slaapkamer restylen iemand ideetjes??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: slaapkamer restylen iemand ideetjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:57

Dat bedsprei heb ik ook Haha! Opgevouwen op mijn bank!
Ik had een schilderij in bruintinten van Marylin Monroe boven mijn bed hangen, op de donkerbruine muur! Stond best leuk!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:00

By my is de inloopkast eruit gebroken, en in dat hoekje staat nu mijn bureau, heel gesellie Lachen Verder eb ik wolkjesbehang, en voor de rest zactblauwgeverfd, en een klamboe, met daarin kerstlampjes aan m'n plafon hangen voor de sier [ Wel lichtjes nemen die niet heet worden, anders vliegt ie in de fik ]

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:23

Mijn kamer is kwa klus werk nu af gelukkig Lachen

Verf zit waar het hoort, vloer ligt er in, lampje hangt en er staan meubels in. Helaas nog wel mijn oude spullen Boos!
Maar bed komt past eind mei, kast moet nog aangeschaft worden en verder heb ik nog wat prulletjes nodig, zoals een klok, spiegel en foto lijstjes. Ik wil zo wel een foto maken zodat jullie een beetje een idee krijgen Knipoog
Laatst bijgewerkt door __Esther__ op 25-04-08 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:28

@ Ielsjj: Dankje!! ik vind hem zelf ook erg gezellig, vooral zo onder dat schuine dak, dan 's avonds met alle lampjes aan, heerlijk!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:36

Hee,

Ik had een vraagje, ik heb een niet al te grote kamer, maar ik zou graag een leuk en het liefst ruim-of-2-persoons bed willen, maar er moet een kast en bureau in. Weet niet of jullie nog ideeën hebben.
Ik heb licht blauwe muren en 1 muur van dat soort houten platen, die blijven nog hetzelfde die zijn 4 jaar geleden nog zo gemaakt met van die platen.
En weten jullie iets leuks voor op de vloer er ligt nu een low-budget donker blauw tapijt op.. Ik heb alleen totaal geen idee wat ik wil en ik dacht als jullie leuke ideeën hebben Lachen!
Hou een beetje van rustige kleuren en het liefst niet teveel verschillende kleuren, bijv. Vloerbedekking niet knalblauw maar liever een beetje vlak of donker.
Hoop dat jullie nog leuke ideeën hebben Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:42

Oeeh, ik ben momenteel ook een kamer opnieuw aan het inrichten Haha! De vloer wordt donkergrijs laminaat, lijkt net hout. Mijn bed is die zwarte met spijlen (2 pers) van de Ikea met een bijbehorende kledingkast en ladingkast. Mijn muur wordt donkerrood. Hebben jullie verder nog leuke ideen?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:43

leuke fotowand maken Haha!?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:48

mijn kamer gaat er ook aan geloven heb hem nu helemaal kaal gemaakt, de muren zijn nu turquoise maar ben het spuugzat.. het is maar een heel klein kamertje van 1.5 meter breed en 3,5 lang ongeveer dus wie weet een kleurtje die je kamer wat ruimer doet lijken?

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:51

angelaatjuh schreef:
Hee,

Ik had een vraagje, ik heb een niet al te grote kamer, maar ik zou graag een leuk en het liefst ruim-of-2-persoons bed willen, maar er moet een kast en bureau in.

Ik weet niet of je een erg laag plafond hebt maar je zou kunnen denken aan een hoogslaper. Daaronder kun je dan een leuke zithoek maken, je bureau plaatsen of een kast bouwen.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:53

Mijn kamer wordt ook verbouwd op dit moment.
Glasweefselbehang, cremekleurig, en m'n kast wordt lime-achtig. Vrij gewaagd, maar daar hou ik van. Haha!

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:56

mijn kamer heeft 1 muur limegroen en 3 muren zijn gewoon wit zou binne kort ff fotos plaatsen Haha!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:57

Ik heb mijn hele kamer wit , Hele lichte hoogpolige vloerbedekking ( creme, richting het witte )
En ga nu 1 klein stukje wand met dit soort behang doen :http://www.behangwereld.nl/full1066155_b.jpg

Al mijn kasten wit , kasten zoals deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10120592

Bed heb ik zelf "gemaakt " , lattenbodem en pootjes onder gezet omdat ik anders met een raam op mijn kamer niet uitkwam. nu kan ik vanuit bed het raam uitkijken over de landerijen Haha!
Om het bed heb ik uhmm hoe noem je dat ... gesmockte rand zodat je de pootjes niet ziet.
Bed heb ik ook altijd in het wit opgemaakt, veel kussens en witte sprei erover.

Witte hanglamp : http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50070651
Kort op het plafond gehangen omdat ik anders mijn hoofd stoot.

Kortom bijna alles wit , aangekleed met wat plantjes en hier en daar wat zwarte en zilveren prulletjes

Lastig uit te leggen allemaal en heb alleen geen foto nu ..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:01

Ik had eerder altijd een western kamer, het wilde westen haha. Dus allemaal houten dingen, cowboy zadels, beeldjes, fotolijsten,dromenvangers,nepkoeienbank enz.

Nu heb ik 2 lila wanden en lila bureu en lila met paars dekbed en paars lampje enz.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:04

plagom schreef:
angelaatjuh schreef:
Hee,

Ik had een vraagje, ik heb een niet al te grote kamer, maar ik zou graag een leuk en het liefst ruim-of-2-persoons bed willen, maar er moet een kast en bureau in.

Ik weet niet of je een erg laag plafond hebt maar je zou kunnen denken aan een hoogslaper. Daaronder kun je dan een leuke zithoek maken, je bureau plaatsen of een kast bouwen.

Hmm denk dat ik een hoogslaper niet zo praktisch vind voor mezelf dan Vork Ben meer van het chaotische type dat 's ochtends altijd moet haasten en me bed amper uit kom Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:22

Ik ga mijn kamer ook opnieuw inrichten! Heb echt een mini kamer. 2 persoons bed past er niet in. Tenminste, niet als je nog in je kamer wilt staan. Dus heb nu 'n 2 persoons hoogslaper. Kamer staat nogal vol met drumstel/gitaren/keyboard en die oliebol, dus even kijken wat ik ga doen.. Ik wil een bank in m'n kamer, stuk of 25 kussens.. Tong uitsteken Ik hou nogal van rotzooi in m'n kamer, hahaha.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:11

Ik ga meestal eerst wat rondkijken bij woonwinkels (bv ikea) of in van die woonbladen, vaak doe je dan hele leuke ideeen op.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:31

Ik heb mijn slaapkamer creme met chocobruin.. heb 1 want cremekleurig waar is een tweepersoons boxspring ( in het chocobruin ) tegen heb staan.. aan die want heb ik een lijst hangen van wild hout..
Ik heb een vaste kast in mijn kamer die is hoogglans chocobruin geschilderd.. de overige muren zijn iets lichterrbuin.
Op mijn vaste kast heb ik op elke duur een houtbarok creme kleurig houtwerk hangen. Op de vloer heb ik laminaat liggen.. Als accessoires heb ik creme kleurige houte lantaarns en groffehout manden in het creme met planten er in.. In mijn raam staan naar buiten kijken twee zwarte glaze boedah's
Mijn gordijnen zijn lichtbruin met barok print

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:24

Ik ben net bezig mijn kamer te verbouwen, letterlijk dit keer Haha!
Ik heb drie inbouwkasten waarvan ik er maar twee gebruik. Daarnaast groeit mijn studieboekencolectie letterlijk van de planken af. Een van de kasten is opengebroken, deur er uit en word op dit moment gesaust oid (doe het niet zelf dus Clown) Daar komt mijn bureau in met nog een paar planken.

Vanmiddag tapijt halen en dan is het bijna helemaal af. De muren zijn wit en het tapijt, de planken en de plinten zijn donkerbruin.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:49

wat voor vloerbedekking hebben jullie? ik heb al een ideetje van wat ik wil Lachen!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:54

Geen.

Ik heb laminaat liggen!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:30

ik heb, al zeg ik het zelf een héél erg leuke slaapkamer! Lachen
1 muur hebben we chocoladebruin geschilderd, en de andere 3 muren hebben een koffie-melk kleur (soort beige, maar iets bruiner dan beige).
Wat je niet kan zien op de foto's is dat we lijstjes in de tegenovergestelde kleur geverfd hebben... dus de lijst van de muur die chocoladebruin is, hebben we koffie-melk kleur geverfd, de lijsten van de andere muren chocoladebruin. Het is héél erg mooi geworden!

enkele foto's van toen we pas ingericht hebben (er staat dus nog wat rommel overal, omdat ik toen pas ingehuisd was)

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen hangt er achter mijn bed een bamboe gordijn zodat mijn bed een beetje afgeschermd staat. Via de slaapkamer moet je nl ook naar het balkon, en dan vind ik het niet zo prettig als er bezoek komt dat die zo mijn slaapkamer kunnen inkijken.
Laatst bijgewerkt door willeke_x op 26-10-08 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:31

oiok mooi!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:01

ik ga volgende maand me kamer behangen, ik denk dat ik bruin met roze doe, is dat leuk? Clown

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:38

Ik vind het wel mooi als je een muur in een kleur hebt en daar dan een mooie spreuk op zet.

Mijn tante heeft ook een muur en daar staat alleen "Stilte." op een of andere manier straalt die muur enorm veel rust uit (Ja het klinkt gek maar dat voel ik dan.. die punt erachter doet het hem)