Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 18:39

wij zijn juist goed voor het milieu omdat we deze wereld niet met NOG meer mensen volproppen! Knipoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:01

Moet je je voorstellen hoe dat moet voelen he. Man en vrouw hebben een hond. Hondje is lief, hondje is alles, hondje mag mee naar het bos, mag in de kamer, op de bank etc. etc.

DAN.......... dan wordt mevrouw Baasje zwanger. Ineens mag hondje niet meer te dicht in de buurt. Kindje geboren, dan wordt het verbannen naar de gang. Uiteindelijk staat er dan weer de zoveelste advertentie op marktplaats ' met pijn in ons hart moeten wij wegens omstandigheden...........' . Zum kotzen.

En daar gaat dan dat niets begrijpende hondje met die grote ogen.

dat kan toch niet?

Net zoals de kat op haar sodemieter krijgt als ze het o zo lieve kindje gekrabt heeft. Dat het kind daarvoor aan oren heeft moeten trekken, in ogen heeft moeten steken en aan staarten en poten heeft moeten rukken daar denkt men niet bij na.
pffffffffffffffff.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:05

Desiree schreef:
wij zijn juist goed voor het milieu omdat we deze wereld niet met NOG meer mensen volproppen! Knipoog

Helemaal mee eens.

Wat ik me afvraag. Ik wil geen kinderen, als ik dit nu aan de baas doorgeef, kan ik dan nog aanspraak doen op mijn zwangersschapsverlof en ouderschapsverlof? Of je kunt het ook zo zien, ik maak er geen gebruik van: dus wat is de beloning Haha!

Hmm misschien toch maar zwanger worden, en lekker een paar maanden bij huis zitten. Haha! Bloos . Grapje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:06

Dat zijn dan idd de mensen die een ander gevoel bij baby en dier hebben

Ik heb een collega gehad, die heeft hun hond in laten slapen!! omdat het kind alerisch was.
Dan ben je toch niet wijs

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:09

runningkawa schreef:
Ik heb een collega gehad, die heeft hun hond in laten slapen!! omdat het kind alerisch was.
Dan ben je toch niet wijs

Nee, dan spoor je echt niet. Ze moesten zich schamen,....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:14

Volgens mij beweert niemand hier dat een eigen kind bter is of dat je er meer van zou houden als van een adoptiekind of een dier. Er wordt alleen gezegd dat het anders is, en met alle respect, dat kun je alleen uit ervaring vinden.

Het lijkt wel of jullie zo gewend zijn jezelf te verdedigen dat jullie overal in menen te lezen dat liefde voor een adoptiekind of dier minder is. Lees nog maar eens terug, dat zegt dus echt niemand.

Dan worden verhalen aangehaald over beesten die achtergesteld gaan worden en zo, terwijl er volgens mij genoeg gezinnen zijn, waar de omgang met dieren hetzelfde gebleven is. Volgens mij ben je dierenliefhebber of niet, een kind doet daar niets aan af.

Als je je dier opzij schuift ben je dus nooit dierenliefhebber geweest!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:15

Ja Ik heb een hele leuke foto van mij als baby terwijl ik bij de hond lag. Echt grappig, we kijken elkaar echt zo aan: "hoooi! Doei! "
Mijn zusje kroop bij de hond in haar mand. Het gaat prima samen, denk ook dat het goed is voor kinderen om met dieren op te groeien. Maar da's weer een ander discussie Haha!
Laatst bijgewerkt door Soda op 13-03-05 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:15

idd, hele hard schamen, lijkt me altijd een andere oplossing te vinden voor een leuke, lieve hond dan in laten slapen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:17

Maar waarom zijn er dan ook veel mensen die wel die ervaring hebben, faye en die dit niet zo ervaren? Want hoe gek het ook mag klinken in de oren van velen, het is toch echt zo. Die praten dus ook uit ervaring maar delen niet datgene wat jij en anderen hier neerzetten. Het hoeft dus beslist niet 100% zo te zijn dat dat gebeurd.

En ik ken mezelf wel goed genoeg om te weten hoe ik ertegenaan kijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:18

Citaat:
Dan worden verhalen aangehaald over beesten die achtergesteld gaan worden en zo, terwijl er volgens mij genoeg gezinnen zijn, waar de omgang met dieren hetzelfde gebleven is. Volgens mij ben je dierenliefhebber of niet, een kind doet daar niets aan af.

Als je je dier opzij schuift ben je dus nooit dierenliefhebber geweest!

dat denk ik ook.

als je een echte dierenliefhebber bent, dan gaat je hond (of welk dier) niet de deur uit, want een kind en dier gaat goed samen.
natuurlijk kost dat meer moeite, moet je er altijd bij zijn.
Maar als dat teveel gevraagt is, idd dan ben je nooit een echte dieren liefhebber geweest.
En die zijn er blijkbaar veel...

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:21

Oooo, wat is het toch heerlijk dat wij geen kinderen hebben. Gisteravond heerlijk geborreld, beetje laat geworden. Maar ach wat maakt het uit. Eerst lekker uitgeslapen, krantje lezen. Nog lekker even gewinkeld, toen nog even paardrijden. En nu nog even internetten, met straks een lekkere pizza erbij.

Hier geniet ik nu van Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:22

Fasel schreef:
Maar waarom zijn er dan ook veel mensen die wel die ervaring hebben, faye en die dit niet zo ervaren? Want hoe gek het ook mag klinken in de oren van velen, het is toch echt zo. Die praten dus ook uit ervaring maar delen niet datgene wat jij en anderen hier neerzetten. Het hoeft dus beslist niet 100% zo te zijn dat dat gebeurd.

Maar je weet pas echt hoe je ertegen aan kijkt als de hormonen door je lijf gieren, en echt, je weet van tevoren niet wat dat met je doet! (je wordt een enorme emo doos voor een jaar ongeveer! Clown )Misschien blijf je nuchter, misschien ook niet! Haha!

Ik denk dat een hoop mensen wellicht anders reageren omdat een hoop mensen geen dierenliefhebber zijn. En je zit hier op een paardenforum, dus een andere doelgroep zeg maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:23

Citaat:
Volgens mij beweert niemand hier dat een eigen kind bter is of dat je er meer van zou houden als van een adoptiekind of een dier. Er wordt alleen gezegd dat het anders is, en met alle respect, dat kun je alleen uit ervaring vinden.

Het lijkt wel of jullie zo gewend zijn jezelf te verdedigen dat jullie overal in menen te lezen dat liefde voor een adoptiekind of dier minder is. Lees nog maar eens terug, dat zegt dus echt niemand.

idd, ik ben gewend me te verdedigen.
schandalig, dat je daar aan gewend raakt en hoe zou dat komen??

En ik ken ook echte dierenliefhebbers met kinderen en die zeggen niet allemaal dat het anders is.
dat vinden er hier een paar, oke, mag van mij, geen moete mee, maar
respecteer dan ook dat ik geen 15 jarig penny grietje ben, die dol is op haar verzorg ponytjuh, maar 31 en wel weet hoe mijn gevoelens in elkaar steken.

En dat respect is er duidelijk niet, jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:25

Dat is inderdaad jammer. En ik snap best dat het moeilijk is, maar probeer open te staan voor een ander. Niet iedereen oordeelt.
Weet je, ik vind het wel anders, maar mijn dieren zijn mij nog even lief en mogen nog steeds hetzelfde wel en niet als voor er een kind was.
Het is wel zo, als ik moet kiezen door bijvoorbeeld brand, dat ik dan wel eerst mijn kind red, en daar hoef ik geen seconde over na te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:29

Citaat:
En ik snap best dat het moeilijk is, maar probeer open te staan voor een ander

idd

Maar ik moet wel respecteren dat kinderen schreeuwen in een restaurant
respecteren dat ze schreeuwend over straat lopen.

snachts met open raam de hele buurt wakker huilen

maar zou mijn hond lang janken staat de politie op de stoep Verward

Ik kan je zeggen dat het een hele verademing is in het buiten gebied te wonen. Haha!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:31

O, ik geloof best als je zwanger bent, dat dan de hormonen door je lijf gieren. En dat je dan anders reageert.

Dat respecteer ik ook, ik probeer ook met de zwangere dames mee te leven. En ik gun het ze allemaal.

Maar ik hoef en wil ze echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:34

runningkawa schreef:
Citaat:
En ik snap best dat het moeilijk is, maar probeer open te staan voor een ander

idd

Maar ik moet wel respecteren dat kinderen schreeuwen in een restaurant
respecteren dat ze schreeuwend over straat lopen.

snachts met open raam de hele buurt wakker huilen

maar zou mijn hond lang janken staat de politie op de stoep Verward

Ik kan je zeggen dat het een hele verademing is in het buiten gebied te wonen. Haha!

Snap ik. Ik heb ook een hekel aan krijsende kinderen en helaas soms doet die van mij het ook. Negeren werkt het beste op de lange termijn, maar is erg irri als je er middenin zit. Gekrijs van een ander vind ik helemaal vreselijk, dus dat ik zelf een kind heb doet daar niets aan af!

Dat mensen klagen, de maatschapij wordt nu eenmaal steeds intoleranter en als je niet van dieren houd, klaag je dus. Als je over kinderen klaagt zal je niet zoveel gehoor vinden bij de politie, dat is best krom ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:36

Ben blij dat iemand met kinderen het ook krom vind Lachen

Want meestal krijg je te horen
ja dat is de toekomst,
dat is toch anders
en weet ik veel wat

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 21:10

faye schreef:
Fasel schreef:

Maar je weet pas echt hoe je ertegen aan kijkt als de hormonen door je lijf gieren, en echt, je weet van tevoren niet wat dat met je doet! (je wordt een enorme emo doos voor een jaar ongeveer! Clown )Misschien blijf je nuchter, misschien ook niet! Haha!

Ik denk dat een hoop mensen wellicht anders reageren omdat een hoop mensen geen dierenliefhebber zijn. En je zit hier op een paardenforum, dus een andere doelgroep zeg maar!

Wat ik bedoel is waarom zeggen mensen, die dus wel kinderen hebben, wel zwanger geweest zijn en de hele reutemeteut ook andere dingen. Dus spreken tegen dat het allemaal zo 'bijzonder geweldig fantastisch en onvoorstelbaar is dat alleen je dat kan weten als je het meegemaakt hebt' Knipoog. Want die mensen spreek ik ook . Niet zo gek in een organisatie van 1600 man. Inderdaad je hebt de kant die zegt 'dit is alles, dit kan niet beter, het voelt zo anders je eigen kind, je eigen kind uber all' en je hebt de kant die zegt ' ach, het is leuk en ja wel bijzonder maar dat hele gereut over ' dit is zo geweldig en kan alleen maar als je het meegemaakt hebt en de vader maakt dat allemaal niet mee bla bla bla' .

Dat bedoelde ik. Nogmaals, ik weet hoe ik ben. Jullie kunnen allemaal roepen ' dat zie je nog wel' . Maybe, but surely not Haha!

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 21:27

Ik ben nu 22 en zit nu absoluut niet te wachten op kinderen en dat zal ook voorlopig zo blijven! (Zoals ik er nu op kijk blijf ik mijn hele leven kinderloos! Tong uitsteken )

Ik kan niks met kinderen, heb er ook niks mee en kan ze regelmatig totaal niet uitstaan (Ja soms zijn er uitzonderingen dat moet ik toegeven Knipoog )

Ik ben blij dat mijn vader en zijn vriendin heel goed kunnen begrijpen waarom ik geen kinderen wil!(Ik ben zelf nog erg kinderlijk en er zijn nog wat andere redenen...)

Nu maar hopen dat mijn moeder het ooit gaat begrijpen.... Haha!

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:01

Fasel schreef:
Wat ik bedoel is waarom zeggen mensen, die dus wel kinderen hebben, wel zwanger geweest zijn en de hele reutemeteut ook andere dingen. Dus spreken tegen dat het allemaal zo 'bijzonder geweldig fantastisch en onvoorstelbaar is dat alleen je dat kan weten als je het meegemaakt hebt' Knipoog. Want die mensen spreek ik ook . Niet zo gek in een organisatie van 1600 man. Inderdaad je hebt de kant die zegt 'dit is alles, dit kan niet beter, het voelt zo anders je eigen kind, je eigen kind uber all' en je hebt de kant die zegt ' ach, het is leuk en ja wel bijzonder maar dat hele gereut over ' dit is zo geweldig en kan alleen maar als je het meegemaakt hebt en de vader maakt dat allemaal niet mee bla bla bla' .
Ik heb het ook niet over ''superfantastischgeweldig' maar over ánders. Alleen maar het woordje 'anders' en daar moeten dus géén andere bijvoeglijke naamwoorden in gelezen worden Knipoog Ik denk dat ook voor de mensen die het niiet zo überbijzonder vinden het gevoel voor hun kind nog steeds ánders is; zoals ik al eerder zei omdat het kind ín jou is gegroeid, je het al 9 maanden bij je hebt gedragen voordat je het écht kon zien/voelen en omdat het je eigen vlees & bloed en genen zijn denk ik dat je simpelweg daar een meer instinctmatig gevoel bij hebt. Ook omdat dus idd de hormonen door lijf gieren Haha!

Dat biologische gedeelte dus; dat maakt het anders denk ik. En dat heb je alleen bij je eigen kind.
Dan is het nog steeds absoluut niet beter/slechter, meer of minder dan welke andere vorm van liefde dan ook maar alleen anders Lachen

Overigens vind ik dat 'Je kan het pas weten als je het zelf hebt' ook wel een enorme dooddoener. Tuurlijk zit daar in zekere zin wel wat in maar volgens mij ken je jezelf heus wel goed genoeg om vantevoren in te schatten of je geschikt bent voor kinderen (en of je dat wil). En gelukkig maar Lachen
Runningkawa schreef:
dat vinden er hier een paar, oke, mag van mij, geen moete mee, maar
respecteer dan ook dat ik geen 15 jarig penny grietje ben, die dol is op haar verzorg ponytjuh, maar 31 en wel weet hoe mijn gevoelens in elkaar steken.

En dat respect is er duidelijk niet, jammer
Doel je hiermee op mensen binnen dit topic? Er heeft tot nu toe toch iedereen gewoon net zo veel respect getoont voor jou (en anderen hun) liefde voor hun dieren? Lachen Als jij zegt dat jouw hondjes voor jou als kinderen zijn is dat toch alleen maar heel mooi dat jouw diertjes zoveel liefde krijgen? Ik zou het eerlijk gezegd wel heel belachelijk vinden als je daar op zou worden aangekeken Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:39

algemeen

maar ik word wel een beetje moedeloos (dus ook in dit topic) om uit te leggen dat ik geen andere liefde gevoelens heb tegen over mijn vriend, moeder en dieren, maar dat er alleen een andere omgang is.
Dat is anders, de liefde, nee dat niet.

Dus dat andere bepaalde liefdes als anders ervaren, oke totaal geen moeite mee, maar zeggen, "dat weet je pas als..", bestempel ik echt als gezever, dat is namelijk het gevoel van die persoon die het zegt, niet het mijne.

Ik ken moeders met adoptie kinderen en eigen kinderen, die net zoveel van de adoptie kinderen houden, wat dan ook niet kan?
Vaders kunnen dan ook niet zoveel van hun kind houden als de moeder?
vreemd als je kijkt hoe ze door kunnen draaien als ze er 1 verliezen.

En die hormonen, die gaan ook wel weer weg uit je lijf
en als je door die hormonen een postnatale depressie krijgt, ojee, dat komt dan nooit meer goed?!

nee, ik geloof dat anders niet, tenminste, niet bij alle mensen.

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:55

runningkawa schreef:
Ik ken moeders met adoptie kinderen en eigen kinderen, die net zoveel van de adoptie kinderen houden, wat dan ook niet kan?
Vaders kunnen dan ook niet zoveel van hun kind houden als de moeder? vreemd als je kijkt hoe ze door kunnen draaien als ze er 1 verliezen.
Het gaat ook niet om meer of minder. Ik weet zeker dat mijnopa net zoveel van mijn vader (stiefzoon) houd als van mijn oom ('echte' zoon) maar toch op een andere manier. Net zoals ik zeker weet dat mijn vader net zoveel van mij houd als mijn moeder, maar een beetje op een andere manier. Het is nogmaals géén waardeoordeel: als ik zeg dat iemand op een andere manier ervan houdt betekent dat dus níet dat ie daar meer van houdt.

Overigens is denk ik dat biologische wat ik zei van je eigen vlees & bloed voor vaders net zo goed waar.

Maar goed; wat je zegt dat het per mens verschilt is waarschijnlijk wel waar ja, zoals met alles. Ik zeg het alleen hoe ík denk dat het meestal/vaak is. ALs het voor jou anders is; prima toch? Dat weet alleen jij Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:55

Morris schreef:
Oooo, wat is het toch heerlijk dat wij geen kinderen hebben. Gisteravond heerlijk geborreld, beetje laat geworden. Maar ach wat maakt het uit. Eerst lekker uitgeslapen, krantje lezen. Nog lekker even gewinkeld, toen nog even paardrijden. En nu nog even internetten, met straks een lekkere pizza erbij.

Hier geniet ik nu van Haha! Haha!

gisteravond heerlijk geborreld , vanmorgen heerlijk uitgeslapen (moest tussen door even mijn bed uit om DE DIEREN TE VOEREN ) en snel nog lekker ff terug , huisje in orde gemaakt stalletjes gedaan boodschapje gedaan , visite gehad en nu nog ff lekker internetten

mis ik iets ? Haha! ik ben mamma maar de mijne slaapt ook lekker uit Knipoog

t hebben van een kind betekend niet dat je niks meer kunt hoor en ze worden niet allemaal om 5 uur al wakker (gelukkig zeg mot er niet aan denken )

en dieren , danny heeft altijd beestjes om zich heen gehad en behandelde muis (helaas muis is niet meer) met de grootste voorzichtig heid en zijn pony iets ruwer , poesjes moest hij voorzichtig mee doen en als hij een krab kreeg zal die dat zelf wel verdiend hebben en daar heeft hij van geleerd (gelukkig in de 6 jaar dat hij nu oud is maar 2 x gebeurt)

dat je kind allergisch blijkt , tja daar kan je niks aan doen
en een kind herplaats je iets minder simpel dan een huisdier Clown

maar voor de rest is het maar net wat je ze aanleert en hoe je zelf bent

je huisdier verbannen omdat je een kind hebt , tja had je eigenlijk nooit een huisdier moeten nemen naar mijn mening

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:44

Ruudjw schreef:
Maar als ze op de grond liggen dan rijd ik er niet overheen hoor. Of ik moet het echt niet gezien hebben.

haha vroemmm Haha! Tong uitsteken