nederland gezien, Maar het is ook wel een beeeeetje gezellig toch ?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 10:39

haha, hartstikke gezellig. ik heb het daar echt niet slecht hoor. mooie kamer, aardige mensen:) niets te klagen (ja over de gemeente dan wel dus;))

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 10:40

btw, mijn inbox zat vol, op hyves had ik ook een hoop priveberichten van mensen die ik niet eens ken, maar die hun bewondering uitspraken, echt lol!

iedereen heeft het er hier (ik zit nu in de koffiezaal) nu ook over. lol! ze zitten het in hun eigen woorden na te vertellen;)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:39

Zag het gisteren ook! Leuk om een gezicht te zien bij het verhaal (lees wel mee).

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:19

Ik zag je gisteren ook op Hart van Nederland, ik moest wel een beetje lachen om dat mannetje op het eind "jaaaaa ze gaat wel erg hard door de gangen met dr rolstoel.... gevaarlijk hoor Boos! " Haha! Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 13:30

hahaha, ja dat was begonnen als grapje, maar de camera draaide toen niet. hij moest t steeds opnieuw zeggen omdat t filmen niet goed ging. daar werd ie boos om. ik ben al lang blij dat ze de laatste keer niet hebben geknipt in t filmpje. toen was ie echt boos:P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:39

jammer, ik heb het net gemist gister... kijk ik 1 keer niet hart van NL... Boos!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 20:59

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:13

heb net even zitten kijken, helaas geen geluid hier (ben op mn werk).
Vanavond ga ik nog even op mn eigen pc kijken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 14:55

ja, met geluid is wel zo leuk Lachen ze hebben er zelfs een heel `hip` muziekje onder gezet. best lol;)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 15:01

het gebeurd vaker hoor, dat iemand die revalideerd in afwachting van een aangepast huis, tijdelijk in een bejaardenhuis wordt geplaatst.
maak er het beste van zou ik zeggen, van horen zeggen weet ik dat personeel het wel gezellig vind Lachen
het brengt wat leven in de brouwerij.

wat betreft al je hulpmiddelen die je hebt staan maar niet gebruikt, dat lijkt me erg lastig voor je, ik ga er even vanuit dat je je binnenshuis ook in een stoel verplaatst, dus dan is het erg vervelend als je huis volstaat met obstakels.
ik heb zelf ook allerlei voorzieningen hier in huis, maar als iets vervangen wordt zorg ik er wel voor dat het oude ook zsm de deur uit gaat!
laat ze het bij het hulpmiddelencentrum mar in het depot zetten, daar hebben ze teminste de ruimte ervoor!