Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:38

runningkawa schreef:
En ik voor hun roelstoel voor bekken instabileiteit Haha!
precies, dus als je niet wilt meedraaien in een maatschappij moet je op een hutje in tibet gaat wonen, bv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:40

dat is nog eens een goed idee OK dan!

Maar had je dat niet kunnen zeggen voordat ik naar Limboland ging verhuizen?

Verder vind ik het wel een verschil om een uitkering te krijgen voor iets waar je niet om gevraagt hebt , ziektewet bijv
Dan om iets wat jezelf graag wil, zwangerschapsverlof, kinderbijslag

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:43

Ik kan me voorstellen dat iemand er moe van wordt als mensen "dat komt nog wel" steeds tegen je zeggen.
Troost je in het feit dat het gewoon een vooroordeel is enje ze daar dus mooi mee om de oren kunt slaan Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:43

Kawa, bekkeninstabiliteit is een complicatie. Als jij naar het ziekenhuis moet omdat je van je paard valt heb je daar toch in feite ook zelf om gevraagd? Zo kun je wel bezig blijven natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:44

als je dat zegt krijg je weer het antwoord dat je spijt krijgt, of later alleen bent en niemand op bezoek komt en dat soort dingen

het heeft geen nut om ook maar enig antwoord te geven
Het dringt gewoon niet door dat sommige liever geen kinderen willen, maar het zo wel prettig vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:46

faye schreef:
Kawa, bekkeninstabiliteit is een complicatie. Als jij naar het ziekenhuis moet omdat je van je paard valt heb je daar toch in feite ook zelf om gevraagd? Zo kun je wel bezig blijven natuurlijk.

Heb ik het nu over bekken instabilitiet dan?
Heb het gewoon over zwangerschaps verlof kinderbijslag.
Dat van de B.I. was gewoon een grapje als tegen argument op de rolstoel
Stond ook een loei van een smiley achter

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:49

kawa, ben jij van mening dat jij niet van een voorziening gebruik maakt, waar je zelf voor gekozen hebt, en waar anderen aan meebetalen die daar geen gebruik van maken?

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:51

Volgens mij gaat de essentie een beetje verloren. Ik vind het jammer dat de wens om wel of geen kinderen te krijgen zoveel heftigheid oproept. Een kinderwens is een persoonlijke keuze die wij gelukkig mogen maken in nederland. Dat is prima. Wat mij verbaasd is dat de bewuste kinderloze mensen kinderen lijken te zien als monstertjes die je leven verpesten en voor de nodige (maatschappelijke) lasten zorgen. Dat gaat mij wat ver. Ik denk zelf dat ''burgerlijke'' waarden zoals kinderen, gezin, sparen en werken een maatschappij juist ook in stand houdt en behoed voor het nog verder afglijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:51

Ik ben van mening dat ik recht heb op wao die ik niet krijg omdat mijn ziekte niet erkend is, maar ik toch door mijn ziekte verplicht ben minder te moeten gaan werken.

En ik zou niet weten waar een ander voor betaald waar ik voor gekozen heb
noem eens wat op Lachen
Want zou het zo ff niet weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:54

marel schreef:
Volgens mij gaat de essentie een beetje verloren. Ik vind het jammer dat de wens om wel of geen kinderen te krijgen zoveel heftigheid oproept. Een kinderwens is een persoonlijke keuze die wij gelukkig mogen maken in nederland. Dat is prima. Wat mij verbaasd is dat de bewuste kinderloze mensen kinderen lijken te zien als monstertjes die je leven verpesten en voor de nodige (maatschappelijke) lasten zorgen. Dat gaat mij wat ver. Ik denk zelf dat ''burgerlijke'' waarden zoals kinderen, gezin, sparen en werken een maatschappij juist ook in stand houdt en behoed voor het nog verder afglijden.

Dus ik als kinderloze spaar en werk niet?
Weet niet hoe jij je paarden en een huis betaald?

En ja, kinderen waar ik last van heb, daar gruwel ik van
Van alle anderen niet

Maar 1 van de reden om vrijstaand te gaan wonen was, jawel, de schreewende jengelende kinderen in de buurt, die ik moest horen, of ik wilde of niet

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:56

runningkawa schreef:
als je dat zegt krijg je weer het antwoord dat je spijt krijgt,

Nou en Haha!

Citaat:
of later alleen bent en niemand op bezoek komt en dat soort dinge

"ik wil geen kinderen, omdat ik er daarmee voor zorg dat jij later niet meer op bezoek komt" Haha!

Kijken wat ze zeggen.
Seriously, mensen die dat soort dingen tegen mij zeggen als ik zeg dat ik geen kinderen wil maak ik korte metten mee! Verbaal dan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:58

waarom moeten wij verbaal korte metten maken?
waarom word het niet gewoon geaccepteerd?

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:58

runningkawa schreef:
Maar 1 van de reden om vrijstaand te gaan wonen was, jawel, de schreewende jengelende kinderen in de buurt, die ik moest horen, of ik wilde of niet

hahaha goeie reden inderdaad. Lekker met al die drempels en woonerven, hoeven mama's en papa's niet meer op hun kroost te letten.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:00

runningkawa schreef:
waarom moeten wij verbaal korte metten maken?
waarom word het niet gewoon geaccepteerd?

Omdat het niet standaard is. Gold vroeger ook voor samenwonen, nadat er genoeg mensen waren die een grote middelvinger opstaken tegen iedereen werd het algemeen geaccepteerd. En zo vergaat het dit onderwerp waarschijnlijk ook Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:01

ik zie idd ook geen probleem als mensen zoiets tegen je zeggen. net als RK, daar heb ik dan toch wel weer een antwoord op Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:01

runningkawa schreef:
Heb ik het nu over bekken instabilitiet dan?
Heb het gewoon over zwangerschaps verlof kinderbijslag.
Dat van de B.I. was gewoon een grapje als tegen argument op de rolstoel
Stond ook een loei van een smiley achter

you're right! sorry!
Las ziektewet.....

Maar hoe zie je het dan voor je? Eerst ontslag nemen en dan zwanger worden? Niet echt goed voor de emancipatie of vind je dat niet belangrijk?

Kinderbijslag vind ik ook onzin, zwangerschapsverlof is in feite gewoon tijdelijke ww.

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:02

ellenlouise schreef:
hahaha goeie reden inderdaad. Lekker met al die drempels en woonerven, hoeven mama's en papa's niet meer op hun kroost te letten.

ga je hier nu niet een beetje te ver? er zijn degelijk wel mama's en papa's die op hun kroost letten!!

Anoniem

Ik mag hopen dat het met dit onderwerp dan snel gaat
want je word er kotsmisseljk van

Je bilologische klokje gaat tikken hoor Misselijk

Of krijg ik over 10 jaar standaard de vraag, heb je geen spijt?
Je weet niet wat je mist?

isabelle

kinderbijslag, 176 euro in 3 maanden, oja daar voed ik mijn zoon echt van op hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:04

runningkawa schreef:
Ik mag hopen dat het met dit onderwerp dan snel gaat
want je word er kotsmisseljk van

Je bilologische klokje gaat tikken hoor Misselijk

Of krijg ik over 10 jaar standaard de vraag, heb je geen spijt?
Je weet niet wat je mist?

Ik deel de meningvan Rom. Zolang jullie je hierover druk blijven maken...
Jullie doen het jezelf aan.

Dikke middelvinger inderdaad, zijn jouw zaken niet, punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:04

faye schreef:
you're right! sorry!
Las ziektewet.....

ja las je ook, maar je las geen bekkeninstabileiteit

Maar hoe zie je het dan voor je? Eerst ontslag nemen en dan zwanger worden? Niet echt goed voor de emancipatie of vind je dat niet belangrijk?
nee, vind ik idd niet belangrijk als je voor kinderen kiest, daar ben ik erg ouderwets in ja
Het een of het ander, niet alles willen hebben

Kinderbijslag vind ik ook onzin,
Gelukkig Lachen
zwangerschapsverlof is in feite gewoon tijdelijke ww.
Moet je dan ook wekelijks solliciteren? Haha!

Edit, niet alles schuin gezet
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-04 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:05

Kawa heb je nu al geen spijt Clown

Van mij mag zwangerschapsverlof ook afgeschaft worden, ze willen zelfs zwanger worden en kinderen krijgen. maarafijn, wordt toch redelijk offtopic zo.

Het valt me op datertoch wel veel mensen zijn die liever kinderloos door het leven gaan, ik dacht altijd dat ik bekant de enige was.

isabelle

je kan ook gewoon zeggen, ik wil geen kinderen want de opvoedingen van de huidige kinderen trekken op niks of nee beter, de ouders kijken er niet naar om, BELACHELIJK hoe jullie alles over 1 kam scheren

Anoniem

isabelle schreef:
kinderbijslag, 176 euro in 3 maanden, oja daar voed ik mijn zoon echt van op hoor

Hoeft ook niet
daarom omdat het toch niet opschiet als ouder zijnde schrappen, levert de staatskas echt heel wat op (denk ook aan ten onrechte kinderbijslag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:07

isabelle schreef:
je kan ook gewoon zeggen, ik wil geen kinderen want de opvoedingen van de huidige kinderen trekken op niks of nee beter, de ouders kijken er niet naar om, BELACHELIJK hoe jullie alles over 1 kam scheren

Jij leest niet goed
herhaaldelijk heb ik gezegt dat ik last heb van de niet opgevoede en niet van de wel opgevoede!
Wel alles lezen aub Lachen