Boete wegens stakingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boete wegens stakingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:58

ww, toch ff terug lezen, snap je het wel, ga het niet herhalen....

idd verootjoo
Hele dag aan het koffie apparaat en copieer apparaat
Dat weet je toch wel Tong uitsteken

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:00

oef ik werk wel meer dan 40 uur en daarnaast ook mijn eigen bedrijf. tuurlijk is er tijd van ontspanning en tuurlijk tijd voor een babbeltje. maar ach van de lesuren die je hebt duurt het al 5 min. voordat iedereen zit en zijn boek heeft en ieder uur loop je ook van de ene les naar de andere en dan heb je na iedere 2 uur ook nog wat pauzes. Ik ervaar werken als veel zwaarder dan school. En ik heb absoluut geen makkelijke opleidingen gedaan...

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:01

Ik vind de boete terecht,ik hoop alleen dat ze met het geld de schade vergoeden aan de mensen die schade hebben geleden door de staking.Het is gewoon pure vernieling!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:04

RK, even teruglezen, dan weet je ook wat ik al erop heb gezegd.

Verder geef ik al aan dat mijn ervaringen heel anders zijn. Maar laat jullie lekker doordrammen over dat wij scholieren het makkelijk hebben.. vergeleken met later, ja, natuurlijk is werk zwaarder dan school. Daar heb ik ook al op gereageerd, maar mensen klagen gewoon graag over hoe slecht ze het hebben of vroeger hadden en vinden nou eenmaal al gauw dat niemand die het minder zwaar heeft dan zij, mag klagen... Maar dat heeft allemaal niets met dit topic te maken. Al dat gezeik op scholieren hier heeft weinig met het topic te maken, maar het lijkt wel alsof mensen niet snappen wat de reden is dat scholieren staken...

Veel lesuren, graag, geef mij maar uren meer wiskunde, natuurkunde, of biologie in de week, zoals al eerder gezegd. Maar ik heb ook al eerder aangegeven wat de problemen zijn van die meer lesuren die ze willen invoeren...

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:05

Haha, als de meeste van jullie met jullie kont nog in de schoolbanken hadden gezeten had 75% van jullie ook lopen mekkeren en waren jullie óók gaan staken ROFL
Omdat jullie "boven"ons staan kwa hard werken etc... en het voor jullie alleen nog maar slechter kan worden dan dat jullie het nu al hebben. Lange werktijden, etc etc etc. Daarom zouden wij scholieren niet mogen klagen. Tot dat jullie baas zegt dat jullie allemaal wel een half uur, tot uur langer moeten blijven. Jullie tussen door geen rookpauze's meer mogen nemen. Maar dan mogen jullie ook niet zeuren hoor Lachen
Laatst bijgewerkt door __Esther__ op 28-11-07 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:07

__Esther__ schreef:
Haha, als de meeste van jullie met jullie kont nog in de schoolbanken hadden gezeten had 75% van jullie ook lopen mekkeren en waren jullie óók gaan staken ROFL
Omdat jullie "boven"ons staan kwa hard werken etc... en het voor jullie alleen nog maar slechter kunnen worden dan dat jullie het nu al hebben. Lange werktijden, etc etc etc. Daarom zouden wij scholieren niet mogen klagen. Tot dat jullie baas zegt dat jullie allemaal wel een half uur, tot uur langer moeten blijven. Jullie tussen door geen rookpauze's meer mogen nemen. Maar dan mogen jullie ook niet zeuren hoor Lachen

Precies!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:13

__Esther__ schreef:
Omdat jullie "boven"ons staan kwa hard werken etc... en het voor jullie alleen nog maar slechter kan worden dan dat jullie het nu al hebben. Lange werktijden, etc etc etc. Daarom zouden wij scholieren niet mogen klagen. Tot dat jullie baas zegt dat jullie allemaal wel een half uur, tot uur langer moeten blijven. Jullie tussen door geen rookpauze's meer mogen nemen. Maar dan mogen jullie ook niet zeuren hoor Lachen

Denk dat het er aan ligt dat onze ogen geopend zijn... school is nog zó relaxed.

Ik heb trouwens al geen rookpauzes. Werk in de fysiotherapie en het gebeurt zo váák dat er nog een paar patiënten opbellen of ze alsjeblieft nog even langs mogen komen, als ik op het punt sta om naar huis te gaan, na een dag van 9 uur. Moet ik ze dan met vreselijk veel pijn laten wachten tot de volgende ochtend? Ik heb er nog nooit om gestaakt hoor. Overwerken hoort bij je baan. Je werkt tot je werk af is, en niet tot een bepaalde tijd Knipoog

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:16

Uhm... overwerken hoort niet echt bij je baan.
En je moet ook niet klagen. JIJ bent toch degene die zegt, "Is goed hoor mevrouw kom maar." Lachen Ja je kan ook nee zeggen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:19

__Esther__ schreef:
Uhm... overwerken hoort niet echt bij je baan.
En je moet ook niet klagen. JIJ bent toch degene die zegt, "Is goed hoor mevrouw kom maar." Lachen Ja je kan ook nee zeggen.

Ik denk wel dat overwerken er af en toe toch wel bijhoort , in sommige beroepen meer als in andere.Op Het werk wat ik eerst deed moest ook alles af zijn voor je naar huis kon en ik ging eigenlijk nooit om 5 uur naar huis Lachen maargoed als je met mensen of dieren werkt kun je moeilyk op vaste tijden zeggen dat je stopt .

Maar ik blijf het wel vervelend vinden dat school zoveel met werk word vergeleken.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:20

Waarom doen ze van die belachelijk hoge boetes? Daar schiet je juist niks mee op. Veel scholieren hebben daar helemaal niet het geld voor. Dus betalen de ouders vaak. Maar daar leren ze toch niks van? Geef dan een boete tot 75 euro. Dan kunnen ze het lekker zelf betalen Knipoog

verootjoo

zeker hoort overwerken wel bij je baan Knipoog Als je naar huis gaat, moet je werk voor die dag af zijn. Dat is bij elke baan zo. Als jij dat niet redt voor 1700, blijf je of langer, of begin je eerder Knipoog

In de zorg kun je geen nee zeggen. Zeker niet nu er in de fysiotherapie directe toegankelijkheid is. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen klantenbestand. Te vaak nee zeggen help je je hele bedrijf naar de klote, en daar word je baas niet blij van

Anoniem

verootjoo schreef:
WildWings schreef:
wat nou als je je beter thuis kan concentreren op je huiswerk dan op school.

Daar zul je toch zelf aan moeten werken dan. Denk niet dat je baas het later op prijs gaat stellen als je met die smoes aankomt; 'Ik blijf vandaag thuis, want ik kan me hier beter concentreren dan op kantoor'

Tsja. Op het werk & op school is wel wat anders.
Echt. Ik heb zo'n drukke klas, nee dan ga je fijn Eventjes Latijn leren? Haha! Haha!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:21

Tja... dat het uit loopt oke.
Daar moet je van te voren rekening mee houden.
Maar als er net een half uurtje voor sluitings tijd gebelt word. Ooh ik heb zo'n last van mijn grote teen. Ja nou.. die zit er morgen ook nog wel aan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:23

verootjoo schreef:
Denk dat het er aan ligt dat onze ogen geopend zijn... school is nog zó relaxed.

Mijn hemel.. waarom blijven mensen maar doordrammen met die vergelijking dat school chill is vergeleken met een latere baan? Daarom heb je ook EERST de peuterspeelzaal bijvoorbeeld, DAN de basisschool, DAN de middelbare school, DAN nog een opleiding, evt nog een vervolgopleiding, en ga je DAN pas werken. Het bouwt zich op qua uren.

Ik bedoel, ik kan nu ook wel gillen JOH de peuterspeulzaal was echt ZO relaxed, ik heb het maar zwaar eigenlijk Verdrietig
Maar dat heeft niets met geopende ogen te maken.. eerder met een vergelijking maar blijven maken die gewoon niets te maken heeft met het hele topic.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:23

__Esther__ schreef:
Tja... dat het uit loopt oke.
Daar moet je van te voren rekening mee houden.
Maar als er net een half uurtje voor sluitings tijd gebelt word. Ooh ik heb zo'n last van mijn grote teen. Ja nou.. die zit er morgen ook nog wel aan Lachen

Tuurlijk kun je wel een snelanamnese even uitvoeren, maar sommige dingen kunnen niet wachten Knipoog Er zijn dingen die binnen 24 en het liefst nog sneller behandelt moeten worden, anders kan het niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:24

verootjoo schreef:
Tuurlijk kun je wel een snelanamnese even uitvoeren, maar sommige dingen kunnen niet wachten Knipoog Er zijn dingen die binnen 24 en het liefst nog sneller behandelt moeten worden, anders kan het niet meer.

Dan denk ik dat ze bij het ziekenhuis beter af zijn dan bij de fysio als het zo ernstig is Verward
Maar dat is helemaal off-topic.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:25

maaruhh we gaan een beetje off-topic Lachen

Het ging hier meer over de boete die ze de leerling willen gaan opleggen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:31

verootjoo schreef:
Citaat:
De helft van die koters weet niet eens waarom ze staken en gebruiken dit als goed excuus om te lopen rellen. Volkomen terecht.

de helft?? Denk zeker 80%, zo niet meer

En die verpesten het dus wel even lekker voor die 20 % die wéét waarvoor ze staakt, namelijk het hoge aantal zinloze lessen en dus niet teveel les.

Meer les had mij ook niet uitgemaakt, als ik er maar wat leeeerde!!! Waarom lezen mensen daar altidj overheen? Het gaat helemaal niet om die 1040 uur, het gaat erom dat 20% daarvan zo zinloos is, sommige mensen worden met zijn allen in een lokaal gepropt met de concierge erbij, en dan mogen ze huiswerk gaan maken.

Het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:38

imd schreef:
En die verpesten het dus wel even lekker voor die 20 % die wéét waarvoor ze staakt, namelijk het hoge aantal zinloze lessen en dus niet teveel les.

Meer les had mij ook niet uitgemaakt, als ik er maar wat leeeerde!!! Waarom lezen mensen daar altidj overheen? Het gaat helemaal niet om die 1040 uur, het gaat erom dat 20% daarvan zo zinloos is, sommige mensen worden met zijn allen in een lokaal gepropt met de concierge erbij, en dan mogen ze huiswerk gaan maken.

Het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit.

Amen Afgod

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:40

Vorig jaar hadden heel veel mensen geklaagd over dat leerlingen té weinig les krijgen, er te veel uren uit vielen en ga zo maar door. De overheid heeft deze kans gegrepen en heeft het aantal school uren omhoog gekrikt. Máár dit heeft echter geen zin want er zijn nog steeds niet genoeg leraren die deze extra uren op kunnen vullen. Hierdoor krijg je dus idd dat ze leerlingen in een lokaal gooien. Met een klein beetje geluk is dat nog wel onder toezicht en word er gezegd; Huiswerk af maken. Dat is erg lastig als je bijvoorbeel dat ene vak super moeilijk vind en er geen leraar is waar je het even aan kan vragen? Gevolg... als je al je HW kan maken in de drukte die ontstaat omdat er geen of niet genoeg toezicht is, heb je dus al het andere werk af. Wat moet je dan verder gaan doen? Beetje uit je neus zitten gaan baggeren? Of je krijgt vakken als, leren boetseren etc. Nee! dat is motiverend. Dat is dan hetzelfde als dat jou baas zegt: Truus zou je even kunnen dweilen? Of maak je het rookhok schoon? Of Zou je even mijn kantoor aan kant kunnen maken?Of ga maar een cursus volgen over hoe een koe een haas vangt Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:48

Ik geoof dat ik maar eens uit dit topic stap en het nog eens bij bepaalde mensen voor de voetjes ga gooien over 10/15 jaar
Denk dat de antwoorden bij vele zich het schaamrood rond de kaken zal komen te staan...

Idd verootje, dan zijn de oogjes misschien geopend....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:31

Ik vind het terecht. 3 kwart van de stakende scholieren weten niet eens waarover het gaat. Ze gaan gewoon mee omdat het "leuk" of "stoer" is.
Kom op mensen ik zit ook nog op school, en we hebben het absoluut niet zwaar. Niet zo aanstellen hoor. Ga maar eens 40 uur per week werken.
Er is leerplicht, en als je verder wil komen in je leven zou je toch echt naar school toe moeten. Wil je wat bereiken moet je niet zo zeiken.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:21

Ik vind dat er vanuit de scholieren een heleboel loze argumenten komen zoals;
- waar is mijn sociale leven
- school is niet te vergelijken met werk....

Het enige zinvolle vind ik de inhoud van de uren, want ja, ik vind wel dat ze er voor moeten zorgen om die 1040 uur zinvol in te vullen.

Maar mensen...sociale leven, als je bedenkt dat een week 168 uur heeft...en je zou elke week van 8.30 tot 16.30 op school zitten (a 8 uur per dag dus) wat dus 40 uur per week is....dan blijven er nog 128 uur over...reken daar nog 56 uur slapen per week af...dan heb je 72 uur over voor je sociale leven, je hobbies en je huiswerk.

En niet te vergelijken met werk...nee dat is het zeker niet...vandaar dat deze stakingen ook zo ontzettend 'loos' zijn...ga eens ruiken aan het echte leven.

En ik blijf bij mijn mening...scholieren hebben nog veels te veel tijd over om rotzooi te trappen en rond te hangen overal en nergens.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:23

die loze uren dat maak ik nu ook mee op school. Maar het ligt er ook een beetje aan wat je er zelf van maakt toch.
Op school krijg je vaak het gezeur: mag ik eerder weg ik heb hier niets aan ik heb thuis wel wat beters te doen. Nou wat doe je dan in vredes naam op school???

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:30

Ehum dat scholieren staken,prima!! Haha!
Maar wat hun doen is geen staken,ze slopen de boel!!!En dan met name de spullen van hard werkende mensen,dat vind ik belachelijk.Het zal je kind maar wezen.Wat ik zo voorbij zie komen op TV zijn verdomme kinderen van 13!!Ze hebben de grootste monden,te asociaal voor woorden!Ik heb er geen goed woord voor over Boos! .Uiteindelijk betalen we met zij allen de schade als de belastingen weer omhoog gaan.

Staken prima!Maar dit heeft niks met staken te maken Bloos