Skeeleren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chitra

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:53

Haha! ik ga zo weg!
op mijn nieuwe skeelers!
Spannend!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:09

chitra schreef:
ja, Die van mij waren echt veel goedkoper..
In Nederland had ik er 157,95 voor moeten betalen..
En nu heb ik er 'maar' 109,90 voor betaald, inclusief verzendkosten!

Waar heb je ze gekocht, ik vind ze wel erg gaaf nml!

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:47

topsylover schreef:
chitra schreef:
...

Ja klopt, mijn enkels staan fout waardoor ze zegmaar helemaal naar binnen klappen, en ik kan ook niet ze rechtop zetten, want dan klappen ze naar buiten, óf ik krijg echt mega last ervan. (door die foute stand zijn er een paar botjes die afgeschuurd wordne zegmaar)

heb je al een geprobeerd met hard boots met buckles. dir kan je vrij strak aansnoeren en je enkel vastzetten.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:26

Zo heb vanmiddag heerlijk geskate! Zo'n 10 km! Lekker op de dijk uitwaaien!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:35

Ik heb jullie hulp nodig!

Heb al bij heel wat shops uit dit topic gekeken, maar ik loop steeds tegen hetzelfde probleem aan... Bij alle soorten skeelers/skates die ik gehad heb, krijg ik blaren ter hoogte van mijn enkels. Ik zwik namelijk heel snel om, dus ook in skates. Strakker aansnoeren helpt niet, want dan gaan mijn tenen/voeten tintelen en worden ze uiteindelijk gevoelloos (lijkt me ook niet de bedoeling).

Nu vroeg ik me af of misschien van die softboots daartegen zouden helpen, en welk merk een beetje fatsoenlijk is. Het liefst wel in de goedkopere prijsklasse, gezien ik al lang niet geskate heb en ik het zonde vind om dure skates te gaan kopen terwijl ik er misschien na 2 keer genoeg van heb.

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:00

Lieke schreef:
chitra schreef:
ja, Die van mij waren echt veel goedkoper..
In Nederland had ik er 157,95 voor moeten betalen..
En nu heb ik er 'maar' 109,90 voor betaald, inclusief verzendkosten!

Waar heb je ze gekocht, ik vind ze wel erg gaaf nml!

idealo.de

het zijn jette texas woman skates

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:36

Jaa ik krijg er ook weer zin in! Ik heb het op jongere leeftijd heel fanatiek gedaan, maar door drukte met school en paard is het er nauwelijks meer van gekomen. Ga denk van het weekend weer een paar uit de kast trekken, meld me hier snel weer Ja !

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:48

ik heb toe straks lekker geskeelerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:15

@Scarlet:
Wat je kunt doen, is enkelbanden om je enkels doen. Deze zijn o.a. verkrijgbaar bij de Kijkshop (deze zijn met klitteband).

In mijn vorige skeelers zwikten mijn enkels ook en toen heb ik enkelbanden om gedaan en daardoor stond ik heel stevig in de skeelers.

Probeer het eens! Knipoog

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:18

Had ik laatst ook!
Heb zo'n 4 uur geskeelerd, heerlijk!
Ik heb van die skeelers met 5 wielen, en ik weet niet echt hoe ik er goed mee kan remmen, iemand die wel weet hoe het moet? Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:21

Ik heb erg 'beweeglijke' enkels, maar in skates zwik ik nooit. Ik heb softboots, misschien dat dat ermee te maken heeft? Blaren heb ik ook nog nooit gehad in mijn skates.

Scarlet, kun je niet een keer skates met softboots van een goed merk lenen of huren? Want met goedkope skates krijg je vaak weer andere problemen en dan vergaat je de lol ook snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:27

Flew schreef:
Ik skeeler zeer regelmatig, en als ik niet skeeler (winter) dan schaats ik. Lachen

ik ook Haha!
ik vnid het heerlijk om op me skates te staan Haha!
ik heb afgelopen schooljaar vier keer naar school geskate (11 km heen en 11 km terug Tong uitsteken )
ik vond het heerlijk Haha!
maar toen werk eht winter en werd het koud.. Vork toen begon het schaatsseizoen Haha!
ik een paar keer gaan schaatsen Tong uitsteken dit jaa rvoor het eerst was echt eluk Haha!
nu ga ik weer iedere dag skaten Tong uitsteken ben weer aan het trainen voor retourtje school (sochtends weg dan les op school en weer terug Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:28

Karin schreef:
Ik heb erg 'beweeglijke' enkels, maar in skates zwik ik nooit. Ik heb softboots, misschien dat dat ermee te maken heeft? Blaren heb ik ook nog nooit gehad in mijn skates.

Scarlet, kun je niet een keer skates met softboots van een goed merk lenen of huren? Want met goedkope skates krijg je vaak weer andere problemen en dan vergaat je de lol ook snel.

blaren krijf ik heel snel.. Slapen komt ondat ik van die skates heb met van die bandjes die glijden langs de sok van de skate naar binnen. daardoor komen mijn sokken altijd dubbel te zitten.. Clown Vork

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:29

meerdere manieren om te remmen zonder rem.
de veiligste manier is om je ene skate haaks achter de andere te zetten.

als je rechts benig ben zet je je rechter skate haaks achter je linker skate te zetten.
des te verder je hem naar achter plaats des te beter je je evenwicht kan bewaren. uitgaande ong 1/2 meter tot een meter.
op alle 2 de skate's moet je even veel gewicht houden.
dus ongeveer depositie van de skate's zo - |
hierdoor sluiten de wielen van je remmende skate meer dan de
skate die je voor houdt. daar moet je rekening mee houden met het verwisselen van je wielen bij een schoonmaak beurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:47

Karin schreef:

Heeft er volgens mij idd mee te maken. Mijn vorige skates waren van die stugge, en daar zwikten mijn enkels enorm in (vandaar de enkelbanden).
Sinds twee jaar heb ik softboots en daarin heb ik er geen last van, daar sta ik heel stevig in.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:18

Daarom vroeg ik dus o.m. of het handig was om softboots te kopen, ga ik die toch maar proberen in de winkel Lachen Bedankt!
Had voorheen inderdaad altijd gewone harde met zo'n dunne binnenschoen.

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:05

Ik meld me ook!! zodra het weer weer lekker is ga ik lekker skeeleren! ben ook van plan om van de zomer lekker naar t werk te skeeleren. iso ngeveer 8 kilomter. Moet te doenzijn alleen het laatste stuk is keitjes dus skeelert niet fijn!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:54

Wij zijn ook weer fanatiek bezig.. al dacht ik wel zo van waar ben ik aan begonnen toen ik onderweg was.. het was echt rampzalig eerst, pff.. gelijk 10 km gedaan, hoezo opbouwen?
Nouja nog spierpijn maar ga straks weer eventjes..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:53

Even een vraagje, wat is nu slimmer: skates of skeelers (5 wieltjes dus). Ik wil lekker lange afstanden gaan rijden, maar ben niet super fanatiek. En wat is het voordeel van een softboot buiten comfort?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:39

Moet ik ook maar es doen. Bij mijn huis is een weg van 5 km lang, geen hobbeltjes en bobbeltjes *LOL*

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:04

patos schreef:
Even een vraagje, wat is nu slimmer: skates of skeelers (5 wieltjes dus). Ik wil lekker lange afstanden gaan rijden, maar ben niet super fanatiek. En wat is het voordeel van een softboot buiten comfort?

Hmmzzzz het voordeel van softboot is dat het comfortabler is dan hardboots en dat softboots beter ademen.

4 of 5 wielen kan alle 2 ligt eraan of je gaat voor snelheid dan is 5 wielen geschikt ga je gewoon meer voor lekker skate
en niet meteen al te snel dan zou ik voor skate's gaan.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:12

Ik zou het wle weer moeten doen, evne passenden vinden.

Ooit een keer op een afgesloten autoweg van 6 km geskeelerd, heen en trug. Pff wat was dat gezellig! Haha! Beetje zwaar maar ach.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:34

patos schreef:

Voor lange afstanden zou ik voor skeelers gaan. Die zijn er speciaal op gemaakt.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:41

Jah.. maar met lange afstanden bedoel ik een uurtje of 2 flink door skeeleren 's avonds, dus niet hele dagen Knipoog

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:42

Oja, weet iemand nog een fijne winkel waar je voor een leuk prijsje skates/skeelers kunt aanschaffen? Is Perry sports iets?