Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:59

Ik schuif de aparte gebeurtenisen meestal af op "stom toeval", "puur geluk" of "erg ongeluk hebben". Ik geloof dat er geen hocus-pocus verkaringen zijn en het Logness-monster is zoals veel zaken een hersenspinsel van mensen ter amusement of afschrikken. Weerwolven zijn loslopende honden die groter zijn dan gemiddeld en de enige vampieren die ik ken zijn vleermuizen en bloedzuigers.

Geesten in alle vormen: Heftig vlakkerende kaarsjes, draaiende kruisjes etc . etc. zijn wederm hersenspinsels...

En geniaal onderzoek wees uit dat als je voor de spiegel gaat staan en je tegen jezelf zegt (met overtuiging) dat je je niet goed voelt, dat je ziek bent enz. je je ook zo daadwerkelik gaat voelen...

Dat is volgens mij ook zo met geesten: je creeert ze zelf omdat jij ze wilt zien....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:58

Adil, wat nou als je dat niet wilt en ook niet "opwekt" (om het maar een naam te geven)?

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:26

@adil ... heb dat ook langere tijd geloofd dat het hersenspinsels zijn..maar het gebeurd met teveel dat ik weer "iets" zie lopen en het is niet dat ik dat persé wil zien ofzo. Ik ben voorderest een stabiel persoon en geloof niet dat ik gek ben en ik geloof ook niet dat andere mensen in dit topic die wel eens iets gevoeld, gezien, geroken hebben gek zijn.

Ik denk wel dat mensen die labiel zijn eerder negatieve geesten om zich heen krijgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:48

Dat andere topic wat ik bedoel is "Nog steeds mijn pony horen".Dit gaat ook over geesten enzo.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:36

PinkyBubble schreef:
@Esss maakt tocht niet uit Lachen Je mag reageren zoals je zelf wilt, daar hebben we andere niet voor nodig toch? Als ik lollig wil reageren, dan doe ik dat, Als jij droog wil reageren, dan doej ij dat toch? Lachen

Zeker, alleen was het niet bedoeld om me te verdedigen Haha! .

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:34

Essssss schreef:
PinkyBubble schreef:
@Esss maakt tocht niet uit Lachen Je mag reageren zoals je zelf wilt, daar hebben we andere niet voor nodig toch? Als ik lollig wil reageren, dan doe ik dat, Als jij droog wil reageren, dan doej ij dat toch? Lachen

Zeker, alleen was het niet bedoeld om me te verdedigen Haha! .

Nee dat bedoelde ik er ook nie mee Lachen Maarvoordat het weer gezegt word, er word namelijk hier op bokt graag met modder gegooit Knipoog

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:07

hoi ik heb ook een heleboel rare dingen meegemaakt.
zomaar bloed op de vloer terwel niemand had gebloed.
lampen aan en uit terwel ik het met iemand over het geetsen gebeuren had
glazen in de kast begonnen te trillen 3 maar terwel de hele glasplaat vol stond met glazen.
sigaretten as in de koffie kopjes zonder dat iemand het erin had gedaan.
deken van mijn pony ineens af en opgevouwen over een andere stal terwel alleen ik daar was.
en zo kan ik nog wel even door gaan.
somige dingen waren wel eng de deken van mijn pony vond ik het engst.
maar zijn er hier ook mensen die contact kunnen maken met geesten?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:10

Bloed op de vloer? Scheve mond
Ik vind het ook zo raar dat dingen zomaar opgevouwen worden?
Hoe kan dat?

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:12

ik geloof het denk ik wel...
me oom heeft het ooit gedaan en dat was zo erg dat hij het niet wil vertellen zelfs me tante weet het niet en ik mag het absoluut niet doen zeggen ze !
maar ik ben ontzettend nieuwschierig en wil het weleens eens doen..
heeft iemand ervaringen ? tips ?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:20

Geesten oproepen?
Dat is een super slecht idee je kan de verkeerde geesten aantrekken en daar je hele leven last van hebben.
Een paar blz terug in dit topic staat wel meer informatie waarom je het beter niet kan doen..

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:28

Cath_16 schreef:
Bloed op de vloer? Scheve mond
Ik vind het ook zo raar dat dingen zomaar opgevouwen worden?
Hoe kan dat?

ja heel raar maar het is toch gebeurd ik heb er ook echt geen verklaring voor ja misschien wel we wonen op huisnummer 13 Knipoog

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:25

als je persee een dierbare wil spreken neem dan contact op met een reader .... die maken zuiver contact (als je de goeie hebt) en je hebt meteen de goede aan de telefoon lijn Tong uitsteken als in de goede geest

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 19:35

Citaat:
Nee dat bedoelde ik er ook nie mee Lachen Maarvoordat het weer gezegt word, er word namelijk hier op bokt graag met modder gegooit Knipoog

Oke dan, da's waar Haha! .

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:14

Wat een enge verhalen zitten ertussen Bloos! ! Ikzelf denk dat er wel geesten zijn om ons heen, maar aan de andere kant ook weer niet. Ik weet ook dat ik echt niet naar die geestenfilmpjes en spokenverhalen moet kijken, maar op een 1 of andere manier doe ik het toch (met soms mijn handen voor me ogen Huilen van het lachen ) Ik vind het ontzettend eng en al zou ik zoiets engs zien zou ik het echt uitgillen denk ik!

Ik las een keer een verhaal in een tijdschrift en daar stond dat er een meisje was die naar school ging en en man tegen kwam. Hij begon tegen haar te praten en zei dat hij de oom van haar moeder was. Hij had een hele grote moedervlek op zijn gezicht en ze moest de groeten doen aan haar moeder. Toen ze het aan haar moeder vertelde zag zij meteen lijkbleek. Want die oom die het meisje gezien had, was al hartstikke lang dood.

Dat vind ik al eng!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 15:49

Adil18 schreef:
Ik schuif de aparte gebeurtenisen meestal af op "stom toeval", "puur geluk" of "erg ongeluk hebben". Ik geloof dat er geen hocus-pocus verkaringen zijn en het Logness-monster is zoals veel zaken een hersenspinsel van mensen ter amusement of afschrikken. Weerwolven zijn loslopende honden die groter zijn dan gemiddeld en de enige vampieren die ik ken zijn vleermuizen en bloedzuigers.

Geesten in alle vormen: Heftig vlakkerende kaarsjes, draaiende kruisjes etc . etc. zijn wederm hersenspinsels...

En geniaal onderzoek wees uit dat als je voor de spiegel gaat staan en je tegen jezelf zegt (met overtuiging) dat je je niet goed voelt, dat je ziek bent enz. je je ook zo daadwerkelik gaat voelen...

Dat is volgens mij ook zo met geesten: je creeert ze zelf omdat jij ze wilt zien....

Dat denk ik ook, me vader had een keer geesten opgeroepen en hij kreeg 'antwoord'. Maar hij denkt dat je dat wilt en dat je onderbewustzijn dat doet.

We hadden het er gister nog over! Tong uitsteken En op school dus ook. Iemand uit mijn klas vertelde over zijn vader dat hij ging Channelen en dat hij toen tegen raam werd gegooid. Nu heeft hij nog littekens op zijn rug door die glasscherven. Knipoog

Dus ik geloof er half in. Je onderbewustzijn doet het denk ik.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:16

Nee ik geloof wel dat op het moment dat je ermee bezig bent je dingen gaat verbeelden, maar ik heb ook het een en ander meegemaakt. Niet vrijwillig dan. Het was laat ik lag in bed alleen thuis. deed net het licht uit want ik had een film gekeken en vervolgens klopte er iemand in de gang op de muur... ik schrok me dood. het was echt heel duidelijk kloppen. dus ik heb gevraagd of diegene weg wilde gaan omdat hij me de stuipen op het lijf jaagde. het stopte toen ook meteeen.
ook heb ik een keer gehad dat toen ik thuiskwam van school, ik alleen thuis was. ik pakte de post van de deurmat en wilde die binnen op tafel gooien en de hond gaan uitlaten. op het moment dat ik de deur opendeed en een stap deed (dus in de deurpost stond) kreeg ik een harde duw in m'n rug. toch voelde het niet naar. ik heb het er later met m'n moeder over gehad en die had ook vaker dit soort dingen gehad.

Toen ik vroeger nog in een ander huis woonde (ik sliep op zolder) was ik ook altijd als de dood om in de nacht naar de wc te moeten en zowieso in het donker alleen op m'n kamer te zijn. misschien was het jongigheid ofzo, geen idee maar het voelde altijd zo eng. ik voelde me altijd bekeken.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:07

PinkyBubble schreef:
En ook nog een wens voor wat ik er op moet zeggen?
Bijvoorbeeld: Ohjaa je heb helemaal gelijk!

Want dat ga ik namelijk niet zeggen, want ga niet zeggen wat ik niet vind natuurlijk Knipoog Jij heb jou theorie, ik heb mijn theorie, zelfs sinterklaas heeft zijn eigen theorie dus sja.. Kan er vrij weinig over zeggen.

dat vind ik dan weer jammer, dat je er geen reactie op geeft behalve dat je bij je eigen ding blijft.
Waarom probeer jij mij wel uitleg te geven dan? dan wil ik ook graag weten wáárom je zo redeneert, en wat je over mijn uitleg denkt. zo leert de mens nog eens wat.

beetje kinderachtig vind ik dit overkomen, zeg dan in het vervolg helemaal niks want een normaal antwoord is niet mogelijk van jouw kant heb ik het vermoeden.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:33

@mellamoshan;
Hahah kzou me ook de stuipe op t lijft voele als er iemand op de muur klopt, al zou ik weten dat et bijvoorbeeld me zus kan zijn, dan nog is het eng lol

vroeger flikt emijn zus dat altijd bij mi Haha! ging ze snachts door de gang lopen richting mijn kamer met haar dekbed om haar heen en riep ze boooooohhhh ik kom je hale Slapen Zij vond dat heel grappig, ik pieste altijd in me nest van angst Pling hahaha

Heb gister overigens nog even Spooked gekeken, vind hem nog steeds gaaf, Al die fotos met waarnemingen en geluidsopnamen, Steeds als je dat ziet krijg je kippenvel en het rare is dat alsze die waarnemingen laten zien of horen, lijkt het net of het dood stilin je kamer is, dan hoor je alleen het enge geluid wat ze erbij doen en verder alleen je hart bonsen, Heel vaag.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:41

vond ik ook altijd een leuk programma maar op welk net komt die dan nog? a haunting vond ik ook altijd goed! Haha!
dat geklop vond ik echt doodeng, maar het vreemde is dus dat ik die duw in m´n rug helemaal neit eng vond. zeker een goede entiteit ofzo Tong uitsteken

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:09

mellamoshan schreef:
vond ik ook altijd een leuk programma maar op welk net komt die dan nog? a haunting vond ik ook altijd goed! Haha!
dat geklop vond ik echt doodeng, maar het vreemde is dus dat ik die duw in m´n rug helemaal neit eng vond. zeker een goede entiteit ofzo Tong uitsteken

Spooked is geen programma Koe Het is een film

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:16

oh haha dan hebben we het over iets anders lol! Clown

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:23

mellamoshan schreef:
oh haha dan hebben we het over iets anders lol! Clown

Ja jeheb een spooked serie, maar dat is een crime serie.

A haunting kwam altijd bij mij op discovery die was ook altijd geweldig, ik vind 1 aflevering ervan echt afschuwelijk. De ene met de 2 jongens in de kelder slapende wat een oude mortuarium is geweest en dan zit r zon 'demoon' die man hebben ze echt scary gemaakt.

Verder keek ik altijd op foxkids toen nogn aar Scary but true, maar datk omt nu helemaal nergens meer, echt jammer!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:22

jah dat ken ik ook inderdaad, dat vond ik ook altijd leuk, maar a haunting was vetter! ik had altijd de herhalingen op de een of andere manier, die van dat mortuarium heb ik dus ook niet gezien... Boos!
nergens terug te vinden? :d Tong uitsteken

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:17

Jeetje wat een verhalen zeg....

Zo heb ik ook een paar rare verhalen.

Vroeger toen ik nog klein was en toen ik net kon praten had ik hele gesprekken met me Opa, me moeder vond het maar niks die dacht dat kind is gek? Ook sliep ik een keertje bij me oma en me nicht was bij me ik zat die nacht ook met mijn Opa te praten, me nicht werd wakker en heef sinds dien niet meer met der lieftallige nichtje bij oma geslapen Knipoog
Maar op een dag zat ik bij oma op schoot en die had een kettinkje om met daar een fotootje in van mijn opa, maar opa was al 8 jaar dood ofzo voor dat ik er was dus ik kan me hele opa niet. Toen ze die foto lieten zien en ik zei hey dat is opa wisten ze meteen met wie ik hele gesprekken had haha.

Toen ik nog een jaar of 11 was ging ik bij een vriendinnetje slapen, we zaten op haar bed gezellig te kletsen helemaal niks aan de hand. We wilde gaan slapen, dus ik stond op om op het kampeerbedje te gaan liggen zie ik in eene een vlek op de muur. Nou ja natuurlijk niet gelijk denken hey het spookt. Wij zoeken naar een verklaring voor schaduw ofzo maar nee we konden niks vinden. De volgende avond was de vlek ook weg!

In mijn vorige huis was ik nooit bang, het huis voelde goed al bewoog soms toch mijn lamp in de slaapkamer, en ik had bij de trap na boven een raar gevoel als of iemand me in eene bij me enkels zou pakken. Kan ook tussen me oren gezeten hebben want we hebben een open trap.

nou heb ik 2 jaar terug in de zomer maanden verschikkelijke nachtmerries gehad, dan stond ik in eene bij me moeder in de kamer te gillen letterlijk! ik was dan zo van iets geschokken dat ik na me moeder vluchte haha (was toen 20 kan je nagaan Knipoog ) Op een nacht was het zo erg dat ik zo wat me enkel zou breken omdat ik zo snel me kamer uit wilde vluchten omdat ik iets zag. Op dat moment sliep me vriend naarst me maar moesst toch na me moeder toe!
Sinds toen was ik echt doods bang in huis, durfde niet alleen na boven s avonds en vond het allemaal maar niks.
Vanaf die nacht heb ik ook geen nachtmerries meer gehad nu afgelopen herfst, werd ik in mijn slaap wakker en of het nou echt was of niet het leek in iedergeval echt! stond er een man in mijn kamer en keek me aan en draaide zich op en verdween. Het was ook op een onlogishe plek omdat ik na de muur kant keek..maar goed casper gaat ook door muren Knipoog Maar sinds dien vind ik het huis ook een stuk minder eng. Wil ook bij een medium of iets dergelijks langs gaan om te vragen wat dat nou allemaal was?! het moet een betekenis hebben! Ik was ook niet echt bang, wel deed ik daarna gelijk me lichtje aan haha en heb ook de hond nu op me kamer, dat voelt beter.

Ook gisteravond dat was zo vaag, ik ging even na een meertje hier in de buurt met de hond lopen en het was al donker. tja....wie zoek zulke plekken nou op ? ik heb een mechelse herder dus die beschermt me wel mocht er een enge man komen. Maar goed ik liep daar en hoorde een vrouw een heel raar geluid maken in de verte en me hond rende gelijk piepend richting de auto dus ik dacht gelijk al als deze held weg rent moet ik ook maar gaan! ik heb niet gekeken wat het is vond het zo n vaag geluid?! Nou kan het natuurlijk gewoon een vrouw geweest zijn die rare geluide maakte maar toch het idee haha en me hond vond het ook eng!?

Aan katten heb ik zo n hekel, vroeger hadde we katten en die zaten altijd na het plafon te staren en dan keek je mee en je zag echt niks...geen schaduw of spinnetje?!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:17

whow jij hebt genoeg ervaring er in ieder geval mee zeg!:p
ik denk dat ik bij zo´n meertje ook gewoon omgekeerd zou zijn als m´n hond het ook zo eng zou vinden. Bloos