uitslag MRI: Hernia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:23

@ Zoefie: Dat is goed nieuws Ik hoop echt voor je dat het gaat helpen!

@Pharlap: Sterkte donderdag! Ik hoop voor je dat met het verdwijnen van de hernia ook de pijn verdwijnt We horen het wel!

@ MissArianne: Fijn dat het zo goed met je gaat Maar doe het idd nog rustig aan om het zo te houden! Snap wel dat als het goed gaat je ook meer wil doen, die momenten heb ik nl. ook. Heel herkenbaar... Maar bouw het rustig aan op

@Phannie: Toen ik mijn eerste massage kreeg had ik daarna ook ongeloofelijk last van mijn spieren... Ik dacht achteraf zelfs van had ik dit maar niet laten doen Had vantevoren minder pijn. Maarja als de boel zo vast zit is ook niet goed voor de rug.

Anoniem

Re: uitslag MRI: Hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:37

@iwayalover; zat de boel (spieren) bij jou toen ook vast? is het losgekomen toen en ook de pijn in de spieren weg of minder?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:05

phannie schreef:
iwayalover; zat de boel (spieren) bij jou toen ook vast?
ha, had ik ook. Tijdens mijn intake begon de fysio boven aan mijn rug (bij mijn schouderbladen). Ik zei nog:"Nee hoor, daar is alles in orde, niet dus. Ze drukte ergens en mijn spieren trokken uit zichzelf bij elkaar. Alles zat vast dus (dat komt waarschijnlijk omdat je je rug anders gebruikt door de hernia)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 21:10

zoefie schreef:
phannie schreef:
iwayalover; zat de boel (spieren) bij jou toen ook vast?
ha, had ik ook. Tijdens mijn intake begon de fysio boven aan mijn rug (bij mijn schouderbladen). Ik zei nog:"Nee hoor, daar is alles in orde, niet dus. Ze drukte ergens en mijn spieren trokken uit zichzelf bij elkaar. Alles zat vast dus (dat komt waarschijnlijk omdat je je rug anders gebruikt door de hernia)

ja dat klopt, mn spieren moeten nu de boel opvangen en zijn overbelast, maar wat hebben ze bij jou gedaan zoefie? waren ze bij jou ook zo hard als steen en pijnlijk? is het bij jou goedgekomen? ik heb nu 2x per week massage en elektro-gedoe (hahaha) met die prikkels.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:26

phannie schreef:
ja dat klopt, mn spieren moeten nu de boel opvangen en zijn overbelast, maar wat hebben ze bij jou gedaan zoefie? waren ze bij jou ook zo hard als steen en pijnlijk? is het bij jou goedgekomen? ik heb nu 2x per week massage en elektro-gedoe (hahaha) met die prikkels

Ik had eerst een keer in de 2 weken fysio (ook met dat elektro-gedoe) maar bij mij had het weinig effect tot nu toe (het was misschien ook te weinig, 1 keer in de 2 weken) en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo enthousiast was over mijn fysio (ik heb een keer een invaller gehad waar ik wel tevreden over was) Maar waarschijnlijk krijg ik vanaf morgen 3 keer per week fysio, dus dat moet helemaal goedkomen met mij

Pharlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:39

Bedankt voor jullie lieve reactie's, ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Pharlap.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:30

phannie schreef:
@iwayalover; zat de boel (spieren) bij jou toen ook vast? is het losgekomen toen en ook de pijn in de spieren weg of minder?

Mijn spieren waren helemaal verkrampt, en als mijn fysio ook maar ergens trok of duwde moest ik mijn tanden op elkaar zetten om het niet uit te schreeuwen van de pijn Maar na de massage waren de spieren wel losser. Dat merkte ik na een paar dagen pas. De eerste 2 dagen na de massage had ik juist meer pijn. Nu wordt ik nog iedere week gemasseerd en zitten de spieren nog wel eens vast, maar wel al veel minder als in het begin. Dat komt denk ik ook omdat ik nu de buik en rugspieren train en ze op de juiste manier sterker worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:44

iwayalover schreef:
phannie schreef:

Mijn spieren waren helemaal verkrampt, en als mijn fysio ook maar ergens trok of duwde moest ik mijn tanden op elkaar zetten om het niet uit te schreeuwen van de pijn Maar na de massage waren de spieren wel losser. Dat merkte ik na een paar dagen pas. De eerste 2 dagen na de massage had ik juist meer pijn. Nu wordt ik nog iedere week gemasseerd en zitten de spieren nog wel eens vast, maar wel al veel minder als in het begin. Dat komt denk ik ook omdat ik nu de buik en rugspieren train en ze op de juiste manier sterker worden.

ik heb nu 2x massage gehad, en heb ook idd veel napijn, ik hoop dat het bij mij dan ook wat losser komt allemaal, en dat de pijn in de spieren ook nog weggaat/minder wordt. donderdag weer....

zoefie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:08

ehm, ik ben vanmorgen voor de eerste keer gegaan naar dat behandelcentrum (zal ik maar zeggen). Ik heb er een heel goed gevoel bij. Alleen op het moment heb ik toch wel erge pijn. En morgenvroeg mag ik weer....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:11

zoefie schreef:
ehm, ik ben vanmorgen voor de eerste keer gegaan naar dat behandelcentrum (zal ik maar zeggen). Ik heb er een heel goed gevoel bij. Alleen op het moment heb ik toch wel erge pijn. En morgenvroeg mag ik weer....

wat hebben ze precies gedaan bij je? zal het niet een napijn zijn die weer wegtrekt zoefie?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:09

phannie schreef:
zal het niet een napijn zijn die weer wegtrekt zoefie?
Ik gok eerder op een spierpijn
Ik moest allemaal oefeningen doen en daarna werd ik behandeld door een fysiotherapeut. (massage, maar dan een pijnlijke )
Aangezien ik het afgelopen half jaar niet veel met mijn rug gedaan heb....voel ik het nu dubbel. Tja, als het maar ergens goed voor is

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 17:20

Het zal wellicht ergens goed voor zijn zoefie Anders deden ze het niet Het is zeer waarschijlijk spierpijn en daar kan je idd behoorlijk pijn aan hebben. Na een paar keer zul je vast wel minder spierpijn hebben.

@Phannie: Ik hoop ook voor je dat de napijn na een tijdje minder wordt. Bij mij was dat gelukkig wel het geval. Maar ik heb ook nog lang niet zo veel last als jij waarschijnlijk. Jou rug heeft al zoveel te voorduren gehad met als die operaties en therapie dat het herstel waarschijnlijk niet zo vlug meer gaat... wat ik nog steeds heel erg vind voor je Hoop dat het bij mij en anderen nooit zo ver zal komen en dat jij ooit weer eens zo door het leven kunt als vóór je hernia gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:00

@iwayalover; dank je:)

straks om 10.45 moet ik weer naar de masseur, hopen dat het al wat minder pijn doet, ik betwijfel het alleen

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 13:44

En hoe was het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 14:34

pijnlijk weer hahaha, ze hebben nu ook gemerkt dat mijn bekkengewrichtjes en de spieren ervan ook vastzitten, hoop knutselwerk dus. maar we gaan gewoon door, maandag weer.....

ik zal ook eens bellen met het zieknhuis in den-helder of ze al weten wanneer mijn dagopname is.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:17

Mhhh dan maar hopen dat al dat pijnlijden uiteindelijk ook ergens goed voor is
We horen het wel wanneer je dagopname is he... Dan ga ik heel hard voor je duimen!

Ik heb dadelijk weer fysio, dat betekend er weer hard tegenaan gaan en weer flink spierpijn bij thuiskomst. Maarja als ik er maar wat mee opschiet he

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:20

Krijgen jullie trouwens ook zo vaak te horen in je omgeving dat je NU AL??? een hernia hebt....
Volgens mij heeft het namelijk niet zo zeer met leeftijd te maken...

Ik ben namelijk 20 jaar en heb wel van jongere mensen gehoord met een hernia. Bij mij zit het in de familie. Mijn vader en een aantal ooms van mij hebben een hernia/of gehad.

Ben ik nou de jongste hernia patient in dit topic???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:23

iwayalover schreef:
Krijgen jullie trouwens ook zo vaak te horen in je omgeving dat je NU AL??? een hernia hebt....
Volgens mij heeft het namelijk niet zo zeer met leeftijd te maken...

Ik ben namelijk 20 jaar en heb wel van jongere mensen gehoord met een hernia. Bij mij zit het in de familie. Mijn vader en een aantal ooms van mij hebben een hernia/of gehad.

Ben ik nou de jongste hernia patient in dit topic???

ik dacht dat ik jong was met mn 38 jaar, maar ik heb dan ook wel al veel operaties gehad voor mijn leeftijd, je bent zeker jong ja, maar het komt vaker voor, bedankt vast voor het duimen straks en ik laat het absoluut weten hier wanneer ik mijn oproep binnen heb!!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:28

Op mijn leeftijd opereren ze sowiezo nog niet. Dan moet het wel een veel grotere hernia zijn, omdat er gewoonweg te veel risico aan een operatie zit. Mijn vader was 40 toen hij geopereerd werd aan zijn hernia, en heeft nog bijna net zoveel last als voorheen door littekenweefsel en mede daarom wil ik ook pas een operatie als het écht nodig is en er geen andere oplossing meer is.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:28

Ik ben net bij de manueel therapeut geweest, en die denkt nu ook aan een hernia.
Maar dan net wel of net niet een hernia.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:40

Mhhh dan hoop ik voor jou het laatste samantha23... Maar als het geen hernia zou zijn wat zou het dan zijn? Overbelasting? Of heeft je fysiotherapeut dat niet gezegd?

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:05

Nou hij zegt elke keer wat anders.
Hij dacht eerst aan ziekte van bechterew, maar bloedtest wees uit van niet.
Dus nu denkt hij dat er zowiezo een wervel dwars zit, maar of dit dan een hernia is weet hij dus niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:35

Ik had een hernia en bleef daarna klachten houden, was ook geen bechterew(gelukkig) maar leek er wel op, ik heb fybromyalgie.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:42

Dus bij jou begon het met een hernia, en werd het daarna fibromyalgie?
Dat is toch iets heel anders dan bechterew?

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:37

Als je echt wil uistsluiten dat het een hernia is zou ik een MRI laten maken. Maar de vraag is, hoe snel kan je bij jullie terecht in het ziekenhuis want soms zijn de wachttijden erg lang.