Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mevrouwb schreef:Hallo Iedereen,
De rest sparen we. Daarnaast komt er ook nog geld binnen van mijn lesgeven.
Voor wat betreft mijn opleiding en zo. Ik heb paardenhouderij gestudeerd maar
heb een handicap waardoor werken voor mij niet meer mogelijk is. Ik maak me
dus niet afhankelijk van een man, ik BEN afhankelijk van anderen. Juist DAAROM
ben ik zo trots op hoe we rondkomen. En nee; ik verveel me niet de hele dag. Ik
sta rond 8 uur op, ga een uur met de hond lopen, lekker ontbijten, post doornemen,
vervolgens even Internetten, huishouden doen en dan ga ik naar de paarden. Ik
rijd er twee (de derde is een Shetlander) en ga vervolgens naar huis. Ik kook,
we eten samen en hebben dan de avond samen of we gaan ergens naar toe.
Klinkt dit als een lui verwend varken? Snappen jullie dat het soms best moeilijk is
dat mensen je al gauw voor lui verslijten, omdat je een handicap hebt? Voor meer
vragen, kom maar op.
Lielle schreef:Wat ik in die opmerkingen nl proef is dat ze zich moet schamen dat ze niet werkt
sexy_back schreef:misschien kent ze geen schaamte??? om gelijk alles op internet te gooien
Lielle schreef:Wat ik in die opmerkingen nl proef is dat ze zich moet schamen dat ze niet werkt, en dat lijkt me nergens voor nodig. Dat ze er trots op is dat ze niet werkt, is ook haar volste recht en het lijkt me niet nodig om iemand daarop aan te vallen.
Mochten jullie dat niet zo bedoelen, dan stel ik voor toch iets beter te kijken naar de formuleringen. Er wordt nu nl niet gevraagd, maar geconcludeerd.
/add
uit de inmiddels geplaatste reacties blijkt dat mijn eerste alinea dus wel terecht is.
Werken is geen verplichting, maar een keuzeZeker aangezien TS - voor zover bekend - niet aanmerking komt voor een uitkering.
Citaat:ze opend het om haar inkomen en haar rondkomen..
daar komt bij dat ze trots is dat ze niet werkt... NAAR EIGEN ZEGGEN..
zonder dat we verder hadden gevraagt naar waarom ze niet werkte
dan mogen wij zo vrij zijn om daar vragen over te stellen, daar vist ze immers na anders meld ze dat niet..
IKbenEllen schreef:Sexy Back:
In een topic waar gevraagd werd naar mening Anky-wedstrijdjasje gaf zij als antwoord (I quote):
"Erg lelijk! Alsof hij helemaal niet past. Geen mooi gezicht. Deo mij maar gewoon Pikeur."
Ludora schreef:Het kan natuurlijk zijn dat ze nooit gewerkt heeft, de handicap heeft gekregen en daarom niet automatisch een AOW krijgt.
Maar ik ben het wel met Q eens dat als je kan lesgeven, vrijwilligers werk kan doen en flink met je hond kan wandelen dat je wel zou kunnen werken. Máár als ze er niet voor kiest en ondertussen (zoals uit haar rijtje naar voren komt) geen steun trekt, heb ik er geen problemen mee hoor !!
Lielle schreef:eeyore schreef:Natuurlijk is werk een keuze en ze hoeft ook niet.... maar ze zegt gelijk dat ze niet KAN werken, dat is in mijn ogen een behoorlijk verschil. Ze is nog jong en als het een hele ernstige handicap zou zijn kreeg ze een Wahjongg uitkering.
en dan nog. Als TS van mening is dat ze niet kan werken, heeft ze het recht dat niet te doen. Over die uitkering is geen infdo beschikbaar, en speculeren daarover lijkt me ook niet nodig.
Ludora, absoluut
Lielle schreef:Ludora schreef:Het kan natuurlijk zijn dat ze nooit gewerkt heeft, de handicap heeft gekregen en daarom niet automatisch een AOW krijgt.
Maar ik ben het wel met Q eens dat als je kan lesgeven, vrijwilligers werk kan doen en flink met je hond kan wandelen dat je wel zou kunnen werken. Máár als ze er niet voor kiest en ondertussen (zoals uit haar rijtje naar voren komt) geen steun trekt, heb ik er geen problemen mee hoor !!
en dat probeer ik dus duidelijk te maken.
Lielle schreef:Ludora schreef:Het kan natuurlijk zijn dat ze nooit gewerkt heeft, de handicap heeft gekregen en daarom niet automatisch een AOW krijgt.
Citaat:U komt in aanmerking voor een Wajonguitkering als u:
* op uw 17e verjaardag voor ten minste 25 procent arbeidsongeschikt bent of
* minimaal 17 jaar bent en studerend en voor ten minste 25 procent arbeidsongeschikt wordt tijdens uw studie waardoor (volledig) werken na uw studie onmogelijk is.
Als u studeert, kunt u tot uw 30e jaar in aanmerking komen voor een Wajonguitkering. Wel moet u in het jaar voorafgaand aan uw arbeidsongeschiktheid ten minste zes maanden hebben gestudeerd. Het recht op de Wajonguitkering vervalt als u 65 jaar wordt, als u minder dan 25 procent arbeidsongeschikt wordt verklaard of wanneer u zich in het buitenland vestigt. In bijzondere gevallen kan het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen (UWV) besluiten om, bij een verhuizing naar het buitenland, uw uitkering wél te blijven uitkeren.
Schimmelig schreef:Voor iedereen die 'wil' werken is er altijd wel een geschikt baantje, da's mij altijd opgevallen.