@Pharlap: Sterkte donderdag! Ik hoop voor je dat met het verdwijnen van de hernia ook de pijn verdwijnt
We horen het wel!@ MissArianne: Fijn dat het zo goed met je gaat
Maar doe het idd nog rustig aan om het zo te houden! Snap wel dat als het goed gaat je ook meer wil doen, die momenten heb ik nl. ook. Heel herkenbaar... Maar bouw het rustig aan op 
@Phannie: Toen ik mijn eerste massage kreeg had ik daarna ook ongeloofelijk last van mijn spieren... Ik dacht achteraf zelfs van had ik dit maar niet laten doen
Had vantevoren minder pijn. Maarja als de boel zo vast zit is ook niet goed voor de rug.
Maar na de massage waren de spieren wel losser. Dat merkte ik na een paar dagen pas. De eerste 2 dagen na de massage had ik juist meer pijn. Nu wordt ik nog iedere week gemasseerd en zitten de spieren nog wel eens vast, maar wel al veel minder als in het begin. Dat komt denk ik ook omdat ik nu de buik en rugspieren train en ze op de juiste manier sterker worden.
)
Het is zeer waarschijlijk spierpijn en daar kan je idd behoorlijk pijn aan hebben. Na een paar keer zul je vast wel minder spierpijn hebben.
Hoop dat het bij mij en anderen nooit zo ver zal komen en dat jij ooit weer eens zo door het leven kunt als vóór je hernia gebeuren.