layla d schreef:Ik ga er toch wéér over door. De stieren worden idd eerst een aantal uur in een donkere stal gehouden voordat ze de arena in gaan, zodat ze verblind worden door het licht. Ook hoorde ik dat ze de stieren soms versuffen, watn anders kunnen de matadors het gevecht niet aan en zullen ze op de horens worden genomen. Laf trouwens hoor, laat dan ook zien dat je kl*ten hebt en niet eerst zo'n arm beest nog versuffen ook. Ik praat het stierenvechten niet goed, gruwelijk is het en ben ook blij als er weer iemand goed op de horens wordt genomen.
Over die trainingen... ik denk dat er op elke stierenstal anders mee wordt omgegegaan. Op de ene stal word het ene stier slecht en ruw behandeld en op de andere stal krijgen ze een superverzorging. Maargoed, dat is hier in Nl ook het geval. Ken namelijk veel boeren die ook niet echt bepaald vriendelijk met hun beesten omgaan.
Weet even niet wat ik hier meer op moet zeggen, ik zal wel weer op een andere reactie reageren. Dit topic kan denk ik nog wel 1000 bladzijdes doorgaan.
helemaal mee eens

Arme dieren!