aleida_thijs schreef:wohooo wat een reacties!!
Er staat ook al wat op youtube geloof ik...
Onze school zal er over een halfuurtje ook wel op te vinden zijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aleida_thijs schreef:wohooo wat een reacties!!
Er staat ook al wat op youtube geloof ik...
Maethoriel schreef:Ik vind de manier waarop er gestaakt wordt echt dieptriest...mag hopen dat dat niet de afspiegeling is van de jeugd van tegenwoordigOp deze manier neemt niemand ze toch ook serieus, als ze zich gedragen als een kudde hooligans
![]()
Bovendien vind ik die 1040-uren norm láng zo gek nog niet. Met een beetje geluk heb je met 16 jaar je VMBO-diploma op zak en kun je direct gaan werken. In de supermarkt ofzo, je hebt immers níks anders dan je middelbare schooldiploma dus de banen liggen niet voor het oprapen. Hup, van 08:00 tot 17:00, 5 tot 6 dagen in de week. Hup, eens kijken of je dan nog zo mekkert als je op school van 08:30 tot hooguit 17:00 lekker in de schoolbanken mag zitten
Wen er maar aan: op vervolgopleidingen gaat men uit van een 40-urige werkweek, ingevuld door college's en zelfstudie. Dus niks mis mee als scholieren daar alvast aan kunnen wennen
Hitime schreef:Nog láng zo gek nog niet? Een negende uur, duurt bij ons tot 5 voor 5! Moet je nagaan, als je uit Hellouw ofzo komt, die zitten ook bij ons op school, ben je pas om 5 voor 6 thuis! Dan wordt er nog van je gedacht ook dat je minstens een half uur per vak aan je huiswerk zit, dan ben je dus bij een dag van 8 uur, 4 uur aan je huiswerk bezig, en dan wil je ook nog gaan paardrijden.. En oké, tot daar aan toe. Maar wat worden die 9de uuren dan? Huiswerk uren! Omdat onze school gewoonweg die uren niet kwijt kan aan lessen! Onze school is het er ook absolúút niet mee eens, dit is echt gewoon poedersuiker!
bizzybijtje schreef:..........in Middelburg is de politie de leerlingen gaan slaan met zo'n knuppel
Joonsel schreef:Hitime schreef:Nog láng zo gek nog niet? Een negende uur, duurt bij ons tot 5 voor 5! Moet je nagaan, als je uit Hellouw ofzo komt, die zitten ook bij ons op school, ben je pas om 5 voor 6 thuis! Dan wordt er nog van je gedacht ook dat je minstens een half uur per vak aan je huiswerk zit, dan ben je dus bij een dag van 8 uur, 4 uur aan je huiswerk bezig, en dan wil je ook nog gaan paardrijden.. En oké, tot daar aan toe. Maar wat worden die 9de uuren dan? Huiswerk uren! Omdat onze school gewoonweg die uren niet kwijt kan aan lessen! Onze school is het er ook absolúút niet mee eens, dit is echt gewoon poedersuiker!
Als het toch hw uren zijn, dan kan je mooi je hw maken, hoef je dat na school niet te doen.Ik krijg bijna alles netjes af in de les.
Jantine_ schreef:Ja en wij hebben ook gestaaktIs prima gelukt, ben alleen week geschorst
Achmeddie_ schreef:bizzybijtje schreef:..........in Middelburg is de politie de leerlingen gaan slaan met zo'n knuppel
pardon?!Sorry, maar dat vind ik niet kunnen als agent zijnde.
Citaat:Wij zitten met 31 in de klas, omdat 2 kleine klassen te duur zijn. Ik kan m'n huiswerk dus niet maken met 30 gillende en joelende kinderen om me heen! Ik vind concentreren lastig, en ik wíl m'n huiswerk best maken, maar op zo'n manier wordt ik te veel afgeleid.
Marjo_x schreef:Citaat:Wij zitten met 31 in de klas, omdat 2 kleine klassen te duur zijn. Ik kan m'n huiswerk dus niet maken met 30 gillende en joelende kinderen om me heen! Ik vind concentreren lastig, en ik wíl m'n huiswerk best maken, maar op zo'n manier wordt ik te veel afgeleid.
die problemen hebben wij ook! maar dat heeft niet zo veel met 1040 uur te maken .. Dan moet je gaan staken voor te volle klassen
Cartouchje schreef:Ja bij ons gingen ze ook al staken.. in Bemmel.. En laat je dan net toevallig een proefwerk hebben ... gelukkig had ik dat niet maar een paar van mijn vriendinnen wel. ze konden echt niet meer concenteren. Ikzelf deed niet mee EN echt elke leraar heeft het gezegt: Er komt géén 9de uur. vandaag ook weer nieuw rooster gekregen en je raad het al tot het 8ste uur.. die staking is gewoon mislukt bij ons. we mochten er niet meer uit enzo. en toen ging het hek buiten bij onze school, op slot maar oke. het OBC is weer slim en alle kinderen klimmen over het hek heen met prikkeldraad en al. geen gewonden. ook is er geen politie bij geroepen. wel waren er echt bijna geen mensen in de les. Mijn mentor, heeft het 3de uur (uur van staking) gewoon maar 3 mensen in de les gehad.
En nu het ergste!!:
sommige kinderen wisten niet eens waarom ze staakten. uiteindlijk ging ik vragen: ja en waarom staak je dan?
kind: ja omdat we géén negende uur krijgen en we willen dat wel. Ik zo uhh.. volgens mij willen we juist geen negende uur en je bent aan het staken omdat we dat 'zogenaamd' wel krijgen
echt zo dom sommige.. maar ja.
Citaat:Nog láng zo gek nog niet? Een negende uur, duurt bij ons tot 5 voor 5! Moet je nagaan, als je uit Hellouw ofzo komt, die zitten ook bij ons op school, ben je pas om 5 voor 6 thuis! Dan wordt er nog van je gedacht ook dat je minstens een half uur per vak aan je huiswerk zit, dan ben je dus bij een dag van 8 uur, 4 uur aan je huiswerk bezig, en dan wil je ook nog gaan paardrijden.. En oké, tot daar aan toe. Maar wat worden die 9de uuren dan? Huiswerk uren! Omdat onze school gewoonweg die uren niet kwijt kan aan lessen! Onze school is het er ook absolúút niet mee eens, dit is echt gewoon poedersuiker!
Hitime schreef:Achmeddie_ schreef:
En wat die leerlingen doen, kan wel allemaal? Het zou wel nodig geweest zijn
Bij ons was het enige overblijfsel een hoop WC papier..
Hitime schreef:Achmeddie_ schreef:
En wat die leerlingen doen, kan wel allemaal? Het zou wel nodig geweest zijn
Bij ons was het enige overblijfsel een hoop WC papier..
Nathalie1981 schreef:Hier op mijn werk zouden ze ook gaan staken, heb eigenlijk nog niets gezien/gehoord.
Vind het trouwens ook belachelijk! Als ze te weinig uren les krijgen zeuren ze en nu zeuren ze weer
_Laura schreef:Bij ons was er wel sprake van, maar is het uitgesteld tot donderdag. Al het personeel steunt ons, en de pers word er donderdag bij gehaald + nog 2 schoolgemeenschappen uit hetzelfde stadje.
Lavien schreef:Is dat dan een reden om mensen te gaan slaan? Diep triest dat de politie geweld gaat gebruiken.Ze geven het goede voorbeeld