Staking op school!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Staking op school!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:36

aleida_thijs schreef:
wohooo wat een reacties!! Bloos!
Er staat ook al wat op youtube geloof ik...

Onze school zal er over een halfuurtje ook wel op te vinden zijn.. Huilen van het lachen

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:36

Maethoriel schreef:
Ik vind de manier waarop er gestaakt wordt echt dieptriest...mag hopen dat dat niet de afspiegeling is van de jeugd van tegenwoordig Op deze manier neemt niemand ze toch ook serieus, als ze zich gedragen als een kudde hooligans Nors opkijken

Bovendien vind ik die 1040-uren norm láng zo gek nog niet. Met een beetje geluk heb je met 16 jaar je VMBO-diploma op zak en kun je direct gaan werken. In de supermarkt ofzo, je hebt immers níks anders dan je middelbare schooldiploma dus de banen liggen niet voor het oprapen. Hup, van 08:00 tot 17:00, 5 tot 6 dagen in de week. Hup, eens kijken of je dan nog zo mekkert als je op school van 08:30 tot hooguit 17:00 lekker in de schoolbanken mag zitten Knipoog

Wen er maar aan: op vervolgopleidingen gaat men uit van een 40-urige werkweek, ingevuld door college's en zelfstudie. Dus niks mis mee als scholieren daar alvast aan kunnen wennen Lachen

Nou, bij ons vertellen ze nu al 9 van de 10 keer niks nuttigs. Wat moet het dan worden als we nóg langer op school moeten zitten. Nee, dan ga ik na school liever mijn bijbaantje doen, ipv langer op school.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:37

Ja en wij hebben ook gestaakt Knipoog Is prima gelukt, ben alleen week geschorst Huilen van het lachen

Joonsel

Hitime schreef:
Nog láng zo gek nog niet? Een negende uur, duurt bij ons tot 5 voor 5! Moet je nagaan, als je uit Hellouw ofzo komt, die zitten ook bij ons op school, ben je pas om 5 voor 6 thuis! Dan wordt er nog van je gedacht ook dat je minstens een half uur per vak aan je huiswerk zit, dan ben je dus bij een dag van 8 uur, 4 uur aan je huiswerk bezig, en dan wil je ook nog gaan paardrijden.. En oké, tot daar aan toe. Maar wat worden die 9de uuren dan? Huiswerk uren! Omdat onze school gewoonweg die uren niet kwijt kan aan lessen! Onze school is het er ook absolúút niet mee eens, dit is echt gewoon poedersuiker!

Als het toch hw uren zijn, dan kan je mooi je hw maken, hoef je dat na school niet te doen. Lachen Ik krijg bijna alles netjes af in de les.

Sandraah_

Zij zijden bij mij op school dat ze ook gingen staken maar het kwam er niet van..
al die kinders gingen gewoon naar de lokalen..
ja dan sta je daar in je eentje Frusty

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:38

bizzybijtje schreef:
..........in Middelburg is de politie de leerlingen gaan slaan met zo'n knuppel Scheve mond

pardon?! Bloos! Sorry, maar dat vind ik niet kunnen als agent zijnde.

Anoniem

Joonsel schreef:
Hitime schreef:
Nog láng zo gek nog niet? Een negende uur, duurt bij ons tot 5 voor 5! Moet je nagaan, als je uit Hellouw ofzo komt, die zitten ook bij ons op school, ben je pas om 5 voor 6 thuis! Dan wordt er nog van je gedacht ook dat je minstens een half uur per vak aan je huiswerk zit, dan ben je dus bij een dag van 8 uur, 4 uur aan je huiswerk bezig, en dan wil je ook nog gaan paardrijden.. En oké, tot daar aan toe. Maar wat worden die 9de uuren dan? Huiswerk uren! Omdat onze school gewoonweg die uren niet kwijt kan aan lessen! Onze school is het er ook absolúút niet mee eens, dit is echt gewoon poedersuiker!

Als het toch hw uren zijn, dan kan je mooi je hw maken, hoef je dat na school niet te doen. Lachen Ik krijg bijna alles netjes af in de les.

Wij zitten met 31 in de klas, omdat 2 kleine klassen te duur zijn. Ik kan m'n huiswerk dus niet maken met 30 gillende en joelende kinderen om me heen! Ik vind concentreren lastig, en ik wíl m'n huiswerk best maken, maar op zo'n manier wordt ik te veel afgeleid.

Achmeddie_

Jantine_ schreef:
Ja en wij hebben ook gestaakt Knipoog Is prima gelukt, ben alleen week geschorst Huilen van het lachen

Zie er het positieve van in. Schijnheilig

Weekje vakantie. Go jij! Go jij! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:39

Achmeddie_ schreef:
bizzybijtje schreef:
..........in Middelburg is de politie de leerlingen gaan slaan met zo'n knuppel Scheve mond

En wat die leerlingen doen, kan wel allemaal? Het zou wel nodig geweest zijn Lachen
Bij ons was het enige overblijfsel een hoop WC papier.. Huilen van het lachen

Aradis

Citaat:
Wij zitten met 31 in de klas, omdat 2 kleine klassen te duur zijn. Ik kan m'n huiswerk dus niet maken met 30 gillende en joelende kinderen om me heen! Ik vind concentreren lastig, en ik wíl m'n huiswerk best maken, maar op zo'n manier wordt ik te veel afgeleid.

die problemen hebben wij ook! maar dat heeft niet zo veel met 1040 uur te maken .. Dan moet je gaan staken voor te volle klassen Knipoog

Cartouchje

Ja bij ons gingen ze ook al staken.. in Bemmel.. En laat je dan net toevallig een proefwerk hebben ... gelukkig had ik dat niet maar een paar van mijn vriendinnen wel. ze konden echt niet meer concenteren. Ikzelf deed niet mee EN echt elke leraar heeft het gezegt: Er komt géén 9de uur. vandaag ook weer nieuw rooster gekregen en je raad het al tot het 8ste uur.. die staking is gewoon mislukt bij ons. we mochten er niet meer uit enzo. en toen ging het hek buiten bij onze school, op slot maar oke. het OBC is weer slim en alle kinderen klimmen over het hek heen met prikkeldraad en al. geen gewonden. ook is er geen politie bij geroepen. wel waren er echt bijna geen mensen in de les. Mijn mentor, heeft het 3de uur (uur van staking) gewoon maar 3 mensen in de les gehad.
En nu het ergste!!:
sommige kinderen wisten niet eens waarom ze staakten. uiteindlijk ging ik vragen: ja en waarom staak je dan Tong uitsteken ?
kind: ja omdat we géén negende uur krijgen en we willen dat wel. Ik zo uhh.. volgens mij willen we juist geen negende uur en je bent aan het staken omdat we dat 'zogenaamd' wel krijgen Knipoog
echt zo dom sommige.. maar ja.

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 17:39

er komen scholen op tv die staakten
vanavond om 6 uur op rtv utrecht komt het op tv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:40

Marjo_x schreef:
Citaat:

die problemen hebben wij ook! maar dat heeft niet zo veel met 1040 uur te maken .. Dan moet je gaan staken voor te volle klassen Knipoog

Nee, dat snap ik, maar die negende uren worden bij ons dus hw-uren. Dus er reageerde iemand met dat je dan mooi je huiswerk kunt maken.. Mooi niet, in zo'n volle klas werkt dat bij mij niet Clown

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:40

Nee oke, Knipoog Dan snap ik je nu Tong uitsteken

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:41

Bij ons ook staking op het Jan Arentsz.
Pcc en Willem blaeu trouwens ook. Ja

Bij ons waren er mensen aan het schreeuwen, en er waren wat prullenbakken door de aula heen gegooid. Echt heel erg onrustig was het vandaag. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:41

Cartouchje schreef:
Ja bij ons gingen ze ook al staken.. in Bemmel.. En laat je dan net toevallig een proefwerk hebben ... gelukkig had ik dat niet maar een paar van mijn vriendinnen wel. ze konden echt niet meer concenteren. Ikzelf deed niet mee EN echt elke leraar heeft het gezegt: Er komt géén 9de uur. vandaag ook weer nieuw rooster gekregen en je raad het al tot het 8ste uur.. die staking is gewoon mislukt bij ons. we mochten er niet meer uit enzo. en toen ging het hek buiten bij onze school, op slot maar oke. het OBC is weer slim en alle kinderen klimmen over het hek heen met prikkeldraad en al. geen gewonden. ook is er geen politie bij geroepen. wel waren er echt bijna geen mensen in de les. Mijn mentor, heeft het 3de uur (uur van staking) gewoon maar 3 mensen in de les gehad.
En nu het ergste!!:
sommige kinderen wisten niet eens waarom ze staakten. uiteindlijk ging ik vragen: ja en waarom staak je dan Tong uitsteken ?
kind: ja omdat we géén negende uur krijgen en we willen dat wel. Ik zo uhh.. volgens mij willen we juist geen negende uur en je bent aan het staken omdat we dat 'zogenaamd' wel krijgen Knipoog
echt zo dom sommige.. maar ja.

Dat was bij ons ook zo, ze gingen dan alleen maar staken zodat je dan even een halfuurtje geen les had.. Clown
Ik vind; als je gaat staken, doe je dat met een doel, niet om even een rel te gaan schoppen. En het is ook geen rel tegen je school, althans bij ons niet. Bij ons was het meer op de 2e kamer gericht! Duivel

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:42

Citaat:

Ik ben juist groot voorstander van huiswerkuren: zo kunnen leerkrachten er direct op toezien dat ook werkelijk iedere leerling (een deel van) de door school gestelde tijd besteed aan zijn/haar huiswerk en is er ruimte voor ondersteuning die je thuis niet krijgt. Het zou wat mij betreft heel goed hand in hand kunnen gaan met het terugdringen van vroegtijdige schoolverlaters en uitvallers Ja

En wat reistijd betreft; dat is rot, dat geef ik toe, maar dat is geen redelijk argument om dit voorstel af te blazen omdat het een klein deel van de scholieren betreft Ja

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:43

Bij ons was er ook staking op school maar dat stelde niks voor.
Gelukkig. Vork

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:43

Het was zoo vet, ook by ons!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:44

Hitime schreef:
Achmeddie_ schreef:

En wat die leerlingen doen, kan wel allemaal? Het zou wel nodig geweest zijn Lachen

Is dat dan een reden om mensen te gaan slaan? Diep triest dat de politie geweld gaat gebruiken.Ze geven het goede voorbeeld Rolleyes

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:44

Bij ons was er wel sprake van, maar is het uitgesteld tot donderdag. Al het personeel steunt ons, en de pers word er donderdag bij gehaald + nog 2 schoolgemeenschappen uit hetzelfde stadje. Nagelbijten / Gniffelen

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:45

Hitime schreef:
Achmeddie_ schreef:

Uit het verhaal heb ik niet opgemaakt dat de jongeren de politie geslagen hebben. Dus waarom de politie hun wel?
Oké ze mogen gewoon niks vernielen. Maar dat hadden ze kunnen verwachten.

xEline

Nathalie1981 schreef:
Hier op mijn werk zouden ze ook gaan staken, heb eigenlijk nog niets gezien/gehoord.
Vind het trouwens ook belachelijk! Als ze te weinig uren les krijgen zeuren ze en nu zeuren ze weer Verward

Wij zeuren niet als er te weinig zijn dat doen de ouders!

Toogfilosoof

_Laura schreef:
Bij ons was er wel sprake van, maar is het uitgesteld tot donderdag. Al het personeel steunt ons, en de pers word er donderdag bij gehaald + nog 2 schoolgemeenschappen uit hetzelfde stadje. Nagelbijten / Gniffelen

Hee bij ons ook! Op welke school zit jij? Ik op het fivel Lachen
Laatst bijgewerkt door Toogfilosoof op 23-11-07 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Achmeddie_

Lavien schreef:
Is dat dan een reden om mensen te gaan slaan? Diep triest dat de politie geweld gaat gebruiken.Ze geven het goede voorbeeld Rolleyes

Afgod