Vriend vreemdgegaan, Tips nodig om verder te gaan...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

Re: Vriend vreemdgegaan, Tips nodig om verder te gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:53

Ojaa.. Dat heb ik precies hetzelfde. Soms gaat het een hele avond goed ( tijdens uitgaan bijv) maar dan opeens vind ik dat hij vééél te ver gaat. Al is het dat hij naar iemand kijkt ofzo.. Vroeger keek ik zelf ook gerust.. Zolang het daarbij blijft.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:57

Ik heb eigenlijk helemaal niks in dit topic te zoeken, want er gaat hier niemand vreemd, maar wil toch graag wat tegen Kim zeggen.

Ik lees en babbel al wat langer op bokt dan enkel vandaag en weet ook dat je minder mooie relaties achter de rug hebt Kim, maar ik vind dat ook jij recht hebt op een liefde die bedoelt is voor jou alleen.

Jaren geleden leerde ik mijn vriend kennen en ook ik had moeite (blijkbaar) met het loslaten van de vriend die ik daarvoor had. In de eerste 2 maanden van onze relatie ging ik dan ook vreemd (enkel zoenen).
Meteen toen ik thuiskwam heb ik verteld. Heb dus nooit verzwegen of gelogen. Ik vind namelijk dat zowel verzwijgen als erover liegen niet in de haak is. Het gebeurde me, maar het was dus wel mijn fout en dus moet ik ook maar mans genoeg zijn om het te vertellen.

Mijn vriend zelf is in een vorige relatie eens vreemd gegaan en zegt daar zelf over: Ik doe dat nooit meer want dat voel k*t.

Als je iemand net leert kennen, kan ik me voorstellen dat je nog niet direct weet dat je oud wil worden met die persoon. Toch als iets goed klikt is dat redelijk snel duidelijk en vanaf dat moment behoor je naar mijn mening te zeggen, je kiest dus voor iemand en daarmee besluit je ook met je tengels van andere af te blijven.
Het vreemdgaan met iemand omdat het moeilijk is die persoon los te laten en verder te gaan met je leven dat je met een nieuwe vlam hebt, kan niet maanden duren.
Dat is in mijn ogen zoiets als, ik weet dat ik moet kiezen, het is moeilijk, dus daarom stel ik de keuze maar uit, totdat iemand de keus voor mij maakt.

Ik wil je daarom toch zeggen Kim, het even moeilijk hebben is prima, maar laat dit niet te lang gebeuren, want ook jij verdiend een partner die genoeg aan jou alleen heeft.
Dat is niet voor mij weg gelegd, moet je uit je hersentjes wissen hoor, want op ieder potje past een dekseltje, ook op de jouwe.

Jaloers zijn jezelf niet willen laten gebeuren, of niet jaloers hoeven zijn omdat daar geen reden voor is, is een groot verschil.
Ik hoef niet bang te zijn dat als mijn vriend 4 uur later binnen komt dan zou moeten, dat hij iets heeft uitgevreten. Al loopt er een mega lekker stuk voorbij, dan interesseerd hem dat niets.
Het zelfde geld voor mij.
Hij heeft genoeg aan mij en ik aan hem en ik denk dat het zo ook hoort te zijn.
Als er ruimte is voor een 2de (3de of meer) persoon en deze ook uitgenogigd word, kies dan voor jezelf. Geen hand vol, maar een land vol.
Eenmaal zal je hem toch de keus moeten laten maken, zij of ik.
Zie jij jezelf al trouwen met deze man op deze manier.
In princiepe zeg je dan, ja ik wil...... trouwen met deze man en zijn scharrel Bloos

Ik ben daar heel eerlijk in. Ik lees dat je heel gelukkig bent, maar ik zie je toch echt graag ietsje gelukkiger dan dit. Na allerlei mindere relaties, wens ik jou namelijk iets heel moois toe.

Irmaatje, ik kan je geen tips geven, maar ook jou wens ik geluk toe.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:58

LindaV schreef:
Ojaa.. Dat heb ik precies hetzelfde. Soms gaat het een hele avond goed ( tijdens uitgaan bijv) maar dan opeens vind ik dat hij vééél te ver gaat. Al is het dat hij naar iemand kijkt ofzo.. Vroeger keek ik zelf ook gerust.. Zolang het daarbij blijft.

Ja inderdaad..
Laatst waren we op stap, en er was ook zo'n meisje waar die vroeger verliefd op is geweest..
En ik kan die sowieso al niet uitstaan.. Toen ik hem nog niet eens kende moest ik haar al niet Tong uitsteken
En die kent hij dus heel goed.. Van vroeger nog..
Hij weet dat ik haar echt niet leuk vind, maar dan gaat hij er zo mee staan praten.. Dat vind ik dan al k*t, maar dan heb ik zoiets van Mandy, stel je niet zo aan, hij praat alleen maar!
Maar toen ging ik op een gegeven moment naar de wc.. Maar het was daar super druk, dus toen ging ik toch niet.. Kom ik terug bij hem..
Staat ie met haar te praten.. Met een arm om haar heen..
Echt waar.. Ik kon m wel schieten!!!

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:01

Hebben jullie ook een dipje gehad nadat je erachter bent gekomen?
Dat je even niet weet wa je voelt.
Ik weet dat ik heel veel van hem houdt.
Maar dat ik op het moment wat mis, zou dat gewoon het vertrouwen in mijn hart zijn?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:02

Ja ik heb zeker een dipje gehad!
Ik heb er echt serieus over nagedacht om het uit te maken. Best logisch..
Maar dat was helemaal niet wat ik wou! Ik wou het helemaal niet uitmaken..

Dat wat je mist dat zou goed het vertrouwen kunnen zijn hoor..

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:04

En als ik dan zo'n dipje heb, is het enige wat ik nodig heb is dat hij bij me is.
Of ik hem aan de telefoon heb, of zomaar een smsje.

Ik wil het ook echt niet uitmaken.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:06

Ja zeker heb ik een dip gehad. Ik wist niet meer wat ik voelde en wat ik moest voelen. Ik weet nog dat ik in het begin zo ontzettend boos was. Ik heb dan echt een week nodig om af te koelen. De laatste keer heb ik heel veel gepraat hem mijn vriend. Ik moet zeggen dat was wel heel fijn, we waren allebij heel erg open en eerlijk. Misschien dat ik daarom toch ook weer door ben gegaan.
Als je er net achter komt, ben je in alle staten, en staat je besluit vast om bij hem weg te gaan, maar na de afkoelings periode trekt dat bij mij weer bij.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:06

Ja dat is bij mij nog steeds zo..
Ik voel me nog zó k*t als ik daarover nadenk..
En dan vind ik het gewoon fijn als hij mij gewoon even de bevestiging geeft dat hij wél van mij houdt, en dat ie t echt niet meer zal doen..
Gewoon net als jij zegt inderdaad een smsje, of dat hij bij mij is..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:10

Bij mij schommelde het zo erg.. ene keer boos de andere keer maakte het me geen drol uit en dan was ik weer verdrietig.. echt om naar van te worden gewoon.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:11

Ja, maar je weet ook gewoon niet meer wat je moet denken..
Er schiet zoveel door je hoofd dan..

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:12

Straks voelde ik me gewoon redelijk lekker erover.

Op het moment ben ik weer heel onzeker.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:14

Ja dat gevoel ken ik.. Dat wisselt echt heel vaak..

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:18

Vresselijk die stemmingswisselingen....... Dus ik ben niet de enige die daar last v an heeft.
Idd het ene moment ben ik heel gelukkig en doet het me niks. Denk ik zelfs als hij beter kan krijgen moet ie gaan. En het andere moment zit ik in een dipje en voel ik me een onzeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:20

Ach gut het lijkt me echt ontzettend moeilijk hoor om in jullie situatie te zitten..

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:21

Ach ja, What doens't kill us makes us stronger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:24

inderdaad irma. zo leer je weer..

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:25

Klopt, als dit allemaal goed gaat leer ik hem wel ook weer te vertrouwen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:27

Irmaatje schreef:
Ach ja, What doens't kill us makes us stronger.

Inderdaad! het ergste maar misschien straks ook het beste wat me is overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:33

lovely zo moet je idd maar denken..
ik heb er ook een hele tijd over gedaan mn eerste grote liefde los te laten en in te zien dat het beter was.. maar doordat dat uitging heb ik beslissingen kunnen nemen, mijn leven zelf ingericht, veel zelfstandiger geworden.. heb dingen meegemaakt die ik anders niet had meegemaakt. zonder dat was ik niet de persoon die ik nu ben.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:54

suze_ schreef:
lovely zo moet je idd maar denken..
ik heb er ook een hele tijd over gedaan mn eerste grote liefde los te laten en in te zien dat het beter was.. maar doordat dat uitging heb ik beslissingen kunnen nemen, mijn leven zelf ingericht, veel zelfstandiger geworden.. heb dingen meegemaakt die ik anders niet had meegemaakt. zonder dat was ik niet de persoon die ik nu ben.

Zeker weten, op bijzondere momenten mis ik hem nu of gewoon als ik eens 's avonds alleen op mijn kamer zit in Nijmegen. Gewoon het gezellig samen zijn maar dat gaat ook wel weer over, we hebben nu fijn contact en daar ben ik al heel dankbaar voor.

Mijn broertje heeft het net uitgemaakt met zijn vriendinnetje voor de tweede keer. De vorige keer hadden mijn vriend en ik het net uit en dezelfde dag maakte hij het ook uit (ik was rolmodel). Alleen bij hun ging het een dag later weer aan Clown maarja nu alsnog uit. Ziet er naar uit dat we deze zomer met het hele gezin zonder aanhangsels op vakantie gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:00

mijn zusje is al 9 jaar met dr eerste vriendje samen en nu 4 maanden zwanger Clown
die kregen wat toen ze 16 was..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:03

suze_ schreef:
mijn zusje is al 9 jaar met dr eerste vriendje samen en nu 4 maanden zwanger Clown
die kregen wat toen ze 16 was..

Had ik dat maar Knipoog
Maar aan de andere kant had ik het vrijgezellenleven nu ook niet willen missen.. gewoon even alleen zijn:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:07

ja dat heb ik ook vaak gedacht hoor..
je kleine zusje 9 jaar samen, zwanger, grote-mensen-huis.. heb best wel jaloerse momenten gehad.

maar uiteindelijk past die weg bij haar en niet bij mij Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:09

ik vind het heerlijk alleen Lachen Lachen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:10

ik zou het persoonlijk uitmaken hoeveel ik ook van hem hou..zou niet kunne leve met het feit dat hij het nog eens zou kunnen doen...
je mist toch een gedeelte van je vertrouwen hierdoor...