Wie heeft er zijn chaufeurs diploma???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: Wie heeft er zijn chaufeurs diploma???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:27

Maar wel lastig als je paarden hebt die je wilt trainen. Voor mij een nadeel om er dus echt mijn beroep van te maken.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:52

Ik kom me ook weer melden..Haha! Sinds half juni in bezit van rijbewijs C, en gisteren intest geregeld voor 10september voor het CE..Ben erg benieuwd..Heb inmiddels genoeg ervaring opgedaan, heb er al ruim 300u rijden opzitten haha..Vorige week op sommige dagen zelf 15 uur...Maar m'n vakantiebaan, waar ik heb kunnen rijden, is me zo goed bevallen, dat ik daar terug ga op mijn vrije dagen..

Ik wist niet dat het rijden me zo zou gaan trekken en dat ik zo snel zou beslissen er mee door te gaan..Dus nog een jaartje school en dan rijden maar..En met een beetje geluk heb ik voordat ik 20 word ook mijn CE...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:56

Amanda_T schreef:
Ik kom me ook weer melden..Haha! Sinds half juni in bezit van rijbewijs C, en gisteren intest geregeld voor 10september voor het CE..Ben erg benieuwd..Heb inmiddels genoeg ervaring opgedaan, heb er al ruim 300u rijden opzitten haha..Vorige week op sommige dagen zelf 15 uur...Maar m'n vakantiebaan, waar ik heb kunnen rijden, is me zo goed bevallen, dat ik daar terug ga op mijn vrije dagen..

Ik wist niet dat het rijden me zo zou gaan trekken en dat ik zo snel zou beslissen er mee door te gaan..Dus nog een jaartje school en dan rijden maar..En met een beetje geluk heb ik voordat ik 20 word ook mijn CE...

Hee cool joh! Leuk!
Ja als een dag 48 uur zou hebben dan zou ik ook zeker een chauffeursbaan erbij gehad hebben.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:35

zo weer even tijd om een berichtje te plaatsen...

afgelopen vrijdag gereden, en het was goed te doen we hebben wat bochten werk geoefend en wat kleine straatjes maar het ging prima! vond het zelf ook goed gaan dusja volgende hoef ik pas weer en dan gaan we achteruit rijden haha kijken of dat ook wil lukken.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 21:33

Hee Gribaldi dus jij bent ook weer lekker bezig.
Ik ben al bezig met de hanger, het rijden is geen enkel probleem hoog ophalen in de bochten enz.. geen probleem. Het achteruit rijden gaat me minder makkelijk af , en dan vooral het achteruit naar het dok, ik krijg hem er recht voor alleen het moment bepalen van insturen wil ik nog wel eens moeite mee hebben. Het gaat elke les beter 16 september afrijden ben benieuwd. Rij jij ook met wipkar of met trailer?

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:42

Ik meld me ook Knipoog
Heb alles behalve motorrijbewijs.
Ben gister voor mijn medische schifting geweest, alles in orde Vork
Is inmiddels al weer 5 jaar geleden.. wat gaat de tijd toch snel Tong uitsteken

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:37

Alabaster schreef:
Hee Gribaldi dus jij bent ook weer lekker bezig.
Ik ben al bezig met de hanger, het rijden is geen enkel probleem hoog ophalen in de bochten enz.. geen probleem. Het achteruit rijden gaat me minder makkelijk af , en dan vooral het achteruit naar het dok, ik krijg hem er recht voor alleen het moment bepalen van insturen wil ik nog wel eens moeite mee hebben. Het gaat elke les beter 16 september afrijden ben benieuwd. Rij jij ook met wipkar of met trailer?

ja zeker, had er in het begin een zwaar hoofd in maar het viel reuze mee. Uhm tja met achteruit rijden ben ik ook niet zo'n ster haha met de bakwagen was het soms al gestress en had ik het eindelijk voor elkaar kreeg ik met afrijden de opdracht tussen 2 afgekoppelde trailers te parkeren... zo jammer haha... maja even kijken volgende week hoe gaat met de oplegger..

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:24

ik denk zo dat jullie ook wel geinteresseerd zijn in het rollend materieel zelf. vandaag was hier 1000 assen voor gehandicapten. vorig jaar zijn er honderden foto's gemaakt. voor een impressie daarvan kun je hier en hier kijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:58

frankiej schreef:
ik denk zo dat jullie ook wel geinteresseerd zijn in het rollend materieel zelf. vandaag was hier 1000 assen voor gehandicapten. vorig jaar zijn er honderden foto's gemaakt. voor een impressie daarvan kun je hier en hier kijken.

O leuk! Zal Van Leeuwen ook wel meegedaan hebben?

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:01

frankiej schreef:

Wij hebben dat hier volgende week ook, krijgen van de baas 2 nieuwe 105XF trekkers mee Bloos

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:06

oh leuk dit topic Haha! ik hoop binnenkort ook te beginnen met me chauffeursopleiding Haha! eerst medische keuring Bloos

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:38

suzanne: ik heb hem niet gezien, maar heb de eerste groepjes gemist.
suuzzel: leuk! je baas geniet daar net zo van, gegarandeerd.

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:23

frankiej schreef:
suuzzel: leuk! je baas geniet daar net zo van, gegarandeerd.

Hahah dat weet ik wel zeker.
We hebben net een nieuw pand gekregen en de baas loopt er als een klein kind in een snoepwinkel rond..
Ook kregen we de nieuwe indeling van de parkeerplaatsen van de diverse combinaties. Nou alle 105's staan pal aan de weg Haha!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:27

Ik ben vandaag even wezen oefenen met de trekker oplegger met pa samen, ben ik lekker bezig achteruit insteken even corigeren in zijn vooruit, zet ik hem in zijn achteruit blijft de koppeling steken kwam gewoon niet meer los. Stond ik daar de achterbanden bleven gewoon doordraaien pffffffff.. snel de motor uitgezet, gekeken onder de kap.. niks te zien. Noui toen maar voorzichtig richting huis gereden. Niet echt kunnen oefenen maarja wel weer wat geleerd Haha!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:45

zo ik mag morgen weer 2 uurtjes aan de slag, moet vroeg op dusja maar een beetje optijd naar bed, ben verschrikkelijk verkouden dus ziek worden kan ik nu even niet hebben..

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:51

heb alle rijbewijzen...heb alleen auto en motor echt met zweet en tranen gehaald. de rest heb ik met 10 lessen in een truckje op zonnig aruba "gekocht" Bloos voor een paar honderd euro.

wilde graag mijn be gaan halen,toen moest ik c en d gaan doen. serieus in een truckje met open laadbak (daar kan jenatuurlijk ookstoelen in doen en dan heb je een bus Clown Clown ) heb steeds hetzelfde rondje geoefend en na ongeveer 10 lessen in 10 minuten mijn c, d en e rijbewijs gehaald Bloos

wel handig nu om trailer terijden,maar ben niet zo dom om met de grote wagens op de weg te gaan.
echt schandalig dat het kan,maar ja Haha! Haha!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:29

haha raar dat dat kan Tong uitsteken maar mag je daarmee ook in Nederland de weg op? is toch heel anders...

net terug van 2 lesuurtjes, vandaag het achteruit rijden onder de loep genomen en moet zeggen ging zo slecht nog niet, ff de kneepjes weten en hoe je moet sturen daarna ging het prima. hij was tevreden dusja nog ff 2 weken oefenen en dan afrijden maar!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:05

ja is gewoon geldig in nederland..heb hier alleen een medische keuring gehad...
nu staat er nog een aantekening bij,maar bij mijn nieuwe rijbewijs,zie je er niets meer van. tuurlijk erg fijn, maar ik durf/ga de weg niet op,zou eigenlijk gewoon in nl.wat lessen moeten nemen, maar vind wel erg duur.wat betalen jullie per les? anderzijds...met de aanhanger/trailer reed ik gelukkig wel zo weg.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:07

nouja zeg, maar goed dat je zelf zo verstandig bent om toch maar eens aan een hollandse les te gaan denken

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:46

Het wegrijden is ook niet het probleem. Maar alles om de vrachtwagen heen, overig verkeer en veiligheid. Ben bang dat je dat niet kan leren op Aruba omdat weinig verkeer is.
Zo vind ik het ook levensgevaarlijk dat je in Belgie je motorrijbewijs bij je B kreeg in het verleden. Een auto is gemakkelijk te besturen maar bij een motor heeft een klein foutje grote gevolgen. En het is toch ook wel handig als je verteld wordt hoe je het best zichtbaar bent voor de overige weggebruikers.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:43

ja precies sommige dingen worden wel verkeerd ingeschat door mensen hoor, hoor af en toe ook wel van ja kan ik makkelijk en dan valt het nog tegen!

heb vandaag de bocht achteruit gedaan haha de 1e paar keer wou het niet echt lukken moest weer ff denken kwa sturen enzo gelukkig les in nu 3x in de week dan blijft het langer hangen Knipoog

geen idee wat een les kost, ik heb een uren pakket en daar betaal je voor inclusief afrijden... dus prijs valt wel mee,
alleen een herexamen kost 2x zoveel Clown

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:39

Mijn auto Haha!

Afbeelding

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:58

Ik heb zaterdag ook weer stuur-les gehad maar geen instructeur te bekennen.... mán wat een puinzooi was het bij 2 adressen... milimeterwerk Haha! Een vrouw kwam uit haar auto omdat mijn kopschot heel erg vlak over haar kofferbak zwaaide... t paste allemaal net maar anders had ik er nooit langs gekomen... Oww wat kan supermarkten rijden soms leuk zijn Lachen

@SuuZzel ik zag al die SSC's rijden maar waarom zijn er van due super space cabs gekocht, er wordt toch alleen maar binnenlandwerk mee gedaan?

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:00

Nee hoor, wij rijden ook buitenland.. De SSC's rijden allemaal binnen en buitenland.

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:14

Wat rijden jullie aan internationaal werk dan?

Maar waarom SSC's? Want ik zie ze vooral met die 3 assige trailers (star tandem en een stuuras), dat lijken me distributietrailers