Geesten oproepen, doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roxy13

Re: Geesten oproepen, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:59

Brrr....Net nog alle pagina's gelezen wat een enge verhalen zitten ertussen Nagelbijten / Gniffelen En dan zie ik het ook nog voor mij Nagelbijten / Gniffelen Ojee dat wordt lang niet lekker slapen Nagelbijten / Gniffelen Ik heb ook ooit een progamma gezien op Discovery ofzo ook met geesten....Dat was zo spookhuis en daar waren dus ook allemaal geesten ( klopgeesten) Nagelbijten / Gniffelen Oke ik ga snel leuke dingen lezen Clown Tong uitsteken Ik lees morgen wel verder, weltrusten alvast Slapen * tot zover je kunt slapen Nagelbijten / Gniffelen *
Oja toch nog even over het 'enge' onderwerp ...Floris had toch ook iets meegemaakt? Zou je dit mischien kunnen/ willen vertellen enventueel via een pm Knipoog Als je dit al verteld hebt sorry! Bloos

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:02

ach ..... wat zullen we hierop zeggen Tong uitsteken

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 02:15

table lifting is met een tafel die gaat bewegen als antwoord, mega spectaculare, maar oh zo gevaarlijk

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 07:27

Ahh.. Oké, ja ik geloof niet zo in het oproepen zelf.. Dat ze bestaan wel.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:37

eefangel schreef:
Moniek schreef:
ok ik dacht al.
sorry was een flauw grapje die ze bij mij ook al hadden uitgehaald.
En ik trapte erin haha.
Sorry als het flauw is overgekomen maar ik kon het niet laten.

erg flauw ja...

eerst heel serieus en ernstig zitten te doen over je spookhuis,
en dan zo'n foto erin gooien...

er zijn penny's hier die er wel serieus in zouden geloven,
als niemand ze erop gewezen had dat dat het silhouet van dat meisje was...

ach kom op doe niet zo was gewoon om even het enge eruit te halen.
Iedereen kon wel zien dat het nep was toch.
en wil je verder niet zo luchtig doen door mijn andere huis een spookhuis te noemen.
Dat vind ik nogal een beledeging van een bloedserieus stuk leven en wat ik wel heb megemaakt.

ambertJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:46

Er waren 2 meisjes die waren ook nieuwschierig in glaasje draaien, en besloten dit ook te doen!
Ze hadden in de avond met z'n 2en af gesproken bij een van de meisjes thuis...
Eenmaal aan het glaasje draaien vroeg 1 van de meisjes wanneer ga ik dood? de geest antwoorde NU!
De meisjes rende weg en 1 van de meisje kwam onder de auto DOOD

Ik raad het je dus echt af!
[/quote]

En dit is nou zo'n typisch voorbeeld van wat ik een klinklaar zelfbedacht/roddel verhaal vind. Ongeloofwaardig.[/quote]
Dan heb ik er hier nog 1 voor je.
Vriendin van me tante en me tante zelf hebben ook eens geesten opgeroepen.
De geest zei tegen de vriendin van me tante dat ze binnen 3 dagen overreden zou worden door een vrachtwagen. Die vriendin dacht, ik blijf binnen zitten dan gebeurd er niks.
3 dagen later is een vrachtwagen dwars in haar huis gereden. Opslag dood.
Het kan dus echt wel. Ik neem aan dat mijn tante hier niet over liegt of wel? Lachen[/quote]

over dat verhaal heb ik wel eens meer gehoord!!!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:49

Wees a.u.b verstandig en doe het niet...

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:55

Zeker niet aanbeginnen, je weet niet wat je aanricht en doet.
Ik heb het vroeger wel paar x gedaan, toen ik beetje in de gothic/skaterperiode zat, echt je weet niet wat je doet.
Het is zoo slecht, je denkt dat het leuk/spannend is, maar je krijgt echt geen aardige, maar gemene 'geesten'..
Voorbeelden; glaasje draaien, handen vast houden en bepaalde woorden uitspreken, met een ketting boven een bepaald voorwerp hangen.
Een vriendin van mij heeft er écht iets aan over gehouden.....
Vooral met de witte en zwarte magie..

AUB NIET DOEN!

gwennelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:59

NIET DOEN.
Ik heb het in het verleden (jaar of 10 of meer geleden) zelf gedaan samen met 4 anderen. We namen het niet al te serieus. Het werkte dus echt en dat glas bewoog ook echt. 1 persoon heeft de geest uitgelokt en boos gemaakt, en er kwamen echt heftige reacties. Het glas ging tekeer als een idioot over tafel. Als er al iemand denkt dat je dat zelf kunt doen met je vinger, ECHT NIET, het ging zo ontzettend snel met geen mogelijkheid bij te houden.
Het is ons alle 4 slecht vergaan na die tijd. We hebben stuk voor stuk een paar jaar van ellende gehad en de persoon die de geest had boosgemaakt is zelfs overleden (3 jaar nadien)
Ik heb jaren het gevoel gehad of er een donkere wolk boven mijn hoofd hing. Op de dag dat die persoon is overleden was dit ineens helemaal weg en ging het me echt stukken beter.
Zo heb ik nog wel paar voorbeelden van dingen die gebeurd zijn waardoor ik er in ben gaan geloven, terwijl ik er in eerste instantie heel nuchter tegenover stond en er eigenlijk helemaal niet in geloofde. Dat kan toch gewoon niet dacht ik toen.
Nu heb ik geen last meer van de negatieve invloeden maar ben nog steeds gevoelig voor bepaalde dingen. Zo voel ik soms ineens een aanwezigheid en kan daar ook een naam op plakken.
Zo was er een tijd geleden de overleden oom van mijn vriend aanwezig. Ik wist ook waarom hij er was en wat ie kwam doen. Ik heb geen idee hoe ik daar dan zo maar opeens bij kom, het gebeurt gewoon ineens en ben toch echt geen zweverig type.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 09:20

ai..
Ik schirk toch wel van al die verhalen hier zeg!
Ppff wij wonen in een boederijtje van 250 jaar oud Tong uitsteken
Nou dat wordt lekker slapen vannacht Nagelbijten / Gniffelen Clown

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 09:22

Fitch schreef:
Ik heb eens gehoord dat er dan geen kwade geesten in jezelf of je huis kunnen komen, terwijl glaasje draaien supergevaarlijk is. Nou ja, ben hier eigenlijk ook niet zo'n expert in... Bloos

Dat blijkt want ze kunnen zeker wel in je huis komen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:52

Leentje_ schreef:
erg flauw ja...

eerst heel serieus en ernstig zitten te doen over je spookhuis,
en dan zo'n foto erin gooien...

er zijn penny's hier die er wel serieus in zouden geloven,
als niemand ze erop gewezen had dat dat het silhouet van dat meisje was...

sorry hoor maar ik ben geen penny,
en als ik gewoon heel snel keek leek het ook echt hoor Boos![/quote]

Nou dan hoef je je toch ook niet aangesproken te voelen Verward

@moniek: Jij maakt zelf luchtige grapjes over geesten, terwijl je 'zulke erge ervaringen met 'geesten" hebt...

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:57

Sowieso NIET DOEN. 11 blz met mensen die het je afraden, en hier nog één... Als je leven je lief is, laat die ene keer sensatie dan zitten en ga leuke dingen met je leven doen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:02

Mag je geen grapjes meer maken als je zoiets heftigs mee hebt gemaakt?
Vaak is humor dan het gene wat je er door heen helpt Lachen

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:06

maar wat ik ook heb gehoort is dat nieuwe huizen juist eng zijn omdat die geisoleert zijn en dat de geesten moeilijk wegkunnen en bij oude huizen is het vaak open omdat die niet geisoleert zijn,is dat waar??

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:09

En voor mensen die geen hang hebben naar dramatische en sensationele verhalen, loze bangmakerij en vooral het WILLEN geloven ergens in:

"Many Christians hold the belief that using a Ouija board allows communication with demons, which they say is Biblically forbidden as a form of divination.[11] Some people who claim to have been oppressed by evil spirits after using a board say that they could only get rid of these problems after Christian deliverance.[12] Many Christians believe that no dead person's soul can be summoned, and that the only summoned spirits are demons who are trying to harm humans.[13]"
http://en.wikipedia.org/wiki/Ouija

Critics of "eyewitness ghost sightings" suggest that limitations of human perception and ordinary physical explanations can account for such sightings; for example, air pressure changes in a home causing doors to slam, or lights from a passing car reflected through a window at night.[11] Pareidolia, an innate tendency to recognize patterns in random perceptions, can cause people to believe they have seen ghosts.[12] Reports of ghosts "seen out of the corner of the eye" may be accounted for by the sensitivity of human peripheral vision. According to skeptical investigator Joe Nickell:

...peripheral vision is very sensitive and can easily mislead, especially late at night, when the brain is tired and more likely to misinterpret sights and sounds.[13]
Nickell also states that a person's belief that a location is haunted may cause them to interpret mundane events as confirmations of a haunting:

Once the idea of a ghost appears in a household . . . no longer is an object merely mislaid. . . . There gets to be a dynamic in a place where the idea that it's haunted takes on a life of its own. One-of-a-kind quirks that could never be repeated all become further evidence of the haunting.[14]
http://en.wikipedia.org/wiki/Ghost

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:10

iris_abel schreef:
maar wat ik ook heb gehoort is dat nieuwe huizen juist eng zijn omdat die geisoleert zijn en dat de geesten moeilijk wegkunnen en bij oude huizen is het vaak open omdat die niet geisoleert zijn,is dat waar??

Waar wordt een dergelijke constatering toch op gebaseerd vraag ik me dan af! Lachen

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:11

ik ook,,

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:29

@Yabloko, ( of iemand anders ) zou je de tekst willen samenvatten/vertalen ? Mijn engels is niet zo goed Tong uitsteken Bloos
Trouwens ik heb lekker geslapen hahaha Haha! Tong uitsteken

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:40

runningkawa schreef:

precies Ja

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:53

runningkawa schreef:

idd ja haalt me de woorden uit mijn mond.
ik neem alles bloedserieus maa soms steel ik er ff de draak mee.
maar het is soms wel moeilijk als je door andere niet serieus word genomen en ook raar word aangekeken.
ben wel naar een andere stad verhuisd.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:55

Niet doen hoor! Mijn vriendin raakte ervan in de war en is toen getrouwd met een 30 jaar oudere man met lang rood haar. Brrrrr

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:08

Hahahahahaha miryamK, meen je deze reactie nou serieus hahahahahaha

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:31

Ja, is echt gebeurt maar ik kan natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen dat het door de invloed van slechte entiteiten komt Haha! Maar beangstigend is het wel hé!!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:49

Roxy13 schreef:
@Yabloko, ( of iemand anders ) zou je de tekst willen samenvatten/vertalen ? Mijn engels is niet zo goed Tong uitsteken Bloos
Trouwens ik heb lekker geslapen hahaha Haha! Tong uitsteken

Er wordt aangekaart waarom deuren normaliter dichtslaan (luchtdruk), ooggetuigen die onder invloed zijn van een wil om patronen te herkennen in foto';s waar niks aan de hand is ("pareidolia"). Tevens zijn spoken die 's nachts zijn gesignaleerd vaak een resultaat van hersenen die moe zijn en geluiden en beelden verkeerd interpreteren. Zo is het ook met het moment dat iemand echt gelooft een spook in huis te hebben; de kat heeft dan niet meer op het tapijt geplast maar het spook, om het zo maar te zeggen.

Een soort van 'bakkabouters',.

Uiteindelijk wordt de wil van iemand om IETS te zien of te horen zo groot, dat ze het ook daadwerkelijk geloven te zien...