Helderzienden, geloof jij het of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Helderzienden, geloof jij het of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:46

tegenstanders best, waarom niet Lachen
Maar mensen bedriegers enz noemen, dat heeft niks meer met en discusie te maken
Is gewoon onbeschoft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:49

Hij noemt Danae geen bedrieger maar zegt in feite dat áls ze niets kan bewijzen ze in zijn ogen een oplichter is (of zoiets). En daar kan ik inkomen dat hij dat zo beleeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:51

Maar danae geeft hem de kans om mee te gaan en zijn foto te doen
maar dan is hij er ineens niet meer.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:52

runningkawa schreef:
tegenstanders best, waarom niet Lachen
Maar mensen bedriegers enz noemen, dat heeft niks meer met en discusie te maken
Is gewoon onbeschoft.

Precies, en daarom reageer ik ook even. Laat me niet alles even gewoon zeggen en al zeker niet de grond instampen dus...een persoonlijke aanval is dit geweest en hij heeft me ook uitgemaakt voor oplichtster, volgens mij was dat niet toegestaan hier op bokt... ik pik dit dus ook gewoon niet en voel me zeker ook niet uitgenodigd om dan mezelf tegenover zo'n persoon te gaan bewijzen. Hij heeft een kans gehad, niet aangenomen en dus voor mij een zwakkeling...

Diegenen die dit allemaal beweren, hebben nog nooit een reading laten doen (niet bij mij in ieder geval), weten niet waar ze over praten en kunnen hier dan ook niet over oordelen... Kennen me ook helemaal niet verder, dus uit de lucht gegrepen onzin rondlallen is dan de makkelijkste weg... Onmacht, heet dat... daar waar de kennis stopt.... maak zelf maar af..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:56

slimmerik schreef:
pharagirlke schreef:
gedraag je eens naar je nick slimmerik. Waarom zou ze paarden die echt hulp nodig hebben laten vallen voor een of andere ...... die perse wil dat ze zichzelf bewuisit, als uitgerekent zij degene is die vrijwel niets meer te bewijzen heeft. Ik ken Danae en ik wéét dat ze een goede reader is. Ik zou me zelfs de moeite niet meer doen. Heb het een maal gedaan en ja hoor, dat meisje is teruggekomen op haar mening. Die discussie is toen heel respectvol afgesloten Ja En ja, ik heb al mensen verteld dat zij niet het juiste baasje zijn voor het paard. (nog niet zo lang geleden) en als het paard dan verkocht word blijkt dat het dier ineens wel fijn loopt.

Aan zoete broodjes hebben mensen niets. Vaak ben je als readers hun 'laatste' hoop. Want ondanks dat ze er niet in geloven willen ze hun paard die kans wel geven. Zat mensen die ik al geholpen heb. (niet alleen met readen)

Van de readers hun kant is er respect, maar ik vraag me af wanneer dat er ook eens respect naar de readers toe gaat zijn. Sommige mensen moeten kennelijk toch nog veel leren Knipoog

(volgens mij ga ik een hobby maken van die lange berichten)

Ook reader?? Dan had je me moeten kennen toch?? Nee dus. Want ik ben bést wel slim...Haha! (ik vind het al zwak dat je me op mijn nickname onderuit probeert te schoffelen Bloos )

Dit topic is voor vóór en tegenstanders...Als een tegenstander bewijs wil daarvan wordt dat nóóit gegeven (ook niet in andere topics). Moeten ze zelf weten hoor maar voel je dan niet zo aangevallen als je niet geloofd wordt.

Er zullen best readers bijzitten die goed kunnen gokken. En vaak iets meer van de geest van het baasje opvangen als van het dier. Maar ik geloof van het hele kunnen geen barst. En dat is mijn goed recht. En ook ik heb zat mensen geholpen hoor...door mijn armen uit de mouwen te steken b.v. en door naar mensen te luisteren.

Zou jij je eeuwig blijven bewijzen als er genoeg mensen zijn die wel in je geloven? Ik las in een van de vorige topics een heel mooi voorbeeld;

als jij zegt dat je kan fietsen. En iedereen vraagt je steeds weer het te bewijzen dat je kan fietsen. Zou jij dat jaren lang elke dag, elk uur blijven doen? Steeds weer laten zien dat je kan fietsen, zou je na een aantal jaar niet zo iets hebben van 'hej, krijg wat als je me niet geloofd, kheb het al genoeg bewezen Rolleyes'?

Oh en ja kben reader. Al doe ik het niet meer veel, heb het te druk met mijin eigen paarden. Ik kon van een jongen zeggen dat hij nog niet zo lang geleden zijn pols gebroken had (ik kende die jongen niet! Had enkel een foto gekregen, geen verdere info) en kheb een situatie beschreven tot in de details....Kon het simpelweg niet weten normaal want die gast woonde niet eens in mijn buurt Op dit moment heb ik het echter te druk met mijn eigen leven en paarden. Doe het dus ook enkel nog voor noodgevallen (en ook daarvan kunnen een aantal bokkers getuigen, dat ik minder dringende gevallen door verwijs naar andere) simpelweg omdat ik mijn energie liever steek in dieren die echt met een probleem zitten dan mensen die gewoon nieuwsgierig zijn. En ik ben de laatste die paranormale middelen aan raad Knipoog Denk niet dat ik dat al ooit gedaan heb. Ik raad altijd dingen aan die binnen de mogelijkheden van de eigenaar liggen.

Dat je het niet geloofd is mijn probleem niet (grof gezegd) en vind ik ook niet erg, maar dat je zegt dat het gewoon niet bestaat dat gaat er niet in bij mij. Ik kan er niet tegen als mensen zeggen 'het is niet zo' neen 'ik vind dat het niet zo is!' Dat is al meteen iets heel anders en komt al een pak minder aanvallend over! Want als jij zegt het is niet zo betekent dat dat je een hele groep van bokt zo snel mogelijk in psychiatrie moet stoppen Clown Waanbeelden zijn nl niet zo gezond.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:57

runningkawa schreef:

Nou...de kans.... hij moest nu mee. Ik weet niet hoe goed ze elkaar kennen en óf ze bij elkaar in de buurt wonen? Maar zeggen dat ie vier weken moet wachten op beantwoording van de pb.... mwah.... komt ook bij mij over als het er onderuit proberen te komen. Maar Danae is vrij om hem op de wachtlijst te zetten... maar ik kijk dan niet op van de argwaan bij andere bokkers. Net als bij mij.

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:59

slimmerik schreef:
runningkawa schreef:

Nou...de kans.... hij moest nu mee. Ik weet niet hoe goed ze elkaar kennen en óf ze bij elkaar in de buurt wonen? Maar zeggen dat ie vier weken moet wachten op beantwoording van de pb.... mwah.... komt ook bij mij over als het er onderuit proberen te komen. Maar Danae is vrij om hem op de wachtlijst te zetten... maar ik kijk dan niet op van de argwaan bij andere bokkers. Net als bij mij.

Er loopt nog een ander topic hierover en hij moest nu niet mee... wel goed lezen, he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:00

Geen idee of dat nu is of dat bij wijze van ook volgende week kan
maar ineens trekt hij terug

dat je met een foto gewoon onderaan op de wachtlijst komt lijk me nogal logisch...
Heeft niks met argwaan te maken, ze heeft gewoon een wachtlijst en juist dan vind ik het super dat ze er zo iemand op wil zetten, ik zou zeggen, druk genoeg met mensen die wel echt willen, stop mijn tijd en energie wel ergens anders in

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:00

Ik geloof dat er wel zijn, maar wel dat je tegenwoordig het kaf van de koren niet kunt onderscheiden van mensen met goede en slechte bedoelingen. En dat laat veel mensen in wantrouwen.
Goede praatjes kan iedereen maken, daar kan je het meestal niet aan zien. Erg jammer altijd dat er mensen de boel verzieken voor andere.

Dit is nu over readen, maar zie een half jaar geleden waar masseren in kwam, er ontpopte zich overal mensen tot masseur voor paarden via bla bla techniek. Die nooit ervaring of les hebben gehad. Dat gebeurd volgens mij ook met het readen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:02

dat ben ik helemaal met je eens katia
Of mensen die het een beetje kunnen maar niet goed genoeg zijn. Maar profileren zich als kundig...
En dat is erg jammer als voor bijv de mensen als danae

Maar goed, dat heb je bijv bij instructeurs ook...
En sommige mensen rijden dan hun paard gewoon aan gort...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:03

@ pharagirlke: prachtige voorbeelden maar door de bokkers hier op dit topic en bokkers in andere topics totaal oncontroleerbaar. Nu geloof ik ook in voorbeelden die door mij gegeven zijn (en zelf heb meegemaakt) dat er best meer is tussen hemel en aarde. Maar iemand die ook aan die hocus pocus doet heeft mij verteld dat je er wél voor "open moet staan" en dat het anders niet lukt. Net zo iets als wichelroede lopen....(hetgeen waar ik goed in schijn te zijn).

En dát gaat bij dieren niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:04

Mensen die zeggen dat je er in moet geloven omdat het anders niet werkt zet ik direct buiten de deur Haha!

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:06

katiavl schreef:
Ik geloof dat er wel zijn, maar wel dat je tegenwoordig het kaf van de koren niet kunt onderscheiden van mensen met goede en slechte bedoelingen. En dat laat veel mensen in wantrouwen.
Goede praatjes kan iedereen maken, daar kan je het meestal niet aan zien. Erg jammer altijd dat er mensen de boel verzieken voor andere.

Dit is nu over readen, maar zie een half jaar geleden waar masseren in kwam, er ontpopte zich overal mensen tot masseur voor paarden via bla bla techniek. Die nooit ervaring of les hebben gehad. Dat gebeurd volgens mij ook met het readen

Je moet met alles gewoon goed uitkijken wat je doet en wie je daarvoor uitzoekt.

Laat je goed informeren en als er websites zijn, bekijk en lees deze dan ook goed. Ook in het "readersvak" zijn mensen met gedegen opleidingen op alle gebied, sommigen ook niet... Wat spreekt je aan en wat niet? Maak zelf je afweging...

Vraag eens rond naar de ervaringen met bepaalde personen en maak dan zelf je keuze wat je wilt en met wie je in zee gaat of niet.

Zo heb je in alle hoeken oplichters zitten, ook met paarden inrijden of aankoop, masseurs, krakers, readers enz...

Tis makkelijk om iemand in een hokje te plaatsen als daar verder geen ervaring mee is geweest...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:09

Maar je kan ook niet verwachten dat je direct in iemand gelooft, zoals ik zeg praatjes zijn makkelijk te maken. En op de goedheid van de mens kan je ook al vaak niet meer rekenen. Vaak kan je pas zeggen of iemand goed is na dat je het geprobeerd hebt, maar aan dat tarief elke keer testen wie goed is. Is niet goedkoop Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:10

Maar dat is toch ook zo met osteopaten, instructeurs enz enz
Die worden toch ook niet afgekat als zijnde leugenaars?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:10

runningkawa schreef:
Mensen die zeggen dat je er in moet geloven omdat het anders niet werkt zet ik direct buiten de deur Haha!

Tja en toch verdiende die persoon duizenden en duizenden guldens en had een praktijk waar mensen van heinde en ver kwamen. Hij ging pas goed in de fout toen (edit:)hij water als toverdrank ging verkopen.

Wist van mijn oom dingen te vertellen die hij écht niet kon weten etc. etc.

Mijn verhaal: je moet goed in gokken zijn dus....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 07-07-07 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:12

katiavl schreef:
Maar je kan ook niet verwachten dat je direct in iemand gelooft, zoals ik zeg praatjes zijn makkelijk te maken. En op de goedheid van de mens kan je ook al vaak niet meer rekenen. Vaak kan je pas zeggen of iemand goed is na dat je het geprobeerd hebt, maar aan dat tarief elke keer testen wie goed is. Is niet goedkoop Tong uitsteken

Dat is dus het probleem met dit onderwerp. Omdat er weinig over bekend is verder is het een kwestie van geloven of niet...

En dan is aan jou de keuze of je het eens wilt proberen of niet... in dit geval baat het niet, schaadt het niet...
Helaas hoor je van andere praktijken wel schadegevallen, b.v. de kraker, het inrijden van een jong paard enz... duizenden euri's armer en je paard in de kreukels voor altijd...

Tis een keuze die je maakt, en die moet iedereen voor zichzelf maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:14

sommige mensen zijn dan iets TE goed in gokken dan Tong uitsteken
alles wat ze zeggen waar je gewoon niet anders kunt zeggen dan ja...klopt

Ik was pas bij iemand die vertelde precies wat er aan mijn gezondheid hapert, had die persoon nog nooit gezien.
Er zat niet 1 ding tussen dat ik zei, goh, das giswerk of dat klopt niet Lachen

intral

ff een stipje,, en ik gloof er soms in, af en toe heb ik(bijv.) het gevoel dat ik om 4 uur ofzo wakker word(snachts) en dan gebeurt dat. Soms heb ick heb gevoel dat ick goed heb gereden en dan is het absoluut niet zo. Naar mijn gevoel bestaat het wel ho0r..

lesilla

Ja maar die probeer je ook telkens he, maar wil gewoon zeggen dat als iemand een slechte ervaring heeft dat hij of zij snel gaat algemeen stellen. En dat is gewoon menselijk kan je niemand voor verwijten.

Hopelijk snap je het, telt inderdaad ook voor osteopaten en instructeurs dat is het probleem bij vrije beroepen.

Ik heb trouwens al geprobeert heb mijn hond laten readen, heb al gezegd dat ik iemand op bokt echt zou vertrouwen, jou ken ik niet zou raar zijn dat ik dan al kan oordelen, doe ik liever niet

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:15

Als ik goed in gokken zou zijn, zou ik nu stinkend rijk zijn hoor... en dat ben ik niet

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:17

Danae schreef:
Als ik goed in gokken zou zijn, zou ik nu stinkend rijk zijn hoor... en dat ben ik niet

Maar als je helderziende bent .....(reader) dan ben je dat toch ook? (rijk bedoel ik)

*vraagt lottocijfers van volgende week* (per pb graag Haha! )

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:20

katiavl schreef:
Ja maar die probeer je ook telkens he, maar wil gewoon zeggen dat als iemand een slechte ervaring heeft dat hij of zij snel gaat algemeen stellen. En dat is gewoon menselijk kan je niemand voor verwijten.

Hopelijk snap je het, telt inderdaad ook voor osteopaten en instructeurs dat is het probleem bij vrije beroepen.

Ik heb trouwens al geprobeert heb mijn hond laten readen, heb al gezegd dat ik iemand op bokt echt zou vertrouwen, jou ken ik niet zou raar zijn dat ik dan al kan oordelen, doe ik liever niet

Tuurlijk begrijp ik het standpunt van de mensen die er sceptisch tegenover staan... zou ik ook zijn denk ik als ik het zelf niet had... eerst zien, dan geloven, zo zit ik ook in elkaar.. net als ieder ander mens. Ik geloof ook niet in marsmannetjes, er zijn mensen die hier absoluut van overtuigd zijn dat ze bestaan... Ik zou best een iemand willen spreken die hier ervaringen mee heeft... hetzelfde met ufo's... nooit gezien zelf, maar ken wel mensen die het wel hebben gezien, en ben ook zeer geinteresseerd in hun verhalen...

Plaats dat mensen dan wat meer interesse tonen in hetgeen de readers doen, en niet gelijk een oordeel wegzetten, dat is zo jammer hieraan...

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:21

slimmerik schreef:
Danae schreef:

Maar als je helderziende bent .....(reader) dan ben je dat toch ook? (rijk bedoel ik)

*vraagt lottocijfers van volgende week* (per pb graag Haha! )

Tuurlijk ben ik rijk, op een ander manier dan jij denkt...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:22

Danae schreef:
Ik zou best een iemand willen spreken die hier ervaringen mee heeft... hetzelfde met ufo's... nooit gezien zelf, maar ken wel mensen die het wel hebben gezien, en ben ook zeer geinteresseerd in hun verhalen...

Plaats dat mensen dan wat meer interesse tonen in hetgeen de readers doen, en niet gelijk een oordeel wegzetten, dat is zo jammer hieraan...

Ja maar dié mensen vragen geen geld voor hun verhaal. En komen daardoor bij mij geloofwaardiger over.