Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snoevie schreef:dat laatste wil ik nog wat aan toevoegen,als je voor de trein springt heb je daar een hoop mensen mee(conducteur,machinist,brandweer,politie)en het geeft een gruwelijker beeld dan als je bijv. een hand pilllen zou slikken.
en vaak kunnen die mensen die dit relatief vaak meemaken hun werk niet meer doen door het trauma wat ze ervan krijgen.
voor de nabestaanden blijft het vreselijk
kattie schreef:als ik van eindhoven naar deurne ga. of naar helmond daar zijn vorig jaar geloof ik 7 mensen voor gesprongen. en sorry klinkt hard hoor maar ik word er zo simpel van. is dat nou de manier van zelfmoord plegen. ik vind het een soort van aandachtstreek waar je toch niks meer aan hebt. doe het lekker ergens rustig op de hei ofzo waar niemand die vieze beelden en gedachte krijgt. ze raken er echt veel mensen mee hoor. en gewoon op klaarlichte dag doen! ik vind dat niet meer normaal zoveel mensen houden er een trauma aan over. en leuk voor de nabestaanden die krijgen hun zoon/dochter al niet meer te zien omdat ze in 5 stukken opgeraapt zijn.
echt belachelijk vind ik het. vind het echt te slechtste manier van zelfmoord plegen. als je het doet alla maar doet het ergens waar niet 100 mensne vervolgens jaren niet meer kunnen slapen van de beelden..
Laura24 schreef:Ik denk dat voor de trein springen nou wel een van de weinige zelfmoord "pogingen" zijn waarbij het zeker niet om aandacht gaat!!! Overlevingskans is vrij klein, je moet wel écht dood willen om dat te doen. Ook denk ik niet dat iemand die zo ver heen is heel bewust na zal denken over de gevolgen...
Kan jij trouwens een manier bedenken die niet gruwelijk is voor degene die je vind??
Laura24 schreef:Snoevie schreef:dat laatste wil ik nog wat aan toevoegen,als je voor de trein springt heb je daar een hoop mensen mee(conducteur,machinist,brandweer,politie)en het geeft een gruwelijker beeld dan als je bijv. een hand pilllen zou slikken.
en vaak kunnen die mensen die dit relatief vaak meemaken hun werk niet meer doen door het trauma wat ze ervan krijgen.
voor de nabestaanden blijft het vreselijk
Dat over die pillen weet ik nog zo net niet... Naast het feit dat de kans veel groter is dat het niet lukt, bijvoorbeeld omdat je niet genoeg inneemt of iemand je vind voordat je daadwerkelijk dood bent, is het ook nog eens zo dat zo iemand in de meeste gevallen wordt gevonden door een bekende of geliefde. Er zijn dan misschien minder mensen met een trauma, maar wel iemand met een veel groter trauma... Ik heb het in mijn omgeving meegemaakt dat iemand op die manier zelfmoord probeerde te plegen. Die werd schuimbekkend met heel veel pijn gevonden door haar vriend, die raakte compleet in shock en kon niets doen... pas na een uur ofzo, heeft hij een ambulance gebeld, toen leefde ze nog steeds, kronkelend en al. Ze heeft 6 maanden in het ziekenhuis gelegen, haar lever, nieren darmen etc waren allemaal verwoest, ze kreeg dus vocht via een infuus, eten kon en mocht ze niet. Dag in dag uit enorme pijn. Pijnstillers zouden haar dood worden, dus die kreeg ze ook niet. De dag dat ze het ziekenhuis uitkwam (in rolstoel, aan infuus en toeters en bellen) heeft ze haar polsen doorgesneden. Ze heeft er een half jaar lang naar uitgekeken, en ook goed bedacht hoe ze het aan moest pakken om snel dood te zijn. Het is haar gelukt, en ik kan alleen maar zeggen: goddank!
Kattie schreef:een geliqideerd lichaam
Menino schreef:mijn mama heeft dit overigens gerapoteerd...
Er is bijna iedere dag wel een 'aanrijding met persoon'... Het gebeurd niet zelden dat het er 2 zijn...
Geen is echt uitzonderlijk.. 't gebeurd echt vaker dan je denkt