iSaBeLL schreef:ik meld me hier ook even ! ik ben namelijk ook christelijk !ik vind het leuk om te zien dat er hier ook mensen zijn die dat dus zijn
join the club!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iSaBeLL schreef:ik meld me hier ook even ! ik ben namelijk ook christelijk !ik vind het leuk om te zien dat er hier ook mensen zijn die dat dus zijn
iSaBeLL schreef:waar praten jullie in dit topic eigelijk over
esilep schreef:iSaBeLL schreef:waar praten jullie in dit topic eigelijk over
Ik ben zelf geen chrisen maar vind het leuk op de discussie aan te gaan over het geloof en zo. Ik sta elke keer weer verbaasd over hoe overtuigd mensen kunnen zijn van hun geloof en dan ook geen zinnige dingen meer kunnen zeggen.
esilep schreef:Ooit een orgasme gehad?
Waarom hebben jullie iets hogers nodig om aan vast te houden, Is het leven zelf niet genoeg of te zwaar voor jullie?
linny2 schreef:Ik ben zelf Christelijk. Geloof dat God ons heeft geschapen, de wereld etc.
Ook dat het kwaad door de mensen is aangericht en dat God dat nooit heeft gewild.
Maar over aids, oorlog etc kan je niet zeggen wie het gedaan heeft of wie het verspreid. Ik weet wel zeker dat er een (soort) duivel is die het kwaad verspreid. Ik kan niet zeggen wie bv aids verspreid om nou te zeggen dat de homo's dat doen.. Tja dat is ieders eigen mening maar daar sta ikwel open voor en ik wil ook graag weten waarom mensen dit vinden daar leer je immers alleen maar van
Maar waarom ik dit hierboven heb gezet is omdat ik vind dat Esilep alleen maar commentaar heeft en niet verteld wat ze zelf echt vind en waarom..
beantsje schreef:Almacht is een relatief begrip. Zelfs God kan een mens niet dwingen om van Hem te houden.
God voorziet denk ik idd waar we de fout ingaan. Niet omdat ons lot vastligt maar omdat hij ons zo goed kent dat hij weet hoe we gaan reageren. (net als een moeder die van haar kind weet hoe die ergens op zal reageren)
Verder denk ik (maar dat is echt een persoonlijke interpretatie) dat God boven de tijd staat, terwijl wij mensen aan die dimensie zijn gebonden. Dat is voor mij een denkmodel om bijvoorbeeld te kunnen plaatsen dat God de tijd heeft om naar iedereen tegelijkertijd te luisteren.
Fatima_a schreef:Ben hier al een tijdje niet geweest bij deze topic maar er is veel bij gekomen zeg,... maar zyn hier ook mensen die in groningen naar de vrije baptisten gemeente (VBG) gaan?? Want daar ga ik namelijk heen..
Schimmelig schreef:
Dan is fout vast ook een relatief begrip.
Almachtig vind ik geen relatief begrip, zeker als jij ook denkt (net als ik trouwens) dat God boven de tijd staat, dan zal God ook wel boven veel meer dingen staan.
Hannette schreef:Ook al draaid de mens de rug toe naar God, Hij zal altijd met open armen blijven wachten..........