roken??zonde?lekker?vervelend??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roken??

doodzonde
321 (39%)
waarom??
165 (20%)
ik rook..
191 (23%)
heb gerookt
61 (7%)
geprobeerd
31 (3%)
word mij verboden
19 (2%)
iets anders??laat het mij weten
21 (2%)

Totaal aantal stemmen: 809

Ilzjuh

Re: roken??zonde?lekker?vervelend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:10

doom schreef:
Of je neemt een chocolade sigaret en nicotine kauwgom!!! Haha!

Dat kan ook nog! Vork

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:17

Roken. Ieder zijn eigen keuze. Ik rook wel. En wat ik in mijn huis doe is mijn zaak en niet die van een ander. Verder vind ik dat mensen die allen roken tijdens het uitgaan dat lekker moeten doen als ze daar behoefte aan hebben. Een ander kan niet voor jou bepalen wat je wel en niet doet. En als volgend jaar het roken in de kroeg verboden is staan we gezellig met zijn allen buiten. Mij maakt het niet uit of ik buiten of binnen mag staan. Als een ander last van mijn roken heeft en die geeft dat aan dan zal ik daar altijd rekening mee houden. Mits het wel op een normale manier gebracht word.

Verder rook ik gewoon in mijn eigen huis, maar als mijn nichtje van 2 komt dan rook ik ook gewoon buiten. Kleine moeite om daar even rekening mee te houden. En ze is er toch maar een paar uurtjes. Overal valt wel een mouw aan te passen met een beetje begrip voor elkaar en een goede communicatie komt men een heel eind

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:25

Ik rook ook.. Ja begint al stoer doen he en nu gaat het heel moeilijk om eraf te komen. Bijna gestopt totdat er iets naars gebeurde en toen had ik er weer behoefte aan.
Mijn ouders roken ook allebei en ze hebben er nooit een probleem van gemaakt. Ja oke in het begin vonden ze het nog wel moeilijk hoor maar nu niet meer na zo'n 5 jaar.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:27

ik kan me geld beter ergens anders aan besteden Haha!

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:28

Roken is eigenlijk heel dom, zit je een beetje aan een filtertje met tabak te lurken zodat er rook in je longen komt

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:31

ik rook ook... ja dom inderdaad maar goed stoppen is geen makkelijk klusje, ik ben al een paar keer gestopt maar heb het nooit volgehouden, ik maak me er eerlijk gezegd nu ook niet meer zo druk om, hoop ooit echt te stoppen maar ik ben er eerlijk over ik vind het veel te lekker dus kan eigenlijk niet stoppen!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:31

nodi schreef:
Roken is eigenlijk heel dom, zit je een beetje aan een filtertje met tabak te lurken zodat er rook in je longen komt

Clown fraaie omschrijving

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:59

PrinsesJ schreef:
snoetie schreef:
roken? dood en doodzonde

ik rook niet, heb het nooit geprobeerd en zal het ook nooooooooooooit gaan doen!

als iemand bij mij in de buurt gaat roken, ga ik altijd zo heel overdreven kuchen Vork het ergste vind ik dan nog dat sommige rokers vinden dat ik me aanstel, ik stel me echt niet aan hoor, het gaat wel mooi ten koste van mijn gezondheid.

wij rokers (denk dat ik wel voor meerdere spreek) hebben dan gewoon liever dat je het zegt.. wij zijn geen slecht volk dat er meteen op los gaat rammen Knipoog en als je af en toe rook meekrijgt is gaa niet slecht..
echt niet.. mijn longen zijn verpest ja dat weet ik.. maar als je nou laat ik het heel grof nemen..
ik totaal in een jaar de nicotine mee zou krijgen van laten we zeggen 5 sigareteen merken je longen niks!! .. echt niet

Jammer dat iedereen ongewilt in een jaar echt wel VEEL meer meerookt dan die 5 sigaretten die jij opnoemt. Was meeroken niet nog slechter dan gewoon roken? Ik vind het doodzonde en heb het ook gestemd. Ik vind het gewoon hoe dan ook, stom als je eraan begint. Een mens kan gemakkelijk zonder sigaretten, dus als je dan toch begint met roken en je lichaam verkl**t vind ik dat mooi stom.. En ja, het ongewenst meeroken Knipoog

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:02

Chessiej schreef:
Ik rook ook.. Ja begint al stoer doen he en nu gaat het heel moeilijk om eraf te komen. Bijna gestopt totdat er iets naars gebeurde en toen had ik er weer behoefte aan.
Mijn ouders roken ook allebei en ze hebben er nooit een probleem van gemaakt. Ja oke in het begin vonden ze het nog wel moeilijk hoor maar nu niet meer na zo'n 5 jaar.

Jij geeft tenminste toe dat het met stoer willen zijn begonnen is. Waar ik me ook zo aan erger is die 12 jarige blagen die niet zeggen dat ze het stoer vinden, maar het gewoon heel lekker vinden. (en vervolgens een heel klein trekje te nemen om vervolgens de rook snel weer uit te blazen en een keertje proberen zo onopvallend mogelijk te kuchen Clown )

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:02

Sophie2 schreef:
Was meeroken niet nog slechter dan gewoon roken?

Dat kan natuurlijk nooit, omdat een roker zelf ook nog meerookt, je ademt immers ook weer de rook in die je zelf net hebt uitgeademd...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:06

Meeroken is klasse a Lachen dus slechter of niet maakt weinig uit dat klasse a is slecht genoeg

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:26

nee rook niet,
kan er niet tegen, mijn ogen gaan dan dicht zitten en willen niet meer open van de rook!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:47

Ik rook niet, en ben ook niet van plan het te doen. Ik vind het smerig.
Vandaag toevallig weer een roker die naast me ging zitten in de trein. Gatver, wat blijft dat een vieze ranzige geur zeg! Ben blij dat de mensen om me heen niet roken, en op 'onze' feestje maar weinigm ensen roken.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 11:40

zzzoo eeejal 11 pagina's heb even 1,5/2 dagen niet kunnen kijken whahaha..
echt veel reacties veel positieve negatieve,, maar vooral eigen meningen..
mooi man Pling ,,
ik dacht oo misschien reageren 4 mensen maar nou wel over de 20 berichten whaha..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:21

Doodzonde! Van je tijd, geld, en voor je lichaam/gezondheid. Ik ben er nooit aan begonnen, kan er ook niet zo heel goed tegen, vind het zo vies.
Denk dat mijn ouders het best toe zullen laten als ik rook, m'n vader rookt tenslotte ook. Maar ik ga er nooit aan beginnen! Misselijk

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:24

niemand van mijn gezin rookt.. Nou ja, mijn vader wel heel af en toe, maar dan ook nooooit waar ik bij ben. Ik heb hem in mijn leven geloof ik ooit 1 keer zien roken Tong uitsteken Nee, ik rook dus ook niet. Ik ben 15. Ik heb het ook nog nooit geprobeerd, en ga het zeker ook niet doen Knipoog

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:11

iedereen begint om stoer te doen. degene die zegt dat hij zij eerste sigaret lekker vond liegt. maar eenmaal begonnen word het wel steeds lekkerder en je bent zo verslaafd

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 02:06

Roken is volgens mij puur egoïsme.
Rokers weten dat het slecht is en toch beginnen ze ermee.
Hoe lief sommige rokers ook zijn, helaas kunnen ze niet vermijden dat ze regelmatig ook niet-rokers storen en schaden.
Daarnaast worden rokers vaak ziek door hun verslaving, wat zorgt voor zwaar emotioneel en/of financieel lijden voor hun familie. Sommige rokers worden zelfs tot last voor de maatschappij door hun eigen roekeloze en egoïstische gedrag.

Hard en bitter? Waarschijnlijk.
Maar ik wil niet nog meer dierbaren verliezen aan roken.
Snap niet dat het toegelaten is... Verdrietig

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 02:44

Ik denk niet dat alle rokers egoïstisch zijn.

Persoonlijk vind ik het wel wat raar dat het nodig zou zijn voor sociaal oogpunt, je kan immers ook gezellig doen zonder sigaret. Maar er zijn volgens mij ook zat mensen die roken om te relaxen bijvoorbeeld. Lachen

En tja... zelf heb ik nooit gerookt en hoef het ook niet, gelukkig mijn vriend ook niet, en bij mij thuis mogen de rokers ook mooi buiten gaan staan. En ja op straat heb ik er soms wel last van omdat ik asthma heb (+ er ook erg gauw van moet hoesten), en uitgaan is al niet echt mijn ding maar roken is wel de extra stimulans om thuis te blijven. Knipoog Maar ik ga het niemand verbieden, is immers hun eigen keuze...

(En veel rokers wíllen ook wel graag stoppen, maar kunnen het niet ivm ernstige verslaving - die van te voren niet zo erg leek. zo riep mijn broer op zijn 17e ook van 'ja, maar als ik dan later kinderen wil dan stop ik wel even hoor', maar in de praktijk is dat toch niet zo gemakkelijk als er eenmaal verslaafd aan bent.)

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 10:59

Yuna schreef:
Daarnaast worden rokers vaak ziek door hun verslaving, wat zorgt voor zwaar emotioneel en/of financieel lijden voor hun familie. Sommige rokers worden zelfs tot last voor de maatschappij door hun eigen roekeloze en egoïstische gedrag.

Dus ik ben een egoïst?? ik denk alleen maar aan mijn eigen doe alleen maar goeie dingen voor mijn eigen en de rest kan stikken?? sorry hoor..
en misschien datjij het in je eigen familie heb meegemaakt dat emotioneel en/of financieel problemen maar ik niet iedereen in ons gezin rookt.. dus 4 man,, en elke avond hebben wij een goed bord met eten op tafel staan hoor.. ik vind dat je ons rokers nou over een kamp aan het scheren bent wat niet klopt.
en ik ben dus ook roekeloos,, dus ik sjees door de straten met een sigaret op mijn lip??pak me paard ga er op zitten steek er eentje aan en olleee,, ga je gang maar???.. ik vind het niet kloppen datje ons roekeloos en egoïstisch noemt en dat we zwaar emotioneel in de put zitten ook niet,, sommige misschien wel maar de meeste niet het is dan wel ''ontspanning'' maar dat hoeft niet meteen te zeggen dat we net 5 min van te voren een zwaar ongeluk of iets hebben meegemaakt..

of praat ik hier nou erg dom en egoïstisch??

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:04

PrinsesJ schreef:
Yuna schreef:

Dus ik ben een egoïst?? ik denk alleen maar aan mijn eigen doe alleen maar goeie dingen voor mijn eigen en de rest kan stikken?? sorry hoor..
en misschien datjij het in je eigen familie heb meegemaakt dat emotioneel en/of financieel problemen maar ik niet iedereen in ons gezin rookt.. dus 4 man,, en elke avond hebben wij een goed bord met eten op tafel staan hoor.. ik vind dat je ons rokers nou over een kamp aan het scheren bent wat niet klopt.
en ik ben dus ook roekeloos,, dus ik sjees door de straten met een sigaret op mijn lip??pak me paard ga er op zitten steek er eentje aan en olleee,, ga je gang maar???.. ik vind het niet kloppen datje ons roekeloos en egoïstisch noemt en dat we zwaar emotioneel in de put zitten ook niet,, sommige misschien wel maar de meeste niet het is dan wel ''ontspanning'' maar dat hoeft niet meteen te zeggen dat we net 5 min van te voren een zwaar ongeluk of iets hebben meegemaakt..

of praat ik hier nou erg dom en egoïstisch??

Ze bedoelde niet in het algemeen dat je door roken emotionele en financiele problemen krijgt, en roekeloos bent op andere vlakken, ze bedoelde dit icm ziekte. (als je bijv. longkanker krijgt door roken) Zie de eerste zin van de quote.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:15

Ik vind het doodzonde, rook zelf ook niet. Veel mensen die ik ken roken wel, zolang ik daar geen last van heb zal het me een zorg zijn.
Het is jammer dat mensen last moeten hebben van andermans verslaving, in cafe's staat het meestal blauw van de rook. Rokers zelf zullen er niks om geven maar ik (en veel anderen) krijg er gewoon keelpijn en zere ogen van.
Dat iemand hier zei dat je dan maar gewoon niet naar cafes moet gaan vind ik gewoon te belachelijk voor woorden. Ga dan gewoon buiten staan, heeft er niemand last van. Het is immers jou verslaving.
Ben daarom ook blij dat roken in de horeca verboden wordt.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:43

Dankje Roskur, dat is exact wat ik bedoelde. Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:28

Yuna schreef:
Roken is volgens mij puur egoïsme.
Rokers weten dat het slecht is en toch beginnen ze ermee.
Hoe lief sommige rokers ook zijn, helaas kunnen ze niet vermijden dat ze regelmatig ook niet-rokers storen en schaden.

Hard en bitter? Waarschijnlijk.
Maar ik wil niet nog meer dierbaren verliezen aan roken.
Snap niet dat het toegelaten is... Verdrietig

Nou, dan zijn onze koningin en prins Willem Alexander ook egoistisch, want ja, ja die roken ook. En denk maar niet dat hare majesteit in (haar prive)bus terug naar huis rekening houdt met haar chauffeur hoor, dan paft ze er lekker op los...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:29

nou als je nadenkt heeft ze wel een punt, enorm zwaar lijdingsweg voor nabestaande als je pech hebt, maar dan moet je willen nadenken natuurlijk