Christelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:48

iSaBeLL schreef:
ik meld me hier ook even ! ik ben namelijk ook christelijk ! ik vind het leuk om te zien dat er hier ook mensen zijn die dat dus zijn

join the club!!

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:03

waar praten jullie in dit topic eigelijk over

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:04

iSaBeLL schreef:

Ik ben zelf geen chrisen maar vind het leuk op de discussie aan te gaan over het geloof en zo. Ik sta elke keer weer verbaasd over hoe overtuigd mensen kunnen zijn van hun geloof en dan ook geen zinnige dingen meer kunnen zeggen.

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:05

ok

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:37

We hebben het over van alles Ies, maar nu is het best stil... I wonder why? Chatten mag toch op zondag

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:17

Weet het niet....
het is zeker stil hier...

Frieda_a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:25

Ben hier al een tijdje niet geweest bij deze topic maar er is veel bij gekomen zeg,... maar zyn hier ook mensen die in groningen naar de vrije baptisten gemeente (VBG) gaan?? Want daar ga ik namelijk heen..

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:41

Baptisten, worden zij nou gedoopt vlak na de geboorte, of door eigen keus?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:21

Altijd door eigen keuze, als ze volwassen zijn dus.
voor baptisten is het heel essentieel dat het je eigen keuze is.

linny2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:29

esilep schreef:
iSaBeLL schreef:

Ik ben zelf geen chrisen maar vind het leuk op de discussie aan te gaan over het geloof en zo. Ik sta elke keer weer verbaasd over hoe overtuigd mensen kunnen zijn van hun geloof en dan ook geen zinnige dingen meer kunnen zeggen.

Iedereen mag hier zijn eigen mening laten horen over het geloof.. En jij vindt dat sommige mensen geen zinnige dingen meer kunnen zeggen? Ik heb dit topic even gevolgt maar ik heb jou ook nog niet echt iets zinnigs zien zeggen! Je hebt alleen maar commentaar en zelf sta je nergens voor.. Je mag zelf weten wat je zegt maar om nou te zeggen dat mensen die overtuigd zijn van hun geloof geen zinnige dingen meer kunnen zeggen gaat wel een beetje ver als je zelf niet eens weet waar je voor staat.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:33

Waar 'sta jij dan voor' Linny2?

linny2

Re: Christelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:44

Ik ben zelf Christelijk. Geloof dat God ons heeft geschapen, de wereld etc.
Ook dat het kwaad door de mensen is aangericht en dat God dat nooit heeft gewild.
Maar over aids, oorlog etc kan je niet zeggen wie het gedaan heeft of wie het verspreid. Ik weet wel zeker dat er een (soort) duivel is die het kwaad verspreid. Ik kan niet zeggen wie bv aids verspreid om nou te zeggen dat de homo's dat doen.. Tja dat is ieders eigen mening maar daar sta ikwel open voor en ik wil ook graag weten waarom mensen dit vinden daar leer je immers alleen maar van
Maar waarom ik dit hierboven heb gezet is omdat ik vind dat Esilep alleen maar commentaar heeft en niet verteld wat ze zelf echt vind en waarom..

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:52

esilep schreef:
Ooit een orgasme gehad?
Waarom hebben jullie iets hogers nodig om aan vast te houden, Is het leven zelf niet genoeg of te zwaar voor jullie?

Blijkbaar ziet esilep een orgasme als het Hoogste Doel in het leven...

Schimmelig

Re: Christelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:53

linny2 schreef:
Ik ben zelf Christelijk. Geloof dat God ons heeft geschapen, de wereld etc.

Ook dat het kwaad door de mensen is aangericht en dat God dat nooit heeft gewild.

Maar over aids, oorlog etc kan je niet zeggen wie het gedaan heeft of wie het verspreid. Ik weet wel zeker dat er een (soort) duivel is die het kwaad verspreid. Ik kan niet zeggen wie bv aids verspreid om nou te zeggen dat de homo's dat doen.. Tja dat is ieders eigen mening maar daar sta ikwel open voor en ik wil ook graag weten waarom mensen dit vinden daar leer je immers alleen maar van
Maar waarom ik dit hierboven heb gezet is omdat ik vind dat Esilep alleen maar commentaar heeft en niet verteld wat ze zelf echt vind en waarom..

Ik neem aan, dat jouw God een almachtige God is? Een almachtige God die weet wat jij gaat doen, nog voordat jij geboren bent? (als je dit niet vindt, verklaar je te geloven in een niet almachtige God)

Gezien God dus almachtig is kon hij 'het kwaad' voorzien (dus ook de misstappen/zonden die jij zal begaan in je leven). Hoe kun je dan tikken dat God het kwaad nooit heeft gewild (of dat hij zijn eigen creatie naar de hel zal verdoemen, wat sommige Christenen denken) God weet namelijk al wat er gaat plaatsvinden.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:59

Almacht is een relatief begrip. Zelfs God kan een mens niet dwingen om van Hem te houden.

God voorziet denk ik idd waar we de fout ingaan. Niet omdat ons lot vastligt maar omdat hij ons zo goed kent dat hij weet hoe we gaan reageren. (net als een moeder die van haar kind weet hoe die ergens op zal reageren)

Verder denk ik (maar dat is echt een persoonlijke interpretatie) dat God boven de tijd staat, terwijl wij mensen aan die dimensie zijn gebonden. Dat is voor mij een denkmodel om bijvoorbeeld te kunnen plaatsen dat God de tijd heeft om naar iedereen tegelijkertijd te luisteren.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:01

beantsje schreef:
Almacht is een relatief begrip. Zelfs God kan een mens niet dwingen om van Hem te houden.

God voorziet denk ik idd waar we de fout ingaan. Niet omdat ons lot vastligt maar omdat hij ons zo goed kent dat hij weet hoe we gaan reageren. (net als een moeder die van haar kind weet hoe die ergens op zal reageren)

Verder denk ik (maar dat is echt een persoonlijke interpretatie) dat God boven de tijd staat, terwijl wij mensen aan die dimensie zijn gebonden. Dat is voor mij een denkmodel om bijvoorbeeld te kunnen plaatsen dat God de tijd heeft om naar iedereen tegelijkertijd te luisteren.

Dan is fout vast ook een relatief begrip.

Almachtig vind ik geen relatief begrip, zeker als jij ook denkt (net als ik trouwens) dat God boven de tijd staat, dan zal God ook wel boven veel meer dingen staan.

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:02

Fatima_a schreef:
Ben hier al een tijdje niet geweest bij deze topic maar er is veel bij gekomen zeg,... maar zyn hier ook mensen die in groningen naar de vrije baptisten gemeente (VBG) gaan?? Want daar ga ik namelijk heen..

haha jah daar kom ik geregeld! Ben der vanmorgen nog geweest! Wat grappig.....ben je daar aangesloten?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:03

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:10

Schimmelig schreef:

Dan is fout vast ook een relatief begrip.

Almachtig vind ik geen relatief begrip, zeker als jij ook denkt (net als ik trouwens) dat God boven de tijd staat, dan zal God ook wel boven veel meer dingen staan.

Hoe bedoel je, fout een relatief begrip?
Ik heb geleerd dat "zonde" betekent: "je doel missen".
Dus inderdaad zoals je "zonde" zegt, als je iets moois kapot laat vallen.
Dus is het ook zonde als je je leven vergooit, of als je iemand kwetst. Ik geloof echt dat God een bedoeling met ons heeft, en dat het onze taak is om te zoeken naar je bestemming en daarnaar te leven. Doen we dat niet, dan is dat zonde.
Hier kan ik meer mee dan een betekenis van "stout" ofzo.

En wat bedoel je dat God ook wel boven veel meer dingen staat? Ben benieuwd!

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:11

Almachtige God. Het woord zegt het al, Aller Machtigste God

God kan alles, dus ook mensen van hem te laten houden. En dit doet hij door de werking van de Helige Geest.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:15

Maar dan zouden mensen toch geen vrije keuze hebben? Om christen te worden bijvoorbeeld?

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:26

God doet de eerste stap en zegt dat Hij wil dat je een kind van hem word.
Maar de mens moet de tweede stap zetten en zo te kiezen en ja te zeggen tegen God

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:41

Maar wat doet God dan met mensen die niet voor hem kiezen, als hij wel ervoor kan zorgen dat mensen van hem houden?

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:46

Ook al draaid de mens de rug toe naar God, Hij zal altijd met open armen blijven wachten..........

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:48

Hannette schreef:
Ook al draaid de mens de rug toe naar God, Hij zal altijd met open armen blijven wachten..........

Ehm, waarom is er dan voor Christenen die zich niet aan de regeltjes houden een hel?