Ik hou mijn mail daarom zo formeel mogelijk, zowel naar collega's als naar vrienden, bekenden en familie. Zelf op mns (jawel, modern) schrijf ik ABN.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dorothea schreef:@Shadow0:
Ik hou mijn mail daarom zo formeel mogelijk, zowel naar collega's als naar vrienden, bekenden en familie. Zelf op mns (jawel, modern) schrijf ik ABN.
heel verhaal kwijt...
) verbeterde toen hij het weer eens had over iets dat 'veel zwaarder woog als' moest ik echter de klas uit (de enige keer ooit!)
. 
duidelijk zijn dat ook ik me schuldig maak aan het gebruik van verschillende soorten (schriftelijke) taal.
Uums schreef:Mijn ouders hebben mij en m`n zus daarom maar in het Gronings opgevoed.
Shadow0 schreef:Overigens is de 'vermening' ook nog iets dat een rol speelt.

Karin schreef:Uums schreef:Mijn ouders hebben mij en m`n zus daarom maar in het Gronings opgevoed.
Zo zie je maar dat je zelfs met zo'n achtergrond later je brood nog kunt verdienen met het Nederlands!
. Citaat:eensgezinswoning
hihi. Praten gaat mij wel goed af, maar als ik mij weer eens in veel Engelse teksten heb begraven voor school, dan wil het nog wel eens zo zijn dat ik het engelse woord sneller weet dan het Nederlandse. Dat is af en toe wel even schrikken. Och, spelvauten maak ik ook, t's en d's kan ik ook nooit goed plaatsen (na meerdere pogingen heeft mijn Docent Nederlands op de middelbare dat ook opgegeven). Maar er is wel een verschil tussen je best doen en klakkeloos wat opkalken. Ergens een keer een foutje tussendoor, dat maakt niet uit, maar dat moderne taalgebruik (teveel, of juist helemaal geen hoofdletters, geen leestekens, foenetisch schrijven, enz enz enz.) Dat vind ik echt vreselijk. Over nekhaarmomenten gesproken.
(jaja, er klopt niets van, maar je krijgt er zo'n zín van. Dat kan inderdaad dubbel opgevat worden trouwens) Nouks schreef:Vooral allemaal even stemmen: http://www.spatiegebruik.nl/despatievan2006.html
(Leuke site ook, overigens)

Botervlieg schreef:Waaaaaaaaah
Heb 'm doorgestuurd naar Onze Taal.

? Geen idee, iig liggen talen mij veeel meer dan rekenen. Daar zijn wel de momenten voor mij van 'hoe moest dit ook alweer?' , ik word al duizelig van teveel getallen.
Nouks schreef:
Onze Taal kent de site hoogstwaarschijnlijk wel. De maker van Spatiegebruik heeft voor zover ik weet goed contact met het Genootschap.
Maar goed, toch leuk
(Waarop hebben jullie gestemd?)