PvdA vs. PF

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 16:48

Ik ben gaar man! continu bezig met tekeningen van modellen en formules. En nee, heb geen piercings, behalve een gaatje in elk oor voor een oorringetje. En ook geen tattoos. DAt doet namelijk zeer als je die wilt zetten.... YEK!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:14

Goh Prima even een vraagje: Je zei ergens (weet niet meer waar) dat je even geen baan hebt. Ben jij nou zo'n "parasiet"die een uitkering trekt terwijl je ook inpakwerk zou kunnen doen? Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:15

Inpak werk. misschien is dat wel voor een tijdje iets voor mij. Effe iets heel anders doen.....

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:16

Wat denk je zelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:16

Ja maar dan kan je je droom wel vergeten dees! Tong uitsteken

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:17

Hmmm, bij beide testen komt er uit dat ik VVD moet stemmen dus dat doe ik dan maar weer denk ik. Ik walg trouwens wel van die linkse partijen. Ik vind dat die linkse partijen trouwens erg naar communisme neigen hoor, met dat geleuter dat er niet van die grote inkomstenverschillen moeten zijn. Kom nou, ik werk er toch voor. En jan met de pet die het wel best vind zou dan zomaar voor niks alles in de schoot geworpen moeten krijgen?

En wat betreft dat allochtonen beleid, ik mag dan ook min of meer in het Gooi wonen: mijn ervaringen met de asielzoekers en allochtonen hier zijn niet positiever dan die van de andere Gooiers.
Achter het bedrijf van mijn moeder staat een appartementencomplexje wat sinds 5 jaar vol wordt gestouwd met asielzoekers; resultaat is dus dat het een grote kolerezooi is sinds die tijd op de parking tussen die flat en mijn moeders gebouw. Vuilniszakken, ouwe meuk ed. We zijn er al een paar keer heen geweest, om hier over te praten want ze doen ook hun behoefte in de bosjes bij de parking want ja ze zijn gewend om buiten te zijn, dus waarom zou je naar je eigen toilet gaan als je het kuntn doen waar je staat, het enige wat er gebeurt is dat je wordt bedreigt.
Het zelfde geldt voor het zogeheten Oosterkwartier in Baarn; Een groot ghetto, waar je van de Turken geen last hebt maar van de Marokanen des te meer. In de Baarnsche horeca zijn geregeld vechtpartijen van Marokanen met autochtonen. Deze Marokanen zijn overigens 3e generatie, hier geboren dus zouden perfect Nederlands moeten kunnen spreken en op de hoogte zijn van de Nederlandse cultuur. Dit zijn ze dus absoluut niet. Het enige wat ze doen is je lastig vallen en je bekijken alsof je een lekker hapje bent. En dan nog dat gezeik met die wapens van ze...... Daar word je dus ook schijtziek van.
Asielzoekers in Baarn zijn ook erg lastig, eerverleden jaar is er een ambtenaar neergestoken met een schaar omdat deze de desbetreffende Somalier niet snel genoeg hielp Frusty en toen de asielzoeker werd geholpen wilde hij meer geld en kreeg dat dus niet dus hoppa, dan heb je een schaar in je borstbeen staan. Lips are sealed Ambtenaar van de sociale dienst wilde geen klacht indienen want het was blijkbaar niet ernstig genoeg (zou dit die man dan vaker overkomen zou je denken Verward ) Enfin, een paar dagen later kwam ik die Somalier dus tegen op straat en hij moest blijkbaar naar de dokter want ik liep in de weg ofzo, dus ik kreeg een duw waarna mijn vriend die zak met botten ongeveer op twee meter boven de grond aan zijn nekje heeft heen en weer geschud, totdat deze gorgelgeluiden begon te maken. Toen heeft die gore flikker van mij nog een hoek gehad en sindsdien, telkens wanneer ik hem tegen kom, steekt hij de straat over want ik ben blijkbaar gevaarlijk ofzo Verward .

Misschien is dat ook wat voor het integratieproces: mensen uit een andere cultuur een cursus Europese cultuur geven, want als je uitgaat en je word aangesproken door een westers persoon en je zegt er iets van dan zijn ze 9 van de 10 keer afgedropen,echter wanneer een niet westers persoon jou aanspreekt is de enige manier om er van af te komen bijna altijd een gewelddadige manier. Varierend van het ondervandaan schoppen van zijn barkruk tot het gebruik maken van je ledematen.

Ik weet niet precies hoe dat zit met asielaanvragen en het toewijzen van woningen maar volgens mij krijg je pas een woning wanneer je een verblijfsvergunning hebt, toch? Hoe kan het dan dat je wel hier mag zijn en kunt wonen maar geen Nederlands hoeft te leren en niet hoeft te werken? Begrijp mij goed, ik vind het echt niet erg dat die mensen hier zijn wanneer ze een legitieme reden hebben (en economisch is voor mij geen reden) maar dan ga je wel zorgen dat je zo snel mogelijk mee kunt met de maatschappij. Dus taal leren en ASAP je eigen broek kunnen ophalen. Want je word in je moederland met de dood bedreigt dus terug kan en ga je nooit meer, lijkt mij dan tenminste (ik zou namelijk wel uitkijken).
Ik vind het echter wel moeilijk te verkroppen dat er een heel stel mensen zogenaamd politiek vluchteling zijn maar wel op vakantie gaan naar hun moederland.
Nederland is wat mij betreft niet vol maar wel in het opzicht van steun trekkers.

Het is ook wrang dat wanneer jij urgent in woningnood zit jij als belastingbetalende ingeschreven sedert 12 jaar consequent alle woningen aan je voorbij ziet gaan en telkens de meest exotische namen voorbij ziet komen in het overzicht van toegewezen woningen van de woningcorporatie. Er wordt in Baarn namelijk ook bij vermeld sinds wanneer je staat ingeschreven in zowel de gemeente als bij de desbetreffende woningbouwcorporatie. En dan hebben ze bij zo'n woningtoko ook nog het lef om te zeggen dat je je bezittingen maar van de hand moet doen en maar bij familie moet gaan wonen.
Dan ben je klaar met schook en krijg je de ziekte van Pfeiffer en heb je nog geen werk dus ga je naar de sociale dienst om dat tenminste verzekerd te zijn. Nul op rekest, minimaal een half jaar wachttijd want nog geen 25 en je voelt je al beroerd en schuldig omdat je een uitkering gaat aanvragen. Zit je in zo'n wachtkamertje tusen allemaal mensen die jouw taal niet spreken en die worden direct geholpen.

Prima: ik ben overigens directiesecretaresse/office manager.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:19

hotdog schreef:
Goh Prima even een vraagje: Je zei ergens (weet niet meer waar) dat je even geen baan hebt. Ben jij nou zo'n "parasiet"die een uitkering trekt terwijl je ook inpakwerk zou kunnen doen? Haha!

Ik geloof dat er in Prima's profiel iets staat in de trent van dat hij detacheringswerk doet maar nu even nergens gedetacheerd is. Bril nodig Hotdog (blind dog eerder)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:20

Roos dat woningprobleem dat ken ik, maar ja zoalng je geen kids hebt ben je niet urgent! DAT is pas discriminatie Haha!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:21

ik heb nog nooit een cent gezien. Zelfs niet eens studiefinanciering, omdat ik alles terug betaal (langzaam gestudeerd). Nu heb ik mijn salaris, alleen geen inzet. Trouwens als ik WW trek, dan betekend het dat ik er voor gewerkt heb!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:22

Gatverdamme Roos, ik zou willen dat het niet waar was wat jij zei. MAar ik vrees dat het wel zo is.... Een vriendin van mij wilde een paar jaar terug op zichzelf gaan wonen. Ze liet zich inschrijven bij een woningstichting en ze vroeg op wat voor termijn ze een huis kon verwachten. Inderdaad werd iets van 10 jaar geloof ik vernoemd. Toen ze begon te protesteren antwoordde degene aan de telefoon dat ze er gunstiger voor zou hebben gestaan als ze een allochtoon was geweest. Triest hoor. En inderdaad, als wij dit land schoon moeten houden en al het vuil moeten scheiden, kunnen mensen die hier te gast zijn en op onze zak teren toch tenminste de boel schoon maken en niet overal een rotzooi van maken. maar ja, wat jij en ik zeggen, mag eigenlijk neit gezegd worden. Want dan is het niet waar. Zo wel, dan toch niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 17:23

Hm, hier in het Haagje een huurwoning vinden is ook bijna onbegonnen werk...

hotdog schreef:
Roos dat woningprobleem dat ken ik, maar ja zoalng je geen kids hebt ben je niet urgent! DAT is pas discriminatie Haha!

Maar waarom krijgen 'die anderen' wel sneller een woning? Hebben die zoveel ki.... oh.. wacht even...hm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:24

Roos"]
[quote="hotdog schreef:

Ik geloof dat er in Prima's profiel iets staat in de trent van dat hij detacheringswerk doet maar nu even nergens gedetacheerd is. Bril nodig Hotdog (blind dog eerder)?
[/quote]

Ik heb al een bril, zal weer eens naar de opticien gaan Tong uitsteken Ik heb niet in het profiel gekeken, je hoeftniet gelijk zo fel te reageren hoor

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:24

He hotdog, daar noemde je iets! Ik heb inderdaad het gevoel dat mensen zonder kinderen een beetje gediscrimineerd worden.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:35

Roos gooi het er maar uit die frustraties! Wat willen ze trouwens in godsnaam gaan doen met jullie mooie winkelcentrum? Betaald parkeren? Stom. Maare ik ben het met je eens wat je schrijft. Het is ombeschrijvelijk voor woorden. Doffe ellende. En dan nog zijn er mensen die de boel nog dieper willen laten zinken en stemmen op groenlinks en zeggen: ach laat maar komen hoor, want wij zijn goed voor jullie. Misselijk . Maar ja, lees maar wat ik eerder schreef, dat is vrij duidelijk denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:45

Uit het verkiezingsprogramma van Groen Links:-

Alle slachtoffers van (dreigende) vervolging hebben recht op toegang tot de asielprocedure. Seksueel geweld en geweld op grond van geslacht of seksuele voorkeur vormen een zelfstandige grond voor asiel. Ook mensen uit een land waar geen formeel gezag is, bijvoorbeeld slachtoffers van een burgeroorlog, kunnen in aanmerking komen voor erkenning als vluchteling.

- De asielprocedures moeten binnen zes maanden zijn afgerond. Er is altijd beroep mogelijk. Asielzoekers die anderhalf jaar nog geen uitsluitsel hebben over hun asielverzoek krijgen een verblijfsvergunning om redenen van humanitaire aard.

- Gedurende de asielprocedure mogen asielzoekers werken en leren. Ook mogen zij over basisvoorzieningen beschikken, zoals bijvoorbeeld gezondheidszorg en onderwijs.

- Een onafhankelijk instituut adviseert of een land 'veilig' is. Dat wil zeggen dat uitgeprocedeerde asielzoekers naar zo'n land kunnen worden teruggestuurd. Deze beoordeling vindt nu alleen plaats door het ministerie van buitenlandse zaken. Uitzetting vindt alleen plaats na garanties voor de veiligheid van de asielzoeker.

- Een Europese verdelingsregeling zoals het Dublinverdrag, waarbij het land van binnenkomst verantwoordelijk is voor het asielverzoek, is pas legitiem als er een uniform Europees asielbeleid bestaat. Zolang de verschillen per land nog zo groot zijn, dient Nederland elk asielverzoek in behandeling te nemen. Het Dublinverdrag mag in geen geval een scheiding van gezinsleden tot gevolg hebben.

- Een verblijfsvergunning wordt verstrekt aan:
-minderjarige asielzoekers die langer dan 1 jaar na hun procedure nog -steeds in Nederland zijn.
-asielzoekers op grond van gezinshereniging en gezinsvorming
-partners van asielzoekers na een jaar verblijf in Nederland
-mensen die kunnen aantonen langer dan vijf jaar in Nederland te verblijven.

Als asielzoekers een verblijfsvergunning wordt verleend, zal hun rechtspositie nauw aansluiten bij die van Nederlanders (qua arbeid, opleiding, voorzieningen, gezinshereniging).

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:49

DAn nog moeten ze zich aanpassen, en er geen zooitje van maken. Ik ken trouwens ene meisje uit Iran, was ook asielzoeker. Haar vader en broer wilden haar indertijd weghebben daar, het was te gevaarlijk. Ze heeft haar studie medicijnen daar moeten onderbroken maar daar ging ze hier mee verder. Intussen kreeg ze te horen dat haar vader was opgepakt en vermoord. Zij was dus een terechte asielzoeker, die zich netjes aanpaste. Ik krijg sterk de indruk dat het gros NIET zo is.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 17:53

In Baarn heeft Hart voor Baarn de lokale verkiezingen met overmacht gewonnen (ik heb uiteraard VVD gestemd) en zij willen zelfs betaald parkeren en de Brink auto luw/vrij. Hoe help je de lokale middenstand om zeep? En het gaat al niet zo denderd met de winkels rondom de Brink want rondhangende jongeren (noord- en donker afrikaans uiterlijk Frusty ) die vooral de vrouwelijke voorbijgangers onheus bejegenen maken dat mensen dit gebied mijden als de pest. Maak 'm autovrij en er komt helemaal niemand meer.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 18:49

Desiree schreef:
DAn nog moeten ze zich aanpassen, en er geen zooitje van maken. Ik ken trouwens ene meisje uit Iran, was ook asielzoeker. Haar vader en broer wilden haar indertijd weghebben daar, het was te gevaarlijk. Ze heeft haar studie medicijnen daar moeten onderbroken maar daar ging ze hier mee verder. Intussen kreeg ze te horen dat haar vader was opgepakt en vermoord. Zij was dus een terechte asielzoeker, die zich netjes aanpaste. Ik krijg sterk de indruk dat het gros NIET zo is.

en ik denk dat het WEL zo is. Je gaat toch niet voor de lol in een hok van 4 bij 4 wonen?
Bah jullie zijn allemaal zo generaliserend. Roos houdt een heel betoog over hoe vreselijk de buitenlanders voor getrokken worden. Ik kom toch ook uit een grote stad, maar heb hier NOOIT persoonlijk iets van gemerkt.
Wat willen jullie nou eigenlijk? dat ze die mensen gewoon het land uitzetten, omdat sommigen zich niet kunnen gedragen?
En voorbeelden als een somalier die een man met schaar neersteekt bij de sociale dienst.. tja, ga maar eens een dagje bij de soos zitten. Wat je daar allemaal ziet, daar sta je van te kijken. Ik heb ze gezien in alle kleuren en maten, die de medewerkers bedreigen, slaan, schoppen, ramen intrappen en computers van tafel smijten. En die woede komt voort uit bureaucratie, omdat je eerst een blaadje hier en een handtekening daar moet halen, en je verleden tot op je eerste levensjaar op tafel moet leggen voor je een cent krijgt. Kan me voorstellen dat dat frustrerend is als je kind honger heeft.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 22:36

hotdog schreef:
- Gedurende de asielprocedure
mogen
asielzoekers werken en leren.

Mogen??? Ik vind dat ze zouden Moeten werken en leren.

over het laatste antwoord, als ik het goed begrijp, vind je dat zaken als slaan, schoppen, iemand neersteken n ander gelijksoortig agressief gedrag gerechtvaardig wordt omdat deze mensen gefrustreerd zijn over de bureaucratie?? Sorry maar ik vind frustratie/woede nog geen reden om dan maar je medemens te gaan molesteren.

Als ik een kind zou hebben wat honger lijdt zou ik trouwens geen problemen hebben met mijn verleden tot op het eerste levensjaar op tafel te leggen als dat betekent dat er een einde komt aan de honger van mijn kind.

Verder nodig ik iedereen die ervan overtuigd is dat er geen problemen zijn met allochtone jongeren van harte uit om hier in Utrecht in het donker alleen door bepaalde delen van Kanaleneiland/Pijlsweerd/Fruitbuurt e.d. te gaan, denk dat je dan wel anders piept.

Tuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar ik vind dat degenen die problemen veroorzaken (en het daarmee ook verpesten voor de mensen die zich wel normaal kunnen gedragen) niet met fluwelen handschoenen aangepakt mogen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 01:53

Tip: op verschillende serieuze nieuwssites staan recensies over het boek van PF, compleet met uitleg en eventueel meningen.
Mijn mening is dat dit boek never als een programma opgevat kan worden. Ten eerste is het incompleet en heeft het een enorme persoonlijke kleur meegekregen van PF. Ten tweede staat het vol met dingen die wij echt niet mee willen gaan maken. Het is niet een boek wat je in je boekenkast kunt zetten zonder je flink te schamen.

Afgelopen tijd is wel gebleken dat PF zich stelselmatig ontrekt aan het geven van tekst en uitleg, hij gaat nergens op de inhoud in, Rosenmuller had hier meer dan gelijk. Het enige wat PF probeert is om zoveel mogelijk publiciteit te krijgen en alsmaar in de picture te zijn. Ondertussen weet hij absoluut niet waar hij mee bezig is, hij doet maar wat. Het is een groot toneelstuk van een mediaziek persoon die kennelijk in staat is om hele gevaarlijke spelletjes te spelen. Zelfs in Rotterdam is hij niet van plan om inzage te geven in zijn bedoelingen, hiermee ontkent hij eigenlijk de democratie.

Over stemrecht: dat heb je niet gekregen om te verkwanselen. Bij het stemmen telt iedere stem en op het biljet staat geen vakje 'proteststem' wat je in kunt kleuren. Als je stemt dan stem je, punt uit. Zodra je je stem uitbrengt, dan kies je voor een partij en voor de kandidaat. Als iedereen zo met zijn stemrecht om zou gaan, dan kreeg PF exorbitant veel stemmen van mensen die eigenlijk nergens achter staan en zich plots geconfronteerd zien met de uitslag van hun protest. Helaas heeft dat protest dan wel effect op 15 miljoen mensen. Als je niet wilt kiezen, kun je beter blanco stemmen.

Wat betreft het aan de macht komen van PF: ik vertrouw dan toch liever nog op de Koningin. Het mag simpelweg niet zo ver komen dat die kale idioot hier in dat land straks iets te vertellen krijgt.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 12:26

Dat van die asielzoekers, dat ze na een jaar of anderhalf jaar een verblijfsvergunning krijgen, kun je ze van tevoren al geven. Binnen die tijd redden de overheid/instanties dat niet. Dat blijkt al gezien de afgelopen jaren. Veel te laks.
Toch vind ik ze nog steeds te soepel mbt selektie. Er zijn er natuurlijk ook die in hun land iets flikken en daar een gevaar lopen.
Zo heb ik ook asielzoekers meegemaakt, die komen dan uit een 'gevaarlijk' land, maar niet uit dat deel van dat land waar het gevaarlijk is!
We doen verdorie net of we hier de oppervlakte hebben van de USA ofzo!
Maarja, het is niet voor nkis dat er meer blauw moet komen, want wat moet blauw anders doen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 10:13

Sandra, wat heeft het voor nut om meer politie te laten komen? Agenten mogen geen reet en dat weet iedereen. Daarom genieten ze bij bepaalde groepen totaal geen respect meer want ze mogen toch niks. Dat daar dan ook maar eens iets aan gedaan wordt.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 10:28

Vandaag op de voorpagina van Trouw:

Allochtoon faalt op taalcursus

Van de 17000 allochtonen die jaarlijks een verplichte cursus Nederlands volgen, spreekt na afloop 15 procent genoeg Nederlands om zich te redden op de arbeidsmarkt.

De organisatie van de cursussen kan beter, maar het resultaat wordt vooral bepaald door het opleidingsniveau van de deelnemers en de vraag hoe gemotiveerd ze zijn.

De inburgerplicht kost 250 miljoen euro per jaar.

(complete artikel staat misschien wel op www.trouw.nl heb ik niet gecontroleerd)

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 11:23

Dit zegt mij helemaal niks. Mijn zus heeft cursus Nl 2e taal gegeven en coordineerde daar de vrijwillgiers: iederere malloot kan dat worden en aan niveau én motivatie is dus ook gebrek.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 09:12

15%!!! Tel uit de uitkeringen die er per jaar bijkomen!! Leuk!