Stierenvechten Niet Zielig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is Stierenvechten zielig?

Ja
379 (92%)
Nee
18 (4%)
Geen Mening
12 (2%)

Totaal aantal stemmen: 409

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:30

layla d schreef:
Ik ga er toch wéér over door. De stieren worden idd eerst een aantal uur in een donkere stal gehouden voordat ze de arena in gaan, zodat ze verblind worden door het licht. Ook hoorde ik dat ze de stieren soms versuffen, watn anders kunnen de matadors het gevecht niet aan en zullen ze op de horens worden genomen. Laf trouwens hoor, laat dan ook zien dat je kl*ten hebt en niet eerst zo'n arm beest nog versuffen ook. Ik praat het stierenvechten niet goed, gruwelijk is het en ben ook blij als er weer iemand goed op de horens wordt genomen.
Over die trainingen... ik denk dat er op elke stierenstal anders mee wordt omgegegaan. Op de ene stal word het ene stier slecht en ruw behandeld en op de andere stal krijgen ze een superverzorging. Maargoed, dat is hier in Nl ook het geval. Ken namelijk veel boeren die ook niet echt bepaald vriendelijk met hun beesten omgaan.
Weet even niet wat ik hier meer op moet zeggen, ik zal wel weer op een andere reactie reageren. Dit topic kan denk ik nog wel 1000 bladzijdes doorgaan.

helemaal mee eens

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:31

Wat hierboven gezegd is klopt ook niet dat de stier een slecht teken is en ze daarom gedood worden. Stierenvechten gaat namelijk om trots en macht.

oke... dat wilde ik dus even weten.. bedankt!!

Linet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:48

Jij spoort niet.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:21

Over wie heb je het hier, Linet?

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:23

hoi jongens, ik heb mijn spreekbeurt over stierenvechten gehouden en handtekeningen tegen de gevechten in Pamplona opgehaald tijdens die spreekbeurt en dat ging via het Comité Anti Stierenvechten. De dieren worden idd in een donkere stal gehouden waar ze niet tegenkunnen want deze stieren moeten zich om kunnen draaien, want alleen maar recht staan kunnen ze niet (ipv rechthoekig moeten ze dus vierkante stallen hebben) en dan worden ze helemaal hyper om daar uit te kunnen en dan vermoeien ze dus ook al. Ook krijgen ze water met zout te drinken zodat ze diarree krijgen (hoe durven ze!!) en de stieren krijgen soms in de Fiësta's waarbij ze naar de arena worden gejaagd, ook pek op hun horens (wat een pijn!) wat ze vaak ook aansteken. Ook kregen ze in Mexico een stok met prikkeldraad in hun anus (maar weet niet of dit verhaal verdraait is, maar dat heb ik toen gelezen). Voor meer informatie kun je kijken op www.stieren.net
En inderdaad, ik vind het ook pure onzin dat mensen hier een paard met slof rijden zielig vinden, als je dat zielig vindt ben je wel echt boterzacht en vraag ik me af waar het met de wereld heen moet, je moet wel tegen wat kunnen, maar stierenvechten is natuurlijk het andere uiterste Boos!
Laatst bijgewerkt door alexandra15 op 14-12-04 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:38

Oh gatverdamme! Hoop zo dat dat niet waar is Huilen Arme dieren!

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 17:29

Tja na weer een hoop reacties te hebben gelezen zal ik dan maar even reageren. Het bbq van de paarden die jullie van mij noemen is natuurlijk gewoon onmacht in mijn ogen om iets te zeggen wat je zonder goede argumten kan onderbouwen.

Wat Saskia en Denise betreft jammer dat jullie persoonlijk worden.

Ik zie ook dat er veel dingen door elkaar worden gehaald wat betreft Spanje en Portugal. Verder komt er veel informatie boven die door dierenactivisten is gemaakt en verzameld. Ik ga nooit van de volledige juistheid van dat soort dingen uit. Soms zijn het nl. sensatieverhalen. Ik geloof best dat de stieren niet goed behandeld worden. Maar dat is wat mijn ervaringen betreft anders.

En ik denk dat Linet het over mij heeft tja gelukkig weet ze niet beter (aangezien ze me niet kent)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:35

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 17:39

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 17:42

dit is egt walgelijk!! deze stieren lijden alleen die pijn, omdat mensen dat leuk vinden om te zien!!! vind je dat diervriendelijk????slaat egt nergens op!

Mutselfluts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:18

UUhhhhh ik weet niet hoor , maar volgens mij heb ik duidelijk bij Portugal deze dik gemaakt dat het hier om gaat, maar het Spanje en Frankrijk er bij laten zitten voor meer informatie, en hoezo Persoonlijk!!!!!??????? Verward

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:15

pferdtje schreef:
Soms zijn het nl. sensatieverhalen.

Dat zal best, maar dat is met heel veel dingen, der zijn altijd wel dingen die verzonnen zijn.
Maar ik weet ook hoe het eraan toe gaat,
en als je naar de foto's kijkt, vind ik dat geen sensatie verhalen hoor

En je loopt heel veel mensen af te zeiken dat ze geen goede argumenten hebben, heb jij dat wel voor alles?

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:19

kimmie261 schreef:
1 woord ,belachelijk, gruwelijk!!!!

echt dit is pure dierenmishandeling,cultuur of niet......

dat je dit op bokt zet..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:21

Moet ik wat plaatjes laten zien hoe dieren in het slachthuis behandeld worden???? Ook kan ik je heeeeele lelijke SGW fotos laten zien, zelfs fotos uit een dressuurring waar je haren van overeind gaan staan.

In elke tak van werken met dieren kan je heel makkelijk fotos maken die er erg onaangenaam uit zien

Weet je........... in elk land is wel wat mis, mbt dieren.

Je kan er hoog en laag over springen maar in Nederland gaan we nou ook niet zo heel best met ons eten om...... het reist van hot naar her.

Neemt niet weg dat ik stierenvechten nog steeds een middeleeuws barbaars iets vind.

Maar ik zou nog steeds liever een spaans vechtstiertje zijn dan een Nederlands vleesstiertje .........

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:51

Walgelijk, ziek gewoon.
Jammer dat de wereld altijd zo ver gaat. Super zielig..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:58

gijsenkim schreef:
Moet ik wat plaatjes laten zien hoe dieren in het slachthuis behandeld worden???? Ook kan ik je heeeeele lelijke SGW fotos laten zien, zelfs fotos uit een dressuurring waar je haren van overeind gaan staan.

Het verschil is alleen dat deze dieren niet voor iemands plezier gedood/verwond worden en de stieren in een arena wel.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:47

Is het eens met Charos.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 07:08

inderdaad, het is gewoon superslecht als dieren voor het vermaak van mensen doodgemaakt worden, dat kan gewoon niet, enne, sorry hoor pferdje, ik zal je niet meer met de naam aanspreken waar ik het al jaren mee doe, hmmm, aparte reactie van je hoor

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 08:51

Weet niet of deze foto er al op staat, maar hij is iig erg duidelijk.
Afbeelding
Nee hoor is totaal niet zielig *ahum*

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:15

Alsjeblieft zeg, die foto's wil ik niet zien Huilen
Het liefst zou ik die kop van die kerel eraf bijten Boos!
Sjonge jonge, zolang de mensen zich maar niet vervelen he?????

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:29

GijsenKim"]
[/quote]

[quote="Charos schreef:
Het verschil is alleen dat deze dieren niet voor iemands plezier gedood/verwond worden en de stieren in een arena wel.

Oh nee? 't is maar wat je plezier noemt: omdat iedereen hier zo goedkoop mogelijk vlees op het bord wil hebben, moet de vleesindustrie zo economisch mogelijk werken, en daarbij gaat de diervriendelijkheid vaak verloren hoor. Maar dat mensen in Nederland daar niet zo graag over nadenken is wel logisch. het is namelijk veel makkelijker om je op te winden over vechtstieren, neergeknuppelde zeehondjes, galberen in china. Kan je lekker handtekeningen verzamelen en met je vinger wijzen over hoe slecht ZE het DAAR doen, en het heeft niks met je zelf en je eigen levensstijl te maken. lekker comfortabel.

Maar goed. deze discussie is al drie keer op bokt gevoerd, en dan heb ik het alleen maar over de laatste drie maanden!

verzamel trouwens vooral die handtekeningen en doneer aan fondsen voor die beren, stieren, koalas pinguins en weet ik veel. Maar kom niet met "dat is voor vermaak en bij ons is dat heel anders". De beren in china zijn voor medicijnen. De zeehondjes voor jassen. Is dat vermaak? wat is erger?
Het zal het beest zelf echt NIET uitmaken WAAROM het van de mensen moet lijden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:36

Kornelius schreef:
Oh nee? 't is maar wat je plezier noemt: omdat iedereen hier zo goedkoop mogelijk vlees op het bord wil hebben, moet de vleesindustrie zo economisch mogelijk werken, en daarbij gaat de diervriendelijkheid vaak verloren hoor. Maar dat mensen in Nederland daar niet zo graag over nadenken is wel logisch. het is namelijk veel makkelijker om je op te winden over vechtstieren, neergeknuppelde zeehondjes, galberen in china. Kan je lekker handtekeningen verzamelen en met je vinger wijzen over hoe slecht ZE het DAAR doen, en het heeft niks met je zelf en je eigen levensstijl te maken. lekker comfortabel.

Maar goed. deze discussie is al drie keer op bokt gevoerd, en dan heb ik het alleen maar over de laatste drie maanden!

verzamel trouwens vooral die handtekeningen en doneer aan fondsen voor die beren, stieren, koalas pinguins en weet ik veel. Maar kom niet met "dat is voor vermaak en bij ons is dat heel anders". De beren in china zijn voor medicijnen. De zeehondjes voor jassen. Is dat vermaak? wat is erger?
Het zal het beest zelf echt NIET uitmaken WAAROM het van de mensen moet lijden.

En wat bedoel je hier mee? dat vlees stieren in Nederland zielig zijn?
Ik kan je zo een stal laten zien, waar die dieren niks te kort komen en vervolgens geslacht worden (wat zo snel afgelopen is dat ze het niet eens merken).

Ben vooral benieuwd naar plaatjes wát er dan zo zielig is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:44

Charos schreef:

Het allergrootste verschil is dat deze dieren blijven lijden onder hun baasjes, en de stieren niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 16:58

Men kan nog zo lang hierover doorgaan. Maar in alle argumenten die ik hier tegenkom lijden dieren PIJN!!!
Het maakt niet uit, of het nu stierenvechten, het slachthuis, het transport enz is, het is allemaal even erg. Dieren verdienen beter dan dit...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 17:12

gijsenkim"]

In elke tak van werken met dieren kan je heel makkelijk fotos maken die er erg onaangenaam uit zien

Weet je........... in elk land is wel wat mis, mbt dieren.

Je kan er hoog en laag over springen maar in Nederland gaan we nou ook niet zo heel best met ons eten om...... het reist van hot naar her.

Neemt niet weg dat ik stierenvechten nog steeds een middeleeuws barbaars iets vind.

Maar ik zou nog steeds liever een spaans vechtstiertje zijn dan een Nederlands vleesstiertje .........
[/quote]
Zoals ik al eerder ook al SP geantwoord heb:
- De meesten staan niet achter de bioindustrie en de manier waarop dieren behandelt worden t.b.v. de economie;
- dat is ook al vaak hier aan de orde geweest op bokt (zie topics vegetariers)
- dus ook de manier waarop hier met dieren omgaan wordt hier veroordeeld, maar dat is NU niet de issue, het gaat nu om stierenvechten.
- en zelfs al worden dieren hier nog slecht behandeld, dan NOG zijn er regels om hun lijden zo veel mogelijk te verzachten, wat niet het geval is bij stierengevechten, hier verlustigen mensen zich aan de lijdensweg van dieren. Dat is gewoon een groot verschil wat ik nog veel en veel erger vind.
-alles moet nu eenmaal aan de orde worden gesteld, OOK stierengevechten. Als iedereen nu maar rond gaat lallen van "ja maar wij doen ook...." zal het lot van veel dieren zowiezo nooit verbeterd worden.

En inderdaad, hier gaan mensen wel eens fout met hun paarden om maar ook DAT is vaak al aan de orde gesteld hier op bokt, en dergelijke handelswijzes worden door mensen hier bepaald niet gerespecteerd, en door de jury zelfs veroordeeld! Het is dus NIET de norm. Dat i.t.t. bij stierengevechten.[quote="Miss_Montana schreef:
Men kan nog zo lang hierover doorgaan. Maar in alle argumenten die ik hier tegenkom lijden dieren PIJN!!!
Het maakt niet uit, of het nu stierenvechten, het slachthuis, het transport enz is, het is allemaal even erg. Dieren verdienen beter dan dit...

Het is ALLEMAAL erg, maar NIET allemaal EVEN erg. Er zijn gradaties, en die moet je met je gezonde verstand wel kunnen zien.
En er zitten ook nog bedoelingen achter;
in het ene geval is de bedoeling voedsel, en het ander geval is het een wrede vorm van leedvermaak. Vind jij die zaken even erg? Ik niet.