Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:31

litteltje schreef:
Hmm wij kwamen denk ik een heel eind. Maar dit jaar is het echt heel erg geworden. En dat gaat niet ten goede van de lessen..
Ze willen ons zelfs tijdens de proefwerkweek op school houden, om verplicht te leren.
Ik leer toch wel, maar als ik dat op school doe dan kan ik me gewoon niet concentreren, je zit in een klas en er praat altijd wel iemand, of gewoon zomaar of even overhoren. Dan kan ik me al niet meer concentreren, dan heeft dat verplicht leren op school nou niet echt zin.

Toen ik nog op de middelbare zat, hadden we stilte nissen. Aparte hokjes, met alleen een tafel erin. Misschien een idee om dat eens aan te kaarten bij het schoolbestuur? Lachen Hebben jullie dan klassikaal les, of zelfstandigwerken? Want in het laatste geval, moet je toch echt bij de leraar zijn.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:32

Sommige weten dat idd niet nee! Ze slopen echt van alles Boos! Laat ze gewoon goed staken en niet alles vernielene,, de reden waarom er gestaakt wordt ben k mee eens maar dat vernielen nee dat hoort er toch echt gewoon niet bij

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:36

http://www.laks.nl/index.php?catg=1&nav ... =e3zifkohe

Het LAKS is heel erg blij met alle initiatieven voor acties die momenteel genomen worden. Regionaal is goed, landelijk is beter. Daarom zal het LAKS , als het spoeddebat van woensdag 28 november daarom vraagt, bekend maken waar en wanneer de landelijke acties tegen de onderwijstijd zullen plaatsvinden! Kijk voor meer informatie over de actie op www.stop1040.nl !

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:39

Staken met een reden? Prima! Aan te prijzen zelfs! Maar staken omdat je dan en dagje niet naar school hoeft??

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:39

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:46

32 uur per week heb ik..
Zit 1 dag van kwart over 10 tot 10 voor 3, 1 dag was 8.10 tot 14.00, 1 dag van 8.10 tot 16.30, 1 dag van 8.10 tot 10 voor 3 en 1 dag van 9.00 tot 11.55...

Lang? Nee alleen de Woensdag, maar dat valt ook nog wel mee aangezien de laatste 2 uur gym zijn.
Op onze school hebben ze KWT (keuzewerktijd) uren ingevoerd, dat als je niet aan je 32 uur komt, moet je ze zelf opvullen.

Maar ik vraag me af wat voor zin het heeft? Je moet je huiswerk maken, en stil zijn. Ongeveer 3 kwart van het plein zit muziek te luisteren, lachen, praten en te eten..Als er toch niet op toe gezien wordt waarom kunnen we dat niet beneden doen?

Er vallen belachelijk veel lessen uit, eerst werd het vervangen, maar aangezien er geen enkele lln kwam (nou ja, sommige natuurlijk weer wel) valt het nu gewoon weer uit, en dat hoef je niet in te halen???

Als ik met deze uren, aan de 1040 uren norm kom (hoeveel weken zit je eigenlijk op school??) snap ik niet waar ze moeilijk over doen..Ik heb genoeg tijd voor mijn paardje, huiswerk, computer, tv en werk.

Bij ons hebben ze ook gestaakt wat flink uit de hand was gelopen..Er werd met vuurwerk gegooit, stenen, vuilnisbakken, eieren..ME en politie waren er..In totaal stonden er 3 scholen, en ze zijn daarna naar een andere school gegaan.

Ik moet wel zeggen dat de leraren aardig in hun waarde gelaten werden, de leraren die niet zo geliefd zijn zijn ook niet naar buiten gegaan, omdat ze niet vies wouden worden enz. De leraren die door de meeste aardig gevonden worden, hebben de boel geprobeerd te sussen, wat niet lukte.

Die leraren gingen maar gewoon een praatje maken..Luidspreker werd aan de lln gegeven, zodat ze afgeleid werden van het gooien met viezigheid en troep.

Als ik met die 32 uur (wat de 1e, 2e, 3e en 4e klas heeft) aan de 1040 uur kom, snap ik niet waarom iedereen zo tekeer is gegaan..De 5e en 6e klas heeft maar 26 uur..(heerlijk vooruitzicht Haha! )

Op www.webregio.nl kun je filmpjes zien van scholen in noord-holland

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:55

jij zit dus op het jan van egmond?? K op het da vinci daar viel het nog mee vergeleken met de andere scholen!

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:06

Damn ik heb nu al 36 uur in de week.En dan willen ze 40 uur in de week. oliebol. Clown

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:12

Ik vind het vreselijk verwend gedrag. Het is niet meer dan normaal dat er gewoon volle dagen les wordt gegeven. Vroeger was hier ook sprake van, toen was er ook VEEL minder overlast door jongeren. Waar halen de jongeren het lef vandaan om vernielingen etc te plegen tijdens deze staking? Het is een investering in de toekomst, niks mis mee. Ik vind het een goede zaak, dan weten ze al een beetje wat je in de toekomst kunt verwachten..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:19

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:21

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:23

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:23

hmm laat die lesuren maar komen ze weten het verschil tussen staken en demonstreren niet eens

_Fan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:21

bij ons op school hadden we ook staking, ik heb wel meegedaan.
ze willen meer uren, maar waarom ? als ik elek dag van 8 tot 3 op school zit
met 3 en soms meer tussen uren dat klopt toch niet.
en de kwaliteit van lesgeven klopt ook van geen kant.
hoe kan je economie krijgen van een frans lerares?
dat hebben wij. dus daarom willen we niet meer uur !
maandag word er geloof ik weer gestaakt ik doe ook mee!

Ilsex

Re: Staking in het Noorden door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:25

lottehorse schreef:
de uren zijn al langer geworden! Lachen,,
vorigjaar geloof ik al?
ik heb dit jaar meer uren dan vorigjaar!

Ik juist minder als vorig jaar, wij hebben op school voor elke klas (1,2,3,4,5,6) verschillende haalbare uren. In de 1e was dat volgensmijn 36 ? Nu 30 of 32 ! Dus het verandert telkens Lachen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:26

Jullie staken dus omdat je 960 lesuren wil ipv 1040.
Dat scheelt wel twee hele uren per week Clown , kan me niet voorstellen dat die twee uur ervoor zorgen dat je geen tijd meer hebt voor je paard en blablabla.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:27

Bij mij wel Boos! !
En dan moeten ze de kwaliteit van les geven ook maar eens verhogen.

Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:35

CtjeLief schreef:
Ik vind het vreselijk verwend gedrag. Het is niet meer dan normaal dat er gewoon volle dagen les wordt gegeven. Vroeger was hier ook sprake van, toen was er ook VEEL minder overlast door jongeren. Waar halen de jongeren het lef vandaan om vernielingen etc te plegen tijdens deze staking? Het is een investering in de toekomst, niks mis mee. Ik vind het een goede zaak, dan weten ze al een beetje wat je in de toekomst kunt verwachten..

verwend gedrag? Ik weet niet hoe 't met de meeste zit, maar ik kan me gewoon niet meer fatsoendelijk concentreren aan 't eind van de dag. Ik ben gewoon gesloopt dan. Prima als er les gegeven word maar laat 't dan wel fátsoendelijk zijn! Want wat ze er nu allemaal op moeten bedenken om al die uren te halen. Dat is gewoon niet op een fatsoendelijke manier te halen. Bij mijn broertje op school hebben ze in 3 dagen de proefwerkweek gedaan de dag dat ze begonnen hadden ze nog gewoon les net als de laatste dag. Lijkt me niet zo bevordelijk voor de punten (ivm tijd om te leren) Wij moeten in de tussenuren nu gewoon op school blijven om te studeren (de meeste zitten nog gewoon op de computers op msn Rolleyes) Dan moeten ze dan maar les geven dat is dan veel nuttiger (vind ik)

Als er zo'n officiele oproep van 't laks komt ga ik zéker mee staken! 't is gewoon ontzettend slopend. Niks verwend want ik doe heus m'n best wel! Vind het alleen jammer dat er dan toch van die dingen gebeuren die niet de bedoeling zijn

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:36

1040 uur per jaar betekent 26 uur per week, zoveel vind ik dat niet...

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:37

Lavien schreef:
Ik denk dat staken niet veel zal helpen..

Bij ons heeft het geholpen onze school gaat er waarschijnlijk niet meer akkord

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:38

Lesje Nederlands extra kan ook geen kwaad voor sommigen Nagelbijten / Gniffelen .

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:44

Misser schreef:
Lesje Nederlands extra kan ook geen kwaad voor sommigen Nagelbijten / Gniffelen .

beetje een flauwe opmerking maar goed...

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:45

Faelivrin schreef:
Euh. Laat ze eerst maar eens wat aan KWALITEIT en MINDER TUSSENUREN veranderen ipv alleen maar meer nutteloze lessen uit te delen. Scheve mond

Ja

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:46

Idd, als het LAKS zo'n staking regelt doe ik zeker mee!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 14:48

Maureenn schreef:
Idd, als het LAKS zo'n staking regelt doe ik zeker mee!

dan ik ook denk ik!