Het hoge aantrekkelijkheidsgehalte van óúde mannen - Aaargh!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

Re: Het hoge aantrekkelijkheidsgehalte van óúde mannen - Aaargh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:00

BibicheB schreef:
Ook hier geen "papa-syndroom"... Tong uitsteken Maar wel een relatie met een vent die aardig wat jaartjes ouder is. Ik ben inmiddels 21 en hij is 38, we wonen alweer 2,5 jaar samen en zijn bijzonder happy met elkaar! Haha! We hebben een hele goede relatie, maken veel plezier met elkaar en zijn gelijkwaardig aan elkaar. We zijn allebei flink eigenwijs (of laat ik eigenzinnig zeggen, dat klinkt positiever Clown ) wat misschien daaraan bijdraagt (nee ik ben dus niet het typje wat over me heen laat lopen..). Ook woonde ik op mn 18de (toen we elkaar ontmoette) al op mezelf en was ik zeer zelfstandig/onafhankelijk en hij is gewoon heel erg jong van geest, jong in zijn doen en laten en gewoon een heel leuk persoon. *LOL*

Ook heeft mijn vriend 2 kids, die de helft van de tijd hier wonen. Ik ben nog nooit zo gek geweest op een paar van die maffe kereltjes, geweldig! Kwijl Ook ga ik veel om met mn vriend zijn ex (de moeder van de kids) die op 5 minuutjes fietsen woont en waar ik dus goede vriendinnen mee ben (ja nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die denken; dat kan niet... het kan dus wel! En waarom zou je het elkaar moeilijker maken dan nodig?!) We zitten regelmatig samen op het terras of in de kroeg terwijl papa op de kids past (als hij geen zin heeft om mee te gaan) Go jij! Go jij!

Ik heb altijd wel een voorkeur voor een paar jaar oudere jongens gehad maar dan meer in de richting van tot een jaar of 6 (denk: ik 18- hij 24 etc), wat waarschijnlijk voortkomt uit dat ik al erg jong erg ver voor mijn leeftijd was. Bovendien werkte ik als 15 jarige achter de bar en dacht iedereen dat ik 19 was. Dan direct nog maar een eventueel vooroordeel uit de lucht halen: ik heb een fijne jeugd gehad met hele lieve ouders en een heel leuk zusje, een geweldig thuis dus). Afgod Toen ik mijn vriend leerde kennen (we verkeerden in dezelfde vriendengroep) was een relatie in eerste instantie geen optie, maar we vonden elkaar zo leuk dat we uiteindelijk maar gedacht hebben; we zien wel waar het beland! Nou ja; hier dus Tong uitsteken Mijn ouders zijn overigens heel erg gek op hem en op de kids! (we gaan zelfs elk jaar met zn allen op wintersport) Haha!

Leuk om te lezen hoe goed zo'n relaties kunnen lopen en dan niet alleen met je lief, maar ook met z'n kinderen en zelfs z'n ex! Veel geluk nog. Haha!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:43

Nee nee je bent niet de enige. Ik heb ook nog nooit iemand leuk gevonden onder de 25. Gelukkig dat ik niet de enige ben. Lachen

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:50

Musetta schreef:
Leuk om te lezen hoe goed zo'n relaties kunnen lopen en dan niet alleen met je lief, maar ook met z'n kinderen en zelfs z'n ex! Veel geluk nog. Haha!

Thanks!! Het klinkt sommige mensen misschien vreemd in de oren, maar ik vind onze relatie heel vanzelfsprekend. Een goede relatie doe je je best voor, daar werk je aan en dat krijg je terug.

Kijk er zijn héél veel koppels (leeftijdsgenoten) die uit elkaar gaan, alleen mochten wij dat ooit doen zullen mensen altijd zeggen ; zie je wel.. Maar ja wij zijn heel gelukkig zo, en laten we gewoon zo (goed plan, niet?!) Tong uitsteken

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:05

Musetta schreef:
BibicheB schreef:
Ook hier geen "papa-syndroom"... Tong uitsteken Maar wel een relatie met een vent die aardig wat jaartjes ouder is. Ik ben inmiddels 21 en hij is 38, we wonen alweer 2,5 jaar samen en zijn bijzonder happy met elkaar! Haha! We hebben een hele goede relatie, maken veel plezier met elkaar en zijn gelijkwaardig aan elkaar. We zijn allebei flink eigenwijs (of laat ik eigenzinnig zeggen, dat klinkt positiever Clown ) wat misschien daaraan bijdraagt (nee ik ben dus niet het typje wat over me heen laat lopen..). Ook woonde ik op mn 18de (toen we elkaar ontmoette) al op mezelf en was ik zeer zelfstandig/onafhankelijk en hij is gewoon heel erg jong van geest, jong in zijn doen en laten en gewoon een heel leuk persoon. *LOL*

Ook heeft mijn vriend 2 kids, die de helft van de tijd hier wonen. Ik ben nog nooit zo gek geweest op een paar van die maffe kereltjes, geweldig! Kwijl Ook ga ik veel om met mn vriend zijn ex (de moeder van de kids) die op 5 minuutjes fietsen woont en waar ik dus goede vriendinnen mee ben (ja nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die denken; dat kan niet... het kan dus wel! En waarom zou je het elkaar moeilijker maken dan nodig?!) We zitten regelmatig samen op het terras of in de kroeg terwijl papa op de kids past (als hij geen zin heeft om mee te gaan) Go jij! Go jij!

Ik heb altijd wel een voorkeur voor een paar jaar oudere jongens gehad maar dan meer in de richting van tot een jaar of 6 (denk: ik 18- hij 24 etc), wat waarschijnlijk voortkomt uit dat ik al erg jong erg ver voor mijn leeftijd was. Bovendien werkte ik als 15 jarige achter de bar en dacht iedereen dat ik 19 was. Dan direct nog maar een eventueel vooroordeel uit de lucht halen: ik heb een fijne jeugd gehad met hele lieve ouders en een heel leuk zusje, een geweldig thuis dus). Afgod Toen ik mijn vriend leerde kennen (we verkeerden in dezelfde vriendengroep) was een relatie in eerste instantie geen optie, maar we vonden elkaar zo leuk dat we uiteindelijk maar gedacht hebben; we zien wel waar het beland! Nou ja; hier dus Tong uitsteken Mijn ouders zijn overigens heel erg gek op hem en op de kids! (we gaan zelfs elk jaar met zn allen op wintersport) Haha!

ik kan eigenlijk ook erg goed opschieten met de ex van me vriend
ook zij hebben samen 2 kindjes
we doen veel dingen met zn allen en het is altijd erg gezellig

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:35

Myukii schreef:
skara schreef:
Een meisje dat op haar vader valt noemen ze het Electra-complex. Knipoog
Is hetzelfde verhaal als Oeidipus maar dan de dochter-vader relatie ipv zoon en moeder.

Myukii ik begrijp die reactie van jouw vriendinnen wel. Dat is een normale reactie op jouw situatie.

Brrr die Alan Rickman ziet er zo oud uit als mijn vader.
Voor Brad Pitt of Johnny Dep wil ik nog wel een uitzondering maken (voor Bon Jovi ook). Haha!

En mag ik vragen waarom je dat vind? Lachen Gewoon een vraagje hoor, want ík vind het dus geen normale reactie, haha! Het is niet zo dat ik van plan ben, bij de eerste de beste gelegenheid die zich voordoet, met die man het bed in te duiken, ik ben niet eng/gevaarlijk/raar bezig (tenzij je het vallen op oudere mannen raar vind, maargoed Haha! ), en net wat Kirri zegt: liefde houd je niet tegen..

Als jouw vriendinnen zo'n reactie geven is dat niet omdat ze het je niet gunnen om verliefd te zijn maar eerder om je te beschermen. Dat wil niet zeggen dat je gevaarlijk bezig bent maar je vriendinnen willen gewoon niet dat zo'n oudere man misbruik zou maken van een veel jonger meisje (ik wil hier niet mee zeggen dat alle oudere mannen dat doen).
Een vriendin van mij heeft toen ze 15 was een relatie gehad met een man van 32. Toen ze dat vertelde heb ik daar niet zo positief op gereageerd en dat deed ik enkel omdat ik het niet gezond vond dat die man van 32 geïnteresseerd was in 15-jarige meisje en omdat de machtsverhouding tussen 2 personen met zo'n groot leeftijdsverschil niet gelijkwaardig ligt.
Dat betekent nog altijd niet dat je vriendinnen niet blij zijn omdat je verliefd bent, ze gunnen jou heus wel een lieve vriend. Enigste reden waarom ze zo reageerden is omdat ze niet willen dat hun vriendin gekwetst wordt.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:40

Myukii schreef:
skara schreef:
Een meisje dat op haar vader valt noemen ze het Electra-complex. Knipoog
Is hetzelfde verhaal als Oeidipus maar dan de dochter-vader relatie ipv zoon en moeder.

Myukii ik begrijp die reactie van jouw vriendinnen wel. Dat is een normale reactie op jouw situatie.

Brrr die Alan Rickman ziet er zo oud uit als mijn vader.
Voor Brad Pitt of Johnny Dep wil ik nog wel een uitzondering maken (voor Bon Jovi ook). Haha!

En mag ik vragen waarom je dat vind? Lachen Gewoon een vraagje hoor, want ík vind het dus geen normale reactie, haha! Het is niet zo dat ik van plan ben, bij de eerste de beste gelegenheid die zich voordoet, met die man het bed in te duiken, ik ben niet eng/gevaarlijk/raar bezig (tenzij je het vallen op oudere mannen raar vind, maargoed Haha! ), en net wat Kirri zegt: liefde houd je niet tegen..

Als jouw vriendinnen zo'n reactie geven is dat niet omdat ze het je niet gunnen om verliefd te zijn maar eerder om je te beschermen. Dat wil niet zeggen dat je gevaarlijk bezig bent maar je vriendinnen willen gewoon niet dat zo'n oudere man misbruik zou maken van een veel jonger meisje (ik wil hier niet mee zeggen dat alle oudere mannen dat doen).
Een vriendin van mij heeft toen ze 15 was een relatie gehad met een man van 32. Toen ze dat vertelde heb ik daar niet zo positief op gereageerd en dat deed ik enkel omdat ik het niet gezond vond dat die man van 32 geïnteresseerd was in 15-jarige meisje en omdat de machtsverhouding tussen 2 personen met zo'n groot leeftijdsverschil niet gelijkwaardig ligt.
Dat betekent nog altijd niet dat je vriendinnen niet blij zijn omdat je verliefd bent, ze gunnen jou heus wel een lieve vriend. Enigste reden waarom ze zo reageerden is omdat ze niet willen dat hun vriendin gekwetst wordt.[/quote]

sluit me voledig aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:58

Geen enkel probleem mee, mits er geen minderjarige in het spel zijn.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:51

Tjaa.. Ik heb een vriend van 25 en ben zelf 17. Ik zeg altijd maar zolang hij lief is en het allemaal goed gaat.. Knipoog

Ik kreeg van mijn ouders te horen dat het wel veel verschil was. Wat ik zelf nog wel mee vind vallen. 7 jaar. Maar ze gaan er gelukkig wel mee accoord.

Mijn vriendinnen vinden het leuk dat we nu iets hebben. Die riepen al maanden dat het iets zou worden tussen ons.... Maar dit komt denk ik ook omdat ze hem kennen?!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:16

Ik denk altijd maar zo:
17 en 25 klinkt heel groot.

Maar wat als je straks 50 en 57 bent?
Oh...dat klinkt een stuk minder griezelig.

Toch ben ik tegen op de echte man-kind relaties.Zo ken ik iemand die 14 was en met een man van 41 iets begon.
Dat draaide dus ook echt uit op een sexuele relatie.
Dan krijg ik mijn twijfels bij de man...

Zelf val ik ook niet op mannen van mijn leeftijd,die vindt ik veel te kinderachtig.Tom is net 4 jaar ouder,en dat vindt ik prima.
Maar echt oud,nee,daar val ik niet op.Ik begrijp wel dat er mensen zijn die dat wel hebben en dat lijkt me heel lastig.
Je omgeving heeft al snel een oordeel,en niet veel relaties zijn daar tegen bestand...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:36

Ontdekt dit topic nu pas..

Maar hier nog 1, ik heb wel bij meerdere mannen gehad/nog steeds, die ik leuker vind dan leuk. Tong uitsteken
Deze waren/zijn ook rond de 30/40, tsja, houd het maar eens tegen die gevoelens. Tong uitsteken
Ik ben zelf bijna 18 trouwens.. Dat vind ik alweer iets heel anders als bv. een meisje van 14/15 ofzo.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:39

shettie schreef:
ik kan eigenlijk ook erg goed opschieten met de ex van me vriend
ook zij hebben samen 2 kindjes
we doen veel dingen met zn allen en het is altijd erg gezellig

(Een beetje een late reactie maar ik was het topic even vergeten..)

@shettie: Nou perfect en ideaal toch?!! In die situatie zitten wij dus ook en ik vind het erg gezellig! Ook voor de kids is het erg makkelijk en fijn! Houden zo, zou ik zeggen! Vork Veel geluk samen!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 14:42

MarrieLeen schreef:
Ontdekt dit topic nu pas..

Maar hier nog 1, ik heb wel bij meerdere mannen gehad/nog steeds, die ik leuker vind dan leuk. Tong uitsteken
Deze waren/zijn ook rond de 30/40, tsja, houd het maar eens tegen die gevoelens. Tong uitsteken
Ik ben zelf bijna 18 trouwens.. Dat vind ik alweer iets heel anders als bv. een meisje van 14/15 ofzo.

Ik denk dat je daar inderdaad een goed punt hebt. Al is de een voor haar leeftijd verder dan de ander, 18 of 14 jaar maakt toch een groot verschil!

Volgens mij zijn er behoorlijk veel meiden die regelmatig (of altijd) op jongens/mannen van een aantal jaar ouder vallen als ik dit zo allemaal hoor! Clown

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:44

(wat ik me stiekem een beetje afvraag)
Hoe hebben jullie 'het' thuis verteld, en hoe waren de reacties?
Ik geloof niet dat ik het durf Vork

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:14

shettie schreef:
annastasia schreef:
heerlijk zo'n topic!
Door veel mensen wordt direct gezegd, wat moet je met zo'n oude vent. of, jullie beginnen zeker ook al aan kinderen.

Ook ik heb dus een oudere vriend.
Ik ben 21, hij is 36.

Jongens van mijn eigen leeftijd vind ik dus totaal niet aantrekkelijk, en meestal een tikkeltje irritant/lekker onvolwassen en niet serieus.
Maar die lekkere kerels die begin 30 zijn Kwijl Kwijl Kwijl of laatst zelf 1tje die nog maar 26 was...
ze hebben iets over zich heen wat ik niet kan beschrijven.

hier ben ik het helemaal mee eens
mijn vriend en ik schelen 20 jaar
maar we zijn onwijs gelukkig

Fijn dat je gelukkig bent! Maar nu vraag ik me af, zit je niet met bepaalde vragen! Zoals wat zullen zijn kinderen ervan vinden. Zijn ex/vrouw vriendin? Ik denk dat je op gegeven moment wel een heleboel problemen kan krijgen. Op dit moment ben je gelukkig en is het fijn. Maar er is ook nog een toekomst. Voor jou is dat denk ik ook je school? Jouw vriend is al een stuk verder dan jij bent. Ik heb zelf met mijn vriend die 6 jaar ouder is al wel eens dat ik voel dat ik toch een stukje minder ervaring in bepaalde dingen heb. En dat is niet op seksueel gebied hoor, maar gewoon met werk/studie etc. Nog nooit getwijfeld over zulke dingen?

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:21

ik ben zelf 18 en ben een paar maanden terug op 3 sept getrouwd met mijn41 jarige vriend. We zijn erg gelukkig samen en kunnen samen lekker de paarden verzorgen ed. Mijn vriend heeft geen kinder van zijn vorig huwelijk gelukkig, wij willen ook geen kinder, is het wel eerlijk voor zon kind met zo'n jonge moeder en een relatief oude vader? en verder zou ik mezelf ook niet graag als moeder zien, die verantwoordelijkheid enzo....

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:49

Kristie schreef:

Eerlijk gezegt ging dat nogal makkelijk! Tong uitsteken

Ik kende mijn vriend (toen dus nog niet mijn vriend Tong uitsteken) al van de sportschool en was al een paar keer met hem wezen stappen (wij behoorden tot dezelfde vriendengroep) en daar had ik mn moeder al uitgebreid over verteld (ik heb een hele leuke relatie met mn moeder en vertel bijna alles aan haar). Tijdens het stappen was de aantrekkingskracht al erg aanwezig maar toen hadden we nog zo iets van; het is niet echt een optie en wel veel leeftijdsverschil.. Uiteindelijk zijn we na een keer of 4/5 stappen samen naar mijn huis gegaan (ik woonde al op mezelf) en daar zijn we 3 dagen samen geweest. Daarna hebben we besloten het gewoon een kans te geven en wel te zien waar het zou belanden! Vork

Op dat moment heb ik mijn moeder gebeld (woonde te ver weg *160km* om even langs te gaan) en gezegt; mam.. ik moet je iets vertellen.. (zij enthousiast; nou vertel?) Nou... Tja.. Paul en ik hebben besloten om toch eens samen verder te gaan en het gewoon te proberen *zenuwen, toch wat bang voor reactie* (zij heel droog; o okee, ik hoop dat je heel gelukkig wordt!) Nou ja dat was het wel zo'n beetje, mn moeder klonkt gewoon als normaal en ze zei het echt gemeend Clown

Nouja goed de week daarop zijn we naar mijn ouders geweest *toch weer even zenuwen* en daarna zijn we doorgereden naar zijn huis (ik woonde in Purmerend en hij in Mierlo, yep ook 160km Vork ). Daar heb ik zijn kids voor het eerst gezien (niet zo direct geintroduceerd als DE vriendin hoor maar gewoon als EEN vriendin) en de volgende dag was zijn zusje jarig en heb ik dus de rest van de familie gezien (incl schoonouders en ex).
Tja zal je wel denken; nou dat deed ik ook.. Tjonge jonge..!! Veel te veel van het goede, niet goed over nagedacht, veel te spontaan Tong uitsteken Maar ging allemaal prima hoor, haha! Achteraf zou ik het anders doen, maar goed..

Nou toen kenden we dus iedereen Koe (Mijn moeder zei achteraf over haar nuchtere reactie over de telefoon: tja ik dacht, ik zal hem eerst wel eens zien en dan oordelen)

Ik ben trouwens nooit meer weggegaan (ja 2x 1 nachtje ofzo) en we zijn direct samen gaan wonen (elke dag 2*160km afleggen was ook geen optie). Mijn appartement heb ik nog 5 maanden aangehouden en toen ook maar opgezegt want tja zeg nou eerlijk; dat is ook zonde van het geld..

Inmiddels zijn we dus 2,5 jaar verder en super gelukkig! Mijn ouders zijn overigens super gek op mijn vriend en de kids (jaja ze zijn vervroegd opa en oma). Ook gaan we elk jaar met zn allen op wintersport en we zijn ook een keer met mn ouders en zusje naar Griekenland geweest.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:29

ik val ook altijd op oudere mannen Clown
nu heb ik dus een vriend van 7 jaar ouder Schijnheilig

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 01:30

Ik was 15 en had ook een vriendje van 23.
Ik heb het altijd heel leuk met hem gehad en het ging eigenlijk wel goed.

Ik ben nu 17 en heb een vriend van 18 dus die ene jongen was denk ik gewoon toeval Haha!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:49

Citaat:
Fijn dat je gelukkig bent! Maar nu vraag ik me af, zit je niet met bepaalde vragen! Zoals wat zullen zijn kinderen ervan vinden. Zijn ex/vrouw vriendin? Ik denk dat je op gegeven moment wel een heleboel problemen kan krijgen. Op dit moment ben je gelukkig en is het fijn. Maar er is ook nog een toekomst. Voor jou is dat denk ik ook je school? Jouw vriend is al een stuk verder dan jij bent. Ik heb zelf met mijn vriend die 6 jaar ouder is al wel eens dat ik voel dat ik toch een stukje minder ervaring in bepaalde dingen heb. En dat is niet op seksueel gebied hoor, maar gewoon met werk/studie etc. Nog nooit getwijfeld over zulke dingen?

heb je het tegen mij
zoja ?
nou wat je hier boven kon lezen. zijn ex en ik zijn vriendinnen.
het gaat harstikke goed tussen ons.
de klik met de kidz was er ook meteen.
over die ervaring, dat weten we.
dat wisten we ook toen we een jaar geleden begonnen,
we zijn inmiddels alweer een jaar samen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:05

Kristie schreef:

Ik vertelde het mijn moeder toen Cor en ik al 2 maanden ofzo samen waren.
Ze reageerde in 1e instantie niet zo positief, maar na een tijdje is ze hem wel gaan accepteren.
Nu accepteerd ze hem niet meer, omdat hij het voor zichzelf heeft verpest (ga ik alemaal niet uitleggen, te pijnlijk).

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:57

Hey, ik kom ook eens even kijken in dit topic!

Doorgaans val ik wel op wat oudere jongens/mannen maar denk dan aan een jaar of 25 ofzo! Zelf ben ik 21.

Maar ik heb nu een crush op een collega van mij! Ken hem al ruim een jaar maar heb er nooit wat in gezien, maar afgelopen weekend feest gehad op mijn werk en leuk met hem zitten praten en deze week een kerstborrel en weer bij elkaar gekomen en zitten praten en t gaat zo gemakkelijk allemaal en nu ik alles zo bij elkaar optel voel ik dat ik verliefd aan t worden ben. Dat is vor t eerst dat ik echt op een "oudere" man val, aangezien hij 35 is. Hij komt net uit een scheiding en heeft geen kinderen, en krijg het idee dat hij mij ook wel een leuke meid vindt!

Ben er alleen nog niet achter of hij mij gewoon als een leuke meid ziet als een vriendin of echt voor een relatie, dus daar gaan we dan maar proberen achter te komen en dan zien we wel waar t op uitkomt!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:39

Ik kan niet vallen op jongens/mannen van mij eigen leeftijd. Ik ben nu 18 en de mannen moeten zowiezo boven de 20 zijn. Mijn vriend is nu 23 5 jaar verschil, dat valt nog wle mee :p.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:55

Owww daar heb k heeeel soms last van! Echt erg haha mja k vind Johnny Depp ook erg leuk en die is ook wel bijna dubbel mijn leeftijd! Ik val iig nooit op jongere mannen.. M'n vriend is maar 2 jaar ouder!