zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BiBaMi

Re: zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:55

SweetMellie: dat is echt erg!!! sterkte!!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:04

als ik van eindhoven naar deurne ga. of naar helmond daar zijn vorig jaar geloof ik 7 mensen voor gesprongen. en sorry klinkt hard hoor maar ik word er zo simpel van. is dat nou de manier van zelfmoord plegen. ik vind het een soort van aandachtstreek waar je toch niks meer aan hebt. doe het lekker ergens rustig op de hei ofzo waar niemand die vieze beelden en gedachte krijgt. ze raken er echt veel mensen mee hoor. en gewoon op klaarlichte dag doen! ik vind dat niet meer normaal zoveel mensen houden er een trauma aan over. en leuk voor de nabestaanden die krijgen hun zoon/dochter al niet meer te zien omdat ze in 5 stukken opgeraapt zijn.

echt belachelijk vind ik het. vind het echt te slechtste manier van zelfmoord plegen. als je het doet alla maar doet het ergens waar niet 100 mensne vervolgens jaren niet meer kunnen slapen van de beelden..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:05

Snoevie schreef:
dat laatste wil ik nog wat aan toevoegen,als je voor de trein springt heb je daar een hoop mensen mee(conducteur,machinist,brandweer,politie)en het geeft een gruwelijker beeld dan als je bijv. een hand pilllen zou slikken.
en vaak kunnen die mensen die dit relatief vaak meemaken hun werk niet meer doen door het trauma wat ze ervan krijgen.
voor de nabestaanden blijft het vreselijk

Dat over die pillen weet ik nog zo net niet... Naast het feit dat de kans veel groter is dat het niet lukt, bijvoorbeeld omdat je niet genoeg inneemt of iemand je vind voordat je daadwerkelijk dood bent, is het ook nog eens zo dat zo iemand in de meeste gevallen wordt gevonden door een bekende of geliefde. Er zijn dan misschien minder mensen met een trauma, maar wel iemand met een veel groter trauma... Ik heb het in mijn omgeving meegemaakt dat iemand op die manier zelfmoord probeerde te plegen. Die werd schuimbekkend met heel veel pijn gevonden door haar vriend, die raakte compleet in shock en kon niets doen... pas na een uur ofzo, heeft hij een ambulance gebeld, toen leefde ze nog steeds, kronkelend en al. Ze heeft 6 maanden in het ziekenhuis gelegen, haar lever, nieren darmen etc waren allemaal verwoest, ze kreeg dus vocht via een infuus, eten kon en mocht ze niet. Dag in dag uit enorme pijn. Pijnstillers zouden haar dood worden, dus die kreeg ze ook niet. De dag dat ze het ziekenhuis uitkwam (in rolstoel, aan infuus en toeters en bellen) heeft ze haar polsen doorgesneden. Ze heeft er een half jaar lang naar uitgekeken, en ook goed bedacht hoe ze het aan moest pakken om snel dood te zijn. Het is haar gelukt, en ik kan alleen maar zeggen: goddank!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:08

kattie schreef:
als ik van eindhoven naar deurne ga. of naar helmond daar zijn vorig jaar geloof ik 7 mensen voor gesprongen. en sorry klinkt hard hoor maar ik word er zo simpel van. is dat nou de manier van zelfmoord plegen. ik vind het een soort van aandachtstreek waar je toch niks meer aan hebt. doe het lekker ergens rustig op de hei ofzo waar niemand die vieze beelden en gedachte krijgt. ze raken er echt veel mensen mee hoor. en gewoon op klaarlichte dag doen! ik vind dat niet meer normaal zoveel mensen houden er een trauma aan over. en leuk voor de nabestaanden die krijgen hun zoon/dochter al niet meer te zien omdat ze in 5 stukken opgeraapt zijn.

echt belachelijk vind ik het. vind het echt te slechtste manier van zelfmoord plegen. als je het doet alla maar doet het ergens waar niet 100 mensne vervolgens jaren niet meer kunnen slapen van de beelden..

Ik denk dat voor de trein springen nou wel een van de weinige zelfmoord "pogingen" zijn waarbij het zeker niet om aandacht gaat!!! Overlevingskans is vrij klein, je moet wel écht dood willen om dat te doen. Ook denk ik niet dat iemand die zo ver heen is heel bewust na zal denken over de gevolgen...

Kan jij trouwens een manier bedenken die niet gruwelijk is voor degene die je vind??

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:11

Laura24 schreef:
Ik denk dat voor de trein springen nou wel een van de weinige zelfmoord "pogingen" zijn waarbij het zeker niet om aandacht gaat!!! Overlevingskans is vrij klein, je moet wel écht dood willen om dat te doen. Ook denk ik niet dat iemand die zo ver heen is heel bewust na zal denken over de gevolgen...

Kan jij trouwens een manier bedenken die niet gruwelijk is voor degene die je vind??

Bij andere manieren hebben de nabestaanden nog wel een lichaam om afscheid van te nemen. Als je voor de trein springt, heb je weinig lichaam meer over

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:13

Ja, maar dat is dan ook meteen wel het enige... Hoe het ook gedaan wordt, het laat altijd een trauma bij iemand achter, het is altijd gruwelijk om te zien, en diegene is ook nog steeds dood... Een lichaam is dan wel iets erg plastisch.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:17

Jeetje!
zou je idd maar overkomen!
veel succes met verwerken Verdrietig (of hoe je het eigenlijk precies moet noemen.. Lachen )

hadas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:14

Laura24 schreef:
Snoevie schreef:
dat laatste wil ik nog wat aan toevoegen,als je voor de trein springt heb je daar een hoop mensen mee(conducteur,machinist,brandweer,politie)en het geeft een gruwelijker beeld dan als je bijv. een hand pilllen zou slikken.
en vaak kunnen die mensen die dit relatief vaak meemaken hun werk niet meer doen door het trauma wat ze ervan krijgen.
voor de nabestaanden blijft het vreselijk

Dat over die pillen weet ik nog zo net niet... Naast het feit dat de kans veel groter is dat het niet lukt, bijvoorbeeld omdat je niet genoeg inneemt of iemand je vind voordat je daadwerkelijk dood bent, is het ook nog eens zo dat zo iemand in de meeste gevallen wordt gevonden door een bekende of geliefde. Er zijn dan misschien minder mensen met een trauma, maar wel iemand met een veel groter trauma... Ik heb het in mijn omgeving meegemaakt dat iemand op die manier zelfmoord probeerde te plegen. Die werd schuimbekkend met heel veel pijn gevonden door haar vriend, die raakte compleet in shock en kon niets doen... pas na een uur ofzo, heeft hij een ambulance gebeld, toen leefde ze nog steeds, kronkelend en al. Ze heeft 6 maanden in het ziekenhuis gelegen, haar lever, nieren darmen etc waren allemaal verwoest, ze kreeg dus vocht via een infuus, eten kon en mocht ze niet. Dag in dag uit enorme pijn. Pijnstillers zouden haar dood worden, dus die kreeg ze ook niet. De dag dat ze het ziekenhuis uitkwam (in rolstoel, aan infuus en toeters en bellen) heeft ze haar polsen doorgesneden. Ze heeft er een half jaar lang naar uitgekeken, en ook goed bedacht hoe ze het aan moest pakken om snel dood te zijn. Het is haar gelukt, en ik kan alleen maar zeggen: goddank!

verschikkelijk!!!
was ze zo ongelukkig?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:13

Ongelukkig (slechte, héél slechte jeugd) maar ook psychisch niet helemaal in orde... Weet er het fijne niet van, maar weet wel dat ze altijd al zelfmoordgedachten had.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:33

Ik zat altijd op school naast een spoorwegovergang, daar is ook een keer iemand ervoor gesprongen.
Gelukkig heb ik er zelf niets van gezien, en de meeste mensen in de trein ook niet, hoorde ik achteraf.
Lijkt me wel erg dat je zo diep met jezelf in de put zit dat je dit als enige uitweg ziet Verdrietig

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:44

Gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt, wel dat de moeder en háar vader van een jongen die ik ken onder de trein zijn gekomen doordat het een onbewaakte spoorwegovergang was en donker toen. Zaten weliswaar in de auto maar ze zijn echt ik weet niet nog hoever meegesleurd door de trein (doordat die niet meteen kan afremmen). Onlangs is er hier trouwens ook iemand onder de trein gekomen ook weer met de auto. Alleen die persoon is tussen de slagbomen heen gemanouvreerd (of hoe je dat ook schrijft Tong uitsteken) Naar het schijnt had er al eerder een ongeluk zich voorgedaan waardoor de spiegel van z'n auto ging en aangezien z'n auto hem heilig is ging hij diegene acheterna (die stopte niet) bij de spoorlijnen gingen de spoorbomen naar beneden. en toen de trein voorbij was gingen de spoorbomen niet meteen omhoog maar ze dénken dat hij dacht dat er geen trein meer kwam dus is hij er tussendoor gemanoervreerd en helaas kwam er weer een trein...heel triest. Weliswaar dan allemaal geen zelfmoord maar ook ongelukken met de trein.

Lijkt mij overgins ook geen pretje om als familielid je docher/je man oid zomaar in het trapgat te vinden als die zich daar opgehangen heeft Verdrietig

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:10

nou ik denk dat mensen liever gewoon een geliqideerd lichaam weghalen dan dat ze een lichaam in 1000 stukjes op moeten rapen. denk dat daar nogal een groot verschil in zit!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:21

Ik ken een man en die was ook treinmachinist, een boom van een kerel. Hij zij altijd: Als er iemand voorspringt, zit ik de volgende dag weer op te trein. Het was ook echt een harde hoor. Er is idd iemand voorgesprongen terwijl hij op de trein zat. Hij is nooit meer teruggekomen op de trein, hij kon het gewoon niet
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bij zelfmoord altijd een heel dubbel gevoel heb hoor. Aan de ene kant denk ik: Weet je wel wat je al die mensen aandoet? En in het geval van niet voor de trein springen, je familie, vrienden of wie je ook maar vind? Aan de andere kant denk ik: Ja als je zo vreselijk ongelukkig bent en je geen andere uitweg meer weet dan zelfmoord te plegen, misschien is het dan wel beter voor je dat je er nie tmeer bent. Hoeveel verdriet en pijn de nabestaanden daar ook van zullen hebben. Daarbij denk ik ook dat sommige mensen gewoon niet te helpen zijn en er komt altijd een moment dat ze de kans krijgen om het te doen en anders creeëren ze die kans wel hoor.............

@kattie, tuurlijk halen mensen liever een heel lichaam op dan dat ze overal de stukjes weg moeten halen. Maar je vergeet even dat het meestal een nabestaande is die het lichaam als eerste vind en die moet dus dan alles nog in touw zetten om het lichaam daar weg te laten halen. Hoe traumatisch is dat wel niet?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:42

Kattie schreef:
een geliqideerd lichaam

Uh... 'liquidatie' of 'is geliquideerd' dat staat voor uitroeien, vernietigen. Dat deden ze in de oorlog en oa met criminelen die met elkaar 'afrekenen'. Bloos

Je spreekt dan over levenloos lichaam/overledene/lijk/dode....

Maar ben het met je strekking eens Haha!
Voor de nabestaanden worden delen van een lichaam niet meer getoond.. tenzij dat deel (hoofd/bovenlijf) nog heel is. Inderdaad worden veel overledenen gevonden door nabestaanden, maar soms ook niet. Ken genoeg voorbeelden van 'niet'.. (denk aan melding: vliegen tegen t raam, enige tijd niets meer vernomen, brief dat persoon elders is en suïcide zal plegen/heeft gepleegd enz)

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:01

mijn vriend zijn achterneef (is ook de vriend van mijn nicht) zijn vader is onder de trein gesprongen...
die mens leefde al lang in zijn eigen wereldje en de kinderen (zijn allemaal al ouder dan 22 hoor) hadden een slecht gevoel bij zijn gedrag.
op een avond zaten we allemaal samen op een bqq en kreeg één van de jongens telefoon van zijn broer (2 jongens waren al vertrokken naar een feestje achteraf) dat hun vader onder de trein was gesprongen op nog geen kilometer van waar we zaten. vriendje en ik zijn dan ook naar daar gegaan omdat vriendje de grootste steun is voor die ene jongen en toen zagen we ook hoe ze stukken aan het zoeken waren en de lijkwagen reed toen net weg... ik zal die avond ook nooit meer vergeten en telkens als ik er passeer denk ik er wel aan. die jongens praten er soms over en weet dan echt niet hoe ik moet reageren.

de treinbestuurder zei toen ook dat hun vader rechtstond met zen gezicht naar de bestuurder en hem aankeek. treinbestuurder heeft ook een tijdje niet gewerkt.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:05

ja ik, in rotterdam blaak stond iemand in de tunnel.
maar die man wat eronder lag was nog heel en leefde ook nog!
goede vraag hoe ze die eronder uit hebben gekregen. hij lag midden onde de trein, met aan de ene kant de muur en de andere kant de muur van het perron.
echt eng, heb hem zien liggen. moest het gewoon zien om te geloven.
beeld is wel altijd blijven hangen en ik had precies t zelfde dat enge gevoel..

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:43

Lijkt me echt vreselijk om zoiets mee te maken. Scheve mond

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:21

Vorig jaar was ik onderweg van Utrecht naar Nijmegen toen er ergens in de buurt van Arnhem iemand voor de trein sprong.

Ik zat in de tweede coupe en heb gelukkig maar weinig gevoeld, ook heb ik heel bewust niet gekeken.. Het was wel heftig, we hebben bijna 3 uur stil gestaan op het spoor en mochten de trein niet verlaten. Er werden een aantal berichten omgeroepen, ook werd er verteld dat er hulpverleners voor ons klaar stonden op station Arnhem. Ik heb daar zelf geen gebruik van gemaakt maar ik kan me voorstellen dat als je wél gekeken hebt, je die wel nodig kan hebben.

Ik vind het vooral voor de machinist (en mocht hij bij de machinist zitten, de conducteur ook natuurlijk) bijzonder triest. Het lijkt mij een beeld wat je nooit meer uit je hoofd krijgt.

En tja egoistisch.. Natuurlijk is het een egoitische daad maar je moet je daarbij wel realiseren dat mensen die zelfmoord plegen ziek zijn. Deze mensen zijn zich op dat moment niet bewust van de gevolgen voor de omgeving.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:24

He bah zeg, onze straat ligt langs het spoor, en deze zomer zijn er 3 onder gesprongen....

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:26

Dan schrik je zeker. Ik ken iemand die op de vrachtwagen rijd. Voor zijn vrachtwagen is ook iemand gesprongen. Volgens mij vergeet je dat beeld nooit meer als je dat ziet..
Kon zelf ook iemand die zelfmoord heeft gepleegd. Dat is echt niet niks..

Sterkte nog als je er veel last of angst van heb.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:27

OMG je hoort er weleens over mensen die toch voor de trein springen..
Maar dat je het zelf meemaakt dat je er overheen rijd nou dat kan je je toch niet voorstellen:=
Gelukkig niet meegemaakt, ga dan ook niet vaak met de trein

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:46

Laatst weer.. Ik kwam terug van Oostende en zat met paps en een vriendin voorin bij de conducteur. We zagen iets op het treinspoor liggen en ik begon echt kei hard te rennen naar achter toe. Ik schrok me echt kapot, ik moest meteen aan dit topic denken. Gelukkig was het een wit zeil dat op het spoort lag maar ik ben nog nooit zo bang geweest als toen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:25

mijn mama heeft dit overigens gerapoteerd...
Er is bijna iedere dag wel een 'aanrijding met persoon'... Het gebeurd niet zelden dat het er 2 zijn...

Geen is echt uitzonderlijk.. 't gebeurd echt vaker dan je denkt Verdrietig

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:45

Menino schreef:
mijn mama heeft dit overigens gerapoteerd...
Er is bijna iedere dag wel een 'aanrijding met persoon'... Het gebeurd niet zelden dat het er 2 zijn...

Geen is echt uitzonderlijk.. 't gebeurd echt vaker dan je denkt Verdrietig

En dat zijn echt schokkende en absurde feiten.. Verdrietig