Pim Fortuyn neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:00

Hebben jullie dat laatste interview met Pim Fortuyn gehoord met die stagiar van BNN? En het ooggetuigenverslag gehoord waarvan die jongen nog dacht dat hij een benzinepompoverval zag? Waarvan achteraf bleek dat het waarschijnlijk de moordenaar van Pim geweest is die opgepakt is door de politie op dat moment?
Vond ik nogal indrukwekkend, denk dat die jongen het nog wel even moeilijk gaat krijgen de komende dagen...

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:01

Hoi,
Hebben jullie de website van Pim al gezien ?
Spreekt boekdelen !!!!!!!!!!
Jacqueline.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:02

wat is de link?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:03

Ik hoord het op mijn werk waar we 3fm hebben. We hebben dus een live verslag gekregen van wat er gebeurde en hoorden het dus ook dat ze gestopt waren met reanimeren.

Pim was absoluut niet mijn voorbeeld en ik was zeker niet van plan op hem te stemmen maar dit is zo in en in triest.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:04

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:05

jeetje, ik hoorde het straks toen ik van het zwemmen terug kwam ik ben absoluut geen voorstander van hem, maar dit is toch wel te gek voor woorden. Dan ben je echt ziek in je hoofd als je dat doet, ze spreken van een aanslag op de democratie van ons land.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:06

Ik heb idd dat laatste intervieuw gehoord en dat verslag

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:06

wat is de link?

ik ga zo meteen nog even het nieuws kijken denk ik.
vreselijk dat dit op deze manier gebeuren kan in dit land,
hij scheen al langer bedreigd te worden...

de kaddisj mocht al ook niet uitgesproken worden wegens
de situatie palestina en israel...

waar gaat het heen als je je mond dicht moet houden uit angst voor een aanslag? niet erg democratisch....

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:10

Ik was (ben) geen voorstander van Pim, hoewel hij in SOMMIGE uitspraken gelijk had, ookal was hij (te) extreem, maar niemand verdiend het om neergeknald te worden! Ik heb medelijden met zn familie. Weten ze al zeker of ''die jongen met het baseballpetje'' het gedaan heeft?

Ik hoop niet dat dit het begin is Scheve mond ...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:10

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:11

Waarom is iedereen er zo zeker van dat zijn dood te maken heeft met zijn politieke carriere, met andere woorden, waarom zou het geen prive-kwestie kunnen zijn? Uit de interviews die ik gezien/gelezen heb lijkt het me geen makkelijk persoon voor zijn omgeving te zijn geweest (ook niet voor zichzelf trouwens). Ik kan me zo voorstellen dat hij het ergste in een mens naar boven kan halen. Niet dat dat een vrijbrief zou mogen zijn om iemand te vermoorden natuurlijk.

Overigens was is het met zijn denkbeelden op een groot aantal punten eens, alleen vond ik Pim zelf 'een eng mannetje' en zou daarom niet op LF stemmen. Hoe dan ook, dit is een slechte zaak voor de democratie. Ik hoop uiteraard dat ze de dader te pakken krijgen.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:15

Ik stond niet achter de ideeen van LPF, maar een aanslag verdiende hij niet lijkt mij.
En ik vraag me af of ze het zo geplanned hebben dat hij vlak na een interview neer geschoten werd?

Zelfs al zou hij om een prive kwestie zijn neergeschoten dan nog...
niet erg redelijk of goed te praten lijkt mij.
Uit wat ik echter begreep uit de woorden op RTL 5 was het wel in de politieke sfeer dat hij bedreigd werd... maar de tijd zal het leren.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:16

Ik had in dit topic ook nog ergens iets gelezen over bodyguards die hij niet had.. Alleen ik kan het niet meer vinden.

Maar ik had ook gehoord dat er geen geld genoeg was voor bodyguards oid?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:18

Ik vind het echt vreselijk heb er geen woorden voor. In nederland mag je niet zeggen wat je denkt dan wordt je dus overhoop geknalt...
Mijn zusje belde me op stal we waren beide het behoorlijk eens met de gedachte van pim fortuyn het is te gek voor woorden eigenlijk!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:20

astridh schreef:
Waarom is iedereen er zo zeker van dat zijn dood te maken heeft met zijn politieke carriere, met andere woorden, waarom zou het geen prive-kwestie kunnen zijn? Uit de interviews die ik gezien/gelezen heb lijkt het me geen makkelijk persoon voor zijn omgeving te zijn geweest (ook niet voor zichzelf trouwens). Ik kan me zo voorstellen dat hij het ergste in een mens naar boven kan halen. Niet dat dat een vrijbrief zou mogen zijn om iemand te vermoorden natuurlijk.

Overigens was is het met zijn denkbeelden op een groot aantal punten eens, alleen vond ik Pim zelf 'een eng mannetje' en zou daarom niet op LF stemmen. Hoe dan ook, dit is een slechte zaak voor de democratie. Ik hoop uiteraard dat ze de dader te pakken krijgen.

Wat de reden ook is, die kán onmogelijk zo erg zijn dat je hem zou moeten doodschieten!!!!
Ik vind het ronduit verschrikkelijk!!! Hoe kán je zoiets in hemelsnaam doen? Ik snap dat niet en zal het ook wel nooit doen... Waarom wil je in hemelsnaam iemand van het leven beroven?!
Onbeschrijvelijk! Dit is met geen 1000 woorden te beschrijven....

En over die bodyguards, ik hoor net op ned 2 dat ze m heel vaak wel bodyguards hebben aangeboden, maar dat hij die vaak weigerde, omdat het volgens hem toch niet hielp, omdat áls ze hem iets zouden willen aandoen ze dat ondanks bodyguards toch wel zouden doen.

En over zijn standpunten qua politiek, ik ben het grootendeels wél met hem eens! Natuurlijk kun je het niet altijd over alles eens zijn maar goed in grote lijnen ben/was ik het wel met hem eens!
Laatst bijgewerkt door Faline op 06-05-02 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:21

Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind het zo raar.
Iemand die een duidelijke mening heeft word meteen om zeep geholpen.
Dat kan toch niet!
Hij zei tenminste wat hij dacht, of dat dan ook onze gedachten is, is weer wat anders.

De rest gaat alleen maar lunchen van onze centen maar blijven verder alleen maar op hun krent zitten.

Ik vind het erg, in een zogenaamd democratisch Nl.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:23

Je kan de site van Fortuyn niet eens meer op, teveel bezoekers...

Roxanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:25

Je zag net een interview met Pim fortuyn die fftjes geleden is gemaakt maar daarin zei hij ook dat hij veel dreigbrieven kreegn en dat hij van die brieven niet erg vrolijk werd en hij had het ook al over een aanslag enzo dus hij zelf verwachte het ook al.. lijkt me echt erg dat je ergens rond loopt en dat je dan iedere keer achterom moet kijken of er niemand met een mes of pistool ofzo staat.. Scheve mond

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:26

stef schreef:
ik heb niet eens de moeite genomen om een hele reeks onzinnige reacties te lezen.
Het is voor mij duidelijk dat sommige mensen in dit geval echt geen flauw idee hebben waar ze over praten.
Ik vind het erg, maar ook al had het een onbekende boer geweest, had ik het ook erg gevonden.
Wat ik erger vind is dat nu dus blijkt dat je ook in NL geen recht hebt op vrije meningsuiting.
Mensen die denken dat andere partijen hard zitten te lachen, hebben duidelijk ergens iets niet begrepen.

De dader is niet links, is niet rechts, is gewoon niet goed bij zijn hoofd

Helemaal mee eens, lees hier nogal wat reacties waarvan mijn haren overeind gaan staan.

En als ik nu eens 'stout' mag zijn: nu Filip Dewinter, Jean-Marie Le Pen, George Bush en Georg Haider nog, durf ik wel eens denken. Maar misschien ben ik dan wel even erg als de dader als ik dat al denk... :-( Begrijp me dus niet verkeerd: het leven is ook voor mij het hoogste goed. Maar ik word niet goed als ik iedereen hier zie schrijven 'dat het toch zo'n goeie mens met zo'n goeie ideeën was'...

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:26

Huh de parkeergarage op het Binnenhof staat in brand ofzo? Verder nog niks van bekend...vreemd nieuws tussendoor Verward

Roxanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:28

ja er stond een auto in de brand ofzo.. dat hoorde ik ook tussendoor.. misschien heeft het er iets mee te maken ofzo!

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:28

Polly schreef:
Pim was absoluut niet mijn voorbeeld en ik was zeker niet van plan op hem te stemmen maar dit is zo in en in triest.

Same here...ik was een uurtje geleden met de hond gaan lopen, zie ik in het park een groepje buitenlandse jongeren, juichend...begrijp me niet verkeerd ik ben GEEN racist of Pim Fortuyn aanhanger, maar ik werd toch even niet goed toen ik dat zag...ik hou m'n hart vast, waar gaat dit naartoe hier in Nederland, als je neergeknald wordt omdat je toevallig een andere mening hebt die je openlijk durft te uiten??
Rust In Vrede Pim...
Laatst bijgewerkt door Delinda op 06-05-02 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:30

Zijn allemaal aanhangers van Pim Fortuyn in de parkeergarage op de Binnenhof en er zijn een aantal auto's in brand gestoken geloof ik. Zijn nu beelden op NED2.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:31

ja, het begint te broeien in Den haag.
Het zal een lange nacht worden in Den Haag en Rotterdam. Een hoop rellen, waarschijnlijk!