Wat ga je stemmen en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby

Re: Wat ga je stemmen en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:41

runningkawa schreef:

Het idee van maar 1 kind mogen hebben is opzich zo verkeerd niet.
Maar ja, probeer dat maar eens klaar te krijgen in arme landen Lachen

Wie betaalt het pensioen/de oude dag van die mensen in die arme landen als ze oud zijn? Hun ene kind mag zeker voor drie mensen gaan verdienen. In arme landen is men vaak ongeschoold en met ongeschoold werk kan men nauwelijks iets verdienen.
Daarnaast zijn de levensomstandigheden in arme landen niet top. Als wij ziek zijn, krijgen we medicijnen en we overleven. Zij hebben daar niet altijd toegang toe. Als dat ene kind overlijdt, is je pensioen weg.
En vaak kunnen ze al niet rondkomen als ze nog kunnen werken, dus hoe moeten ze gaan sparen?

In China moet het meisjes-doden ontmoedigd worden, maar hoe gaan we rechtvaardigen dat mensen in arme landen maar 1 kind mogen, terwijl wij er twee nemen? En het rijke Westen dumpt zijn afval en overtollig eten (onze melkplas wordt weggewerkt in de melkpoeder) in de arme landen, doet aan protectionisme en door de landbouwsubsidies krijgen we duur Europees eten op ons bord, terwijl goedkoop Niet-EU voedsel verdort of niet geproduceerd (want niet de investering waard) word.

runningkawa schreef:
Dat ben ik met je eens

We kunnen maar een erg klein groepje helpen wat hier heen komt.
De echte, echte armen kunnen het niet eens betalen hierheen te komen.

Kunnen we dat geld niet veel beter daar besteden.
Daar de mensen proberen de hulp te bieden die ze nodig hebben.
erop toe zien dat het geld daar naar de arme gaat en niet naar de rijken, niet naar wapens.

Ik denk dat je daar veel meer aan hebt, dan wat er nu gebeurd.
Dat er mensen willen vluchten kan ik begrijpen, maar daar moet een oplossing voor komen.
Op vangen is de oplossing niet

En daarin ga ik wel weer helemaal mee! In je eigen land moet je veilig kunnen zijn1 Nieman wil vluchten en niemand zou het moeten hoeven doen.

Wat Arabesk zei over Pim F., is reuze interessant. Het doet me denken aan Ayaan Hirsi Al (PvdA --> VVD) en Margot Kraneveldt (LPF --> PvdA). Interessant hoe men zo radicaal kan switchen.
En inderdaad daalt de bevolkingsgroei en over een flink aantal jaar zijn veel babyboomers dood (dat is een feit).

Ik ben bang dat ik verder niet zoveel kan bijdragen aan de discussie. Ik ben het op veel punten met shadow0 eens.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:56

Jamezy schreef:
LiNdA1986 schreef:
Ik vind dus gewoon dat Nederland vol is, er zijn veels te veel mensen hier in dit toch al zo kleine landje. Ze moeten net als in China doen dat je maar 1 kind mag, nou ja laat ik dan zeggen 2 max.

Ik stem direct op de partij die dat invoerd! Ben het daar al jaren mee eens, maar like that's ever going to happen...

Echt niet dus... Want al die arme kindjes in China worden veelal gedood of te vondeling gelegd, als ze geluk hebben. (vooral de meisjes)

Wat nou als je al 1 kind hebt en je wilt er nog 1 bij en je krijgt een tweeling?? (of nog meer als het tegenzit Tong uitsteken )

Het enige dat ze wel kunnen doen is minder kinderbijslag geven bijvb bij heel veel kinderen. Dus ehm na 3 kinderen geen extra kinderbijslag voor de kinderen die daarna komen ofzo...

Oja, wel vind ik dat geestelijk gehandicapten mensen geen kinderen zouden moeten krijgen, of mensen met zwaar psychische problemen...
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 15-09-06 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 21:59

De mensen die meer kinderen nemen voor de kinderbijslag kunnen niet rekenen Haha!
Ik zou eerder zeggen dat de pil weer terug moet in het basis-zorgpakket. Volgens mij is dat zowel goedkoper als effectiever Lachen Oh ja, en een beetje meer voorlichting, want als je MW bekijkt zijn er toch erg veel vrouwen en meisjes die geen idee hebben hoe het werkt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:02

Haha Shadow, er zijn écht mensen die meer kinderen nemen voor de toelage die ze daarvoor krijgen... Ik ken er in elk geval 1 (nouja kennen, kom haar wel is tegen)

Maar ik ben het wel met je eens over dat de pil weer terug moet in het zorgpakket Ja

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:03

SP Komt het meest overeen met mijn ideeen...

ben overgens altijd SP aanhanger geweest

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:12

Ineke2 schreef:
Haha Shadow, er zijn écht mensen die meer kinderen nemen voor de toelage die ze daarvoor krijgen... Ik ken er in elk geval 1 (nouja kennen, kom haar wel is tegen)

Ik geloof wel dat ze er zijn alleen ik denk niet dat het zin heeft Lachen
(Maar het is wel in-en-in-treurig natuurlijk)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:26

ja de pil moet zeker terug in het zorgpakket!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:12

Mijn verzekering vergoedt het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 08:39

Citaat:
Wie betaalt het pensioen/de oude dag van die mensen in die arme landen als ze oud zijn? Hun ene kind mag zeker voor drie mensen gaan verdienen. In arme landen is men vaak ongeschoold en met ongeschoold werk kan men nauwelijks iets verdienen.
Daarnaast zijn de levensomstandigheden in arme landen niet top. Als wij ziek zijn, krijgen we medicijnen en we overleven. Zij hebben daar niet altijd toegang toe. Als dat ene kind overlijdt, is je pensioen weg.
En vaak kunnen ze al niet rondkomen als ze nog kunnen werken, dus hoe moeten ze gaan sparen?

In China moet het meisjes-doden ontmoedigd worden, maar hoe gaan we rechtvaardigen dat mensen in arme landen maar 1 kind mogen, terwijl wij er twee nemen? En het rijke Westen dumpt zijn afval en overtollig eten (onze melkplas wordt weggewerkt in de melkpoeder) in de arme landen, doet aan protectionisme en door de landbouwsubsidies krijgen we duur Europees eten op ons bord, terwijl goedkoop Niet-EU voedsel verdort of niet geproduceerd (want niet de investering waard) word.

Van mij mag het dus ook echt dat er in NL ingevoerd word dat je maar 1 kind mag.
De wereld is vol en word schrikbarend snel nog voller.

Als er in de arme landen heel veel minder mensen wonen, is er meer voedsel. Meer werk.

En over de kinderbijslag
Dit komt uit een ander topic
LDRD schreef:
Effe olie op het vuur Haha! Knipoog :

Het CNV komt met plannen om ouders bij de geboorte van een kind € 10.000,00 te geven als tegemoetkoming in de kosten!

Voor een hoop mensen wordt kinderen maken dus een uitkomst, kunnen ze eindelijk hun schulden aflossen Clown .

Ik wil ook wel wat geld om lekker wat extra's te gaan doen....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:11

runningkawa schreef:

En als je dat geld besteed hebt, waar ga je dan de kosten van de kinderen van betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:28

Is die 10.000 euro extra op de kinderbijslag? Aan de andere kant, toen ik nog naar school ging was alles betaald, nu moeten de ouders behoorlijk wat schoolgeld betalen. Ik ken wel gezinnen waar er echt alles bij elkaar geschraapt wordt om die kinderen hun school te betalen, toch met hier en daar wat bij elkaar gescharreld redelijk leuk gekleed te laten gaan, ook een hobbie te kunnen laten genieten. Als die kinderen een eerlijke kans krijgen om een leuke jeugd te genieten, hebben we daar later in onze economie wel weer profijt van.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:59

Arabesk schreef:
Desiree schreef:
Cohen? Die probleemjongeren wil helpen met dure snoepreisjes en clubhuizen als ze niet in het gareel lopen? AUB niet zeg!

'In het gareel lopen'
Zolang mensen zich maar aan de wet houden is 'in het gareel lopen' niet nodig.

Ik denk dat meneer Cohen beter de situatie in Amsterdam kan beoordelen dan jij vanuit het oosten van het land hoor.

IN mijn ogen loop je al in het gareel als je je aan de wet houdt hoor. En daar hebben probleemjongeren best moeite mee.

En Cohen heeft al vaker situaties in Amsterdam best wel fout beoordeeld. Kon ik lezen in de krant in het oosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:38

Shadow0 schreef:
runningkawa schreef:

En als je dat geld besteed hebt, waar ga je dan de kosten van de kinderen van betalen?

Wat denk jij dat mensen met kinderen daarmee doen?
Uitgeven aan de kinderen?

Hoe hard mag ik proesten??

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:25

runningkawa schreef:

Tja, ik ken ook van die mensen die het daarvoor zouden doen. (9 kids) Konden ze nog meer bier zuipen en shag kopen. Maar 1 cent aan die kinderen uitgeven ho maar! De oudste was een meisje en dus liep iedereen in meidenkleding. En ja, als die oudste een bepaalde maat had in de winter, dan liepen dus al die broertjes met een winterjas aan in de zomer. Of met een rokje in de winter...

Lijkt me geen best plan!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:38

runningkawa schreef:

Ik denk niet dat ze het bewust uitgeven aan kinderen. Maar ik weet vrij zeker dat zelfs ouders die heel weinig aan hun kinderen besteden toch echt meer dan 10.000 euro kwijt zijn. Er zullen altijd uitzonderingen zijn, maar niet zo heel veel.
Vandaar mijn stelling: "ouders die kinderen krijgen vanwege de kinderbijslag kunnen niet rekenen."
Ze denken misschien dat ze een voordeeltje hebben - maar ze hebben het niet echt.

Dat er desondanks mensen zijn die daarom kinderen krijgen, dat is natuurlijk wel diep, dieptreurig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:42

Tuurlijk zijn ze meer dan dat kwijt, dat zeg ik ook niet.
Maar dat weet je als je aan kindere begint, dat ze niet goedkoop zijn.

Maar geef mensen 10.000 euro in de hand, ik vraag me af hoeveel procent dat bij op een rekening zet voor het kind later?

Er worden schulden mee afgelost die afgesloten zijn bij van die domme tv reclame bedrijven.
Onnodige vakanties, auto's en verbouwingen.

Dat wil ik ook wel, wil ook een nieuwe keuken. Haha!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:34

Klepel, klok..
Het wordt niet in handen gegeven, maar in de Levensloopregeling van een werknemer gestort. Je mag alleen geld opnemen als je onbetaald verlof wilt opnemen om op die manier je salaris aan te vullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:59

Ik had het idd niet helemaal gevolgd, da klopt

Maar dan nog
aLs mijn dieren ziek zijn kan ik ook snipperdagen in leveren

Waarom een fokpremie voor kinderen, er zijn er al genoeg op deze wereld

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:21

Argh ik vind het na het lezen van 2 programma's al moeilijk. Het een heeft weer heel veel goede dingen voor het milieu, maar vergeet bv. gewoon het vreemdelingenbeleid, en waar ik al helemaal niet voor wil gaan stemmen is de gratis kinderopvang terwijl dat ook wel in redelijk veel programma's voorkomt...lastig, lastig..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:57

wat een onzin zeg, dat Nederland vol is. De bevolking is nu op haar hoogst maar neemt de komende jaren alleen maar af. Door de vergrijzing, door de vele emigranten.

Juist doordat de bevolking afneemt komen de sociale voorzieningen in gevaar, want hoe moet dat straks bekostigd worden als er meer mensen met pensioen zijn dan dat er werken?

In Italie krijgt elk gezin 2000,- euro (als ik het goed heb) voor elk 2e kind dat er geboren wordt, juist om deze problematiek voor te zijn.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:24

runningkawa schreef:
Ik had het idd niet helemaal gevolgd, da klopt

Maar dan nog
aLs mijn dieren ziek zijn kan ik ook snipperdagen in leveren

Waarom een fokpremie voor kinderen, er zijn er al genoeg op deze wereld

Oh, en als mijn kind ziek is, hoef ik geen snipperdagen op te offeren?

En over die fokpremie; een kind kost nog altijd veeeeeel meer dan die kinderbijslag kan dekken. Het is geen beloning voor het op de wereld zetten van een kind. Het is een tegemoetkoming in de kosten en een investering van de overheid in de maatschappij van straks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:35

Zeg ik dan dat jij dat niet hoeft?
Zeg ik dan dat kinderbijslag alle kosten dekt?

Ik zeg wel, dat als iemand kinderen wil, hij/zij die ook maar zelf moet betalen.

In nee, ik zie kinderen niet als een investering in de toekomst.
Als wij oude zijn hebben we ons eigen spaarpotje wel nodig, want ik geloof er niets van dat er dan nog betaald word door de jeugd van nu.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:59

laetitia schreef:
wat een onzin zeg, dat Nederland vol is. De bevolking is nu op haar hoogst maar neemt de komende jaren alleen maar af. Door de vergrijzing, door de vele emigranten.

Juist doordat de bevolking afneemt komen de sociale voorzieningen in gevaar, want hoe moet dat straks bekostigd worden als er meer mensen met pensioen zijn dan dat er werken?

In Italie krijgt elk gezin 2000,- euro (als ik het goed heb) voor elk 2e kind dat er geboren wordt, juist om deze problematiek voor te zijn.

Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa. En we zitten op veel plaatsen op elkaars lip te leven. Ik ben blij en opgelucht dat de mensen aan het afnemen zijn, maar is dat maar voor een paar jaar, of kunnen we over 10 jaar echt zien dat er een miljoen minder hier woont? Want er is er nog elke 5 jaar een miljoen bijgekomen, maar de oppervlakte is nog hetzelfde gebleven. En nee, we hebben niet genoeg oppervlakte, er moet nog een heel stuk ook nog groen blijven.

Je kunt niet altijd maar meer kinderen krijgen dan de vorige generatie voor de draagkracht van het pensioen, want dan loopt het uit de hand.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:00

Citaat:
Oja, wel vind ik dat geestelijk gehandicapten mensen geen kinderen zouden moeten krijgen, of mensen met zwaar psychische problemen...

Voeg hier ook de zwaar lichamelijk gehandicapten aan toe en mensen die niet zelfstandig genoeg zijn om voor hun kind te zorgen (hele jonge tienermoeders, mensen zonder woning,geld,etc). Het krijgen van kinderen moet zoveel mogelijk ingeperkt worden. En de kinderen die er wel zijn deugelijk opgevoed worden met veel persoonlijke aandacht van de ouders. Het is toch te gek voor woorden dat er zoveel kinderen rondlopen die nauwelijks opgevoed zijn, mensen (volwassenen) uitschelden op straat, dingen jatten in de winkel, medeleerlingen aanranden op de basisschool, dieren doodslaan. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat er teveel mensen zijn die niet allemaal de aandacht krijgen die ze verdienen.

Ik denk dat het helemaal geen slecht plan is een 1 of 2 kinder beleid. En als er onverhoopt toch een derde komt moet er een boete betaald worden en krijg je geen kinderbijslag meer.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:30

Misschien interessant om het vruchtbaarheidscijfer van Nederland te vermelden, dat is 1,7. Knipoog
runningkawa schreef:
In nee, ik zie kinderen niet als een investering in de toekomst.
Als wij oude zijn hebben we ons eigen spaarpotje wel nodig, want ik geloof er niets van dat er dan nog betaald word door de jeugd van nu.

Kun je dit onderbouwen?