x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 13:44

ik vind het heel erg overdreven allemaal. mijn vreidn verhuurd personenbusjes en rolstoelbussen. die zijn net zo breed als een tereinwagen en nog langer ook vaak. dan moeten ze die bussen toch helemaal verbieden... wat heeft een ander er nu last van als iemand in een tereinwagen rijd. het is toch alleen maak voor de bestuurder van de terienwagen lastig om te parkeren? verder toch niet?
waar gaat het toch heen met dit kleine klote land??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:20

Tsja je praat echt gewoon in je eigen straatje. Wie zegt dat "al die" terreinwagenrijders niet ook een paard hebben? Steeds meer mensen hebben een paard. Ik vind het zo kinderachtig om te stellen dat "ze"het voor ons verpesten. Je doet er zelf toch ook aan mee? Een busje kan ook trailer trekken hoor, maar daar willen de meeste "ruiters"niet in gezien worden.

Fitzroy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:22

Tuurlijk Faye, al die terreinwagens zonder trekhaak trekken trailers, niet waar ?

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:23

faye schreef:
Tsja je praat echt gewoon in je eigen straatje. Wie zegt dat "al die" terreinwagenrijders niet ook een paard hebben? Steeds meer mensen hebben een paard. Ik vind het zo kinderachtig om te stellen dat "ze"het voor ons verpesten. Je doet er zelf toch ook aan mee? Een busje kan ook trailer trekken hoor, maar daar willen de meeste "ruiters"niet in gezien worden.

Als je reactie op Gracia gericht is zou ik dat bericht nog een keer goed doorlezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:28

Nee op Fitzroy, die beklaagt zich steeds. Laat een ieder rijden wat ie wil. Dat het nou toevallig jouw soort auto treft, dat geldt voor die anderen net zo goed. Onzin dat alleen paardenmensen 4x4 mogen rijden, waar haal je de arrogantie vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:29

Ik blijf het belachelijk vinden waar de overheid mee bezig is hoor daar niet van.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:34

Aahh.. stond er een beetje raar onder Lachen

Van mij mag iedereen rijden in wat hij/zij zelf wil. Grotere, duurdere, brandstofslurpende auto's betaal je zelf voor door wegenbelasting, BPM, brandstof, verzekering....

Fitzroy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:37

Faye, je leest wel selectief. Ik zal mezelf nog even quoten van hierboven.

Fitzroy schreef:
Aan de andere kant: het is toch te zot voor woorden dat je niet eens zelf mag weten in wat voor auto je gaat rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:41

Nee ik lees niet selectief, volgens jou verpesten "ze"het voor je, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 14:50

faye schreef:
Nee ik lees niet selectief, volgens jou verpesten "ze"het voor je, toch?

Daar haal ik niet uit dat alleen paardenmensen 4x4 mogen rijden Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:01

Fitzroy schreef:
Tja, het is echt zonde dat die mensen die hem als statussymbool gebruiken het verpesten voor 'ons' die hem nodig hebben.

voila!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:04

Precies! En als jij geen geld verdient met jouw paard heb je 'm dus ook niet nodig! En dus ook geen 4x4!

Kom op, we leven hier toch in een 'vrij' land?! Laat ons dan asjeblieft zelf bepalen in wat voor auto we rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:10

faye schreef:
voila!

Daar lees ik nog steeds niet uit dat alleen paardenmensen 4x4 mogen rijden.

Van mij mag een ieder rijden wat hij wilt en is het belachelijk dat je jezelf moet verdedigen wbt het type auto waar je in rijdt en dat als je in een bepaalde auto rijdt je gelijk in een bepaald hokje wordt gestopt (in dit geval de asociale, veelverdiende, vervuilende funshopper).
Ik ken nog wel meer dingen die niet "noodzakelijk" zijn maar die iedereen heeft zoals een TV, stereo. GSM, enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:13

Ilindra schreef:
Daar lees ik nog steeds niet uit dat alleen paardenmensen 4x4 mogen rijden.

Oke, Fitzroy, wie/wat bedoelde je dan met "ons"?

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:17

gijsenkim schreef:
Ik moest eerlijk gezegd heel hard lachen. Ik ben ook vorig jaar gaan kijken naar een stoere 4 x 4 maar manlief heeft me overgehaald om een vito te kopen, hij zei......... meid is veel practischer, veel meer ruimte en net zo veel trekkracht........ Nu ben ik nog blijer met mijn VITO.

Maargoed het is natuurlijk nooit uit te voeren he, gekke mensen hoor die ministers Haha! Haha!

Staat ie op naam van een bedrijf dan? Anders ben je straks net zo goed het zaadje wat betreft je grijs kenteken.

En ik vind het beleid van de minister te belachelijk voor woorden. Ik moet toch zeker zelf weten waar ik in rijd? Ik zie niet in waarom mijn drie jaar oude terreinwagen nou zoveel slechter is voor het milieu of gevaarlijker dan de Opel Movano (bestelbus) van mijn vriend....Allemaal gel*l dus van de minister.

De volgende stap van Nijmegen zal wel zijn dat alle mountainbikes uit het Nijmeegse straatbeeld moeten verdwijnen? Wat moet je tenslotte met een mountainbike in de stad? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:19

Alleen als je met je ATB alsmaar over de stoep fietst omdat de rijbaan over bezet is door te brede auto's nadat de maatregel voor forse sloepen teruggedraaid is.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:22

Bedoel je geparkeerde auto's of file rijdende auto's? En vrachtwagens, bussen en bestelauto's daargelaten natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:26

Alle auto's die zich te breed voelen om de fietsstrook om wat voor reden dan ook vrij te laten Haha!.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:29

Ja, maar dat kan natuurlijk ook erg goed aan de parkeer- c.q. rijkwaliteiten van de bestuurder liggen. Ik erger me ook aan de asociaal geparkeerde golfjes bij mij in de straat.

Dus: De gefijntunede en opgepompte golfjes gaan we ook verbieden, want die zijn nog een veel groter gevaar op de weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:33

Als je maar niet op de stoep fietst, vind ik het uitstekend.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:35

Ik fiets nooit. Ik rijd asociaal in een asociale terreinwagen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:38

Maar niet in Nijmegen voorlopig zeker???

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:41

Neuh...

En in een boerendorp zul je toch iets minder snel last hebben van dit soort debiele maatregelen, gelukkig.

Trouwens leuk om je voor te stellen hoe de Amsterdam Zuid eruit ziet met een parkeerverbod voor terreinwagens Haha! Soort autoloze zondag idee....
Laatst bijgewerkt door Pava op 22-10-04 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:42

Inkoppertje Lachen.

Percy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:50

Denk dat Fitzroy het net zo cynisch zal bedoelen als ik. Ik heb er geen probleem mee als mensen in zo'n ding rijden maar de overheid en dan zijn wij ook de pineut. Niet dat ik er één heb, ik rij wel in een bus en wil daar ook best in gezien worden Knipoog Feit is dat mijn bus toch echt groter is dan een terreinwagen dus of dat nu zo veel beter is Verward